یافتن شغل در آفریقای جنوبی

ما در این مقاله راهنمایی های لازم را در خصوص یافتن کار در آفریقای جنوبی، بازار کار فعلی، مجوز شغل در آفریقای جنوبی و مزایای کار در این کشور در اختیار شما نیز قرار خواهیم داد.
اگر شما در حال برنامه ریزی برای زندگی و شغل در آفریقای جنوبی می باشید، شما به طور کلی نیاز به یک پیشنهاد کار قبل از اینکه شما به کشور وارد شوید خواهید داشت. با این حال، اگر شما متقاضی کار کردن در مشاغلی که کمبود نیرو دارند هستید ، شما ملزم به ارائه مدارک رسمی و پنج سال تجربه مرتبط با کار خود خواهید بود، شما ممکن است واجد شرایط برای آمدن به این کشور و برای یافتن کار به مدت یک سال باشید. اگر چه نرخ بیکاری در این کشور وجود دارد، اما افراد قادر به اخذ مشاغل بسیار خوبی خواهند بود در صورتی که فرد دارای مهارت های مناسب باشند اخذ شغل مورد نظر راحت تر خواهد بود. بخاطر داشته باشید که هر چند شغل موقت کم درآمدتر نیز خواهد بود.
این راهنما به تشریح موارد مورد نیاز برای چگونگی پیدا کردن شغل در آفریقای جنوبی خواهد پراخت. علاوه بر این کسب اطلاعات بیشتر و صحبت کردن با مشاوره در مورد شغل های در دسترس در این کشور نیز امکان پذیر خواهد بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز می توانند به شما در اخذ ویزای کار در کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به این کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

قوانین و شریط پیدا کردن کار و شغل در آفریقای جنوبی

یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در این کشور و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت آفریقای جنوبی از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی و شرایط ویزای کار، حقوق کار و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص میتوانید با موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

قانون پیدا کردن کار و شغل در آفریقای جنوبی مختص این کشور می باشد و قبل از شروع به کار بایستی راجع به آن و همچنین شرایط کار در آفریقای جنوبی تحقیق کرد. همچنین کار دانشجویی در این کشور امکان پذیر است اما باید قبل از شروع  اجازه کار در آفریقای جنوبی را دریافت کرد. بسته به مقطع تحصیلی به شما اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت داده می شود.

یافتن شغل در آفریقای جنوبی

بازار کار ، یافتن کار و شغل در آفریقای جنوبی

نرخ بیکاری در این کشور حدود 25 درصد (جولای 2015) خواهد بود که این نرخ بسیار بالا می باشد. بخاطر داشته باشید که یک گپ شغلی بزرگ مابین کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر در آفریقای جنوبی مشاهده خواهد شد. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند که شهروندان این کشور را بیش تر افراد خارجی به کار گیرند. کسانی که برای اولین بار استخدام می شوند بایستی کارکردن در خارج از کشور برای نخستین بار را به اثبات برسانند. ناگفته نماند که موقعیت های شغلی برای شهروندان این کشور بسیار زیاد خواهد بود.
خبر خوب اینکه دولت افراد خارجی را به ورود سریع به بازار شغل در آفریقای جنوبی (ASGI-SA) تشویق می کند. استخدام کارگران خارجی حرفه ای و با مهارت های بحران خاصی خواهد بود. بنابراین زمانی که آنها مدارک رسمی را ارائه دادند و حداقل پنج سال تجربه مرتبط با رشته خاص خود کسب کردند قادر به اخذ شغل مورد نظر نیز خواند بود.

مشاغل موجود در آفریقای جنوبی

دولت این کشور قصد جذب افراد خارجی بسیار ماهر و با مهارت های خاص را خواهد داشت. چرا که بسیاری از مشاغل در این کشور با کمبود نیروی کار ماهر مواجه خواهند بود. به گفته وزارت کار آفریقای جنوبی (DHA) در حدود 35000 شغل که در 53 دسته مختلف می باشند با کمبود نیروی ماهر مواجه خواهند بود، لذا شما می توانید برای اخذ مشاغل بسیار مهم ویزای مهارت های خود را صادر نمایید. این دسته بندی ها عبارتند از: کشاورزی، معماری، کسب و کار، اقتصاد و مدیریت، مهندسی، بهداشت و علوم پزشکی، اطلاعات، ارتباطات و فن آوری، زیست / زمین. علاوه بر این شما قادر به مشاهده فهرست مشاغلی که با کمبود  نیرو مواجه می باشند خواهید بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق و با توجه به شرایط مورد نیاز امکان مراجعه به روزنامه دولت DHA نیز مقدور خواهد بود.
اگر شما تجربه و مهارت های وافری در آموزش علوم، ریاضیات و فن آوری دارید شما ممکن است قادر به اخذ حرفه آموزش در یک منطقه روستایی نیز باشید. کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاهده آموزش این کشور امکان پذیر خواهد بود.
اگر شما قصد ورود به آفریقای جنوبی برای یافتن کار را دارید پیشنهاد می شود که به لینک های مربوطه نیز مراجعه نمایید.

پیدا کردن کار حقوقی در این کشور و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT در جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. شرایط کار مهندسی و کار فنی در آفریقای جنوبی نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی میتوانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار یا تخصص وجود دارد. اما برای تخصص و رشته های مختلف شرایط متفاوت است.

محیط کار در آفریقای جنوبی و فرهنگ مدیریت

روزهای کاری بسیاری از کارکنان این کشور از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9:00-17:00 خواهد بود. خاطر داشته باشید که این فرایند تحت شرایط عمومی و قانون استخدام (BCEA) نیز می باشد. کارکنان می توانند تا 45 ساعت در هر هفته (بیش از 12 ساعت در روز) کار نمایند، علاوه بر این امکان انتخاب 10 ساعت کار در هفته و در وقت اضافه امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که 21 روز از تعطیلات سالانه به تعطیلات عمومی اختصاص داده خواهد شد. اتحادیه های کارگری در این کشور بسیار مهم خواهند بود و حدود یک چهارم از جمعیت فعال متعلق به این اتحادیه می باشند. کنگره اتحادیه های کارگری آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین کنگره ها خواهد بود. بخاطر داشته باشید که به اعضای اتحادیه اغلب حقوق بیشتری پرداخت خواهد شد.

اقامت کاری آفریقای جنوبی

اگر شما در حال برنامه ریزی برای حرکت به سمت آفریقای جنوبی می باشید، شما بایستی برای اخذ ویزای کار قبل از رسیدن نیز اقدام نمایید. این ویزا به عنوان ویزای اقامت موقت عمل می کند. شما قادر به آمدن به این کشور با ویزای گردشگری خواهید بود و پس از آن برای ویزای کار می توانید اقدام نمایید.
شما قادر به انجام تمامی فرایند ها در سفارت این کشور و یا کنسولگری کشور خود خواهید بود. درخواست شما بایستی حداقل شش هفته قبل از ترک کشور خود به آفریقای جنوبی نیز داده شود.
ویزای کار سالک و سهمیه کار دیگری نیز در دسترس خواهد بود. در حال حاضر انواع مختلفی از ویزای کار عبارتند از:

  • ویزای کار عمومی برای کسانی می باشد که ویزای آنان برای مدت زمانی که قرارداد کار عقد می شود معتبر خواهد بود. جهت اخذ این ویزا شما به یک پیشنهاد کاری از یک شرکت / انعقاد قرارداد کار و اثبات اینکه کارفرما به شما پیشنهاد کاری داده است خواهید بود. بخاطر داشته باشید که شما قادر به ارسال پیام و ارائه مدارک خود برای بررسی مقامات این کشور نیز خواهید بود.
  • ویزای انتقادی، ویزایی می باشد که برای کارگران بسیار ماهر نیز صادر خواهد شد. بخاطر داشته باشید که این ویزا کاملا به رسمیت شناخته خواهد بود و به حداقل 5 سال تجربه کاری در یک بخش نیاز خواهد داشت. که با کمبود مهارت وجود دارد؛ شما ممکن است برای دریافت این ویزا نیاز به ثبت نام از قبل نیز داشته باشید. این ویزا می تواند به یک ویزای کار پنج ساله و یا اقامت دائم نیز منجر شود.
  • ویزای انتقال کار داخلی آفریقای جنوبی؛ این ویزا برای کسانی که به دفاتر آفریقای جنوبی و یا یک شرکت چند ملیتی منتقل شده اند صادر خواهد شد.

زبان های رایج در آفریقای جنوبی

به طور کلی 11 زبان رسمی در آفریقای جنوبی وجود خواهد داشت، اما زبان انگلیسی به عنوان زبان کسب و کار، سیاست و رسانه ها نیز شناخته خواهد شد. برای اکثر مشاغل، شما نیاز به یک دانش خوب از زبان انگلیسی خواهید داشت و اغلب این فرایند تا حد بسیاری به درک درست آفریقایی ها بستگی خواهد داشت.

صلاحیت ها و شرایط

شما برای ارتباط با این کشور خودگردان (SAQA) نیاز به ارائه مدارک تحصیلی خود برای ارزیابی و برای پیدا کردن شغل به رسمیت شناخته شده ای در آفریقای جنوبی خواهید داشت. ممکن است که ما مدارک شما را به صورت آنلاین مورد ارزیابی قرار دهیم. اگر شما قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نمی باشید پیشنهاد می شود که تمامی موارد توسط یک مترجم قسم خورده ترجمه شود. اگر شما به عنوان یک کارمند در بخش های خاصی مانند دارو، معماری و یا خدمات مالی هستید، شما ممکن است به ثبت نام در سازمان های حرفه ای و یا تجارت آفریقای جنوبی نیاز داشته باشید. بخاطر داشته باشید که یک فهرست از برخی از انجمن های اصلی حرفه ای در پایان این مقاله وجود دارد.

یافتن شغل در آفریقای جنوبی

طبق قانون، همه شغل های ملی در آفریقای جنوبی بایستی تبلیغ شوند. با این حال، در عمل بسیاری از مشاغل به اصطلاح  دهان پر شده است، چرا که شبکه ها و یا افراد بسیاری در جهت ارسال برنامه های کاربردی سوداگرانه به شرکت ها و سازمان ها تلاش می نمایند.

وب سایت های کاریابی آفریقای جنوبی

اغلب مشاغل در وب سایت های کار و آگهی های استخدام نیز امکان پذیر خواهد بود. در اینجا برخی از بهترین وب سایت های کار در آفریقای جنوبی معرفی شده است و به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

وب سایت مشاغل دولتی

آژانس های استخدام

آژانس های استخدام سازمان هایی می باشند که شغل مورد نظر را برای شما خواهند یافت.  برای آژانس های استخدام و مشاوران صفحات زرد جنوبی ویا Ananzi در نظر گرفته شده است.


روزنامه ها

تبلیغات در روزنامه آفریقای جنوبی محلی و ملی نیز طبقه بندی شده اند، پیشنهاد می شود که ایمیل و و سایت های استخدامی آفریقای جنوبی را بررسی کنید.

اتحادیه های کارگری و انجمن
جهت یافتن تخصص در زمینه های شغلی و اخذ فرصت های شغلی با اتحادیه های کارگری تماس برقرار نمایید. برخی از بزرگترین سازمان ها شامل کنگره اتحادیه های کارگری این کشور و فدراسیون اتحادیه های آفریقای جنوبی نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که هر یک از آنها خود نشان دهنده 19 اتحادیه مختلف خواهد بود.

وب سایت آگهی های استخدام شرکت ها و برنامه های کاربردی سوداگرانه

بخاطر داشته باشید که مراجعه کردن به وب سایت های استخدام شرکت ها شما را در جهت اخذ مشاغل مورد نظر در شرکت های این کشور یاری خواهد کرد. در وب سایت شرکت ها موقعیت های خالی پیدا خواهد شد لذا پیشنهاد می شود که افراد در این زمینه اطلاعات لازم را بدست آورند. در اینجا لیستی از 10 کارفرمایان برتر در آفریقای جنوبی در سال 2015 آورده شده است.
شرکت های دولتی در این کشور آفریقای جنوبی بایستی با نام شرکت های معنوی و در کمیسیون املاک (CIPC) به ثبت برسند. شما می توانید برای کسب اطلاعات اولیه در خصوص شرکت های این کشور در اینجا کلیک نمایید. شما همچنین می توانید کار مورد نظر خود را از طریق دایرکتوری کسب و کار آنلاین مانند Ananzi، Brabys و SAYellow پیدا نمایید.

سفارتخانه ها و کنسولگری
در وب سایت های سفارتخانه ها و یا کنسولگری آفریقای جنوبی فرصت های شغلی در دسترس نیز آورده شده است.  بخاطر داشته باشید که لازم نیست که شما به یک سفارت ملی / کنسولگری حضورا مراجعه نمایید. بسته به ماموریت دیپلماتیک و نوع کار، شغل مورد نظر می تواند برای اتباع ، همسران و یا شرکای اتباع به صورت آزادانه باشد. ناگفته نماند که افراد با هر ملیت حق اقامت و یا حق قانونی یافتن کار در آفریقای جنوبی را خواهند داشت.

شبکه
شبکه نقش مهمی در پیدا کردن کار در آفریقای جنوبی بازی می کند،  همانطور که قبلا گفته شد برخی از مشاغل از دهان پر شده اند. در اینجا برخی از وب سایت های شبکه کار آفریقای جنوبی معرفی شده است و به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • South Africa Business Network
  • South African Business Network on LinkedIn
  • South Africa Social & Business Network
  • Businesswomen’s Association (BWA)
  • WomEng(Women in Engineering)

پیشنهاد می شود مشاوره همکاران و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز را از دست ندهید.

مشاغل خدماتی در آفریقای جنوبی
یافتن مشاغل خدماتی در این کشور یک ایده نسبتا جدیدی خواهد بود. بر خلاف مشاغل خدماتی در نقاط دیگر جهان، شما قادر به انجام هر گونه کارهای خانگی به عنوان یک خانواده میزبان خواهید بود. اما شما به احتمال زیاد برای اخذ این مشاغل ملزم به در اختیار داشتن گواهی رانندگی خواهید بود. اگر شما قصد اخذ ویزای کار در مشاغل خدماتی آفریقای جنوبی را دارید؛ پیشنهاد می شود که سطح زبان آفریقایی و انگلیسی خود را افزایش دهید. فهرست مشاغل خدماتی را در AuPairLink، SA و JCR مشاهده کنید.

آموزش زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی

بسیاری از افراد کار آموزش زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب می نمایند. چرا که زبان دوم بسیاری از مردم این کشور و اکثر مشاغل محلی انگلیسی خواهد بود. با این حال، تدریس ریاضی، علم و فن آوری برای معلمان نیز بسیار خواهد بود. آموزش در آفریقای جنوبی از اهمیت والایی برخوردار است و برخی از مدارس زبان (به عنوان مثال خانه بین المللی ژوهانسبورگ) و مدارس بین المللی که برای افراد واجد شرایط خارجی می باشد (به عنوان مثال. مدرسه بین المللی آمریکا از شهر کیپ تاون) برای استخدام شدن گزینه خوبی خواهند بود.

درخواست برای اخذ کار در آفریقای جنوبی
هنگامی که شما برای اولین بار برای کار در آفریقای جنوبی درخواست می دهید، ارسال مشخصات مختصر نیز بسیار ضروری خواهد بود. این اطلاعات بایستی در یک طرف کاغذ A4 که حاوی اطلاعات شخصی، آموزش و یک فهرست از مشاغل قبلی می باشد آورده شود. حائز به ذکر است که ارائه یک CV جامع بسیار عالی خواهد بود.
بعد از آن که شما به ارسال یک CV جامع مبادرت ورزیدید، پس از آن ارسال تمامی مدارک مربوطه الزامی می باشد و سابقه اشتغال شما بایستی  به صورت جزئی مطرح گردد.

اطلاعات بیشتر و انجمن های کاری آفریقای جنوبی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به گروه امور کار (DHA) و وب سایت های مربوطه مراجعه نمایید. علاوه بر این امکان بازدید از مشاغل حرفه ای ارائه شده توسط هیئت مدیره advsiory برای شما وجود خواهد داشت و به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • انجمن حسابداران خبره و مدیریت (SAICA)
  • انجمن فناوری دندانپزشکی آفریقای جنوبی (DENTASA)
  • نظام مهندسی آفریقای جنوبی (ECSA)
  • خدمات مالی هیئت مدیره (FSB)
  • شورای بهداشت حرفه ای آفریقای جنوبی (HPCSA)
  • انجمن قانون درآمد آفریقای جنوبی
  • اعضای هیئت نظارتی مستقل برای حسابرسان (IRBA)
  • ساخت و ساز پروژه مدیران و لوله کشان در مرکز آفریقای جنوبی (SACPCMP)
  • هواپیمای کشوری آفریقای جنوبی (CAA)
  • شورای آفریقای جنوبی برای حرفه های علوم طبیعی (SACNASP)
  • شورای آفریقای جنوبی برای حرفه های خدمات اجتماعی (SACSSP)
  • شورای آفریقای جنوبی برای حرفه های معماری (SACAP)
  • موسسه مهندسی مکانیک آفریقای جنوبی(SAIMECHE)
  • شورای پرستاری آفریقای جنوبی(قداست)
  • شورای داروسازی آفریقای جنوبی (SAPC)
  • سازمان نظام دامپزشکی آفریقای جنوبی (SAVC)

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در این کشور ، شرایط مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک، اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج، نحوه مهاجرت به  این کشور ،  مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید.

علاقه مندان به کار در آفریقای جنوبی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود به وکیل مهاجرت به این کشور ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در آفریقای جنوبی را دریافت کرده و به کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *