نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور

اگر شما قصد کارکردن در خارج از کشور را در سر دارید، این بسیار رایج است که رزومه خود را برای این امر ارائه دهید. برای این امر باید نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور را بیاموزید. با مطالعه این مقاله اطلاعت مفیدی راجع به اداره کار  ، قانون کار ، کار دانشجویی آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

باید بدانید که میزان علاقه افراد جهت اخذ مشاغل بین المللی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و کمبود نیروی کار در بازارهای اصلی به وضوح مشاهده شده است به همین دلیل بسیاری از افراد از این فرصت های شغلی استفاده می نمایند و استعدادهای خود را برای اخذ مشاغل مورد نظر به کار می گیرند. بنابراین نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور به شما در اخذ پذیرش کمک خواهد کرد.

باید بدانید که بسیاری از متقاضیان منتظر استخدام از سوی کارفرمایان نخواهند بود. چرا که در وحله اول هدف اصلی آنان انتخاب مقصد مورد نظر و پس از آن انتخاب کارفرما خواهد بود.

شرایط و وضعیت نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور

براساس تحقیقات صورت گرفته اخیر باید بدانید که بسیاری از مدیران و کارفرمایان معروف که شرکت های جهانی بزرگی را اداره می کنند، کسب تجارب بسیار مهم و حرفه ای را مبنای استخدام خود قرار می دهند. شما با نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور میتوانید تجارب خود را نشان دهید.

نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور

برداشت اولیه یک کارفرمای آینده نگر، از رزومه شما و تاریخچه مختصری از زندگی خواهد بود. چرا که این سند نشان دهنده دانش حرفه ای و فرهنگی مورد نیاز شما خواهد بود. و نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور یک امر ضروری می باشد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مهاجرت کاری و شریط نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور

یکی از راه های مهاجرت به خارج از کشور از طریق کار از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت خارج از کشور از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به خارج از کشور می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در خارج از کشور و سرمایه گذاری در خارج از کشور نیز وجود دارند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی و شرایط ویزای کار، حقوق کار و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص میتوانید با موسسات مهاجرت به خارج از کشور مراجعه کنید.

پیدا کردن کار حقوقی در خارج از کشور و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری در خارج از کشور و کار رشته IT در خارج از کشور جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی میتوانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

برداشتن بهترین اقدام

به خاطر داشته باشید که مبحث نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور و دستورالعمل های آن قابل تغییر است و هیچ قانون سخت و 100 درصدی برای آن وجود نخواهد داشت.

برای مثال در کشور آمریکا نامه رزومه شما تحت عنوان نامه کاور شده ای که “نامه علایق” خوانده می شود نگهداری خواهد شد. ناگفته نماند که این نامه در دیگر کشورها با نام “انگیزه نامه” خوانده خواهد شد.

پیشنهاد می شود که جهت پیدا کردن شغلی مناسب و برای استخدام شدن نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور خود را با توجه به فرهنگ سازمانی، فرهنگ کشور و فرهنگ فرد تصمیم گیرنده ارائه دهید. چرا که عنوان سمبل فرهنگی نقش بسیار مهمی را در این راستا ایفا خواهد کرد.

یکی از ایمن ترین راه ها این است که اسناد خود را به صورت صحیح و مطابق با فرهنگ کشور مورد نظر ارائه دهید. به علاوه این بسیار خوب است که رزومه شما مطابق با خواسته کارفرما (رزومه ای که از نظر کارفرما خوب است) نیز باشد.

در این مقاله چندین پیشنهاد در خصوص چگونگی ایجاد نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور جهت اخذ مشاغل بین المللی آورده شده است که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

طول (درازا)

CV معمولا به عنوان یک نسخه طولانی از رزومه کاری در نظر گرفته می شود، بخاطر داشته باشید که طول متوسط یک رزومه و یا CV صرف نظر از کشور و یا موقعیت دو صفحه خواهد بود.

لذا پیشنهاد می شود که افراد از طریق کوچک کردن اندازه قلم خود به سطحی از خواندن و یا چاپ کردن رزومه کاری خود (هر دو صفحه در یک تکه کاغذ) در ماورای این قانون تخطی نورزند.

اگر تجارب کاری شما محدود می باشد، ارائه یک صفحه از رزومه کاری خود کفایت خواهد کرد. لذا در این مورد پیشنهاد می شود که رزومه خود را به سختی در دو صفحه نیاورید.

فرمت

بسیاری از کشورها مبحث فرمت زمانی و یا فرمت زمانی معکوس را برای رزومه و یا CV در نظر می گیرند. ترتیب زمانی بدین معناست که شما رزومه کار خود را بر اساس اولین تجربه کاری و برای اولین بار ارسال کرده اید. این درحالیست که مبحث فرمت زمانی معکوس به معنای آوردن تجربه فعلی و یا اخیر خود در رزومه کاری خواهد بود.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، رزومه کاری بایستی با عکس فرد ضمیمه شود این درحالیست که کشور آمریکا از این قاعده مستثنا می باشد.

آموزش

مبحث آموزش از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود و اغلب مرزهای کاری تنها عنوان مدرک کسب شده کافی نخواهد بود. فرد خواننده رزومه بایستی درک کافی از عنوان تحصیلی شما و طول مدت دوران تحصیلی شما داشته باشد. در برخی از کشورها، اخذ مدرک دانشگاهی سه سال به طور می انجامد و این امر در دیگر کشورها 5 سال زمان خواهد برد.

اگر شما بر روی سوابق تحصیلی خود جهت اخذ شغل مورد نظر حساب باز کرده اید، این بسیار حائز اهمیت است که خواننده رزومه را از جزئیات سوابق تحصیلی، پروژه های مرتبط و تجارب دیگر مطلع سازید.

به خاطر داشته باشید که مهارت کار با رایانه و مهارت های زبانی همیشه مهم خواهد بود و این امر در خصوص تمامی کشورها صدق خواهد کرد. لذا به افراد پیشنهاد می شود که تمامی مهارت ها و توانایی های خود را با جزئیات ذکر نمایند.

زبان

بسیاری از شرکت های چندملیتی از افراد انتظار دارند که مهارت های کافی به زبان انگلیسی و زبان کشور مورد نظر داشته باشند. زبان هایی که به صورت گسترده ای در جهان تجارت کارایی داشته باشد.

پیشنهاد می شود که رزومه خود را به دو زبان پیش نویس نمایید و آنان را برای مصاحبه آماده نمایید. چرا که بسیاری از شرکت ها خواستار مشاهده و شنیدن مهارت های زبانی خود به صورت مستقیم جهت امر استخدام خواهند بود.

کسب مهارت های زبانی اولیه در فرایند استخدام

اگر شما قصد ارسال رزومه خود به زبان انگلیسی را در سر دارید، پیشنهاد می شود که از بریتانیایی بودن و یا آمریکایی بودن فرد خواننده اطمینان حاصل کنید. چرا که تفاوت های متعددی مابین ساختار این دو زبان مشاهده خواهد شد. اگر شما به اشتباه زبان دیگر را به کار ببرید، فرد خواننده ای که با آن زبان ناآشنا باشد ممکن است چندین غلط املایی در متن رزومه شما پیدا کند.

به خاطر داشته باشید که اغلب شرکت های اروپایی، از زبان بریتانیایی و انگلیسی و برخی از آنان از زبان آمریکایی استفاده می نمایند. ناگفته نماند که تمامی این موارد تا حد زیادی بستگی به مدیریت شرکت که چه زبانی را مورد استفاده قرار می دهد خواهد داشت. البته باید بدانید که در بسیاری از موارد شما قادر به انتخاب یکی از دو زبان ها خواهید بود.

دقت

پیشنهاد می شود که قبل از تحریر متن رزومه تمامی کلمات را در نرم افزار اسپل کلمات بررسی نماید و خطاهای موجود در رزومه خود را برطرف کنید. چرا که مبحث به کارگیری درست کلمات و نداشتن غلط املایی نزد فرد خواننده از اهمیت والایی برخوردار است. فرضیه بر این است که اگر شما کلمات درهم و برهم، رزومه بی دقت و با غلط املایی را ارسال کنید به عنوان یک کارمند و فرد استخدام شونده بی دقت در نظر گرفته خواهید شد.

فردی که مسئولیت غلط گرفتن املایی را بر عهده دارد، بدون شک مبحث به کاربردن صحیح واژه ها تا حد بسیاری برایش با ارزش خواهد بود. لذا پیشنهاد می شود که در صورت امکان نام، جنسیت و اسپل صحیح نام گیرنده رزومه را به دقت بررسی نمایید.

از دیگر دلایل ارسال رزومه نشان دادن آشنایی شما با فرهنگ و زبان کشور مورد نظر خواهد بود. همچنین این امر نشان دهنده کارآیی و صلاحیت شما در امر استخدام خواهد بود.

ارسال

به خاطر داشته باشید که فناوری رایانه و دسترسی به اینترنت به صورت گسترده ای از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. لذا در صورت خواسته کارفرما شما ملزم به ارسال رزومه خود به صورت ایمیل خواهید بود.

پیشنهاد می شود که که برای ارسال رزومه خود از برنامه های کاربردی معتبر و پذیرفته شده ای نظیر: مایکروسافت آفیس استفاده نمایید. علاوه بر آن شما ملزم به ارسال یک کپی سخت از رزومه خود از طریق پست معمولی خواهید بود.

باید بدانید که سایز استاندارد کاغذ از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال سایز استاندارد کاغذ در کشور آمریکا 8 اینچ و در طول 11 می باشد این درحالیست که سایز کاغذ A-4 در اروپا 210 میلی متر پهنا و 297 میلی متر درازا خواهد داشت.

پیشنهاد می شود که برای ایجاد رزومه و یا ارسال ایمیل از Page setup استفاده نمایید، چرا که در این صورت شما از ارسال سند خود به صورت استاندارد مطمئن خواهید شد. به خاطر داشته باشید که در صورت پرینت گرفتن از مدارک خود با برنامه ای دیگر، ممکن است نیمی از متن شما از بین برود.

به صورت ایده آل پیشنهاد می شود که رزومه خود را به صورت فایل PDF ارسال نمایید. ناگفته نماند که شما قادر به دانلود کردن نرم افزار PDF در وب سایت www.cutepdf.com خواهید بود، نرم افزاری که اسناد شما را در زمان پرینت به pdf تبدیل خواهد کرد. باید بدانید که بجای انتخاب پرینتر به صورت pdf و تبدیل متن مدارک به pdf شما قادر به ذخیره کردن آن بر روی درایو سخت خواهید بود.

این قاعده در خصوص ارسال فکس نیز صحت خواهد داشت. در صورت امکان شما قادر به استفاده از آن با همان ابعاد و به عنوان یک گیرنده خواهید بود.

استفاده از تجارب خود

پیشنهاد می شود که از تمامی تجارب خود در خارج از کشور استفاده نمایید، چرا که شما بایستی انعطاف پذیر و روشن فکر باشید و ذهنی باز جهت یادگیری چیزهای جدید داشته باشید. همچنین پیشنهاد می شود که در صورت برخورد با موارد توهین آمیز و سایر موارد دیگر نسبت به عقاید و باورهای خود پایبند باشید.

به خاطر داشته باشید که در همه جا مردم از افرادی که آنان را درک می کنند و راهکارهای جدید را به آنان آموزش می دهند قدردانی خواهند کرد.

ممکن است شما اولین فرد استرلیایی باشید که تا به حال با یک آلمانی ملاقات کرده است و ممکن است به دلیل تفاوت های فرهنگی به دور از آنان در خیابان قدم بزنید. اما نماینده یک کشور فردیست که مسئولیت های بزرگی را برعهده دارد و اوست که می گوید چه کارهایی را انجام دهید.

باید بدانید که شرایط و قوانین و مقررات اخذ مجوز کار و ویزا در اغلب کشورها مشابه خواهد بود. به طور کلی اغلب کارفرمایان که قصد استخدام فردی متعلق به دیگر کشورها را در سر دارند، اخذ مجوز کار و ویزا را از افراد خواهند خواست.

یکی از سریع ترین روش ها برای استخدام افراد در خارج از کشور فعالیت در زمینه ای می باشد که دیگر افراد مهارتی در آن نخواهند داشت. چرا که کسب اطلاع در خصوص فناوری در همه جا کارآمد خواهد بود و قابل انتقال از کشوری به کشور دیگر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اخذ مجوز کار چندین ماه به طول می انجامد.

دستورالعمل های ذکر شده تنها جزئی از موارد بسیار مهم خواهد بود و آگاهی از بقیه موارد به عهده خودتان خواهد بود.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از معتبرترین موسسات حقوقی کشور در شیراز، آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به کار در خارج از کشور برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور در خارج از کشور و به صورت تضمینی با همکاری وکیل مهاجرت به خارج از کشور، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در خارج از کشور را دریافت کرده و به کار در خارج از کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به خارج از کشور می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. مطلب فوق می تواند به افرادی که قصد کار در کشورهایی فرانسه آلمان سوئیس سوئد اتریش آمریکا استرالیا کانادا نیوزلند و غیره کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در خارج از کشور ، شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در خارج از کشور، شرایط مهاجرت به خارج از کشور از طریق کار یا تخصص، شرایط مهاجرت به خارج از کشور از طریق خرید ملک، اخذ اقامت خارج از کشور از طریق ازدواج، نحوه مهاجرت به  خارج از کشور ،  مهاجرت به خارج از کشور از طریق ازدواج با موسسه حقوقی توسعه گران مهر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید.

1/5 - (2 امتیاز)

42 دیدگاه برای “نوشتن صحیح رزومه برای کار در خارج از کشور

  1. بهارک گفت:

    سلام آیا برای کار در کشورهای دیگر باید حتما مدرک آیلس داشت یا بلد بودن زبان کافیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شرایط اخذ ویزای کاری هر کشور متفاوت است و بسته به زبان تحصیل شما دارد.

  2. مهراب گفت:

    باسلام. بنده ۴۲ ساله و ۱۲ سال سرپرست تصفیه خانه فاضلاب با بیمه هستم. آیا می توان در موسسات کاریابی عربی برای ارسال رزومه و دریافت کار تلاش کرد. و زبان انگلیسی کفایت می کند یا عربی هم نیاز است. مدارک رزومه شامل نامه درخواست، مدرک تحصیلی و نامه اشتغال در کار می باشد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ کار در کشور های حوزه خلیج فارس می توانید از دفاتر کاریابی اقدام نمایید.

  3. زهرا مختاری گفت:

    با سلام
    رشته تحصیلی من حسابداری است و سه سال سابقه کار در این رشته را دارم و در دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شدم.آیا شانس پیدا کردن کار مرتبط با رشته ام را درآلمان دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در ابتدا برای کار در آلمان و اخذ ویزای جاب سیکر این کشور نیاز به تایید مدارک خود توسط کشور المان را دارید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تایید مدارک با ما در ارتباط باشید.

  4. سمانه گفت:

    با سلام.
    من مهندس معمار هستم.و به نرم افزار های مخصوصه رشته ی خودم آشنایی زیادی دارم.
    مدرک تست داف 5 زبان آلمانی دارم.و تافل 80 دارم.
    27 ساله هستم،و در ساله 95 از مقطع لیسانس فارغ التحصیل شدم.الآن هم توی یه شرکتی کار میکنم.
    میخواستم ببینم به کدوم کشور ها میتونم اقدام کنم برای تحصیل و یا کار؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شرایط شما برای اخذ ویزای کاری کشور مجارستان و یا آلمان مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  5. سینا گفت:

    با سلام سینا هستم 20ساله رشته تحصیلیم مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد میخواستم بدونم موقعیت کاریش چطور..؟ برای مهاجرت به آلمان زبان انگلیسی بلد بودن بهتر است یا آلمانی (اگه فقط انگلیسی بلد باشی مشکلی نیست) موقعیت کاری رشته ای مدیریت بازرگانی چطوره….؟ممنون میشم اگه جواب بدین باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور آلمان بازار کار خوبی را برای فارغ التحصیلان رشته تحصیلی مکانیک ارئه می دهد. برای ورود به بازار کار المان، توصیه می کنیم به زبان آلمانی مسلط باشید.

  6. هادی جودی گفت:

    سلام بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی علوم و صنایع غذایی هستم .سابقه ده سال کار در کارخانه قند با مسئولیت های ریس آزمایشگاه.مدیرکنترل کیفی.مسئول فنی و سرپرست خط تولید می باشم.بنظرتان در یکی از کارخانجات قند خارج از کشور میتونم کار پیدا کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      موسسه ما در زمینه کاریابی فعالیتی انجام نمی دهد. شما می توانید با موسسات کاریابی ارتباط برقرار نمایید.

  7. مسعود گفت:

    سلام.خسته نباشید بنده دارای مدرک فوق دیپلم برق ودارای 18 سال سابقه در شرکت های خودرو سازی دارم و 42 سال سن آیا برای مهاجرت به کشور دیگر میتوان اقدام کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط سنی شما بهترین روش برای شما انتخاب کشوری مانند مجارستان است. شما می توانید جزییات بیشتر در رابطه با روش های مهاجرت به مجارستان با ما در ارتباط باشید.

  8. حمید دولت ابادی گفت:

    با سلام
    من مدرک لیسانس it و فوق دیپلم الکترونیک دارم و زمینه کاری در حدود 17 سال در رایطه با اتوماسیون بانکی و راه اندازی و پشتیبانی دستگاه های خودپرداز دارم در کدام کشور شرایط مطلوب تری وجود دارد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهترین کشور برای شما با توجه به مدرک تحصیلیتان اخذ ویزای کاری مجارستان است. با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  9. محمود فصیحی گفت:

    با سلام
    یک عرض کوچیکی داشتم من در حال گرفتن مدرک کاردانی رشته متالژی (ریخته گری) هستم
    ایا؟ با فرستادن رزومه تحصیلی برای من در خارج کار و تحصیل جور میشود .
    مشاور عزیز لطفا راهنماییم کن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با رشته تحصیلی خود برای ادامه تحصیل و یا کار در کشور هایی مانند آلمان و یا مجارستان می توانید اقدام نمایید.

  10. آنا مالکی گفت:

    درود بر شما
    من فوق لیسانس حسابداری با سابقه ی کار و بیمه هستم همچنین دارای آیلتس 6 . البته ایلتسم منقضی شده و دذ حال حاضر مشغول به خواندن زبان هستم و قصدم آمادگی برای ازمون آیلتس. متاهل و 33 ساله .شانس ورود من به کشورهای امریکایی و اروپایی و اینکه کدام کشور چقدره؟
    با سپاس از مطالب عالیتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های اخذ اقامت و ورود به کشور های دیگر متفاوت است که بسته به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. با ما در ارتباط باشید.

  11. مهدی گفت:

    با سلام خدمت شما و بابت سایتون و اطلاعاتی که گذاشتید کمال تشکر را دارم
    من 29 سال سن دارم و کارشناس ارشد مهندسی معدن با 3 سال سابقه کار به صورت مدام دارم و برای ادامه تحصیل در رشته دکترا و کار کدام کشورها رو به من پیشنهاد می کنید؟؟؟؟ یا کشورهای استرالیا و آفریقای جنوبی برای من مناسب است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ پذیرش دکترا باید رزومه علمی و پژوهشی شما به طور دقیق بررسی شود. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  12. سید احمد ایلالی گفت:

    سلام . بنده مدرک مهندسی مکانیک دارم و ۱۰ سال سابقه کار مرتبط مدال طلا المپیاد ملی مهارت و چند ثبت اختراع دارم و رتبه در چندین نمایشگاه داخلی . برای کار روی چه کشوری متمرکز شوم بهتر است ؟ اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهتر است برای دریافت ویزای جست و جوی کاری آلمان اقدام نمایید.

  13. عباس میرزائی گفت:

    سلام.من ۳۶ سال سن دارم و دارای مدرک لیسانس تکنولوژی هواپیما از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستم و ۱۱ سال است که در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واحد تعمیرات سازه هواپیما مشغول به کار هستم. میخواستم بدونم میتونم از این طریق به کشور انگلستان مهاجرت کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری انگلستان باید یک آفر کاری تهیه کرده و ارائه دهید.

  14. فریده شاهمرادی گفت:

    سللم خسته نباشید شغل من کارشناس میکروب شناسی هست کدوم کشور برای من بهتر
    که اونجا از شغلم کار پیدا کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور سوئد اقدام نمایید . در ابتدا در دوره های زبان شرکت کرده و پس از اخذ مدرک زبان در سوئد وارد دوره کارآموزی و بازار کار می شوید.

  15. علی گفت:

    سلام 29 سال سن و لیسانس نرم افزار دارم برنامه نویسی اندروید انجام میدم و سابقه مشاغل آزاد ۱ سال و شرکتی مرتبط با بحث برنامه نویسی ۴ ماه در شرکت اب بودم میخواستم ببینم بعد از اینکه زبان b1 آلمانیمو گرفتم برای درخواست کاری آلمان اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

  16. عزت اله ابايي گفت:

    باسلام من مهندس عمران از صنعتي شريف با20سال سابقه سدسازي هستم آيا ميتونم خارج ازكشور ویزای كاري دریافت نمایم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      اخذ ویزای کاری بسته به شرایط سنی و مدرک زبان شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  17. محمد هوشمندی گفت:

    سلام وقت بخیر. مهندس من کارم تشخیص رنگ خودرو هست. اما پایان خدمت ندارم و مشمول خدمتم ینی نرفتم اصلا. چیکار میتونم کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای خروج از کشور حتما باید نامه پایان خدمت و یا گواهی معافیت تحصیلی ارائه دهید.

  18. ف . ه . م گفت:

    سلام. من یک حسابدار هستم با 5 سال سابقه کار. در کنار لیسانس حسابداری، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مترجمی زبان عربی رو هم دارم. آیا من قادر به یافتن شغل در کشورهای عربی مثل عمان، امارات یا قطر هستم؟ سپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق ارتباط مستقیم با کارفرما و یا سایت های کاریابی شغل مورد نظر خود را بیابید.

  19. محمد علی ابادی گفت:

    با سلام بنده فوق لیسانس عمران و راه ترابری دارم و هم اکنون در اداره راه و حمل نقل مشغول هستم ایا شغلی در المان مرا میپذیرد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت کاری به آلمان، می بایست قرارداد کاری مطلوب با کارفرمایان آلمانی داشته باشید و یا از طریق ویزای جستجوی کار، اقدام نمایید و برای اخذ ویزای جستجوی کار، می بایست به زبان آلمانی مسلط،حداقل مدرک لیسانس و دارای سابقه کار با بیمه باشید.همچنین بهتر است سن به چهل سال، نزدیک نباشد.

  20. بهنام زمانی گفت:

    سلام. وقت بخیر. رشته تحصیلی بنده برق- الکترونیک و دارای سابقه فعالیت در زمینه ارزیابی ریسک در شرکتهای بیمه می باشم. آیا با این توضیات و اینکه رشته تحصیلی ام با سابقه کاری همخوانی ندارد امکان پذیرش در شرکتهای بیمه ای خارج از کشور وجود دارد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که شما در هر مبحث کاری، به حدی رسیده باشید که کارفرما احساس نیاز به تخصص شما داشته باشد، شما را به کار گیری خواهد نمود؛ ولو جایگاه شما در شرکت متفاوت با کار شما باشد.

  21. عقیل پالوج گفت:

    با درود فراوان

    شغل اصلی من تعمیرات خطوط انتقال نیرو می‌باشد ( کار روی دکلهای برق و کار روی سیم در ارتفاع ) و بصورت پاره وقت کار سیم پیچی الکتروموتورهای ۳فاز و تک فاز انجام میدم .
    آیا برای من شغلی در کشورهایی مانند آلمان وجود دارد.
    ممنون میشوم راهنماییم کنید.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      رشته تحصیلی مهم است، چنانچه بابت این شغل، مدرک تحصیلی مرتبط مثل مهندسی برق، الکترونیک دارید، شانس موفقیت در کاریابی آلمان را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *