گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا

کانادا می تواند یکی از مقاصد خواستنی برای دانشجویان بین المللی باشد، اما متاسفانه تحصیل در اینجا ارزان نیست. ما منتخبی از کمک هزینه ها برای دانشجویان بین المللی که توسط دولت کانادا، دانشگاههای کانادایی و دیگر سازمان ها فراهم شده است را جمع آوری کرده ایم. اگر همچنان در مورد تحصیل در کانادا 2023 سوالی داشتید با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا

در مقایسه با تعداد بورسیه هایی که کشور های آمریکا، انگلستان یا استرالیا هر ساله برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، تعداد بورسیه های کشور کانادا بسیار محدود است. بنابراین برای کمک کردن به شما برای انتخاب بورسیه مناسب تر در پایین می توانید لیستی از بورسیه های موجود برای دانشجویان بین المللی را مشاهده نمایید.

بورسیه های مقطع کارشناسی بین المللی در کانادا

بورسیه بین المللی لستر پیرسون Lester B. Pearson

بورسیه بین المللی لستر پیرسون در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی ای طراحی شده است که دستاورد های آکادمیک و خلاقیت های بسیار خوبی از خود نشان داده اند و در مدارس خود به عنوان دانش آموزان برتر شناخته می شدند. این بورسیه شامل هزینه هایی از جمله شهریه، کتاب، مخارج پیش بینی نشده و هزینه های سکونت طی چهار سال تحصیل دانشجو در کشور کانادا خواهد بود

بورسیه ورودی بین المللی کالج هامبر Humber College

هامبر به دانشجویان بین المللی جدیدی که در ماه های سپتامبر و ژانویه هر سال تحصیل خود را در این دانشگاه اغاز می کند بورسیه های کامل و ناقصی اعطا میکند که قابل تمدید هستند.

برنامه بورسیه دانشجویان بین المللی دانشگاه یورک York University

دانشجویان بین المللی ای که سوابق تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند و در دانشگاه یورک پذیرفته شده باشند می توانند از بورسیه هایی به ارزش 60,000 تا 100,000 دلار که برای 4 سال تحصیل رایگان در کانادا در این دانشگاه در نظر گرفته شده اند بهره مند شوند.

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا دستاوردهای تحصیلی دانشجویان برتر را از سرتاسر دنیا بررسی می کند و سالیانه بیش از 10 میلیون دلار وقف بورسیه و شکل های دیگر کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی می کند.

بورسیه ورودی دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی Carleton University

دانشگاه کارلتون بورسیه ای ناتمام به ارزش 4000 تا 16,000 دلار به دانشجویانی که طی روند اخذ پذیرش به طور میانگین بالاتر از 80 درصد امتیاز معیار های پذیرش را کسب کرده باشند، اعطا میکند.

بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان بین المللی در کشور کانادا

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد وانیر کانادا

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وانیر کانادا یا (Vanier CGS) به منظور جذب و نگه داری دانشجویان دکتری که در سطح جهانی مطرح هستند طراحی شده است تا کانادا را به عنوان یکی از بهترین مراکز جهانی در زمینه تحقیقات و آموزش عالی تبدیل کنید. این بورسیه ها برای مقطع دکتری ( و یا مقاطعی همچون MA, PhD, MD ) دانشگاه های کشور کانادا در نظر گرفته شده است. ارزش ان 50,000 دلار برای هر یک سال از 3 سال تحصیلی شما در کشور کانادا خواهد بود.

بورسیه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه مانیتوبا University of Manitoba

بورسیه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه مانیتوبا یا UMGF یکی از بورسیه هاییست که بر اساس دستاورد های دانشجویان به آنها تعلق می گیرد و برای تمامی دانشجویانی که در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری دانشگاه مانیتوبا به تحصیل مشغول می شوند، صرف نظر از ملیت آنها آزاد است. این بورسیه ها برای دانشجویان مقطع دکتری 18000 دلار و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 14000 دلار ارزش دارند که برای یک مدت زمان 12 ماهه در نظر گرفته شده اند.

بورسیه های دکتری پیر الیوت ترودو Pierre Elliot Trudeau

این بورسیه برای تمامی اتباع خارجی ( اولویت با دانشجویانیست که از کشورهای در حال توسعه قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند ) که در یکی از رشته های مقطع دکتری در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی پذیرفته شده اند در نظر گرفته شده است. هم چنین افرادی که در سال اول و یا دوم این رشته ها در یکی از دانشگاه های کشور کانادا به تحصیل تمام وقت مشغولند میتوانند از این بورسیه استفاده کنند. ارزش سالیانه این بورسیه برای هر یک دانشجو 60,000 دلار است که برای مدت زمان حداکثر سه سال خواهد بود.

بورسیه بین المللی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه واترلو University of Waterloo

دانشجویان بین المللی ای که در یکی از رشته های پژوهش محور مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری به صورت تمام وقت به تحصیل مشغول شده اند می توانند از بورسیه دانشجویان بین المللی ای که ارزشی معادل 2,045 دلار در ترم، برای 2 سال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و یا 4,090 دلار در تر ترم برای 3 سال تحصیلی در مقطع دکتری دارد، بهره مند شوند.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه کلگری University of Calgary

دانشگاه کلگری برای دانشجویان بین المللی خود بورسیه های تمام و ناتمام متنوعی در نظر گرفته است.. ارزش بورسیه های این دانشگاه میتواند از 1000 دلار تا 40,000 دلار متفاوت باشد و رشته های تحصیلی مختلفی را شامل شود.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در دانشگاه های کانادا

از طریق کارهای پاره وقت دانشجویی مربوط به دانشجویان بین المللی، کاری با ارزش و مکمل هزینه های روزانه به دست آورید. در حالی که قبل از رسیدن به کشور کانادا باید شواهد کافی مبنی بر توانایی پرداخت شهریه و هزینه های زندگی ارائه دهید، در آنجا برنامه های اجازه کار بسیاری برای دانشجویان بین المللی و همسرشان / شریک قانونیشان وجود دارد که امکان کار کردن در کانادا را برای آنها فراهم می نماید. کار کردن در کانادا می تواند در راستای راه اندازی کسب و کاری در آینده و حتی مهاجرت بعد از فارغ التحصیلی به شما کمک کند.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در دانشگاه های کانادا

کار دانشجویی در زمان تحصیل در دانشگاه های کانادا

کار کردن خارج از دانشگاه

اجازه کار خارج از دانشگاه، اجازه کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی معمولی و کار تمام وقت در طول تعطیلات برنامه ریزی شده ( برای مثال تعطیلات زمستان و تابستان و بهار ) به دانشجویان بین المللی می دهد.

همکاری / کارآموزی

برنامه اجازه کار همکاری /کارآموزی برای دانشجویان بین المللی است که شغل مورد نظرشان بخش اساسی برنامه تحصیلیشان در کانادا می باشد و موسسه دانشگاهی کانادایی آنها تاییدش نموده است. این بخش کاری می تواند تا 50 درصد از این نوع دوره تحصیلی را شکل دهد.

فرصت های کار درون دانشگاه

دانشجویان بین المللی که اجازه تحصیل معتبری دارند و کسانی که به صورت تمام وقت در دانشگاه و کالجی دولتی یا خصوصی واجد شرایط مشغول تحصیل هستند ممکن است واجد شرایط کار در دانشگاه محل تحصیلشان بدون نیاز به دریافت اجازه کار، باشند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کانادا

  • دانشگاه لاوال، هیدرو – کبک، پذیرش بورسیه بین المللی در کانادا

شرح بورسیه: دانشگاه لاوال از متقاضیان و دانشجویان خارجی برای بورسیه در مقاطع کارشناسی و بالاتر برای تحصیل در کانادا در سال 2019 دعوت به عمل می آورد.

  • دانشگاه یورک بورسیه کارشناسی ارشد VISTA در کانادا، سال 2019

شرح بورسیه: دانشگاه یورک بورسیه هایی به دانشجویان مستعد برای کسب مدرک کارشناسی ارشد اعطا می کند. این بورسیه ها به دانشجویان کانادایی و خارجی اعطا می شوند.

  • بورسیه های جهانی ریاضیات در دانشگاه واترلوی کانادا سال 2019

شرح بورسیه: دانشگاه واترلو ده بورسیه را به دانشجویان کارشناسی ثبت نام شده در هر رشته دانشکده ریاضیات تخصیص می دهد.

  • بورسیه تحقیقاتی مرکز ریرسون ایمج در کانادا سال 2019

شرح بورسیه: بورسیه تحقیقاتی RIC جدید در حال حاضر در مرکز ریرسون ایمج کانادا موجود است.

  • بورسیه پسا دکترای دونلاپ در فضانوردی و فیزیک فضا در دانشگاه تورنتوی کانادا برای سال 2019 -اجرا – 5 اکتبر سال 2018

شرح بورسیه: موسسه دونلاپ در دانشگاه تورنتو متقاضیان برای بورسیه پسا دکترا در در فضانوردی و فیزیک فضا را فرا می خواند.

  • طرح بورسیه پسا دکتری HBHL در کانادا سال 2019

شرح بورسیه: موسسه مغر سالم برای زندگی سالم (HBHL) طرح بورسیه پسا دکترا را اجرا می کند.

  • دانشگاه کونکوردیای ادمونتون، بورسیه ورود به دانشگاه، کانادا، سال 2019

شرح بورسیه: دانشگاه کونکوردیای ادمونتون بورسیه های کارشناسی ای برای دانشجویان کانادایی و خارجی در سال 2019 فراهم آورده است.

  • طرح بورسیه پزشکی در دانشگاه کلگری در کانادا 2018/2019

شرح بورسیه: دانشگاه کلگری راهی را به سوی طرح بورسیه پزشکی؛ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا برای سال تحصیلی 2018/2019 گشوده است.

  • جایزه ورود به دانشگاه وینپگ برای سال 2018-2019

شرح بورسیه: این دانشگاه مجموعه ای از حمایت های مالی را برای حمایت شما در تامین هزینه تحصیلات عالی فراهم آورده است.

  • دانشگاه ریرسون کانادا، بورسیه بنیاد الیوت ترودا، 2018-2019

شرح بورسیه: متقاضیان برای استفاده از بورسیه بنیاد الیوت ترودا در سال 2018-2019 دعوت می شوند.

  • دانشگاه آلبرتای کانادا طرح بورسیه تحصیلات تکمیلی در سال 2019

بین 10 تا 15 بورسیه طرح علوم پزشکی به ارزش هر یک 6500 دلار به عنوان کمک هزینه ای برای دانشجویان تمام وقت تدارک دیده شده است.

  • بورسیه دیپلم TSoM Love کانادا برای دانشجویان خارجی سال 2018

شرح بورسیه: بورسیه TSoM Love کانادا جدید برای همه دانشجویان خارجی جدیدی که دانشکده یمدیریت تورنتوی کانادا تحصیل می کنند فراهم آمده است.

  • بورسیه بازارهای بزرگ RBC در کانادا، سال 2018

شرح بورسیه: بازارهای بزرگ کانادا دو نوع بورسیه را پیشنهاد می دهد: بورسیه برای زنان و انواع دیگر بورسیه ها

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

دوره ای که بهترین تطابق با پیشینه تحصیلی شما و انتظارات شغلی شما را دارد، ر جستجو نمایید. شما می توانید نتایج خود را در Bachelorsportal و Mastersportal جستجو کرده و با هم مقایسه کنید. پس از اینکه فهرست کوتاهی از گزینه ها را آماده کردید، مجددا بررسی کنید که آیا دانشگاهی که دوره را برگزار می نماید یک موسسه آموزشی معتبر هست یا خیر.

عنوان تحصیل و حوزه ای را که انتخاب کرده اید جستجو نمایید. این موضوع می تواند بر ترجمه هایی که برای فایل درخواست نیاز دارید تاثیر بگذارد. نمرات بالا در فرایند پذیرش مهم هستند. بسیاری از موسسات نمره هایی در سطح 70 درصد بالاتر از متوسط را می پذیرند. این موضوع می تواند شانس شما برای ثبت نام در یک در یک دانشگاه معتبر را بالا برده و یا خطر پذیرفته شدن در یک دانشگاه معمولی را افزایش دهد.

اگر شما بالای 25 سال باشید و از آخرین مدرک تحصیلی تان بیش از 2 سال گذشته باشد، پیش از ثبت نام شرایط پذیرش همچنین شامل اطلاعاتی در مورد مهارت های تئوری و عملی کسب شده در حین کار شما هم می شود. مستقیما در وب سایت دانشگاه مورد نظر اقدام نمایید و همه مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

در کانادا شما می توانید مجموعه وسیعی از رشته های تدریسی به زبان انگلیسی یا فرانسوی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انتخاب کنید. برای هر زبان شما باید سطح پیشرفته مهارت خود را ثابت نمایید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

آزمون های انگلیسی اصلی مورد پذیرش در کانادا

  1. آیلتس
  2. سطح C1 پیشرفته
  3. تافل

هر دانشگاه مجموعه مدارک مورد نیاز مختص به خود را تعیین می کند اما در کل بیشتر آنها مدارک زیر را درخواست می کنند:

  • مدرک / گواهی فارغ التحصیلی
  • فرم تقاضای تکمیل شده
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدرکی که نشان دهد شما می توانید در طول تحصیل خود در کانادا خود را از لحاظ مالی تامین کنید.
  • دو توصیه نامه آکادمیک که آمادگی شما را برای دوره کارشناسی ارشد یا دکترا تایید کند (به همراه نامه از کارفرمای شما)

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه های کانادا

کانادا هر ساله بیش از 350000 دانشجو را از سراسر جهان می پذیرد. اگر شما قصد تحصیل در موسسه های آموزشی کانادا را داشته باشید ابتدا باید فهرستی از دانشگاه ها و رشته های انتخابی خود را بر اساس علایق و شرایط مالیتان تهیه کنید. پس از تهیه فهرستی کوتاه از دانشگاه های منتخب، مجددا بررسی نمایید که آیا دانشگاه های منتخب معتبر هستند یا خیر. این موضوع بدین معنی است که آیا کانادا آنها را به عنوان مکانی مورد اعتماد برای تحصیل می شناسد و اینکه طعمه فریبکاری آموزشی نشوید.

زبان تحصیل و رشته ای را که انتخاب کرده اید بررسی نمایید. کانادا کشوری دو زبانه است و رشته انتخابی شما می تواند به انگلیسی، فرانسوی یا هر دو آموزش داده شود. نمرات بالا در فرایند پذیرش مهم هستند. بسیاری از موسسات نمره هایی در سطح 70 درصد بالاتر از متوسط را می پذیرند. هر چه نمره شما بالاتر باشد شانس شما برای پذیرفته شدن در دانشگاهی خوب بالاتر است.

اگر شما بالای 25 سال باشید و از آخرین مدرک تحصیلی تان بیش از 2 سال گذشته باشد، ممکن است نیاز باشد تا اطلاعاتی در مورد شغل های پیشین خود ارائه نمایید. بیشتر دانشجویان خارجی باید برای دریافت مجوز تحصیل اقدام نماید. زمانی که مجوز تحصیل صادر شد، برای مدت مشخص شده در برنامه تحصیلی به دانشجو اجازه تحصیل در کانادا در یک موسسه مورد تایید را می دهد.

مجوز تحصیل (ویزای دانشجویی) به فرد امکان ورود به کانادا به عنوان دانشجوی تمام وقت در یکی از کالج های معتبر کانادا، دانشگاه یا هر موسسه دیگری را می دهد. به منظور داشتن صلاحیت برای اقدام برای مجوز تحصیل یک دانشجو باید در یک دوره تحصیل یثبت نام شده باشد و موسسه مذکور هم باید توسط IRCC در فهرست موسسات آموزشی معتبر (DLI) به ثبت رسیده باشد.

در کل مدارک زیر برای درخواست مجوز تحصیل مورد نیاز هستند.

  1. پاسپورت
  2. عکس های پاسپورتی
  3. نامه پذیرش بی قید و شرط
  4. نامه بورسیه
  5. هرگونه مکاتبات مربوطه با موسسه
  6. مدارک مالی
  7. مدارک تحصیلی
  8. نمرات آزمون ها
  9. گواهی تجربه کاری (در صورت وجود)
  10. گزارش پزشکی (در صورتی که از قبل انجام شده باشد)
  11. بررسی مقررات ایالتی

ارسال درخواست (به صورت آنلاین از طریق وبسایت IRCC یا ارسال به صورت مکتوب به مامورهای VFS کانادا)

فرایند درخواست ویزا می تواند بین 3 تا 4 هفته به طول بیانجامد. در هنگام درخواست مجوز تحصیل شما باید مدرک مالی خود را نشان دهید. مطابق استانداردهای فعلی، شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه ها و همچنین تامین هزینه های زندگی را دارید. بخش مهاجرت کانادا پیش بینی می کند که یک دانشجو برای هر سال تحصیل به 10000 دلار پول نیاز دارد. به جز دو مورد فوق دانشجو همچنین باید ثابت کند که بودجه کافی برای بازگشت به کشورش را هم دارد. بسته به زبانی که انتخاب کرده اید شما باید تسلط خود را به اثبات برسانید.

آزمون های انگلیسی اصلی مورد پذیرش در کانادا

  • آیلتس
  • سطح C1 پیشرفته
  • تافل

برای اطلاعات بیشتر شرایط مهاجرت به کانادا و همچنین در مورد کمک هزینه های دولت کانادا و برای فرصت های بورس تحصیلی خارجی بیشتر، وبسایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) را جستجو کرده یا با وزارت آموزش کانادا در نزدیک ترین کشور تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *