تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه

تمرکز دوره های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه بر آموزش فنی فارغ التحصیلان می باشد که بتوانند با موفقیت درحوضه های مختلف مهندسی مکانیک استخدام شده و مشغول به کارشوند. اساس دوره ی لیسانس شامل دوره هایی برای دروس اصلی شامل فیزیک، ریاضیات، اقتصاد، علوم مواد، مهندسی و گرافیک کامپیوتری،( CAD-CAM)، شبیه سازی ریاضی است. این ساختار دانش آموزان را قادر می سازد تا با توجه به استانداردهای روسیه و بین المللی، دانش و مهارت های خاصی کسب کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه

متقاضیان بین المللی ممکن است برنامه های آموزشی مهندسی مختلفی را در دانشگاه های اصلی و بزرگ انتخاب کنند . متقاضیان خارجی که در انتخاب رقابتی شرکت می کنند، ممکن است در یکی از برنامه های چهار ساله ثبت نام نمایند . مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مرحله ی دوم تحصیل با صلاحیت متخصص حرفه ای می باشد. پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد، فرد می تواند آموزش مهندسی در تخصص انتخاب شده را در دوره ی دکترای خود ادامه دهد.

این سومین مرحله است، که به تحقیقات علمی عمیق برای 3 تا 4 سال و دفاع از پایان نامه ی کارشناسی ارشد اشاره دارد. بنابراین، آموزش مهندسی به طور کامل در روسیه ارائه می شود. برخی از دانشگاه های روسیه نیز برنامه های پنج ساله تخصصی را ارائه می کنند. امکان دستیابی به آموزش مهندسی در روسیه به زبان انگلیسی یا زبان روسی وجود دارد.

تحصیل در رشته ی مهندسی در روسیه شامل سیستم ها و فناوری های بیوتکنولوژی، مهندسی ابزاری، ساخت ساختمان ها، فیزیک کاربردی، صنعت برق و مهندسی برق و بسیاری دیگر می باشد. اگر نمی توانید امتحانات را برای تحصیل رایگان پشت سر گذاشته و قبول شوید، می توانید هر برنامه براساس هزینه را انتخاب کنید. قیمت از نظر موقعیت دانشگاه، سطح کیفیت کارکنان و اساتید، زمینه برنامه های دانشگاهی، سیاست تحصیلی دانشگاه ها متفاوت می باشند. مهندسی برق صنعتی و مهندسی برق (مقطع کارشناسی) در LETI. این دوره ی 4 ساله براساس مطالعه روش ها و امکانات تولید انرژی الکتریکی، ارسال، انتقال و دفع، کنترل سیستم های قدرت الکتریکی، نوسازی و ارتقا می باشد.

هزینه ی تحصیل تمام وقت معادل 157000 روبل ( 2410 دلار امریکا ) می باشد. دوره های آموزشی پیش از آموزش به زبان روسی خوانده می شوند. بنابراین اگر می خواهید یک انتخاب نامحدود داشته باشید، باید مهارت های زبانی پیشرفته داشته باشید. دوره های پیش از آموزش در زبان روسی به دو روش پیشنهاد شده اند: زبان فقط، شما می توانید دوره های تابستانی را برای شروع یا مطالعه با دوره فشرده زبان روسی به مدت 1-3 ماه بگذرانید.

گروه مقدماتی، شامل یک دوره ی پیشرفته ی زبان می شود. به معرفی سیستم در صورت آموزش، روش های کنفرانس و تدریس، جنبه های امتحانات و ارزیابی مهارت برای انتخاب رقابتی کمک می کند. مدت زمان دوره های مهندسی: دوره ی کارشناسی: 4 ساله دوره ی کارشناسی ارشد: 2 ساله .دوره ی مقدماتی: 1 ماهه می باشد.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه های روسیه

همان طور که می دانید کشور روسیه همواره پذیرای دانشجویان بین المللی از هر گوشه ای از جهان بوده است. بنابر این شرایط پذیرش کشور روسیه در سال 2019 سخت نمی باشد و حتی آسان تر از بسیاری از کشور هاست. در این کشور آزمون های زبان همچون آیلتس و تافل جهت پذیرش در دانشگاه مورد نیاز نمی باشند.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه های روسیه

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه های روسیه

روسیه قطب دانشگاه های مهندسی پزشکی و هنر می باشد و تقریبا تمام دانشجویان بین المللی در دوره ی آموزشی مورد علاقه ی خود در حال تحصیل می باشند. شهرت دانشگاه های کشور روسیه پوشیده نمی باشد و در رنکینگ جهانی دانشگاه های این کشور در صدر جدول قرار دارند. روند پذیرش برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور روسیه بسیار آسان است و دانشجویان هر کشوری می توانند در خواست پذیرش و پیوستن به دوره های مدرک محور این دانشگاه را ارائه دهند. اولین گام پذیرش در روسیه :

  • پیش از هر چیزی دانشجو باید بداند که به چه دوره ای علاقمند است.
  • پس از آنکه متقاضی دوره ی مورد نظر خود را انتخاب کرد  سپس باید به ما اطلاع دهد تا ما مطابق با این علاقه دانشگاهی پیشنهاد دهیم.
  • انتخاب دانشگاه به دوره ی مورد علاقه و شرایط مالی متقاضی بستگی دارد .چرا که در روسیه برای دانشجویان بین المللی هیچگونه کمک هزینه ی مالی و بورسیه وجود ندارد وهزینه ی تمام دوره ها را خود دانشجو باید پرداخت کند.
  • متقاضی با ما از طریق ایمیل و واتس آپ تماس می گیرد و راجع به محدوده ی علایقش اطلاع می دهد و ما مطابق با این علاقه شهریه و شرایط کامل پذیرش را به او اطلاع خواهیم دارد.

در کشور روسیه تحصیل برای همه امکان پذیر است و بنابر این همه می توانند تقاضای پذیرش دهند و مهمترین مورد این است که روسیه سیستم خدمات رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. پس از آن که متقاضی دوره ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کرد باید مدارک زیر را برای ما ارسال نماید.

  • پاسپورت بین المللی
  • گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان
  • متقاضیانی که می خواهند وارد دوره های ارشد شوند باید مدرک لیسانس خود را برای ما اسکن کنند.
  • طی یک تا دو  مدارک ارزیابی می شوند و به متقاضی اطلاع داده خواهد شد که واجد شرایط هستند یا خیر. سپس متقاضی هزینه ی روند پذیرش را انتقال خواهد داد.
  • پس از بررسی تمام مدارک توسط ما، روند بررسی در اداره ی مهاجرت فدرال روسیه 45 روز زمان خواهد برد.
  • لطفا توجه داشته باشید پذیرش دانشجویان خارجی توسط اداره ی مهاجرت روسیه انجام می گیرد.
  • در صورت  صدور پذیرش، آن را به آدرس ایمیل متقاضی ارسال خواهند کرد.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک

این دانشگاه های معتبر قدرت خود را در تولید تحقیقات مرتبط با مجموعه ای وسیع از موضوعات مهندسی نشان داده اند. این موضوعات شامل مهندسی هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی عمران می شوند. این ها همگی بر پایه ی مهندسی پایه قرار دارند و با استفاده از ریاضی و مبانی علمی به حل مسائل می پردازند.

دانشگاه ایالت موسکوی روسیه، میخائیل لومونوسوف، یک موسسه ی تحقیقاتی آموزشی دولتی  است که در موسکوی روسیه واقع شده است. این دانشگاه در 23 ژانویه ی سال 1755 توسط میخائیل لومونوسوف بنیان گذاشته شد. دانشگاه MSU در سال 1940 به نام بنیانگذار آن تغییر نام داده شد و از آن تاریخ به بعد به دانشگاه میخائیل لومونوسوف مشهور است. این دانشگاه بلند ترین ساختمان آموزشی دنیا را در خود جای داده است. سرپرست فعلی این دانشگاه ویکتور سادونیچی است. بنا به گزارش فهرست رتبه بندی QS بهترین دانشگاه های جهان این دانشگاه بهترین دانشگاه روسیه است و به به اتفاق نظر معتبر ترین دانشگاه شوروی سابق به شمار می رود.

دانشگاه ITMO، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه سن پترزبورگ و یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقات ملی روسیه است. دانشگاه ITMO یکی از 15 دانشگاه روسیه است که از سوی دولت فدراسیون روسیه برای شرکت در پروژه ی اعتلای آمادمیک روسیه انتخاب شد تا رقابت پذیری بین المللی دانشگاه های این کشور در بین بهترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی دنیا افزایش یابد.

دانشگاه ایالت سن پترزبورگ، این دانشگاه یک موسسه ی آموزش عالی متعلق به دولت فدراسیون روسیه است که در سن پترزبورگ واقع شده است. این دانشگاه قدیمی ترین و یکی از بزرگ ترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه در سال 1724 به فرمان پتر کبیر تاسیس شد و از همان آغاز تا به امروز تمرکزی قوی بر روی تحقیقات بنیادین در حوزه های علوم، مهندسی و علوم انسانی داشته است و دانشی را در اختیار فارغ التحصیلانش گذاشته که به آنها کمک می کند تا در موفقیت روسیه سهیم باشند.

دانشگاه ایالت نووسیبریک، این دانشگاه یکی از بهترین موسسات تحصیلات عالی در روسیه است. این دانشگاه در ایالت نووسیبریک، مرکز صنعتی و فرهنگی سیبری، واقع شده است. دانشگاه NSU به عنوان تولید کننده ی بیشتر برگذیدگان آکادمیک روسیه بسیار برجسته است. این دانشگاه در سال 1959 و بر مبنای ادغام آموزش و علوم به معنی درگیر کردن دانشجویان با فعالیت های تحقیقاتی در همه ی سطوح و استفاده از بهترین دانشمندان در دوره های آموزشی، تاسیس شد.

تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه به زبان انگلیسی

گرچه بسیاری از دانشگاه های روسیه برای آماده سازی دانشجویان، کلاس های مقدماتی زبان روسی را برگزار می کنند ، اما رشته های متعددی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. اکثر دروس در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شرایط دقیق برای تحصیل در رشته های به زبان انگلیسی در دانشگاه های روسیه متفاوت است، اما به طور کلی به دیپلم یا مدرک مقطع پیشین ، نامه ای از علت تحصیل  در رشته مورد نظر، گواهی مهارت زبان انگلیسی مانند آزمون های IELTS یا TOEFL با نمره درخواستی نیاز است.

ممکن است برای برخی از دانشگاه ها رزومه، نمونه کار، معرفی نامه از اساتید و مصاحبه از طریق Skype یا تلفنی به زبان انگلیسی نیز نیاز باشد. دانشگاه های روسیه رشته های متعددی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نیز ارائه می دهد؛ همان طور که گفته شد اکثر رشته های مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، بنابراین باید در انتخاب رشته کارشناسی چهارساله خود دقت کافی داشته باشید.می توانید برخی از دانشگاه های روسیه را که رشته های به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، مشاهده کنید :

  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) رشته های به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (موسسه مهندسی فیزیک مسکو) رشته های دو زبانه انگلیسی و روسی را در موضوعات مختلف ارائه می دهد.
  • مدرسه عالی اقتصاد (HSE) رشته های کارشناسی به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN University) یکی از معدود دانشگاه های روسیه است که رشته های به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه پلی‌تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University) رشته های کارشناسی به زبان انگلیسی را ارئه می دهد.
تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه به زبان انگلیسی

دانشگاه های روسیه که رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را ارائه می دهد:

  • دانشگاه لومونوسوف مسکو (Lomonosov Moscow State University) رشته هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • مدرسه عالی اقتصاد (HSE)  حدود 13 رشته کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه ملی علوم و فناوری MISiS رشته های کارشناسی ارشد  به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه نووسیبیرسک (Novosibirsk State University) پنج رشته کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه دوستی ملل (RUDN University) رشته های کارشناسی ارشد متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • دانشگاه پلی‌تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (Peter the Great St. Peters burg Polytechnic University) رشته های متعدد مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ (St Peters burg State University) در سال تحصیلی 2019_20 ، حدود 14 رشته  کارشناسی ارشد را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه خواهد داد.
  • دانشگاه فدرال اورال (Ural Federal University) حدود 13 رشته کارشناسی ارشد را به طور کامل و برخی از دروس یک رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته های مهندسی در سال 2019 عبارتند از :

  • دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو ( M.V. Lomonosov Moscow State University) : رنکینگ 90
  • دانشگاه ITMO : رنکینگ 511 _ 520
  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ (Saint Peters burg State University) : رنکینگ 235
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State University) : رنکینگ 244

هزینه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه

هزینه های تحصیلی در روسیه ارزان نیست، نه تنها در مقایسه با سایر نقاط اروپا، بلکه در کیفیت آموزش و پرورش که دانشگاه ها ارائه می دهند. پس از همه، 22 دانشگاه از کشور تنها در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2016 – 2017 گنجانده شد. حداقل شهریه – که توسط وزارت آموزش و پرورش مشخص می شود – نمی تواند کمتر از مقدار سرمایه گذاری شده  بر هر دانش آموز در هر ایالت باشد. آمار در مورد هزینه های تحصیل در روسیه:

  • یک مدرک لیسانس در روسیه هزینه 67000 روبل (1203 دلار)  تا 380 هزار روبل (6824 دلار) در سال است.
  • هزینه تحصیلات متخصص از 68000 روبل (1221 دلار) تا 430 هزار روبل (6076 دلار) در سال است.
  • یک مدرک کارشناسی ارشد از 82،000 روبل(1473 دلار) تا 450،000 روبل(8082 دلار) در سال آغاز می شود.
  • دوره های کارشناسی ارشد از 72000 روبل(1293 دلار) به 250 هزار  روبل(4490 دلار) در سال هزینه می کنند.

دانشگاه ها برای عادت کردن دانشجو بین المللی به جامعه روسی  برنامه هایی را پیشنهاد می کنند که برای تدریس درمورد زبان روسی، سنت ها و شیوه زندگی تدریس می شود. میانگین هزینه یک برنامه 120،000 روبل(2155 دلار) است. برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، باید آزمون امتحانی دولتی (EGE) را گذراند. EGE امتحان تمام دانش آموزان دبیرستان در روسیه است. نتایج امتحانات برای پذیرش در دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت تنها برای دانش آموزان بین المللی به مبلغ 15،000 کمک هزینه تحصیلی در سال 2017 اعطا کرد. کمک هزینه تحصیلی هزینه های کامل تحصیلی، هزینه های نگهداری و خوابگاه های خوابگاه را پوشش می دهد. با این حال، هزینه های سفر، هزینه های زندگی و سیاست بیمه درمانی داوطلبانه (VHI) را پوشش نمی دهد. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *