نیروی کار در لهستان

کشور لهستان یکی از موفق ترین داستان های اروپا را در بر گرفته است. کشوری که در دوران کمونیست پیشرفت های قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.  مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه نیروی کار در لهستان می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

باید بدانید که در سال 2014 کشور لهستان به اتحادیه اروپا پیوست اما با این حال این کشور رشد اقتصادی بسیاری داشته است و به طور فزاینده ای سرمایه گذاری های خارجی را به خود جذب کرده است.

بخاطر داشته باشید که کشور لهستان استقبال بسیاری در خصوص جذب سرمایه گذاری های خارجی، ارائه فرصت های کاری و مبحث سودآوری نیز داشته است. اکثر نیروی کار در لهستان افرادی تحصیل کرده می باشند این در حالیست که میزان دستمزد آنان نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر می باشد.

شرایط و قوانین نیروی کار در لهستان

باید بدانید که نرخ بیکاری در ماه مه 2014 در لهستان کاهش یافت و در حال حاضر میانگین نرخ بیکاری حدود 13 درصد نیز خواهد بود. بحران بیکاری در بهار سال 2003 در منطقه Polandtook  نیز مشاهده شد این درحالی بود که حدود 20 درصد از جمعیت بدنبال اخذ شغل مورد نظر می بودند، ناگفته نماند که این آمار حاصل از گزارش نرخ بیکاری در لهستان بوده است.

تجزیه و تحلیل های ژانویه 2014 نشان می دهد که نرخ بیکاری در حال کاهش می باشد چرا که رشد اقتصادی کشور لهستان به معنای ایجاد شغل های جدید نیز خواهد بود.

نیروی کار در لهستان

بخش های شرکتی در ماه مه 2014 بالاترین نرخ اشتغال را به خود اختصاص دادند که این نرخ تا حدودی ثابت ماند. علاوه بر این اشتغال در بخش تولید و در ساخت و ساز و معدن به وفور مشاهده خواهد شد.

نرخ بیکاری جوانان در لهستان موجب نگرانی برخی از چهره ها نیز شده است. اما در حال حاضر این نرخ کاهش یافته است به طوری که در ماه مه 2014 این نرخ به 3 درصد نیز رسید و نسبت به ماه مه سال 2013 کاهش بسیاری داشته است.

همه این ارقام نشان می دهد که بازار کار لهستان همانند دیگر بازارهای کار اتحادیه اروپا به آرامی رو به بهبود است.

آینده مثبت بازار کار لهستان

باید بدانید که بخش خصوصی گزینه انتخابی اول بسیاری از کارمندان لهستانی خواهد بود. سرمایه گذاران خارجی که افتتاح شرکت در لهستان را انتخاب می نمایند قادر به ایجاد مشاغل جدید و ارائه خدمات خاصی خواهند بود.

شرکت های بین المللی ممکن است افتتاح شعب و یا شرکت های تابعه در لهستان را انتخاب نمایند، چرا که اقتصاد نشان دهنده علائم توسعه خواهد بود.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات یافتن نیروی کار در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه یا سفارت لهستان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

صاحبان تجارت که مایل به سرمایه گذاری در لهستان می باشند و یا افراد واجد شرایط کسب و کار در لهستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازارهای کار لهستان و ساختار شرکت ها با متخصصین ما در این زمینه ارتباط برقرار کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “نیروی کار در لهستان

  1. ناهید گفت:

    سلام
    همسرمن برای دکترا اقدام ب تحصیل در لهستان کردند..این کشور برای کار و اقامت کشور مناسبی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، کشور لهستان یکی از کشور های اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که شرایط زندگی خوبی را به شهروندانش ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *