کاریابی در اسپانیا

راهنمای ضروری جهت یافتن کاریابی در اسپانیا ، اطلاعات در خصوص بازار کار فعلی، مجوز کار در اسپانیا و یافتن کار در اسپانیا. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز می توانند به شما در اخذ ویزای کار در کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به این کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت کاری یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی و جهت مهاجرت تحصیلی در اسپانیا و سرمایه گذاری و همچنین خرید ملک و ازدواج  نیز وجود دارند. تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی و شرایط ویزای کار، حقوق کار و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص میتوانید با موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

کاریابی در اسپانیا

اگر شما فردی مهاجر هستید و به دنبال اخذ شغل مورد نظر در اسپانیا می باشید، باید بدانید که تنها تعداد انگشت شماری مشاغل مناسب برای شما وجود خواهد داشت. این در حالیست که افراد متخصص و با مهارت قادر به یافتن مشاغل مهمی خواهند بود.

در کشور اسپانیا اغلب افراد از روش های غیر مستقیم برای یافتن شغل استفاده می نمایند برای مثال: شبکه ها، برنامه های کاربردی و ورود به سایت های مختلف از جمله این روش ها خواهد بود. بنابراین باید بدانید که جستجوی کار در سازمان ها و شبکه ها به معنای اخذ فرصت های شغلی خواهد بود.

پیدا کردن کار حقوقی در این کشور و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT در جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. شرایط کار مهندسی و کار فنی در این کشور نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی می توانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

 بازار کار اسپانیایی

قانون کار اسپانیا مختص این کشور می باشد و قبل از شروع به کار بایستی راجع به آن و همچنین شرایط کار در اسپانیا تحقیق کرد. کار دانشجویی در این کشور امکان پذیر است اما باید قبل از شروع  اجازه کار اسپانیارا دریافت کرد. بسته به مقطع تحصیلی به شما اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت داده می شود.

باید بدانید که نرخ بیکاری در اسپانیا بالاترین میزان در اروپا را به خود اختصاص داده است. این درحالیست که حدود یک پنجم از افراد بیکار می باشند، بخاطر داشته باشید که اسپانیا یکی از پر رشد ترین کشورهای اتحادیه اروپا از جهت اقتصاد خواهد بود. همانطور که مبحث رکود اقتصادی در این کشور افزایش یافت، نرخ بیکاری در حال کاهش خواهد بود. چرا که این نرخ در سال 2015 به 20.8 درصد رسید. برخی از سازمان ها گزارش جذب بهبود نیروی کار را داده اند. برای مثال در بزرگترین مناطق این کشور نظیر: کاستیا و لئون فرصت های بیشتری برای بحران بیکاری کارکنان، کارگران ساختمانی و سر آشپزها در نظر گرفته شد.

با این حال موضوع بیکاری جوانان به عنوان یک معضل برای فارغ التحصیلان و جویندگان کار دائم تلقی شد. باید بدانید که نرخ بیکاری جوانان تحصیل کرده در این کشور 45 درصد خواهد بود. چرا که این کشور بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است و این امر اغلب در کارگران غیر ماهر مشاهده خواهد شد. بنابراین کسانی که در کشور اسپانیا تحصیل می نمایند آگاهی بیشتری نسبت به اخذ مشاغل مورد نظر در اسپانیا خواهند داشت.

اگر شما به دنبال مشاغل دانشجویی در این کشور می باشید، باید بدانید که رقابت بسیاری مابین فارغ التحصیلان وجود خواهد داشت اما اغلب فرصت ها در بخش های مشاوره، صنعت، IT و دیگر بخش ها که در سال های گذشته گسترش بسیاری کرده است وجود خواهد داشت.

با توجه به قانون کار در اسپانیا، بحران استخدام که تاثیر بسیاری بر محیط می گذارد در اغلب مناطق مشاهده خواهد شد. باید بدانید که نیمی از قراردادهای کاری در این کشور به صورت موقت می باشند و شرکت ها تمایل بسیاری به استخدام نیروهای جدید و یا جوان خواهند داشت.

مشاغل موجود و کاریابی در اسپانیا

بخش های خاصی در این کشور وجود دارند که قرار گرفتن در آن جایگاه ها بسیار دشوار می باشد. چرا که برخی از این بخش ها مستلزم دارا بودن مهارت های ویژه ای خواهند بود. دولت اسپانیا نسبت به فهرست کردن مشاغل کمیاب در هر منطقه از اسپانیا مبادرت ورزیده است و دامنه ای از محدودیت ها را برای افراد در نظر گرفته است. تحرک و پویایی مشاغل در EURES به معنای ورود به بازارهای کار این کشور خواهد بود.

باید بدانید که کمبود مشاغل اغلب در بخش آموزش (کمبود دبیران در دانشگاه ها – کمبود دبیران زبان)، مکانیک، مهندسی صنعت و تولید، محاسبات، کسب و کار، روابط تجاری، پزشکی، توسعه وب سایت ها و رسانه ها، املاک و مستغلات، هتل ها، رستوران و گردشگری مشاهده خواهد شد.

در سال 2015 مشاغل مرتبط با حسابداری و امور مالی، تجارت محصولات کشاورزی، مدیریت کسب و کار، بازاریابی، انرژی های تجدید پذیر، بخش خلاقیت، مهندسی، فناوری اطلاعات و IT  گسترش بسیاری پیدا کردند.

کار فصلی در این کشور به تجارت در بخش توریست و آموزش زبان انگلیسی به افراد خارجی خلاصه شد. علاوه بر این خدمات بسیاری در اختیار مهاجرین مناطق ساحلی اسپانیا و شهرستان هایی نظیر: مادرید، بارسلونا و سویا قرار گرفت و نیاز به کارگران به صورت چشمگیری احساس شد.

در بازار کار فعلی، پیشنهاد می شود که در ابتدا افراد مشاغل پاره وقت و با حقوق کم را اتخاذ نکنند و در وحله اول به دنبال مشاغل دائم باشند.

راه اندازی تجارت و یا خود اشتغالی دیگر گزینه انتخابی برای افراد خواهد بود، این درحالیست که کشور اسپانیا رشد قابل توجهی در خصوص کارگران مستقل داشته است.

محیط کار در اسپانیا و قانون کار

باید بدانید که متوسط ساعات کاری در این کشور و به صورت تمام وقت 40 ساعت خواهد بود این درحالیست که ساعات کار در روز از 9 صبح تا 8 بعد از ظهر خواهد بود. علاوه بر این در اغلب شرکت ها از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر به نهار خوردن اختصاص داده شده است. صحبت کاری بعد از خوردن قهوه خواهد بود، علاوه بر این زمان در نظر گرفته شده برای نهار به آرامش یافتن، صحبت با همکاران و یا بازگشت به خانه اختصاص داده خواهد شد. باید بدانید که در بسیاری از شرکت های بزرگ و چندملیتی و به ویژه در شهرهای اصلی نظیر: مادرید و بارسلونا ساعات کاری مشخص شده است و یک ساعت زمان به خوردن نهار اختصاص داده شده است.

شرکت ها تا حد بسیاری تمایل به استفاده از ساختارها به صورت سلسله مراتبی، استفاده از استراتژی ها و دیگر تصمیم گیری ها خواهند داشت. بخاطر داشته باشید که جلسات تبادل نظر و اطلاعات و یا دستورالعمل ها برای رسیدن به توافق خواهد بود.

کارمندان تجاری به منظور ایجاد اعتماد، بالا بردن ارزش و سطح کیفیت شرکت در این جلسات شرکت خواهند کرد. ممکن است این مذاکرات کمی به طول بیانجامد. معمولا در کارهای گروهی فرد گرایی مشاهده خواهد شد اگر چه تواضع و قدردانی در وجود کارکنان مشاهده خواهد شد.

بخاطر داشته باشید که حقوق و دستمزد افراد در اغلب بخش ها بر اساس بحران مالی خواهد بود و تا حد بسیاری بخش های دولتی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. علاوه بر این میزان حقوق افراد با توجه به توافق های صورت گرفته خواهد بود. مبحث بحران مالی حقوق و دستمزد  افراد فعال در بخش تجارت، گردشگری، مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در سال 2016 Ministerio de Empleo y Seguridad Social  (وزارت استخدام و امنیت اجتماعی) حداقل دستمزد را کمی افزایش داد و دستمزدی که معادل با 655,20 برای یکماه و یا 21,84  برای یک روز بود را برای افراد در نظر گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرهنگ تجاری در اسپانیا، حقوق و دستمزد، قراردادهای استخدام و کار، ساعات کاری و مشاغل موجود در این کشور این مقاله را مطالعه نمایید.

شرایط کاریابی در اسپانیا برای افراد خارجی

ویزای کار اسپانیایی و مجوز اقامت

شهروندان متعلق به اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ و یا سوئیس قادر به ورود به اسپانیا بدون اخذ مجوز کار و یا اقامت خواهند بود. این در حالی است که افراد خارج از منطقه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس به اخذ مجوز اقامت نیاز خواهند داشت و ملزم به ارائه مجوز کار اسپانیایی معتبری خواهند بود. پیشنهاد می شود که مطالب بیشتری در رابطه با مجوز کار در این کشور مطالعه نمایید.

بخاطر داشته باشید که شما ملزم به اخذ شماره NIE از اداره پلیس و در ساختمان امور خارجه خواهید بود. علاوه بر این ثبت مالیات در اداره مالیات ملی Agencic Tributaria  به محض ورود ضروری خواهد بود.

اگر شما می خواهید که در آنجا کارمند باشید، فرد کارفرما نامه درخواست شما برای اخذ مجوز کار از طریق Dirección Provincial de Trabajo, Seguridad Social y Asuntos Sociales را خواهد خواست. پس از اینکه شما مجوز کار را دریافت کردید شما قادر به دادن درخواست جهت اخذ ویزای اقامت برای آمدن و کار کردن در اسپانیا خواهید بود.

اگر شما قصد خود اشتغالی را در سر دارید، شما ملزم به دادن درخواست جهت اخذ مجوز کار در سفارت کشور مادری خود خواهید بود. پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتری در رابطه با راه اندازی تجارت و یا خود اشتغالی در کشور اسپانیا بدست آورید.

زبان مورد نیاز

اگر شما قادر به صحبت کردن به زبان اسپانیایی نمی باشید و می خواهید که برای شرکت های چندملیتی کار کنید، باید بدانید که فرصت هایی نظیر: کار در بخش گردشگری، بخش های دولتی، تدریس زبان انگلیسی و بخش های خدماتی برای افرادی که زبان انگلیسی می دانند در نظر گرفته خواهد شد. برای دیگر مشاغل دانش زبان اسپانیایی ضروری خواهد بود.

مدارک و مراجع

انتظار می رود که افراد از مهارت های خود آگاهی داشته باشند چرا که این مهارت های بایستی در در وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش کشور اسپانیا به رسمیت شناخته شود. پیشنهاد می شود که مهارت های ضروری را مورد ارزیابی قرار دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق شما قادر به بررسی صلاحیت و مهارت های خود در پایگاه اطلاعاتی انجمن اروپایی خواهید بود.

تمامی مدارک شما بایستی به زبان اسپانیایی ترجمه گردد و انتظار می رود که آنان را برای عزیمت کردن به کشور اسپانیا فراموش نکنید. باید بدانید که اخذ مشاغل مورد نظر در Europass مستلزم در اختیار داشتن مهارت های خاصی خواهد بود.

چگونگی یافتن مشاغل در اسپانیا

در وهله اول انتظار می رود که مشاغل موجود در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید.پس از آن شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در دامنه گسترده ای از بخش ها خواهید بود. اخذ مشاغل در برای انگلیسی زبانان و چند زبانه ها موجود خواهد بود.

اگر شما متعلق به اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس می باشید شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در وب سایت آژانس استخدام اروپایی خواهید بود. آژانس استخدام اروپایی شبکه ای شغلی می باشد که توسط انجمن اروپایی محافظت می شود. این سازمان به منظور استفاده از تسهیلات طراحی شده است. در زمان جستجوی کاری، شما قادر به ارسال رزومه از طریق قانونی خواهید بود. رزومه ای که ارسال آن کار کردن قانونی در اسپانیا، اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس را فراهم سازد.

خدمات استخدام دولتی

خدمات استخدام دولتی Servicio Público de Empleo Estatal و یا SEPE اطلاعات ویژه ای در خصوص مشاغل، دوره های آموزشی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص اخذ مشاغل در اختیار افراد قرار خواهد داد. علاوه بر این شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در Empleate، سازمان مشاغل دولتی خواهید بود.

جوامع خودمختار (مناطق مختلف در اسپانیا) مراکز کاریابی بسیاری را در خود جای داده اند. شما قادر به یافتن تمامی آدرس ها در وب سایت های بومی خواهید بود. علاوه بر این شما قادر به استفاده از سیستم ملی Empleofor و دفاتر اشتغال محلی جهت بررسی فرصت های شغلی خواهید بود.

وب سایت مشاغل

وب سایت مشاغل بسیاری برای اخذ شغل در این کشور وجود خواهد داشت این سایت های تخصصی موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت:

فارغ التحصیلان:

فارغ التحصیلان اروپایی: راهنمای شغلی تحصیلات تکمیلی اروپا: فرصت های تحصیلات تکمیلی در شرکت های چندملیتی.

  • iAgora.com
  • Empleo

 

آموزش زبان انگلیسی

فرصت های بسیاری برای تدریس زبان انگلیسی در اسپانیا برای افراد در نظر گرفته شده است. چرا که بومی بودن تنها مورد برای اخذ شغل مناسب نخواهد بود. اگر شما مدرک TOEFL را در اختیار داشته باشید، فرصت های بهتری برای شما در نظر گرفته خواهد شد. مدارس TtMadrid و TEFL Iberia مدارسی هستند که شما را در جهت اخذ مشاغل مورد نظر یاری خواهند کرد. علاوه بر این امکان اخذ مشاغل آموزشی در Spainwise و Lingobongo. برای شما امکان پذیر خواهد بود.

موقعیت پاره وقت دستیار معلم زبان انگلیسی، از طریق شورای بریتانیا و برای دانشجویان دوره کارشناسی آموزش عالی در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر این شما قادر به شرکت در کلاس های خصوص، کار کردن در بخش روزنامه نگاری، نشریه و یا بخش های مرتبط با شبکه خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تدریس انگلیسی در اسپانیا، بازدید از TESOL، مدارس غیر انتفاعی و معلمان زبان انگلیسی ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

آژانس های استخدام و کاریابی در اسپانیا

اغلب آژانس های استخدامی با مشاغل پاره وقت سر و کار خواهند داشت، پیشنهاد می شود که فهرست آژانس های استخدام را بررسی نمایید. Empresas de Trabajo Temporal (ETT) سازمانی می باشد که افراد را به صورت مستقیم استخدام می نماید و منجر به امضای قراردادی افراد با دیگر شرکت ها خواهد شد. علاوه بر سازمان های استخدامی فهرست شده در بالا، آژانس های استخدامی خصوصی دیگری وجود دارند که شما را در جهت اخذ مشاغل پاره وقت و یا دائم یاری خواهند کرد.

روزنامه ها

اگرچه روزنامه های ملی، منطقه ای و استانی اسپانیا فرصت های شغلی روزانه برای افراد فراهم می نمایند، باید بدانید که تبلیغات شغلی مهم در روز یکشنبه منتشر خواهد شد. آخرین اخبار مشاغل مهم در El Pais ، EL MUNDO و ABC امکان پذیر خواهد بود. این در حالیست که La Vangaurdia وب سایت مشاغل خواهد داشت. همچنین شما قادر به یافتن شغل مورد نظر در روزنامه بین المللی نیویورک، وال استریت و یا روزنامه مشاغل خارجی خواهید بود.

نشریه های بسیاری وجود دارند که فهرستی از مشاغل برای شما فراهم خواهند کرد. دیگر تبلیغات شغلی در InMadrid Sur و Metropolitan امکان پذیر خواهد بود.

رادیو و تلویزیون

برنامه های شغلی متعددی در رادیو و یا تلویزیون پخش خواهد شد. برای مثال Aquí hay trabajo رسانه ای می باشد که از دوشنبه تا جمعه در این زمینه فعالیت خواهد داشت. این برنامه در کانال دو RTVE و در ساعت 9:45 دقیقه صبح پخش خواهد شد و لیست مشاغل در وب سایت آن آورده شده است.

شبکه

بسیاری از مشاغل در بخش تبلیغات اسپانیا وجود نخواهند داشت و بسیاری از آنان در شبکه های اجتماعی پدیدار خواهند شد. شبکه ها، گروه های اجتماعی متفاوت و یا انجمن ها و شبکه های وب سایتی نظیر: LinkedIn شما را در این جهت یاری خواهند کرد.

برقرای ارتباط با اسپانیایی ها و یا دیگر گروه ها که در نزدیکی شما قرار دارند، برای آغاز گزینه انتخابی مناسبی خواهد بود. اگر کسی نبود انتظار می رود که خود شما آغاز نمایید. علاوه بر این امکان شرکت در انجمن ها جهت اخذ فرصت های شغلی برای شما وجود خواهد داشت.

اولین حرکت

ارسال درخواست و یا رزومه در کشور اسپانیا گامی موثر خواهد بود. پیشنهاد می شود که قبل از هرگونه اقدام از ارسال نامه بدست فردی مطمئن، اطمینان حاصل نمایید. پیگیری با تماس تلفنی و یا ایمیل برای شما امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید با وب سایت شرکت ها ارتباط برقرار کنید و یا پایگاه های داده بزرگ را مورد ارزیابی قرار دهید.

کارآموزی و یا کارآموزی داوطلبانه

منطقه اروپا دانشجویان فارغ التحصیل را در جهت شرکت در دوره های کارآموزی یاری خواهد کرد. باید بدانید که این امر در European Commission Traineeships Office (Bureau de Stages) امکان پذیر خواهد بود. کارآموزی و یا مشاغل تابستانه توسط سازمان AIESEC (برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان) ساماندهی خواهد شد. این درحالیست که IAESTE (برای دانشجویان علوم، مهندسی و یا هنرهای کاربردی) و Europlacement Intern Abroadبرای دانشجویان خارج از کشور می باشد.

برای افرادی که بین 17 تا 30 سال سن دارند برنامه های داوطلبانه توسط خدمات داوطلبانه اروپایی (EVS) ساماندهی خواهد شد. اگر شما به مدت 12 ماه در خارج از کشور می باشید، مواد غذایی، بیمه و کمک هزینه های دیگری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. سازمان کونکوردیا دیگر فرصت موجود برای داوطلبان خواهد بود.

درخواست کار در اسپانیا

زمانی که شما شغل مناسبی پیدا کردید، شما ملزم به آماده کردن درخواست خود خواهید بود. شما ملزم به ارسال رزومه و نامه بازار کار اسپانیایی نیز خواهید بود. علاوه بر این شرکت در مصاحبه شغلی برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات فرهنگی ضروری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله درخواست کار در این کشور را مطالعه نمایید.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به کار در این کشور برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود به وکیل مهاجرت به اسپانیا ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در اسپانیا را دریافت کرده و به کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر نحوه مهاجرت به  اسپانیا و همچنین مواردی نظیر شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق کار یا تخصص با موسسه حقوقی توسعه گران مهر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *