ویزا کار آمریکا

مردم سراسر دنیا آرزوی مهاجرت و زندگی در ایالات متحده را در سر دارند و به دنبال روش هایی برای دریافت ویزا و اقامت در این کشور پهناور هستند. به طور کلی برای ورود به ایالات متحده و اقامت طولانی مدت در این کشور فرد به پیشنهاد شغلی در سطح عالی یا شروع یک کسب و کار نیاز دارد، که در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گردآوری شد به یکی از روش های مطمئن مهاجرت کاری به آمریکا اشاره می شود، انواع ویزا کار آمریکا بررسی و شرایط اخذ ویزای کاری این کشور بیان می گردد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکایی چیست؟ آیا شما یک ملت خارجی هستید که به اشتغال در ایالات متحده علاقه مند است؟ در صورت لزوم، به ویزای کاری نیاز خواهید داشت که به طور قانونی در ایالات متحده آمریکا استخدام شوید. ویزای امریکا جهت کار برای افرادی که برای مدت مشخصی میخواهند کار کنند و به طور موقت در ایالات متحده کار می کنند، استفاده می شود. مدت زمان کار شما باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزا U.S اجازه نمی دهد که افراد در U.S به طور نامحدود یا به طور دائم کار کنند.

چندین نوع ویزای کار برای اتباع خارجی که مایل به کار در ایالات متحده هستند، از جمله کارت های سبز (اقامت دائم)، ویزاهای کار موقت، ویزای کار فصلی و تبادل ویزای کارگر موجود است. نوع ویزای شما ممکن است واجد شرایط شما باشد، به نوع کاری که می کنید بستگی دارد، چه با کارفرما رابطه داشته باشید، و در برخی موارد با کشور مبدا شما. دستورالعمل برای اخذ مجوز برای کار در ایالات متحده متفاوت است بسته به نوع ویزا و الزامات واجد شرایط برای این ویزا.

ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان با بیشترین فرصت ها، مقصد مهاجرتی فوق العاده محبوب است. ایالات متحده میلیون ها درخواست ویزای مهاجر و غیر مهاجر برای کارگران، بازرگانان، سرمایه گذاران، اعضای خانواده، هر ساله پردازش می کند. سیستم ویزای آمریکا احتمالا پیچیده ترین در جهان است. بسیاری از گزینه های صدور ویزای متفاوت وجود دارند که دانستن اینکه کدام ویزا ممکن است مرتبط باشد دشوار است. به طور کلی برای ورود به آمریکا در دراز مدت باید یک پیشنهاد شغلی سطح بالا داشته باشید، یا یک کسب وکار را شروع کنید و یا به عنوان یک خویشاوند مهاجر اقدام کنید.

انواع ویزاهای کاری آمریکا

ایالات متحده ی آمریکا علاوه بر این که کشوری است که بسیاری از افراد به هدف گردشگری به آن سفر می کنند، هم چنین یک مقصدی مشهور برای کار نیز می باشد و بسیاری از افراد از سراسر جهان، به دلیل حقوق بالا و محیط کاری  خوب در این کشور، تمایل به کار در آن دارند. قوانین مهاجرت این کشور اظهار دارد که افراد برای ورود به این کشور نیاز به کسب ویزا یا مجوز دارند. در واقع ویزا یک مجوز رسمی است که به افراد اجازه ی ورود به این کشور را می دهد (به دلایل خاص و در طی مدت زمان مشخص).

انواع ویزاهای کاری آمریکا

انواع مختلفی از ویزا ها (مجوزها)  برای سفر به این کشوروجود دارند که با توجه به ماهیت( هدف) بازدید افراد از ایالات متحده ی آمریکا، متفاوت می باشند (اهدافی مثل سفر، تحصیل، کار و غیره)، و برطبق این ها تصمیم اخذ مناسب ترین ویزا (مجوز) برای افراد گرفته خواهد شد. دو نوع دسته بندی برای ویزا ی (مجوز) ایالات متحده ی آمریکا وجود دارد: ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی. رایج ترین نوع ویزای آمریکا، ویزای غیر مهاجرتی آن می باشد که این ویزا برای افرادی است است که قصد دارند به منظور یک هدف مشخص، به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا به طور معمول شامل ویزا های زیر می باشد:

  • ویزای کار ( H1B Work Visa)
  • ویزای تحصیل در آمریکا ( F1 Study Visa)
  • ویزای انتقالی درون سازمانی( L1 Intra-Company Transfer Visa)
  • ویزا های سرمایه گذاری(K and V Fiancee Visas)

علاوه بر این ویزای مهاجرتی این کشور برای افردی است که قصد دارند به طور دائم به ایالات متحده ی آمریکا نقل مکان کند (برای اهداف زندگی و کار) و کارت سبز(green card ) این کشور را دریافت کنند ( و ساکن دائمی و قانونی این کشور باشند). ویزای ( H-1B): برای شخصی است که در یک شغل( حرفه ی) تخصصی و در یک بخش تخصصی مشغول به کار می باشد، این ویزا به مدرک تحصیلات عالی و یا معادل آن نیاز دارد که شامل نمونه هایی از شایستگی ها و توانایی های متمایز و هم چنین تحقیق و توسعه ی بین دولت ها و یا همکاری در پروژه های تولیدی که توسط وزارت دفاع مدیریت می شوند، می باشد.

ویزای(H-1B1 ) : توافق نامه ی تجارت آزاد حرفه ای(Free Trade Agreement (FTA )- شیلی و سنگاپور، این ویزا برای کار در یک حرفه ی تخصصی می باشد و به مدرک تحصیلی دانشگاهی نیاز دارد( که حداقل چهار سال تحصیلی در یک زمینه ی تخصصی را شامل شود) لطفا توجه داشته باشید که این ویزا مبتنی بر درخواست و تقاضا نمی باشد. برای پروسه ی درخواست ویزا، لطفا به وب سایت سفارت ایالات متحده ی آمریکا در شیلی یا سفارت ایالات متحده ی آمریکا در سنگاپور مراجعه کنید.

ویزای ( H-2A) : این ویزا برای کارگران موقت در زمینه های کشاورزی برای کار های کشاورزی به صورت موقتی یا فصلی می باشد و تنها به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده، (با استثنائات محدود)تعلق می گیرد( در صورتی که مشخص شود که در جهت منافع ایالات متحده است).

ویزای H-2B ویزای کارگران موقت آمریکا : این ویزا برای کارگران موقتی برای کار های موقت یا فصلی غیر از زمینه های کشاورزی می باشد که تنها به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده، با استثنائات محدود، تعلق می گیرد (در صورتی که مشخص شود که در جهت منافع ایالات متحده ی آمریکا می باشد).

ویزای ( H-3): این ویزا برای افراد کارآموزو یا بازدید کنندگان ویژه ی تحصیل است که برای آموزش به این کشور می آیند(به غیر از فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی یا فارغ التحصیلان دانشگاهی، که در کشور محل تحصیل خود این امکان وجود ندارد و یا دوره های آموزشی عملی برای تحصیل کودکان دارای معلولیت های ذهنی، جسمی یا عاطفی).

ویزای ( L): ویرای انتقالی درون سازمانی برای کار در یک شاخه( شعبه ) ی وابسته به شرکت تابع کار فرمای فعلی در یک ظرفیت مدیریتی یا اجرایی، یا در موقعیتی که نیاز به تخصص و دانش ویژه دارد، می باشد. به این منظور فرد مورد نظر باید باید توسط همان کارفرما در خارج از کشور استخدام شده باشد و در طول سه سال گذشته به طور مداوم برای یک سال کار کرده باشد.

ویزای( O) : این ویزا برای افردی با توانایی ها ی فوق العاده و دارای دستاورد های عالی در زمینه های علوم، هنر، تحصیلات، کسب و کار( تجارت)، ورزش و یا موفقیت های به رسمیت شناخته شده ی عالی در زمینه های سینما و تلویزیون، برای کار در این زمینه های تخصصی می باشد که دولت، خدمات ضروری را برای حمایت از فرد فوق ارائه می دهد.

ویزای (P-1): این ویزا برای افراد ورزشکار( به صورت فردی یا عضوی از یک تیم) یا عضو یک گروه برای انجام یک رقابت ورزشی خاص به عنوان یک ورزشکار (یا به عنوان اعضای دیگر گروه) می باشد که برای آن باید عملکرد آن ها در سطح بین المللی شناخته شده و پایدار باشد و افرادی که خدمات ضروری را برای حمایت از افراد فوق ارائه می دهند را شامل می شود.

ویزای ( P-2): این ویزا برای هنرمندان (فردی یا گروهی) برای اجرا در یک برنامه ی تبادل متقابل بین یک سازمان در ایالات متحده ی آمریکا و یک سازمان در کشوری دیگر می باشد و افرادی که خدمات ضروری را برای حمایت از افرد فوق ارائه می دهند را شامل می شود.

ویزای(P-3): این ویزا برای هنرمندان (فردی یا گروهی) برای اجرا، آموزش و یا مربی گری می باشد که تحت برنامه ای منحصربه فرد از لحاظ فرهنگی می باشد( شامل سنت های قومی، موسیقی، تئاتر، و یا هنری سنتی می باشد) و هم چنین افرادی خدمات ضروری را برای حمایت از افراد فوق ارائه می دهند را شامل می شود.

ویزای (Q-1 ) : این ویزا برای شرکت کنندگان یک برنامه ی تبادل فرهنگی بین المللی متقابل برای آموزش عملی و اشتغال و به اشتراک گذاشتن تاریخ، فرهنگ و سنت های کشور خود از طریق مشارکت در این برنامه (تبادل فرهنگی بین المللی) می باشد

شرایط پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در آمریکا

هیچ معیار خاصی برای جستجوی شغلی وجود ندارد، اما یافتن کار در ایالات متحده آمریکا یک چالش است – مخصوصا به عنوان یک خارجی. چگونه به دنبال کار در ایالات متحده باشیم؟ مکان های زیادی برای یافتن شغل در آمریکا وجود دارد و بسیاری از آن ها می توانند قبل از رسیدن شما تماس گرفته شوند. برای شروع، ما برخی از منابع بسیار موثر را جمع آوری کرده ایم. روزنامه ها و مجلات: پیشنهادات شغلی در بخش های طبقه بندی شده روزنامه ها (اغلب در مقالات روز یکشنبه)، در روزنامه های هفتگی، مجلات ماهانه (مانند مجلات شهرستان) و مجلات تخصصی و نشریه های تخصصی ارسال می شود.

اگر شما در جستجوی یک کار واجد شرایط یا تحصیلی در سطح ملی هستید، باید روزنامه های روزانه ای مانند روزنامه های نیویورک تایمز یا واشنگتن پست را بخوانید. اگر به دنبال یک کار ساده تر هستید، مقاله های محلی را امتحان کنید که اغلب آگهی های کاری را دارا هستند. اینترنت: در سال های اخیر اینترنت یکی از مهم ترین ابزار برای جستجوی شغلی در ایالات متحده بوده و برنامه های آنلاین اکنون ابزار ترجیحی برای درخواست کار، به ویژه در میان جوانان و فارغ التحصیلان است.

اکثر وب سایت های استخدام آنلاین به جستجوی های سفارشی اجازه می دهد که در آن شما می توانید بخش و حتی منطقه ای را که مایلید کار کنید مشخص کنید. شما همچنین می توانید CV خود را در وب سایت های متعدد قرار دهید تا شرکت هایی که به دنبال مهارت های خاص هستند بتوانند با شما تماس بگیرند. مراکز خدمات استخدامی کشور: حدود 2000 مرکز خدمات استخدامی محلی در سراسر ایالات متحده وجود دارد. این مراکز توسط سرویس استخدام ایالات متحده اداره می شوند و پایگاه های گسترده ای از پیشنهادات شغلی، مشاوره رایگان، آموزش و سایر انواع پشتیبانی فراهم می کنند.

متاسفانه بسیاری از پیشنهادات شغلی در این مراکز برای کارگران غیر متخصص و نیمه ماهر است. شرکت هایی که به دنبال موقعیت های اجرایی هستند، معمولا ترجیح می دهند تبلیغات خود را بفرستند یا یک مامور شخصی را استخدام کنند. شما می توانید آدرس نزدیکترین مرکز خدمات استخدامی را در صفحات زرد پیدا کنید. آژانس های استخدام و سرپرستی خصوصی: آژانس های شغل خصوصی نقش مهمی در بازار کار آمریكا ایفا می كنند، به ویژه برای شغل های واجد شرایط و موقعیت های ارشد (براساس تخمین ها، حدود 70 درصد از مدیران سطح بالا از همین طریق استخدام می شوند).

اکثر آژانس های استخدام متخصص در پروفایل های شغلی خاص یا بخش های صنعت هستند و توسط کارفرما، اغلب با یک جبران متغیر در صورت اشتغال، پرداخت می شوند. برخی از سازمان ها از متقاضیان شغل درخواست هزینه می کنند؛ با این حال، این ها می توانند شرکت های مشکوکی باشند که ارزش کمی برای پول دارند. قبل از پرداخت هزینه به یک آژانس کار، اطمینان حاصل کنید که دقیقا متوجه می شوید که چه چیزی برای پول نقد دارید و آیا این موسسه توسط دولت یا دولت محلی مجوز داده می شود. به طور کلی، ما توصیه نمی کنیم که برای هر یک از خدمات هزینه پرداخت کنید زیرا سازمان های استخدام خوب معمولا توسط کارفرمایان تامین می شود.

آژانس های کاریابی: برخی آژانس ها با قراردادن یا استخدام کارگران و استخدام آنها به کارفرمایان، اغلب به صورت موقت، پول خود را می پردازند. آژانس کار معمولا حدود 10 تا 20 درصد از حقوق خود را به عنوان وثیقه انتخاب می کند.  ما توصیه نمیکنیم که هزینه های پیش فرض در این وضعیت را پرداخت کنید. نمایشگاه های شغلی: یک راه خوب برای به دست آوردن یک دید کلی از بازار کار آمریکا، بازدید از یک نمایشگاه حرفه ای است. این نمایشگاه ها اغلب کارفرمایان زیادی را اداره می کنند و اغلب در یک بخش خاص تمرکز می کنند. برای برخی از نمایشگاه ها شما باید با ارسال رزومه خود به صورت پیشنهادی اقدام کنید.

کارفرمایان سپس CV ها را مطالعه خواهند کرد و تصمیم می گیرند چه کسی را می خواهند ببینند. علاوه بر کسب اطلاعات عمومی در مورد استخدام در شرکت های مختلف، اغلب امکان تنظیم مصاحبه ها از قبل وجود دارد. همچنین در محوطه دانشگاهی چند نمایشگاه شغلی وجود دارد، اما ابتدا بررسی کنید که آیا باید یک دانشجو باشید تا در آن شرکت کنید. کاربرد های متمایز: اگر شما علاقه مند به کار برای یک شرکت خاص هستید، می توانید یک درخواست احتمالی ارسال کنید. این در ایالات متحده آمریکا بسیار رایج است و ارزش تلاش دارد.

بخش های پرسنل این برنامه ها را بایگانی می کنند و اگر یک موقعیت در دسترس قرار گیرد، قبل از تبلیغ موقعیت یا تماس با آژانس ها، این درخواست ها را بررسی می کنند. برنامه های درخواست شخصی: در بعضی موارد (مخصوصا برای شغل های کمتر واجد شرایط)، شما ممکن است فقط به یک کارفرمای احتمالی بروید و سعی کنید شخصا خود را معرفی کنید. این رویکرد معمولا منجر به یکی از موارد زیر می شود: (الف) شما مستقیما از درب بیرون رانده می شوید یا (ب) دست هایتان به سمت جلو حرکت می کنند، به عنوان ابتکار عمل می کنند و جزئیات شما برای ایجاد فرصت های شغلی در آینده بایگانی می شوند.

اتاق بازرگانی: همچنین می توانید با اتاق بین المللی بازرگانی کشور خود در آمریکا تماس بگیرید واتاقهای بازرگانی اغلب از شرکت هایی که سعی در پر کردن موقعیت خود با فردی از کشور خود دارند، درخواست دریافت می کنند و برخی از آن ها یک پایگاه اطلاعاتی از پست های خالی موجود دارند. بسیاری از اتاق های بازرگانی همچنین لیستی از شرکت های کشور خود را با لینک های تجاری در آمریکا دارند. از آنجا که این دفاتر اغلب به مهاجران در ایالات متحده نیاز دارند، این می تواند برای ارسال یک درخواست احتمالی ارزشمند باشد.

Networking: Networking روش شماره یک برای پیدا کردن کار باقی مانده است. توصیه ما این است که از هر تماس احتمالی که از شما دارید، از دوستان، همکاران، همکلاسی ها یا حتی صاحبخانه خود استفاده کنید. حتی اغلب آشنایان ممکن است گاهی شما را به سمت یک شغل احتمالی هدایت کنند. پشتکار و اعتماد به نفس مواد تشکیل دهنده حیاتی برای جستجوی شغلی موفق است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار آمریکا

سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ی آمریکا از هر متقاضی بدون توجه به نوع ویزای درخواستی آن ها ، مدارک و اسناد خاصی را تقاضا می کند. توجه داشته باشید که هنگام درخواست ویزای خود، تمام این مدارک را به همراه داشته باشید. مدارک و اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزای آمریکا به صورت زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزا( DS 160 برای ویزا های غیر مهاجر یا  non immigrant و DS 260 برای ویزا های مهاجر یا immigrant )
  • گذر نامه ی معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه از زمان اقامت شما در ایالات متحده ی آمریکا
  • 2 قطعه عکس که دارای شرایط  ذکر شده برای درخواست ویزا باشند
  • پرداخت هزینه های ویزا برای انجام مصاحبه

ویزا های پیشین ایالات متحده ی آمریکا، اگر شما قبلا به ایالات متحده ی آمریکا( با یک گذر نامه ی قدیمی) سفر کرده اید، باید آن گذر نامه را در روز مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا به همراه داشته باشید و آن را ارائه دهید تا بتوانید ثابت کنید که قبلا به این کشور  سفر کرده اید.

برنامه ی سفر( اسناد مسافرتی) آن چه که شما در طول سفر خود به این کشور را قصد دارید انجام دهید، نشان می دهد( کار هایی که قصد انجام آن ها را در ایالات متحده دارید)؛ که این امر شامل اسنادی مثل رزرواسیدن پرواز های خریداری شده می باشد که زمان برنامه ریزی شما برای ورود و خروج به ایالات متحده ی آمریکا رانشان می دهد(هم چنین رزرو پرواز های داخلی در این کشور در صورت لزوم).

مدارک مورد نیاز ویزای کار آمریکا

علاوه بر این، شما باید مدارکی از محل اقامت خود در این کشور نشان دهید ( مکانی که قصد اقامت در آن را در ایالات متحده ی آمریکا دارید مثل هتل، خانه ها ی اجاره ای، منزل  دوستان یا اقوام و غیره)  یا این که تنها نشان دهید که از شرایط مالی کافی برای رزرو هتل در ایالات متحده ی آمریکا برخوردار هستید.اگر قصد دارید که به وسیله ی شخص دیگری که ساکن ایالات متحده ی آمریکا است حمایت شده و به این کشور مهاجرت کنید، باید مدارکی را برای آن ارسال کنید. فرد حمایت کننده نیز باید این اسناد را ارائه نماید:

  • نامه ی استشهاد نامه ای است که توانایی حمایت مالی فرد از شما را در کل مدت زمان اقامت شما تایید کند.
  • نامه ی استخدامی:  این نامه نشان می دهد که اسپانسر شما در این کشور مشغول به کار است و هم چنین نشان می دهد که حقوق و دستمزد او پرداخت می شود.
  • فیش حقوقی : 3 یا 4 فیش حقوقی آخر فرد
  • نامه ی بانک: این نامه حساب فرد را از زمانی که افتتاح شده است ، نشان می دهد هم چنین کل مبلغ سپرده ی فرد شده در طول سال گذشته و تعادل فعلی آن را نیز نشان می دهد.

اگر شما در کشور خود یا جایی دیگر صاحب املاک و مستغلاتی هستید، باید آن را اثبات کنید. داشتن املاک و دارایی یک مزیت بزرگ برای درخواست ویزای غیر مهاجر (موقت یا non immigrant ) ایالات متحده ی آمریکا  برای فرد می باشد، به این علت که نشان می دهد که فرد دارای روابط قوی با کشور خود بوده و قصد ندارد برای مدت زمان طولانی در ایالات متحده ی آمریکا اقامت داشته باشد. در این صورت در روز مصاحبه فرد باید مدارک زیر را به همراه خود داشته باشد:

  • اصل اسناد و مدارک مربوط به مالکیت فر
  • عکس هایی از ملک مورد نظر
  • مدارک شخصی فر مالک اموال مورد نظر

اگر فرد استخدام شده باشد، باید نامه ای از کار فرمای خود دریافت کند که جزئیات مربوط به موقعیت شغلی، حقوق فرد، مدت زمان استخدام وی، دوره ی تعطیلات مجاز او و هدف از  سفر وی به ایالات متحده ی آمریکا در آن ذکر شده باشد. در صورتی که فرد باز نشسته شده باشد، باید مدارک مربوط به حقوق باز نشستگی خود را ارائه دهد. در صورتی که فرد، خود  شخصا مشغول به کار در این کشور باشد( بدون داشتن کار فرما) باید گواهی ثبت شرکت و جزئیات در آمد خود را ارائه دهد. مدارکی مانند:

  • گواهی تولد
  • گواهی نامه ی ازدواج
  • عکس افراد خانواده
  • گواهی فرزند خواندگی (در صورتی که فرد دارای فرزند خوانده باشد)
  • گواهی طلاق
  • گواهی مرگ همسر

فرد باید در کشوری که مصاحبه می شود یک معاینه ی پزشکی انجام توسط پزشک مخصوص آن انجام دهد. (فرد باید معاینه ی پزشکی خود را توسط پزشکی که مورد تایید سفارت است انجام دهد) و معاینات انجام شده توسط سایر پزشکان پذیرفته نخواهد شد. هر سند و مدرکی که به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مورد نظر ( که مصاحبه در آن انجام می شود) نوشته نشده باشد، باید ترجمه شود و ترجمه باید توسط مترجمان مورد تایید و شاسیته انجام شود. بسته به نوع ویزای کاری درخواستی فرد برای ایالات متحده ی آمریکا، ممکن است مجبور شود برخی از اسناد زیر را ارائه دهد:

  • مدارک دیپلم و گواهی نامه های توانایی های فرد
  • مدارک تحصیلی عالی (کار شناسی، کار شناسی ارشد، دکتری)
  • داشتن پیشنهاد کاری توسط یک کار فرمای آمریکایی
  • رزومه
  • نامه ای از کارفرمای قبلی فرد
  • گواهی نامه ی دولتی (در صورت امکان)
  • اثبات توانایی های فرد
  • هزینه های اضافی

مراحل اخذ ویزای کار آمریکا

بسیاری از مردم می خواهند برای کار به ایالات متحده بیایند. برای کار در ایالات متحده، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • کارت اقامت دائم (که به عنوان گرین کارت نیز شناخته می شود)
  • مدرک مجوز استخدام (اجازه کار)
  • ویزای مربوط به اشتغال که به شما امکان می دهد تا برای یک کارفرمای خاص کار کنید.

هر یک از مدارم ذکر شده در بالا دارای شرایط اخذ مختلف هستند. برای درخواست یکی از مدارک بالا، شما باید شرایط مختلفی داشته باشید. اگر درخواست شما تایید شده باشد، شرایطی که باید رعایت کنید و مدت زمانی که می توانید در ایالات متحده کار کنید، بستگی به این خواهد داشت که آیا گرین کارت، مجوز استخدام یا ویزا دریافت کرده اید یا خیر. مهم است که به تمام شرایط مجوز کار خاص خود واقف باشید. اگر هر کدام از شرایط مورد نیاز را نداشته باشید، ممکن است اسم شما از لیست کار خط خورده یا نتوانید وارد ایالات متحده شوید.

برای درخواست کار در آمریکا سه پیش شرط وجود دارد. اگر حتی یکی از این شرایط را نداشته باشید، سفارت ممکن است درخواست ویزای شما را رد کند. این امر باعث می شود که نتوانید به آمریکا سفر کرده و در آنجا کار کنید. این پیش شرط ها به شرح زیر هستند. برای این که واجد شرایط این نوع ویزای کار باشید، باید برای درخواست و پذیرش در یک موقعیت شغلی در آمریکا درخواست کرده و درخواست شما پذیرفته شده باشد. این امر به این دلیل است که قبل از درخواست ویزا می بایست یک دولت به یک سری مدرک از کارفرمای شما نیاز خواهد داشت.

تقاضانامه تأیید شده توسط خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS)، این شرط به این معنی است که قبل از درخواست ویزای کاری ایالات متحده، کارفرمای شما باید پرونده کارگر غیر مهاجر خود را به USCIS ارسال کند. این پرونده، که به عنوان فرم I-129 نیز شناخته می شود، مهم ترین سند برای دریافت ویزای کاری است. هنگامی که USCIS پرونده کارفرمای خود را تایید می کند، قادر خواهید بود درخواست ویزا را شروع کنید.

با این حال، اگر درخواست شما تایید شده باشد، این امر لزوما به معنای آن نیست که سفارت ایالات متحده به طور خودکار به شما یک ویزای کاری خواهد داد. با توجه به دلایلی که ممکن است در اختیار سفارت باقی بماند، حتی اگر تقاضانامه USCIS شما تأیید شود، این احتمال وجود دارد که از ویزای کار محروم شوید.

تاییدیه کارگری از طرف وزارت کار (DOL)، در بعضی از انواع ویزای کار، به ویژه H-1B، H-1B1، H-2A و H-2B کارفرمای شما باید مجوز وزارت کار داشته باشد. کارفرمای شما حتی قبل از ارسال پرونده به USCIS، باید از طرف شما درخواست مجوز اداره کار را کرده باشد. دولت ایالات متحده این گواهی را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه کارفرمایان آمریکایی نیاز به کارگران خارجی دارند، از آن ها طلب می کند. آنها باید ثابت کنند که آنها نمیتوانند این موقعیت شغلی را با کارمندان آمریکایی پر کنند. علاوه بر این، این مدرک باید ثابت کند که اعطای این شغل به افراد خارجی، تاثیر منفی روی فرصت های شغلی هر یک از شهروندان آمریکا نخواهد گذاشت.

ویزای کار H1B آمریکا

ویزای B1H، اولین ویزا / مجوز برای انجام کار در ایالات متحده آمریکا است که در سراسر جهان دسترس مردم  است. دولت ایالات متحده آمریکا برنامه ویزای B1H را معرفی کرد تا فرصت برای زندگی کردن و انجام کار در ایالات متحده آمریکا را به متخصصین بین المللی ماهر و دانشجویان بین المللی در سراسر جهان ارائه نماید. ویزای B1H محبوب ترین و پر طرفدارترین ویزای کار ایالات متحده آمریکا است و اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا، هر فرد خارجی را ملزم به دریافت این ویزا به منظور انجام کار به صورت قانونی در ایالات متحده آمریکا  می کند.

ویزای کار H1B آمریکا

یکی از مزایای اصلی ویزای B1H این است که این ویزا، یک ویزای با هدف دوگانه است که به این معنی است که شما می توانید بر اساس آن برای دریافت گرین کارت نیز درخواست نمایید (تا به یک فرد با اقامت دائم و قانونی تبدیل بشوید). مرحله 1 – شما باید ابتدا یک شغل با حمایت مالی مناسب و واجد شرایط در یک شرکت آمریکایی را برای بدست آوردن ویزای B1H پیدا کنید، به طوری که شما را برای اشتغال در آن شرکت حمایت کند.

مرحله 2 – سپس شرکت مورد نظر شما در ایالات متحده آمریکا، برای دریافت ویزای B1H یا نیروی کار متخصص آمریکا شما، با دفتر مهاجرت ایالات متحده آمریکا مکاتبه می کند تا اقدامات اداری لازم را در این مورد انجام دهد و ویزای B1H  را برای شما صادر کند. هیچ یک از افراد نمی توانند در مورد دریافت ویزای B1H خود پشتیبانی لازم را انجام دهند و یا برای دریافت آن درخواست نمایند. تنها کارفرمایان ایالات متحده آمریکا می توانند این کار را برای افراد مورد نظر خود انجام دهند.

به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای B1H، باید در یک شغل خاص فعالیت کنید. مشاغل و حرفه های خاص و اصلی برای دریافت ویزای B1H شامل رشته های: فناوری اطلاعات (IT)، رایانه، مالی، حسابداری، بانکداری، بازاریابی، تبلیغات، PR، فروش، استخدام، مهندسی (همه رشته های آن)، آموزش، مراقبت بهداشتی / پزشکی، حقوق، وکالت، شبکه، مخابرات، کسب و کار، مدیریت و مهمانداری می باشد.

معمولاً، یک ویزای B1H تا شش سال (6) معتبر است و به همسر شما (شوهر / زن) و فرزندان (زیر 21 سال) اجازه می دهد که همراه شما باشند و با داشتن یک ویزای 4H در ایالات متحده آمریکا زندگی کنند. ویزای وابستگان که 4H می باشد، به همسر / فرزندان شما اجازه نمی دهد که در آمریکا کار کنند (مگر اینکه آنها ویزای B1H خود را دریافت کنند). برای دریافت ویزای B1H  باید یکی دارای از شرایط زیر باشید:

  • مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد (یا یک مدرک با درجه معادل خارجی از کشور خودتان)
  • دارابودن 12 سال تجربه کاری
  • ترکیبی از آموزش تجربه کاری بیشتر

قانون صلاحیت عمومی برای دریافت ویزای B1H به شرح زیر می باشد:

  • به ازای هر 1 سال تحصیل در دانشگاه / دانشکده  3 امتیاز
  • به ازای هر 1 سال تجربه کاری  1 امتیاز

به منظور تکمیل فرایند برای دریافت ویزای B1H، در مجموع 12 امتیاز مورد نیاز می باشد. کارفرمایان ایالات متحده آمریکا می توانند درخواست های مورد نیاز به منظور دریافت ویزای B1H را به یکی از دو روش زیر ثبت نمایند:

  • انجام فرایند منظم ویزای B1H
  • انجام فرایند حق بیمه ویزای B1H

تفاوت این دو روش در این است که فرایند حق بیمه B1H، یک روش سریعتر برای به دست آوردن ویزای B1H می باشد. با این حال، دولت ایالات متحده آمریکا یک هزینه اضافی به میزان 1225 دلار برای انجام فرایند حق بیمه (به منظور تسریع در انجام فرایند درخواست تا 15 روز) را هزینه می کند. انجام فرایند منظم یک روش مقرون به صرفه تر برای دریافت ویزای B1H است، اما مدت زمان بیشتری طول می کشد. هنگامی که درخواست مورد نیاز برای دریافت ویزای B1H از طریق انجام فرایند منظم ثبت می شود، هیچگونه قالب زمانی معینی برای صدور این ویزا توسط USCIS وجود ندارد (در هر نقطه از ایالات متحده آمریکا این فرایند ممکن است بین 1 ماه تا 6 ماه طول بکشد).

معمولاً، هزینه های صدور ویزای B1H و هزینه های مربوط به آماده سازی، ثبت و انجام فرایند درخواست های ویزای B1H، به طور کامل توسط کارفرما / شرکت حمایت کننده ایالات متحده آمریکا پرداخت می شود. موارد خلاصه زیر شامل جدیدترین افزایش هزینه در مورد صدور ویزای B1H می باشد که در تاریخ 23 نوامبر 2010 اجرا شده است که تا سال 2011 برای ثبت درخواست ویزای B1H  قابل اعمال می باشد.

  • انجام فرایند منظم برای دریافت ویزای B1H (بدون تنظیم مدت زمان لازم برای انجام این فرایند می تواند چند ماه طول بکشد)
  • اگر شرکت درخواست کننده ویزا دارای کمتر از 25 کارمند باشد، هزینه های قابل پرداخت به USCIS برای صدور ویزای B1H، تقریباً 2،000 دلار می باشد.
  • اگر شرکت درخواست کننده ویزا بیشتر از 25 کارمند داشته باشد، هزینه های قابل پرداخت به USCIS برای صدور ویزای B1H، تقریباً 2،750 دلار می باشد.
  • انجام فرایند حق بیمه ویزای B1H (انجام این فرایند حداقل 15 روز طول می کشد)
  • اضافه نمودن مبلغ 1،225 دلار به هزینه های انجام فرایند منظم صدور ویزای B1H

دورنمای بازار کار و کاریابی در آمریکا

بر خلاف باور عمومی، آمریکا از فقراء جهان استقبال نمی کند، اما به افراد پولدار، تحصیلکرده و زبده علاقمند است. در نظر داشته باشید با اینکه آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است، اما اکثر مردم آن در فقر زندگی می کنند، لذا در حال حاضر افراد زیادی هستند که به دنبال شغل های ساده با حقوق پایه می گردند.

مشکل عمده ای که اکثر افراد جویای کار در ایالات متحده با آن روبرو هستند، در واقع اخذ ویزای کار است نه یافتن شغل. از لحاظ تاریخی، ایالات متحده با جذب تعدادی از افراد بسیار باهوش و تحصیلکرده در جهان، به حد اعلای موفقیت اقتصادی خود رسیده است. در مقایسه با اروپا، دلایل بشردوستانه در تصمیم گیری درباره اینکه آیا به این مهمانی دعوت شده اید یا نه، در درجه دوم قرار می گیرد. بنابراین، طبق دیدگاه آمریکا، اگر در کشور خود در فقر زندگی می کنید، بهتر است همانجا بمانید.

در حال حاضر نرخ بیکاری بالا و شرایط اقتصادی دشوار گواه این است که یک فرد خارجی نمی تواند به راحتی در این کشور شغلی پیدا کند. بر اساس گزارش های اخیر اداره آمار وزارت اشتغال آمریکا (2004) میانگین طول بیکاری حدود 5 ماه است. در برخی مشاغل صنعتی و برای برخی کارفرمایان مسئله غیر بومی بودن واقعاً نقطه ضعف محسوب می شود. اگر دانش کار انگلیسی ندارید، امکان اشتغال بسیار کم است. اگر به دنبال کار در خرده فروشی ها، رستوران ها، بار ها یا آموزش زبان های خارجی هستید، کار کمی راحت تر می شود. از طرفی نمی خواهیم افراد جویای کار در ایالات متحده را دلسرد کنیم، اما واقعاً کار آسانی نیست.

اگر شانس کسب یک شغل را پیدا کردید، سخت کار کنید تا به خواسته خود برسید. از نظر شرکت آمریکایی، شما فقط حکم عامل تولید را دارید که بواسطه میزان بهره وری آن رتبه بندی می شود. مسئولیت اجتماعی شرکت ها، بحث در مورد انجمن های اقتصادی و از این قبیل مسائل است اما واقعیت چیز دیگری است.

امنیت شغلی در حال حاضر به فراموشی سپرده شده و اکثر شرکت ها کارکنان خود را منابع دم دست و قابل عرضه می دانند که از آنها بهره می برند و هر وقت خواستند آنها را کنار می گذارند (در عوض، بسیاری از کارکنان نیز همین نظر را در مورد شرکت هایی که در آن مشغول به کار هستند، دارند). بر خلاف شرکت های اروپایی، شرکت های آمریکایی مسئول پرداخت هزینه های انفصال از خدمت نیستند و وقتی که اوضاع کسب و کار نامساعد شد، می تواند فورا کارگران را اخراج کنند.

این سیاست “استخدام و اخراج” بخشی از شیوه ی زندگی آمریکایی است، بنابراین اگر به دنبال یک محیط کار دنج هستید، ایالات متحده آمریکا مکان مناسبی نخواهد بود. اطلاعات تکمیلی در خصوص اخذ ویزای کشور آمریکا را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین تلفنی ما به صورت رایگان اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 سوالات متداول در مورد ویزا کار آمریکا

1- آیا افرادی که ویزا کار آمریکا را دارند می توانند به طور نامحدود یا دائم در آمریکا کار کنند؟

ویزای آمریکا جهت کار برای افرادی که برای مدت مشخصی میخواهند کار کنند و به طور موقت در ایالات متحده کار می کنند، استفاده می شود . مدت زمان کار شما باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود .این نوع ویزا U.S اجازه نمی دهد که افراد در U.S به طور نامحدود یا به طور دائم کار کنند.

2- چند نوع ویزا کار آمریکا برای اتباع خارجی وجود دارد؟

کارت های سبز (اقامت دائم ) ، ویزاهای کار موقت ، ویزای کار فصلی و تبادل ویزا کارگر موجود است .

3- نوع ویزا کار آمریکا به چه چیز بستگی دارد؟

نوع ویزا شما ممکن است واجد شرایط شما باشد ، به نوع کاری که می کنید بستگی دارد ، چه با کارفرما رابطه داشته باشید ، و در برخی موارد با کشور مبدا شما .

4- دستورالعمل برای اخذ مجوز کار در ایالات متحده به چه چیز بستگی دارد؟

بسته به نوع ویزا و الزامات واجد شرایط برای این ویزا دستورالعمل ها متفاوت است

5- برای ورود به آمریکا وکار در آن به طور درازمدت چه شرایطی باید داشت ؟

به طور کلی برای ورود به آمریکا در درازمدت باید یک پیشنهاد شغلی سطح بالاداشته باشید ، یا یک کسب و کار را شروع کنید و یا به عنوان یک خیشاوند مهاجر اقدام کنید .

6- چه انگیزه و دلایلی باعث می شود افراد از سراسر جهان تمایل به کار در ایالات متحده آمریکا را داشته باشند؟

حقوق بالا و محیط کاری خوب در این کشور

7- ویزا کار جزو کدام نوع دسته بندی ویزاهای آمریکا است؟

دو نوع دسته بندی برای ویزای ایالات متحده ی آمریکا وجود دارد : ویزای مهاجرتی و ویزا غیر مهاجرتی رایج ترین نوع ویزا آمریکا ، ویزا غیر مهاجرتی آن می باشد که این ویزا برای افرادی است که قصد دارند به منظور یک هدف مشخص ، به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. ویزا کار ( H-1B ) نوعی ویزا غیر مهاجرتی محصوب می شود .

8- ویزای (H-1B ) به چه افرادی داده می شود؟

برای شخصی است که در یک شغل (حرفه ای) تخصصی مشغول به کار می باشد ، این ویزا به مدرک تحصیلات عالی و یا معادل آن نیاز دارد که شامل نمونه هایی از شایستگی ها و توانایی های متمایز و همچنین تحقیق و توسعه ی بین دولت ها و یا همکاری در پروژه های تولیدی که توسط وزارت دفاع مدیریت می شوند، می باشد.

9- ویزا (H-1B1 ) چیست ؟

توافق نامه تجارت آزاد حرفه ای ( Free Trade Agreement ) – شیلی و سنگاپور ، این ویزا برای کار در یک حرفه تخصصی می باشد و به مدرک تحصیلی دانشگاهی نیاز دارد ( که حداقل چهار سال تحصیلی را شامل شود) .

10- چگونه می توان ویزا (H-1B1 ) را اخذ کرد ؟

توجه داشته باشید که این ویزا مبتنی بر درخواست و تقاضا نمی باشد ، برای پروسه درخواست ویزا ، لطفا به وب سایت سفارت ایالات متحده آمریکا درشیلی یا سفارت ایالات متحده آمریکا در سنگاپور مراجعه کنید .

11- ویزا (H-2A ) برای چه افرادی است؟

این ویزا برای کارگران موقت در زمینه های کشاورزی برای کارهای کشاورزی به صورت موقتی یا فصلی می باشد و تنها به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده، ( با استثنائات محدود ) تعلق می گیرد ( در صورتی که مشخص شود در جهت منافع ایالات متحده است ) .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “ویزا کار آمریکا

  1. سا گفت:

    سلام
    چند روز پیش یک هتل رستوران بزرگ St Regis در نیویورک ب چندنفر نیروى کار نیاز داشت من هم اقدام کردم وروزمه ى خودم وفرستادم واونا تاحدودى قبول کردن دیشب ی چند تا فایل بصورت عکس برام فرستاد که باید ازشون پرینت بگیرم وتمام مشخصاتى رو که ازم خواسته شده رو پر کنم ودوباره اسکن کنم وبراشون بفرستم
    حتى برگ ویزا هم همراهشون بود
    فقط من ب زبان انگليسى اصلن مسلط نيستم واز اين بابت يكم ميترسم
    میشه راهنماییم کنید الان چکار باید بکنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید کار مورد نظر را پیدا کنیدف می توانید برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *