تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

تحصیل در رشته پزشکی رویای بسیاری از دانش آموزان سراسر جهان است. غالباً تصور عمومی براین است که یک ترم یا سال تحصیلی پزشکی در خارج از کشور واقعاً هزینه بردار است و از بسیاری جهات هزینه های زیادی را باید پرداخت کنند. اما اگر به دنبال تحصیل پزشکی با هزینه کم یا رایگان در خارج از کشور می توانید دانشگاه هایی را پیدا کنید که آموزشات رایگان به مشتاقان مستعد ارائه می دهند. در ادامه این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است با تعدادی از این کشورها که امکان تحصیل رایگان پزشکی را برایتان فراهم می کنند، بیشتر آشنا خواهید شد.
آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • برخی از کشورهای ارائه دهنده تحصیل رایگان پزشکی
  • برخی از مدارس پزشکی جهت تحصیل رایگان در خارج از کشور

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

آلمان به خاطر سیستم عالی دانشگاهی خود شناخته شده می باشد و همه دانشجویان بین المللی می توانند پس از پرداخت هزینه سالانه اداری که معمولاً کمتر از 350 یورو است ، به طور رایگان در اینجا تحصیل کنند.

تحصیل رایگان پزشکی در برزیل

اگر می توانید به زبان پرتغالی صحبت کنید، امکان تحصیل رایگان در یکی از دانشگاه های دولتی معتبر برزیل، فقط با پرداخت هزینه ثبت نام بسیار ناچیز، برایتان وجود دارد. برای شرکت در این دانشگاه ها باید در آزمون ورودی همانطور مانند سایر دانشجویان بالقوه برزیل شرکت کنید و برای نشان دادن سطح مهارت پرتغالی خود ، باید یک گواهی CELPE-Bras دریافت نمایید.

تحصیل رایگان پزشکی در نروژ

در صورتی که دانش زبان نروژی داشته باشید می توانید فقط با هزینه ثبت نام در حدود 50 دلار، در نروژ به طور رایگان تحصیل کنید.

تحصیل رایگان پزشکی در ایسلند

دانشگاه دولتی برای همه دانشجویان ایسلند صرف نظر از این که از کجا می آیند، رایگان است (5٪ از دانشجویان بین المللی هستند.). البته باید توجه داشته باشید که در بیشتر کلاس ها به زبان ایسلندی تدریس می شوند.

تحصیل رایگان پزشکی در لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ دانشگاهی بین المللی است و به استثنای 800 یورو در سال اول و هزینه سالانه 400 یوروی بعد از آن ، تحصیل در اینجا برای همه دانشجویان کاملاً رایگان است.

تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

فرانسه ، یکی از محبوب ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور است و در دانشگاه های دولتی آن صرف نظر از ملیت شما، شهریه ای دریافت نمی شود. فقط انتظار می رود مبلغی بابت هزینه های اداری پرداخت کنید و دانش زبان فرانسوی داشته باشید. توجه به این نکته مهم است که دانشگاههای معتبر فرانسه به نام grandes écoles شهریه دریافت می کنند، بنابراین اگر می خواهید به طور رایگان در خارج از کشور تحصیل کنید ، با یک دانشگاه دولتی فرانسه تماس بگیرید.

تحصیل رایگان پزشکی در جمهوری چک

در صورتی که به زبان چکی مسلط باشید، مهم نیست که اهل کجا باشید، می توانید به طور رایگان در جمهوری چک تحصیل کنید. اما حتی اگر نمی توانید، با پرداخت 900 دلار در هر ترم می توانید در کلاس زبان ثبت نام کنید. که این هزینه در مقابل تحصیل رایگان در این کشور، بسیار ناچیز است.در ادامه تعدادی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور که تحصیل رایگان یا کم هزینه پزشکی در آن ها امکان پذیر است، آورده شده اند.

لیست مدارس پزشکی جهت تحصیل رایگان در خارج از کشور

در ادامه تعدادی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور که تحصیل رایگان یا کم هزینه پزشکی در آن ها امکان پذیر است، آورده

شده اند.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشکده پزشکی نیویورک

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه نیویورک همواره بسیار گران بوده است و انتظار می رود در مجموع هر دانشجو مبلغ 250 هزار دلار بپردازد. با این حال در سال 2018 این دانشگاه اعلام کرد که به تمام دانشجویان پزشکی مشتاق آموزشات رایگان ارائه خواهد داد. آمارها نشان می دهد که بیشتر دانش آموزان معمولاً حداقل 100000 دلار وام دانشجویی دریافت می کنند، که این امر مانعی برای حرفه فرد در آینده است. گزارش شده است که دانشگاه نیویورک حدود 11 سال زمان برد تا این ایده را به واقعیت تبدیل کند و از آن زمان 450 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این دانشگاه امیدوار است مبلغ 600 میلیون دلار اعتبار دیگر برای حمایت از این هدف جمع آوری کند. به عنوان متقاضی دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک باید انتظار فرایند پذیرش بسیار رقابتی باشید.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشکده پزشکی نیویورک

تحصیل رایگان پزشکی در دانشکده پزشکی نیویورک

تحصیل رایگان پزشکی در دانشکده پزشکی کرنل

دانشکده پزشکی دیگر، دانشکده پزشکی کرنل است. به دنبال آمارهای اخیر درباره تعداد وامهایی که دانشجویان هنگام گذراندن دوره های پزشکی دریافت نموده اند، تعداد بیشتری از دانشگاه ها روش های جدیدی برای حل این مسئله ارائه می دهند. دانشکده پزشکی کرنل به دانشجویانی که نشان داده اند به کمک مالی نیاز دارند تحصیل رایگان ارائه می دهد. با شروع سال 2019 (کلاس 2023) بورس های تحصیلی جایگزین وام دانشجویی در کل دوره تحصیلی آن ها می شوند. افرادی واجد شرایط از ابتدای سال اول تحصیل دریافت این بورسیه ها شروع می کنند. همچنین پیش بینی می شود این برنامه پس از اتمام تحصیل نیز به دانشجویان کمک کند زیرا در حرفه خود پیشرفت می کنند. دانشکده پزشکی کرنل هنوز حدود 50 میلیون دلار برای ادامه این برنامه در آینده نیاز دارد.

تحصیل رایگان پزشکی در کالج کلولند کلینیک لرنر دانشگاه پزشکی کیس وسترن رزرو ( Cleveland Clinic Lerner College of Medicine – Case Western Reserve University )

کلینیک دانشگاه پزشکی کلیولند یکی دیگر از دانشکده های پزشکی رایگان در ایالات متحده است. تک تک دانش آموزانی که از این پس در این دانشکده پزشکی شرکت می کنند، بورس های تحصیلی کامل دریافت می کنند. در این دانشگاه حدود 30 جای خالی وجود دارد و هزاران دانش آموز برای این ظرفیت کم رقابت می کنند، بنابراین شما باید یکی از متقاضیان برتر برای پذیرش باشید.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن

دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد است که تقریباً به نیمی از دانشجویان پزشکی خود تحصیل رایگان ارائه می دهد و نیمی دیگر از دانشجویان این دانشگاه بورس های تحصیلی جهت پرداخت بخشی از شهریه، دریافت می کنند. این دانشکده پزشکی به دلیل تعالی در تحقیقات و آموزشات بسیار شناخته شده است. U.S. نیوز دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن را بابت تحقیقاتش در رتبه ششم قرار داده است، که با توجه به وجود صدها مدرسه پزشکی در ایالات متحده، رتبه بسیار خوبی است.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه برگن ، نروژ

یکی دیگر از دانشگاه های بین المللی با پردیس علوم پزشکی در سطح جهانی در آستادولولن و نیگارشایدون، قرار دارد.دراین پردیس علوم پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی را تدریس می شود و میزبان کلینیک های دانشگاه می باشد. همچنین این دانشگاه چند رشته ای برنامه های آموزشی در رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی ، حقوق و هنر ارائه می گردد. یافتن موسسه ای با برنامه های پزشکی بدون شهریه بسیار نادر است، اما دانشگاه برگن به عنوان یک دانشگاه دولتی نروژ توانسته این شهریه را حذف کند. تنها هزینه ای که از شما به عنوان یک دانشجوی بومی و بین المللی انتظار می رود پرداخت کنید، هزینه سازمان بهزیستی دانشجویی است (کمی بیش از 60 دلار).به همین دلیل جای تعجب نیست که این دانشگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده است. در حقیقت، دانشجویان غیر نروژی حدود 30٪ از کل جمعیت این دانشگاه را به خود اختصاص می دهند. همچنین متوسط هزینه در هر ماه به ازای هر دانشجو بسته به سبک زندگی شما نزدیک به 1000 دلار است. بنابراین ممکن است شما برای تامین این هزینه های ماهانه نیاز به کار داشته باشید.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه رایگان برلین

همانطور که از نام این دانشگاه پیداست، هیچ شهریه ای در دانشگاه رایگان برلین وجود ندارد البته به جز برخی از برنامه های انتخابی کارشناسی ارشد و دکتری. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های داروسازی، دامپزشکی، پزشکی انسانی و دندانپزشکی ارائه می دهد. بزرگترین نگرانی برای بیشتر افراد مشتاق پزشکی این فکر است که باید هزاران دلار در طول دوره تحصیلات عالی خود بپردازند. دانشگاه آزاد برلین، به داشتن یک دانشکده پزشکی رایگان ، با ارائه موقعیت های برابر به تمام دانشجویان، بدون در نظر گرفتن سوابق تحصیلی آن ها، در ریشه کن کردن این مانع کمک می کند. با این وجود انتظار می رود دانشجویان برای اقامت خود در دانشگاه هزینه های خاصی را پرداخت کنند. این دانشگاه یک برنامه یادگیری مطلوب برای دانشجویان شاغل فراهم می کند تا به آنها اجازه دهد کار خود را ادامه دهند.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه رایگان برلین

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه رایگان برلین

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه فنی مونیخ ( TUM )

یکی دیگر از دانشگاه های سطح بالا در آلمان دانشگاه فنی مونیخ است که برنامه هایی را در زمینه های علوم طبیعی، زیستی و علوم پزشکی و مهندسی ارائه می دهد. همچنین این دانشگاه تحقیقاتی با بیش از 20 دانشگاه برای اراده ی مدارک تحصیل دوگانه توافق نموده است. همچنین با بیش از 150 دانشگاه در سراسر جهان شریک است. جمعیت فعلی TUM حدود 37000 دانشجو می باشد که 20 درصد از آنها دانشجویان بین المللی هستند که در بیش از سیزده دانشکده پراکنده شده اند . این دانشگاه دارای بیش از 10000 نفر کارمندان، با حداقل 400 استاد است.لازم نیست نگران هزینه تحصیل پزشکی در آلمان در این دانشگاه باشید زیرا TUM فارغ از ملیت دانشجو، تحصیلات رایگان را به همه دانشجویان ارائه می دهد. تنها هزینه ای که از شما انتظار می رود پرداخت کنید، هزینه ترم در حدود 127 دلار است که شامل هزینه بلیط ترمی حمل و نقل عمومی نیز می شود. از آنجا که در مونیخ اقامت خواهید داشت، باید تلاش کنید تا هزینه های زندگی در شهر را فراهم نماید. این هزینه به هزینه های اساسی مانند اجاره و مواد غذایی کمی سنگین و در حدود 1000 دلار در هر ماه خواهد بود. در حین درخواست، باید اثبات کنید که می توانید 723 دلار هر ماه جهت اقامت خود در آنجا بپردازید. بنابراین قبل از شروع درخواست خود اطمینان حاصل کنید که به غیر از بورس تحصیلی این مبلغ را در اختیار دارید.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه Umea

اگر رویای شما تحصیل در سوئد در رشته پزشکی این کشور است ، این دانشگاه می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد. دانشکده پزشکی دانشگاه Umea دوره های تحصیلی در زمینه های ادونتولوزی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد. این مرکز دارای 13 بخش و هفت مرکز تحقیقاتی است که حداقل 3400 دانشجو را میزبانی می کنند. دانشگاه Umea از جمله دانشگاه های کشور سوئد است که یک دانشکده پزشکی رایگان ارائه می دهد. با این حال، آموزش رایگان فقط برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا قابل استفاده است. بنابراین برای یک دانشجوی بین المللی خارج از EU / EEA، در صورتی که بودجه کمی داشته باشد، ممکن است این گزینه ایده آل شما نباشد. هزینه هر برنامه در هر سال حدود 3500 دلار در سال خواهد بود.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه Umea

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه Umea

تحصیل رایگان پزشکی در کالج پزشکی دانشگاه پادشاه سعودی

دانشگاه پادشاه سعودی واقع در ریاض، تحصیلات رایگان به دانشجویان عربستان سعودی و بین المللی ارائه می دهد. علاوه بر شهریه رایگان ، دانشجویان بطور مرتب در طول تحصیل در این موسسه، بورس تحصیلی نیز دریافت می کنند. هزینه زندگی در این شهر به طور متوسط حدود 456 تا 850 دلار در ماه است. باز هم ، این هزینه به رفتار شما بستگی دارد. از زمان تاسیس در سال 1957 ، این دانشگاه معتبر متعهد شده است كه خدمات آموزشی و پژوهشی با كیفیت بالایی ارائه دهد از این رو در میان بهترین های جهان قرار گرفته است. اگر به دنبال پیوستن به انجمن دانشگاه پادشاه سعودی هستید، متوسط نرخ قبولی در این موسسه برای دانشجویان بومی و بین المللی 80 درصد است.

تحصیل رایگان در دانشگاه پزشکی وین

این دانشگاه اتریش یکی از بهترین موسسات آموزش عالی کشور است. در سال 2004 از دانشگاه وین به یک دانشگاه مستقل مبدل شد و در حال حاضر بزرگترین دانشکده پزشکی در اتریش است. همچنین این دانشگاه در بین تمام مدارس پزشکی کشورهای آلمانی زبان، بزرگترین دانشگاه به حساب می آید. دانشگاه پزشکی وین در زمینه پزشکی انسانی و دندانپزشکی تخصص دارد. کلیه دانشجویان غیر اروپایی جهت پذیرش در این دانشگاه به نامه پذیرش از سوی دانشکده پزشکی کشور خود نیاز دارند. از نظر شهریه، این دانشکده پزشکی رایگان برای تمام دانشجویان عضو اتحادیه اروپا هیچ شهریه ای ندارد. از طرف دیگر پیش بینی می شود دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 800 یورو در سال پرداخت کند که در مقایسه با اکثر کشورها هنوز ارزان تر است.

تحصیل رایگان در دانشگاه پزشکی وین

تحصیل رایگان در دانشگاه پزشکی وین

دانشکده پزشکی کیسر پرمننت ( Kaiser Permanente )

دانشکده پزشکی یک مرکز تازه تاسیس است که افتتاحیه آن در سال 2020 خواهد بود. طبق اعلام هیئت دانشگاه، پنج گروه اول فارغ التحصیلان طی چهار سال تحصیل خود آموزش پزشکی رایگان دریافت می کنند. این مدرسه در پاسادنا، کالیفرنیا واقع شده است. این مدرسه قبلاً اعتبارات اولیه را از مراجع ذیربط دریافت کرده است. بنابراین می توانید از فرصت تحصیل رایگان در این دانشکده پزشکی استفاده کنید.

تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی پوزنان

دانشگاه پوزنان یکی از برجسته ترین دانشگاه های جهان و احتمالاً بهترین در لهستان است. لهستان به دلیل تحصیلات پزشکی بسیار مورد توجه، شناخته شده است و پوزنان این یکی از دانشگاه هایی است که این امکان را ایجاد می کند. تاریخ دانشگاه پوزنان به سال 1919 پیش از آنكه در سال 1950 به یک مؤسسه مستقل تبدیل شود، باز می گردد. برنامه های ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی پوزنان نه تنها توسط هیئت اعتبار سنجی ملی معتبر شناخته می شوند بلکه در سراسر جهان نیز شناخته می باشند. بنابراین ادامه تحصیل در این دانشگاه معتبر در نوع خود فرصتی به شمار می آید. پوزنان پس از آموزش یکی از پزشكانی كه در اولین پیوند موفقیت آمیز كامل صورت، نقش داشت، مورد توجه قرار گرفت. اگرچه این دانشگاه کاملاً رایگان نیست ، اما هزینه ای که برای برنامه های پزشکی آن گرفته می شود در مقایسه با بیشتر کشورهای غربی مانند ایالات متحده و انگلستان بسیار مقرون به صرفه است.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

1- در چه کشور هایی امکان تحصیل رایگان پزشکی وجود دارد؟

در کشور هایی همچون آلمان، برزیل، نروژ، ایسلند، لوکزامبورگ، فرانسه، چک

2- آیا امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه های رایگان سایر کشور ها وجود دارد؟

بله بعضی از کشور ها امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا نیز، فراهم کرده است.

3- بهترین دانشگاه پزشکی برای تحصیل رایگان پزشکی کدام است؟

دانشکده پزشکی نیویورک

4- غالبا چه دانشگاه هایی دوره های رایگان پزشکی برگزار می نماند؟

معمولا در دانشگاه های دولتی بعضی از کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان پزشکی وجود دارد.

5- آیا دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل رایگان پزشکی هزینه زندگی را نیز تامین می کنند؟

بعضی از دانشگاه های رایگان بورس های تحصیلی جهت پوشش هزینه های زندگی نیز ارائه می دهند، اما تعداد آن ها بسیار محدود است.

6- آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

بله

7- آیا دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل رایگان پزشکی از کیفیت آموزشی برخوردار هستند؟

بله

8- شرایط دریافت تحصیل رایگان پزشکی چیست؟

در بیشتر موارد برخورداری از دانش زبان آن کشور از اصلی ترین شرط پذیرش است.

9- آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی بدون مدرک زبان وجود دارد؟

در اکثر دانشگاه های پزشکی رایگان باید از سطح مشخصی از زبان رسمی آن کشور برخوردار باشید.

10- آیا در صورت پذیرش جهت تحصیل رایگان در خارج از کشور هیچگونه هزینه ای لازم نیست پرداخت شود؟

در بعضی از دانشگاه ها لازم است هزینه ناچیزی بابت خدمات و هزینه های اداری پرداخت کنید.

11- دلیل ارائه تحصیل رایگان پزشکی در بعضی از دانشگاه های جهان چیست؟

فراهم نمودن امکان تحصیل برای علاقمندان این رشته، صرف نظر از کشوری که دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

26 دیدگاه برای “تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

  1. کوثر گفت:

    سلام من لیسانس گیاهان دارویی دارم میخوام برا رشته ی پزشکی برم خارج از کشور و اینم بگم من معدلم خیلی خوبم نیس خیلی پایینه نمراتم مبتونم برا دانشگاه خارج از کشور اقدام کنم و کدوم کشور رو میتونم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      انتخاب کشور بستگی به سن و معدل شما دارد.

  2. .. گفت:

    سلام
    من الان دارم برای المپیاد زیست شناسی می‌خوانم
    اگه مدال طلا کشوری المپیاد زیست بیارم و مدرک زبان هم داشته باشم و توی دانش مغز(برین بی)مدال برنز یا نقره کشوری بیارم میتوانم بورسیه تحصیلی انگلستان یا پذیرش توی دانشگاه های آمریکا در رشته پزشکی رو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، در صورت ارائه شرایط ذکر شده شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی و پذیرش بسیار بالا می رود.

  3. نازنین گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم زبان دارم و معدلمم 16 شده
    با این شرایط کدوم دانشگاه ها برای تحصیل رایگان بهتره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا تحصیل رایگان را ارائه می دهند.

  4. محمد رضایی گفت:

    سلام ببخشید من دانشجوی پزشکی پردیس دانشگاه تهرانم معدلم دیپلمم19.5 و 22سالمه و دو سال پزشکی خوندم تا الان و بیست سالگی وارد دانشگاه شدم ایا راهی هست که بتونم پذیرش رایگان بگیرم ایا من که پردیس پزشکی میخونم شرایطم با کسایی که پزشکی دولتی میخونن متفاوته برای تحصیل رایگان در خارج ؟ یا برای پردیس ها و دانشجویان پزشکی دولتی به نسبت بقیه شرایط خاصی وجود داره کلا ؟ و ایا شرط سنی خاصی وجود داره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه تحصیل رایگان و یا مقرون به صرفه را ارائه می دهد که شرایط تحصیل پزشکی در هر کدام متفاوت است. افرادی که در دانشگاه های دولتی مشغول تحصیل می باشند، می توانند برای پذیرش مستقیم کورس اصلی به صورت رایگان اقدام نمایند.

  5. غلام گفت:

    سلام.ببخشید اگر ما توی یه دانشگاه رایگان پذیرش بشیم برای پزشکی، خودشون خوابگاه هم میدن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. اکثر دانشگاه های دولتی خوابگاه نیز ارائه می دهند.

  6. زهرا گفت:

    سلام.وقتتون بخیر
    ببخشید من متولد مهر 79 هستم و دختر هم هستم.توی کنکور 98 و 99 قبول نشدم و معدل دیپلمم 17/69 هستش مدرک زبان هم ندارم.خواستم بدونم دانشگاهی هست که با این شرایط منو برای تحصیل پزشکی بپذیره؟ اگر چنین چیزی باشه خوابگاه هم داره یا هزینه زندگی با خودمونه؟؟ بطور کاملا رایگان میشه تحصیل کرد توی این دانشگاه ها؟؟ یعنی در کل بدون داشتن پول میشه پزشکی خوند یا نه؟ درضمن برای گذروندن دوره زبان اون کشور باید هزینه کنم؟ ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم،اینکه بعد از فارغ التحصیلی میتونم به کشور خودم برگردم و مثل بقیه پزشک ها مشغول بکار بشم و مطب داشته باشم؟؟
    ممنون میشم اگر لطف کنید و به سوالات من جواب بدین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و غیره تحصیلات رایگان و یا مقرون به مصرفه را ارائه می دهند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در هریک از کشور ها با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

  7. علی گفت:

    سلام من ۱۹سال سنمه مدرک زبان ندارم ولی کلاس زبان رفتم حدودا۱۸ترم رشته تجربی درس خوندم با معدل۱۷.۸۰میخواستم ببینم کدوم کشور ها رایگان با این شرایط قبول میکنن رایگان هم از نظر تحصیلات و هم از نظر هزینه های زندگی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در کشور هایی مانند ترکیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و غیره مقرون به صرفه و یا رایگان است. برای هزینه زندگی نیز اجازه کار به شما داده می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  8. Armaghan گفت:

    سلام،وقتتون بخیر
    من۲۰سالمه و معدل دیپلمم 18/80و معدل پیشم16/60شده
    برای تحصیل پزشکی توی کدوم کشورها شانس دارم با توجه به این که مدرک زبان هم ندارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بدون مدرک زبان می توانید برای تحصیل پزشکی در فرانسه اقدام نمایید. ابتدا در دوره های زبان شرکت کرده و سپس بر اساس رزومه خود وارد دوره پزشکی می شوید.

  9. احسان گفت:

    سلام
    بنده از دانشجویان پزشکی دانشگاه اصفهان هستم
    میخواستم بپرسم برای کسی مثل من که خودش در ایران پزشکی قبول شده شرایط بورس شدن رایگان تحصیلی هیچ فرقی با یک فرد عادی نداره؟
    منظورم اینه که برای ما امتیاز خاصی در نظر نگرفتند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کسانی دانشگاه دولتی ایران قبول شده باشند و واحدی خاص را گذرانده باشند، می توانند برای تحصیل مستقیم رایگان در دانشگاه های آلمان اقدام نمایند.

  10. r.faramarzi گفت:

    سلام .اگه یه وقت نتونسم کنکور ایران رو پزشکی بیارم و بخوام از خارج اقدام کنم . کلا با بودجه 500 تا 700 میلیون تومن کدوم کشور ها میشه پزشکی خوند.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه رزومه علمی قوی داشته باشید، می توانید برای کشور هایی مانند آلمان که تحصیل رایگان است اقدام نمایید.

  11. . گفت:

    سلام من دیپلمه ریاضی هستم
    25 سالمه امکان قبولی در دانشگاه های خارج از کشور در رشته ی پزشکی برام وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  12. ساجده گفت:

    سلام…من امسال کنکور99 تجربی شرکت میکنم…19سالمه..و مدرک زبان ندارم..معدل دیپلمم 17 هست..بنظرتون تحصیل در رشته پزشکی کدوم کشورها با هزینه کم و یا رایگان دانشگاه امکان پذیره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط شما کشور های متفاوتی مانند فرانسه، ایتالیا، ترکیه و غیره را می توانید انتخاب نمایید.

      1. رستا گفت:

        سلام من ۱۹ سالمه و معدل دیپلمم ۱۹.۶۰ هستش و دانشجوی دندانپزشکی شهید بهشتی هستم رتبه ۵۲ کنکور تجربی/ دارم زبان میخونم و میتونم تا دو سال دیگه نمره بالای ۸ تافل بگیرم …من امکان پرداخت هیچ هزینه ای رو برای زندگی در خارج ندارم! ( نهایتا ۲۰۰ میلیون!) چه کاری انجام بدم که شانس بورسیه کامل در یک دانشگاه معتبر رو داشته باشم ؟ میتونید منو راهنمایی کنید که چه کشور هایی بورسیه کامل برای دانشجویان ارائه میده و اینکه من ترم ۳ هستم و یا شاگرد اول بودم یا دوم…

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          رزومه علمی شما برای تحصیل در کشور هایی مانند کانادا، آلمان و ایتالیا بسیار مناسب است. در نظر داشته باشید که می توانید کشور های رایگان مانند آلمان و ایتالیا و فرانسه را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *