اخذ اجازه شغل در لهستان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه اخذ اجازه شغل در لهستان می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لهستان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا محسوب می شود و امکان کار کردن شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (نروژ، لیختن اشتاین، ایسلند و سوئیس) را بدون اخذ اجازه شغل در لهستان فراهم می کند. اگر شما شهروند خوش شانس یکی از این کشورها باشید پیشنهاد می شود که در این کشور مشغول به تحصیل شوید و پس از آن نسبت به اخذ شغل مورد نظر اقدام نمایید. متاسفانه اگر شما به عنوان یکی از شهروندان منطقه اقتصادی اروپا محسوب نمی شوید ملزم به اخذ مجوز کار خواهید بود چرا که انجام هر فعالیت قانونی در لهستان ملزم به در اختیار داشتن اخذ مجوز کار خواهد بود. بخاطر داشته باشید که چند مورد ذکر شده در ذیل به مجوز کار نیاز نخواهد داشت:

  1. . 1هنگامی که به شما در لهستان پناهندگی داده شود.
  2. هنگامی که در لهستان به شما حمایت تکمیلی اعطا گردد.
  3. هنگامی که به شما مجوز اقامت در لهستان داده شود.
  4. هنگامی که شما یک مجوز را برای اخذ یک اقامت طولانی مدت از جوامع اروپایی در اختیار داشته باشید.
  5. هنگامی که شما مجوز اقامت در لهستان را در اختیار داشته باشید.
  6. هنگامی که شما بدلیل اقمت کوتاه مدت در این کشور از مزایای آن بهره مند شوید.
  7. هنگامی که به شما یک مجوز برای اقامت موقت در خاک لهستان اعطا شود و شما قصد ادامه تحصیل در این خطه را داشته باشید.
  8. هنگامی که به شما یک مجوز اقامت موقت از سوی قلمرو لهستانی  (موسسه علمی لهستانی) اعطا شود و در رابطه با انجام پژوهش در اینجا، به توافق رسیده باشید.
  9. هنگامی که همسر و یا همسر سابق شما یک شهروند لهستانی باشد به شرطی که آنها مجوز اقامت در خاک لهستان را در اختیار داشته باشند.

چگونگی اخذ اجازه شغل در لهستان

مهم ترین مسئله ای که شما بایستی در رابطه کارکردن در لهستان بدانید، اخذ مجوز کار نیز خواهد بود. این نیاز بایستی به کارفرمای آینده داده شود. بنابراین اصل کار و کارآمدی شما در نظر کارفرما بسیار مهم خواهد بود. بخاطر داشته باشید که اطلاعات ذکر شده در این مقاله برای آگاه شدن کامل شما کفایت نخواهد کرد. ناگفته نماند که مجوز کار توسط voivode محلی صادر می شود و زمان اقامت جهت انجام کار که توسط کارفرما مشخص می شود بدست آنان صادر خواهد شد، این درحالیست که این مجوز برای بیش از یکسال معتبر خواهد بود. مجوز کار فصلی بیش از 6 ماه و یا یک دوره 12 ماهه (از زمان و تاریخ اولین ورود) معتبر نخواهد بود.

اخذ اجازه شغل در لهستان

انواع مجوز کار برای اشخاص خارجی

  • نوع A- یک فرد خارجی ملزم به ثبت محل سکونت، شاخه کاری؛ امکانات و یا شکل دیگری از کسب و کار در دفتر ثبت لهستان خواهد بود.
  • نوع B- یک فرد خارجی که مابین 6 تا 12 ماه در لهستان مانده است و در حال انجام کارهای اخذ تابعیت خود می باشد و به عنوان یک مدیر که تجارتی را راه اندازی کرده است فعالیت می نماید.
  • نوع C- یک فرد خارجی که برای کارفرمایی غیر لهستانی کار می کند اما برای بیش از 30 روز جهت کار کردن در یک شعبه و یا اداره ای واقع شده در لهستان منصوب شده است.
  • نوع D- یک فرد خارجی که در حال کردن برای کارفرمای غیر لهستانی می باشد و به منظور اجرای خدمات موقت و یا امور صادراتی به این کار منصوب شده است.
  • نوع E- یک فرد خارجی که در حال کار کردن برای کارفرمای غیر لهستانی می باشد و قصد کار کردن به مدت بیش از سه ماه و پس از آن 6 ماه برای دیگر اهداف را در سر خواهد داشت.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات اخذ اجازه شغل در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *