مهاجرت کاری به فرانسه و اخذ ویزا کار

فرانسه یکی از زیبا ترین و مدرن ترین کشور های جهان به شمار می رود که اقتصادی محکم و قوی دارد. همین موضوع سبب شده بسیاری از افراد، این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود قرار دهند. روش های مختلفی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد که یکی از این روش ها مهاجرت به فرانسه از طریق کار می باشد. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای کاری این کشور، اقدام به مهاجرت نموده و در صورت واجد شرایط بودن، اقامت فرانسه از طریق کار را اخذ کنند. کار در فرانسه یکی از روش های کم هزینه برای مهاجرت می باشد که مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ما به کمک همکارانمان در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بر آن شدیم تا مقاله ای در خصوص مهاجرت کاری به فرانسه تهیه کنیم تا به سؤالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در این موسسه تماس بگیرید. در صورتی که قصد دریافت ویزای کار کشور فرانسه را دارید، به شما توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

شرایط مهاجرت و کار در فرانسه برای ایرانیان

از شرایط مهاجرت کاری به فرانسه باید بگوییم که تنها افراد متخصص می توانند برای اخذ ویزای کار کشور فرانسه اقدام کنند. در حال حاضر ویزای کاری این کشور یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرتی به فرانسه محسوب می شود. چرا که از این طریق متقاضیان می توانند با کم ترین هزینه و حتی با حداقل حقوق کشور فرانسه، وارد حوزه شینگن شوند و از همان ابتدا فعالیت کاری خود را آغاز نمایند.

دریافت مجوز برای ایرانیان چه در داخل فرانسه و چه در خارج از آن به عهده کارفرمایی خواهد بود که قصد استخدام نیروی خارجی را دارد. شرکت یا کمپانی ای که می خواهد این درخواست را ارائه دهد، بایستی دو ماه قبل از ارسال دعوت نامه برای نیروی کار خارجی، جهت دریافت مجوز اقدام نماید. در واقع کارفرما باید شرایط لازم را جهت ارائه ویزای کاری فراهم کند.

در اولین گام کارفرما ابتدا باید شغل مورد نظر را به مدت سه ماه در فرانسه آگهی کند. در صورتی که متقاضی برای شغل مذکور یافت نشد، کارفرما بایستی این آگهی شغلی را به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر کند. پس از آن که در اتحادیه اروپا نیز نیروی کار مورد نظر کارفرما پیدا نشد، کارفرما می تواند اقدام به جذب نیروی کار متخصص خارجی نماید. پس از آن متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به سفارت فرانسه ارائه دهد تا مجوز ورود به فرانسه را برای کار دریافت کند. در آخرین مرحله متقاضی بایستی تمکن مالی خود را ارائه نموده، همچنین آدرسی برای محل سکونت خود به سفارت تحویل دهد.

وضعیت کار و نرخ بیکاری در فرانسه

یکی از اصلی ترین نکاتی که متقاضیان باید مد نظر قرار دهند، وضعیت کار در فرانسه و نرخ بیکاری در این کشور می باشد. در حال حاضر نرخ بیکاری در فرانسه کمی بالا تر از میانگین اتحادیه اروپا و منطقه یورو می باشد. نرخ بیکاری در فرانسه در سه ماه دوم سال 2021 از 8.1 درصد به 8 درصد کاهش یافت. شاید برایتان سؤال شده باشد که کشور فرانسه با وجود چنین اقتصاد قدرتمندی چرا نرخ بیکاری 8 درصدی دارد؟

علت بالا بودن این نرخ کمبود موقعیت های شغلی نیست، بلکه نبود نیروی کار ماهر می باشد. به عبارتی در برخی مشاغل همچون فناوری اطلاعات و بخش های بهداشتی و مهندسی در فرانسه، کمبود نیروی کار وجود دارد. در حالی که در زمینه هایی همچون کشاورزی، تولید و مواد معدنی، نیروی کار بیش از حد نیاز می باشد. در واقع بین نیروی کار با کمپانی های این کشور عدم تعادل برقرار است.

از این رو در صورتی که در مشاغل مورد نیاز فرانسه دارای مهارت می باشید، بهتر است هر چه زود تر اقدام به اخذ ویزای کاری فرانسه نمایید. برای کار دانشجویی در فرانسه شهر هایی همچون لیون، پاریس و بوردو مناسب هستند و امکان کاریابی در آن ها بیشتر است. علاوه بر شهر های ذکر شده، کار در استراسبورگ نیز به دانشجویان پیشنهاد می شود.

وضعیت کار و نرخ بیکاری در فرانسه

وضعیت کار و نرخ بیکاری در فرانسه

حداقل حقوق و دستمزد در فرانسه چقدر است؟

یکی دیگر از مسائل مهم برای کار در فرانسه مسئله حقوق و دستمزد می باشد که متقاضیان برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار توجه ویژه ای به آن دارند. دولت فرانسه هر ساله حداقل حقوق را در این کشور تعیین می کند. این میزان در بخش ها و سطح های مختلف مهارتی متفاوت می باشد. حداقل حقوق همچنین به منطقه مورد نظر نیز بستگی دارد، مثلا در شهر های بزرگی همچون پاریس، افراد به طور میانگین دستمزد بالاتری دارند.

حداقل حقوق در کشور فرانسه از ساعتی 9.03 یورو در سال 2019 به ساعتی 10.15 یورو در سال 2021 رسید. دولت این کشور حداقل حقوق دریافتی را در میان بالاترین حقوق ها در کشور های اتحادیه اروپا قرار داده است.

ویزای کار فرانسه و انواع آن

یکی از انواع ویزای کاری در فرانسه، استفاده از دعوت نامه شغلی می باشد که به افراد این امکان را می دهد تا با بستن قرارداد کاری در این کشور به کار و زندگی بپردازند؛ اما دریافت جاب آفر در حال حاضر کمی دشوار است. به این دلیل که کارفرما باید فرایندی طولانی را جهت اخذ ویزای کاری برای متقاضی طی کند. از این رو دولت فرانسه برای جذب نیروی کار خارجی، انواع ویزا های کاری را ارائه داده است. در ادامه به این ویزا ها اشاره می کنیم:

  • ویزای کوتاه مدت (کم تر از 3 ماه) که تمدید اقامت در آن امکان پذیر نیست و برای بازدید از فرانسه صادر می شود.
  • ویزای اقامت طولانی (بیش از 3 ماه) که به اتباع خارجی اجازه می دهد بیشتر از 3 ماه در فرانسه بمانند.
  • ویزای نیروی کار حقوق بگیر فرانسه که برای کار در این کشور به مدت یک سال صادر می شود و قرارداد کار باید توسط DIRECCTE تائید شده باشد.
  • ویزای بلند مدت فرانسه برای ورزشکاران، مخصوص ورزشکارانی که قصد دارند حداکثر تا یک سال در فرانسه اقامت داشته و فعالیت های حرفه ای ورزشی انجام دهند.
  • ویزای جستجوی کار فرانسه که مختص دانشجویانی است که تحصیلات خود را تمام کرده اند و می توانند با ویزای تحصیلی خود، تا مدت یک سال به دنبال کار بگردند. این یک ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد.
  • ویزای کاری داوطلبانه فرانسه که مختص افرادی می باشد که قصد شرکت در کار بشردوستانه در این کشور را دارند. مدت زمان اعتبار این ویزا یک سال است.
  • ویزای فرانسه برای سرمایه گذاران مالی و اقتصادی که مختص افرادی است که قصد راه اندازی کسب و کاری را در فرانسه دارند. برای دریافت این ویزا، متقاضیان باید طرح تجاری خود را ارائه دهند و ثابت کنند که تمکن مالی لازم برای راه اندازی تجارت مورد نظر را دارند.
  • ویزای هنرمندان
  • نمایندگان شرکت های معتبر
  • ویزای کاری مختص کارگران بسیار ماهر و یا دارای کارت اتحادیه اروپا
  • ویزا مختص کارمندان با مأموریت کاری در فرانسه
  • ویزای فرانسه مختص محققان و دانشمندان
  • ویزای کاری مختص فارغ تحصیلان باتجربه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور فرانسه

برای اخذ ویزای کار در فرانسه، هم متقاضی و هم کارفرما بایستی مدارکی را به سفارت فرانسه تحویل دهند. مدارک مورد نیاز برای هر کدام از آن ها متفاوت خواهد بود و افراد بدون ارائه این مدارک امکان اخذ ویزای کار کشور فرانسه را نخواهند داشت. در ادامه به مدارکی که کارفرما و متقاضی باید تهیه کنند، اشاره می کنیم:

مدارک مورد نیاز متقاضی برای ویزای کاری فرانسه

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی و اسناد نشان دهنده وضعیت مالی (صورت حساب بانکی سه ماهه اخیر و فیش حقوقی در سه ماه اخیر در صورت شاغل بودن)
  • قرارداد کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • اجاره نامه برای اثبات داشتن محلی برای زندگی در فرانسه
  • اظهار نامه قانونی (سوگند نامه تائید شده ای که نشان می دهد فرد در طی 10 سال گذشته ورشکستگی نداشته است و دارای سوء پیشینه نبوده است.)

مدارک مورد نیاز کارفرما

  • قرارداد کاری
  • اسناد در مورد موقعیت شغلی نه در مورد متقاضی
  • اسنادی که نشان دهد شرایط استخدام تعیین شده از طرف دولت رعایت شده است.
  • مستنداتی که نشان دهد تست بازار کار انجام شده است. (در صورت لزوم)

میزان حقوق در فرانسه

در کشور فرانسه هزینه های زندگی بالا می باشد و این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی کشور گرانی است. فرانسه از لحاظ قدرت اقتصادی در رتبه دوم اروپا قرار دارد. از اطلاعات مهمی که علاقمندان مهاجرت به فرانسه از طریق کار باید بدانند، میزان حقوق و دستمزد در این کشور می باشد. دولت این کشور ممکن است هر ساله دو درصد حقوق و دستمزد را افزایش دهد. در ادامه به بررسی حقوق و مزایای برخی مشاغل در کشور فرانسه پرداخته ایم:

عنوان شغلیمیانگین دستمزد سالانه
مهندس نرم افزارحداقل ۶۶.۶۳۷ دلار
مدیرحداقل ۷۷.۱۲۲ دلار
مدیر پروژهحداقل ۶۶.۱۴۸ دلار
مدیر منابع انسانیحداقل ۸۵.۲۵۹ دلار
مدیر ITحداقل ۱۰۳.۴۲۶ دلار
مهندسحداقل ۵۲.۸۹۷ دلار
توسعه دهنده نرم افزارحداقل ۵۵.۶۵۹ دلار
مدیر بازاریابیحدود 45.000 یورو
مشاورحدود 42.000 یورو

مهارت زبان چه تاثیری بر روی کار در کشور فرانسه دارد؟

متقاضیان برای کاریابی در فرانسه بایستی به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و بتوانند به این زبان صحبت کنند. در برخی مشاغل ممکن است افراد ملزم به ارائه مدرک زیان فرانسه و یا شرکت در آزمون زبان شوند. از این رو ضروری است افراد قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور و کار در فرانسه، اقدام به آموزش زبان فرانسوی نمایند.

مهارت زبان برای کار در کشور فرانسه

مهارت زبان برای کار در کشور فرانسه

متقاضیان کار در فرانسه باید به این نکته توجه داشته باشند که تسلط بر زبان فرانسه، یکی از اصلی ترین عوامل در اخذ ویزای کار این کشور می باشد. در صورتی که متقاضی توانایی صحبت به زبان فرانسوی را نداشته باشد و نتواند با فرانسوی زبان ها ارتباط برقرار کند، عملاً بسیاری از فرصت های شغلی را از دست خواهد داد.

داشتن مهارت زبان فرانسه امتیاز بالایی در یافتن کار در این کشور دارد. در صورتی که افراد دوره های زبان فرانسوی را گذرانده اند، می توانند این موضوع را در رزومه خود ذکر کنند تا تأثیر مثبتی در استخدام آن ها داشته باشد. متقاضیان باید برای کار در این کشور مدرک زبان فرانسه در سطح B1 یا B2 ارائه کنند. فرانسوی ها توجه خاصی به زبان فرانسه دارند و با وجود این که مهارت زبان انگلیسی نیز دارند، ترجیحشان این است که به زبان فرانسوی صحبت کنند.

ویزای همراه برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار

یکی از نگرانی هایی که همواره برای افراد در خصوص مهاجرت به کشور های خارجی وجود دارد، دوری از خانواده می باشد.

خوشبختانه کشور فرانسه در ویزای کاری خود، شرایط همراهی خانواده را برای متقاضیان فراهم نموده است. از طریق ویزای همراه، همسر و فرزندان زیر 18 سال افراد می توانند همراه آن ها به فرانسه مهاجرت کنند. متقاضیان می توانند همان زمانی که برای درخواست ویزای کاری خود اقدام می کنند، برای ویزای همراه خانواده شان نیز درخواست دهند. لازم به ذکر است که همراه متقاضی در فرانسه اجازه کار خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

نکات مهم در مصاحبه جهت کار در کشور فرانسه

برخی از شرکت های فرانسوی علاوه بر دریافت رزومه کاری از متقاضیان، از آن ها می خواهند که در مصاحبه استخدامی شرکت نمایند. افراد برای شرکت در مصاحبه باید برخی نکات را در نظر داشته باشند که بتوانند شغل مورد نظر را به دست آورند.

در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

  • سعی کنید به موقع در محل مصاحبه حضور یابید.
  • قبل از مصاحبه حتماً در مورد افراد اصلی شرکت، اخبار صنعت و پروژه های شرکت مورد نظر تحقیق کنید.
  • همواره از لفظ “شما” (vous) استفاده کنید، چرا که استفاده از واژه “تو” (tu) حالت غیر رسمی دارد.
  • افراد را با عنوان “خانم” (Madame) یا “آقا” (Monsieur) خطاب کنید.
  • آمادگی سؤالات شخصی همچون داشتن فرزند و یا وضعیت تأهل را داشته باشید، چرا که این نوع سؤالات در فرانسه معمول است.
  • حرفه ای و مؤدب باشید، اما از نشان دادن شخصیت خود نهراسید.
  • سعی کنید از فرد مصاحبه کننده چند سؤال نیز بپرسید.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار

اگر چه کشور فرانسه جزو اقتصاد های برتر دنیا و اتحادیه اروپا می باشد، اما نرخ بیکاری بالایی دارد. دلیل این مسئله هم همان طور که قبلاً به آن اشاره شد، عدم تقارن بین نیاز های شغلی این کشور و نیروی کار ماهر در فرانسه می باشد. این کشور در زمینه فناوری اطلاعات، بهداشت و مهندسی با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. از این رو مشاغل مهندسی، آی تی و مراقبت پزشکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور به شمار می روند.

مشاغل مورد نیاز فرانسه

علاوه بر این استخدام در بخش بانکی نیز حجم بالایی را در بخش خدمات داشته است. مشاغلی در حوزه گردشگری همچون هتل ها و رستوران ها، خدمات مراقبت برای خانه، مراقبت از سالمندان، آموزش زبان و خرده فروشی از مشاغل مناسب برای مهاجران به شمار می روند. برخی از مشاغل مورد نیاز فرانسه نیز در ادامه آمده است:

متخصص اقتصادمشاور حقوقیاملاک
دامپزشک و متخصص بهداشتمهندس امور مالیمترجم
متخصص ای سی تیمدیر فروش و مدیر بازاریابیراهنمای تور
پرستار و مامامعلم ابتدایی و دبیرستانمعلم زبان انگلیسی
مهندس ارتباطاتکارگرمربی اسکی
نویسندگی یا ویراستاری به صورت فریلنسری

مؤسسات کاریابی و کار در فرانسه

یکی از مهم ترین شرایط ویزای کار فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی می باشد و در صورتی که افراد مهارت زبان فرانسوی نداشته باشند، شانس کمی برای یافتن شغل در فرانسه خواهند داشت. دلیل آن هم این است که مشاغل به زبان انگلیسی در این کشور بسیار محدود می باشند.

دانشجویان علاوه بر کار دانشجویی در فرانسه می توانند پس از اتمام تحصیلات خود، اقدام به کاریابی در فرانسه نمایند و ویزای مستقیم کاری این کشور را اخذ نمایند. متقاضیان برای یافتن شغل مناسب باید به کارفرمایان و سایت های کاریابی مراجعه کنند. در ادامه به برخی از مؤسسات کاریابی در فرانسه اشاره می کنیم:

  • سرویس استخدام اروپا EURES
  • The Local France برای مشاغل به زبان انگلیسی
  • Monster
  • Indeed France
  • XpatJobs
  • Recrut
  • ABG
  • IAPA
  • Keljob
  • Cardremploi
  • Les Jeudis
  • L’Etudiant
  • https://www.fusac.fr/
  • http://www.jobsinparis.fr/
  • www.thelocal.fr/jobs
  • http://job-in-france.babylangues.comhttps
مؤسسات کاریابی در فرانسه

مؤسسات کاریابی در فرانسه

اجازه کار در کشور فرانسه

افرادی خارجی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق کار را دارند، بایستی برای کار در این کشور اجازه کار داشته باشند. اجازه کاری که توسط کشور فرانسه صادر می شود، فقط مختص همین کشور است. افراد برای کار در کشور های خارج از فرانسه باید از کارفرمای خود اجازه کار دیگری درخواست کنند.

شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در کشور فرانسه نیازی به اجازه کار ندارند، چه به عنوان کارمند، چه به عنوان کارآفرین. مدت این دوره به خوبی مشخص نشده است و می تواند تا 7 سال ادامه داشته باشد. در صورتی که افراد اجازه اقامت موقت (گردشگری، دانشجویی) داشته باشند، اجازه کار نخواهند داشت، اما می توانند درخواست تغییر وضعیت نمایند.

کار در کشور فرانسه و اخذ اقامت

هر فرد خارجی که با هدف اقامت بیش از 3 ماه وارد این کشور می شود، بایستی مجوز اقامت فرانسه را داشته باشد. این اجازه اجباری بوده و در صورتی که افراد بدون اجازه اقامت، به این کشور بروند، به عنوان یک شهروند غیر قانونی شناخته خواهند شد و علاوه بر این، اجازه استفاده از خدمات و کمک های دولتی را نخواهند داشت.

افرادی که تبعه کشور های اتحادیه اروپا و کشور های عضو منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند، می توانند بدون مجوز اقامت وارد این کشور شوند. با این حال اگر این افراد قصد داشته باشند بیش از 6 ماه در فرانسه اقامت کنند، باید در دفتر مقامات فرانسوی ثبت نام نمایند. از این رو بهتر است این افراد در ابتدای ورود به فرانسه، جهت استفاده از خدمات و کمک های دولتی، مجوز اقامت دریافت کنند.

لازم به ذکر است افرادی که اقامت کوتاه مدت فرانسه را دارند و مجاز به اقامت حداکثر سه ماه در این کشور می باشند، نیازی به اخذ اجازه اقامت در فرانسه را نخواهند داشت.

دریافت ویزای کار از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا

یکی از روش های اخذ ویزای کار در فرانسه، دریافت کارت آبی و یا بلوکارت می باشد. کارت آبی را اتحادیه اروپا صادر می کند.

بلوکارت مخصوص افرادی است که دارای تخصص و مهارت خاصی در یک زمینه فنی باشند و یا در یک رشته تحصیلی خاص مدرک تحصیلی داشته باشند. متقاضیان با دریافت کارت آبی می توانند به مدت یک تا سه سال از مجوز اقامت کاری فرانسه برخوردار شوند.

افراد برای این که بتوانند بلوکارت فرانسه را دریافت کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل مدرک دیپلم
  • مدرک گواهی سه سال تحصیلات عالی و یا پنج سال تجربه حرفه ای در یک زمینه خاص
  • داشتن یک قرارداد کار برای حداقل یک سال
  • داشتن حقوق ماهیانه حداقل 1.5 برابر متوسط حقوق سالانه فرانسه

متقاضیان در صورتی که با ویزای بلوکارت به مدت 5 سال مداوم در فرانسه کار کنند، می توانند برای اخذ اقامت تجدید پذیر، طولانی مدت و 10 ساله فرانسه اقدام کنند. همچنین متقاضی پس از 18 ماه کار در این کشور می تواند در سایر کشور های اتحادیه اروپا کار کند. با داشتن این ویزا، اعضای خانواده متقاضی نیز اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت و پس از پنج سال می توانند کارت اقامت بلند مدت فرانسه را دریافت کرده و همچنین اجازه کار داشته باشند.

مشاغل پردرآمد در فرانسه کدامند؟

یکی از بزرگ ترین دلایل افراد برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار، داشتن درآمد بالا و مکفی و رسیدن به یک زندگی ایده آل می باشد. از این رو لازم است افراد با مشاغل پردرآمد در این کشور آشنا شوند و بررسی کنند که آیا مهارت آن ها جزو مشاغل پردرآمد می باشد یا خیر؟ در ادامه به برخی از مشاغلی که در فرانسه درآمد خوبی دارند اشاره کرده ایم:

معلمبرق‌کارپزشک
تحلیلگر مالیپژوهشگرمتخصص بهداشت و درمان
خلبانوکیل دادگستریدندانپزشک
متخصص کامپیوتر و متخصص فناوری اطلاعات

همان طور که در جدول بالا نیز مشاهده کردید، شرایط کار و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه مساعد بوده و جزو مشاغل پر درآمد در این کشور به شمار می رود.

مالیات برای کار در کشور فرانسه

نرخ مالیات بر درآمد در کشور فرانسه بسته به وضعیت تأهل، داشتن بچه و تعداد فرزندان و همچنین درآمد افراد و مشاغل آزاد متغیر می باشد. مالیات در فرانسه بر اساس درآمد جهانی دریافت می شود که شامل درآمد حاصل از اشتغال، سرمایه گذاری، سود بانکی، سود سهام، حقوق بازنشستگی و اموال خواهد بود. اگر بخواهیم مطابق با میزان درآمد افراد، نرخ مالیات بر درآمد را محاسبه کنیم باید به جدول زیر اشاره کنیم:

میزان درآمد در فرانسهدرصد مالیات
حقوق تا 1084 یوروبدون مالیات
1.085 تا 25.710 یورو11 درصد
25.711 تا 73.516 یورو30 درصد
73517 تا 158.222 یورو41 درصد
حقوق بالای 158.223 یورو45 درصد

اخذ اقامت دائم و پاسپورت از طریق کار در فرانسه

متقاضیان کار در کشور فرانسه می توانند پس از 5 سال کار کردن در این کشور و پرداخت مرتب مالیات های خود، اقدام به اخذ اقامت دائم فرانسه نمایند. این اقامت دائم برای 10 سال می باشد و افراد می توانند آن را تمدید کنند. افراد با دریافت این اقامت دائم امکان کار و تحصیل در فرانسه را خواهند داشت و تنها تفاوتی که با تابعیت دارد این است که نمی توانند در رأی گیری های حکومتی شرکت کنند.

برای دریافت اقامت دائم فرانسه، متقاضی باید در طول 10 ماه 6 ماه را در فرانسه زندگی کند. در غیر این صورت امکان اخذ اقامت دائم وجود نخواهد داشت، مگر این که متقاضیان به دلایل موجهی مجبور به خروج از این کشور شده باشد. در صورتی که افراد به مدت 2 سال خارج از فرانسه اقامت داشته باشند، اقامت دائم باطل خواهد شد.

در مورد تابعیت فرانسه باید بگوییم که این کشور جزو کشور هایی است که تابعیت مضاعف را می پذیرد؛ یعنی افراد می توانند با داشتن تابعیت قبلی خود، تابعیت جدید را نیز دریافت کنند. برای گرفتن پاسپورت فرانسه نیز ابتدا متقاضی باید تابعیت این کشور را داشته باشد. افراد پس از چند سال کار در این کشور و داشتن اقامت می توانند اقدام به اخذ تابعیت فرانسه نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله کار در فرانسه و مهاجرت به فرانسه از طریق کار مورد بررسی قرار گرفت. متقاضیان برای کار در این کشور باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. اکثر مشاغل در فرانسه دارای حقوق و امنیت شغلی عالی هستند. افراد برای کار در این کشور باید ویزای کار فرانسه را دریافت کنند. این ویزا برای افرادی تعیین شده است که قصد دارند در این کشور به مدت بیش از 3 ماه و تا حداکثر یک سال بمانند و کار کنند.

در صورتی که قصد کار در کشور فرانسه را دارید و به دنبال اخذ ویزای کار این کشور هستید، به شما توصیه می کنیم با وکلای ما در مجموعه مهاجرتی و حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید. کارشناسان ما با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه روش های مختلف مهاجرت به فرانسه و همچنین اخذ ویزای کاری این کشور، می توانند شما را در این مسیر یاری دهند. شما عزیزان همچنین می توانید سؤالات خود را در قسمت پایین این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ گوی آن ها باشند.

سؤالات متداول درباره مهاجرت کاری به کشور فرانسه

1- ارزان ترین راه های مهاجرت به فرانسه کدام اند؟

مهاجرت از طریق ویزای کار و یا جاب آفر، از سایر روش های مهاجرتی ارزان تر است؛ چرا که کارفرما بخشی از هزینه های مهاجرت را پرداخت می کند.

2- یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به فرانسه برای کار چیست؟

تسلط به زبان فرانسه و داشتن پیشنهاد کاری از مهم ترین شرایط دریافت ویزای کار این کشور می باشد.

3- ویزای کار فرانسه برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیان برای اخذ ویزای کار در کشور فرانسه باید مجوز کار داشته باشند و بدون مجوز رسمی کاریابی در این کشور، امکان درخواست ویزای کار وجود ندارد.

4- متوسط حقوق کار در فرانسه چقدر است؟

میانگین حقوق ماهانه در این کشور بین 1000 تا 3000 یورو می باشد.

5- آیا فرانسه ویزای جستجوی کار دارد؟

خیر. برای یافتن کار بهتر است از طریق سایت های کاریابی اقدام کرد.

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *