شرایط مهاجرت کاری به خارج از کشور

با توجه به نرخ بیکاری و تورم و مشکلات اقتصادی در کشور ایران بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت کاری و شغلی به کشورهای دیگر می کنند. بر این اساس در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت کاری در خارج و انتخاب کشور مناسب برای این کار می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا کار و اشتغال در خارج از کشور؟
  • مهاجرت کاری و امنیت شغلی
  • مهاجرت کاری و نرخ بیکاری
  • مهاجرت کاری و حقوق بشر
  • مهاجرت کاری با هدف اخذ اقامت
  • مهاجرت کاری و تبعیض نژادی
  • اخذ ویزای کار در کشورهای خارجی
  • شرایط مهاجرت کاری به نروژ
  • شرایط مهاجرت کاری به کانادا
  • شرایط مهاجرت کاری به هلند
  • شرایط مهاجرت کاری به استرالیا
  • شرایط مهاجرت کاری به ترکیه
  • شرایط مهاجرت کاری به آلمان
  • شرایط مهاجرت کاری به مالزی
  • شرایط مهاجرت کاری به اتریش
  • شرایط مهاجرت کاری به مجارستان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد شرایط مهاجرت کاری به خارج از کشور

چرا کار و اشتغال در خارج از کشور؟

کشور ایران بنا به وجود نوسانات ارزی و تورم بالا و از همه مهم تر بالا بودن نرخ بیکاری و اقتصاد مشکل دار و به دلایل اجتماعی و سیاسی که هر روز با یک بحران مواجه است، کشور مناسبی برای کار و اشتغال فعال نمی باشد. در واقع این کشور بنا به اقتصاد مشکل دار و بازار کساد و عدم ثبات اقتصادی مکان مناسبی برای اشتغال فعال و پویا محسوب نمی شود و متقاضیان تحصیل کرده و بامهارت به دنبال کشورهای امن با ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی می باشند.به طور کلی افرادی که قصد کار و اشتغال در کشورهای دیگر را دارند، با این نگرانی و دغدغه مواجه می باشند که بهترین کشور برای کار کجاست؟ آیا با مهاجرت کاری می توان اقامت و تابعیت آن کشور خاص را اخذ کرد؟ کدام کشور برای کار و اشتغال بهترین کشور می باشد؟

به طور کلی متقاضیان کار در کشورهای خارجی برای یافتن گزینه مناسب باید عوامل بسیاری را مد نظر قرار دهند. نرخ بیکاری، نرخ تورم، قوانین کشورها در مورد اخذ ویزای کار، اخذ مجوز کار، درآمدهای کاری و چگونگی اخذ اقامت از مهم ترین موارد مربوط به مهاجرت کاری به کشورهای خارجی می باشد.به طور کلی کاریابی در کشورهای جهان به دو صورت انجام می شود، یا متقاضیان کار خود به تنهایی اقدام به یافتن کار در کشورهای دیگر می کنند و یا این که از وکلا و کارشناسان مجرب برای یافتن کار در کشورهای خارجی کمک می خواهند. در این راستا مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از همه موارد مهم در یافتن کار و اشتغال در کشورهای خارجی با تهیه این مقاله تلاش کرده اند تا همه اطلاعات مورد نیاز در مورد مهاجرت شغلی به خارج را به شما ارائه دهند. اگر قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید و به طور کلی اطلاعات چندانی در این زمینه ندارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری و امنیت شغلی

اولین نکته ای که همه متقاضیان کار در کشورهای خارجی در مورد آن به دقت بیشتری نیاز دارند، امنیت شغلی و حرفه ای در کشور مورد نظر می باشد. موضوع امنیت شغلی و سیستم نظام قضایی کشورها از موضوعات مهم در یافتن کار و اشتغال در کشورهای خارجی محسوب می شود. عادلانه بودن نظام قضایی کشور و موضوع عدم تبعیض میان مهاجر و اتباع آن کشور به عنوان موارد مهم در کار و اشتغال در کشورهای مختلف به شمار می آید.کشورهایی که دارای سیستم قضایی قدرتمند و مستقل می باشند، متقاضی با اطمینان اقدام به کار و اشتغال می کند و اطمینان دارد که اگر در کار و شغل خود با مشکلی مواجه شود، سیستم قضایی عادل به برابری و عدالت قضاوت می کند و حکم می راند و دادگاه ها جدا از ملیت و نژاد و بحث ارتباطات و توافقات سیاسی و اجتماعی عمل می کنند.

مهاجرت کاری و امنیت شغلی

مهاجرت کاری و امنیت شغلی

مهاجرت کاری و نرخ بیکاری

یکی از مهم ترین موارد در بررسی کشورهای جهان برای کار و اشتغال نرخ بیکاری این کشورها می باشد. پایین بودن نرخ بیکاری نشان دهنده رونق کسب و کار و فعالیت اقتصادی یک کشور است. کشورهایی که دارای نرخ بیکاری پایین می باشند، در زمره بهترین کشورها برای کار و اشتغال می باشند. کشورهای کانادا، آلمان، سوئیس، استرالیا و سوئد دارای پایین ترین نرخ بیکاری می باشند و بر این اساس متقاضیان می توانند برای یافتن کار و اشتغال شرایط کاری این کشورها را بررسی کنند. کشورهای ذکر شده در زیر دارای پایین ترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۰ می باشند:

  • کشور آلمان با ۳.۲ درصد نرخ بیکاری
  • کشور نیوزلند با ۵.۳ درصد نرخ بیکاری
  • کشور کانادا با ۵.۵ درصد نرخ بیکاری
  • کشور استرالیا با ۵.۵۳ درصد نرخ بیکاری
  • کشور سوئد با ۸.۲ درصد نرخ بیکاری
  • کشور اتریش با ۸.۵ درصد نرخ بیکاری

مهاجرت کاری و حقوق بشر

بر اساس قوانین حقوق بشر کشورهای مهاجر پذیر باید با افراد مهاجر مانند افراد تبعه آن کشور رفتار کنند. از جمله عوامل مهم در کار و اشتغال در خارج از کشور موضوع رفتارهای ملی و بومی National Treatment می باشد. این قانون در مورد برابری رفتار میان مهاجران و اتباع یک کشور از طرف دولت آن کشور می باشد. بر اساس این قانون اگر کشوری رفتاری مغایر با حق و حقوق شهروندی با مهاجران داشته باشد، فرد مهاجر می تواند از رفتار دولت شکایت کند.برخی از کشورها تا زمانی که فرد مهاجر با کار و اشتغال و فعالیت اقتصادی در رشد اقتصادی و پویایی آن کشور نقش داشته باشد، از فرد مهاجر نهایت استفاده را می برند و زمانی که فرد مهاجر به دلیل از کارافتادگی و یا ضعف و بیماری نفعی برای کشور نداشته باشد، مجوز اقامت مهاجر را باطل می کنند. برخی از کشورهای عربی همانند امارات متحده عربی از این شیوه پیروی می کنند. در واقع مهاجران نمی توانند تابعیت و شهروندی کشور امارات متحده عربی را اخذ کنند و اقامت آن ها در این کشور اقامت موقت می باشد. به همین منوال کار و اشتغال در این کشور به دلیل وجود چنین قوانین خلاف حقوق بشر و برخورد نادرست با مهاجران موجب شده است تا افراد کمی برای کار در این کشور اقدام کنند.

مهاجرت کاری با هدف اخذ اقامت

کار و اشتغال در برخی کشورها منجر به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور می شود. بر این اساس اگر هدف و قصد متقاضی اخذ اقامت آن کشور است، متقاضی باید روش مناسب کار و اشتغال را انتخاب کند که در نهایت به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور منتهی شود. از آن جا که همه روش های یافتن موقعیت شغلی منجر به اخذ اقامت نمی شود، انتخاب روش مناسب و درست حائز اهمیت فراوانی است. کشورهایی که در ازای اشتغال متقاضی مجوز اقامت و تابعیت اعطا می کنند، به نوعی از این متقاضی حمایت می کنند.کشورهایی که متقاضی از اخذ مجوز اقامت و تابعیت آن کشور محروم است، کار و فعالیت اقتصادی متقاضی صرفا با هدف رونق اقتصادی در این کشورها صورت می گیرد و متقاضی با کار در این کشورها قصد اخذ اقامت و تابعیت ندارد. در برخی از کشورها متقاضی با کار و اشتغال می تواند فورا تابعیت و شهروندی این کشورها را اخذ کند. اما بیشتر کشورهای جهان برای اعطای تابعیت و شهروندی به متقاضیان نیازمند مدت زمانی می باشند که متقاضی در این کشورها اقامت و کار داشته باشد.

مهاجرت کاری با هدف اخذ اقامت

مهاجرت کاری با هدف اخذ اقامت

مهاجرت کاری و حقوق شهروندی

برخی از کشورهای جهان دارای نظام حقوقی سالم و سیستم قضایی مطلوب می باشند و از حقوق مدنی و شهروندی مناسبی برخوردار می باشند. رعایت برابری در دادگاه ها و عدم تبعیض نژادی نیز از جمله موارد مهم در این کشورها می باشد. از جمله کشورهایی که دارای سیستم حقوقی و قضایی سالم می باشند و تبعیضی در اجرای حقوق شهروندی و مدنی میان متقاضی کار و اتباع و شهروندان این کشور قائل نمی شوند، کشورهای سوئد، نیوزلند، نروژ، دانمارک، هلند، کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، اتریش، آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، هند، مکزیک، اروگوئه، بوسنی و هرزگوین، جمهوری چک، ژاپن، استونی، کره جنوبی، برزیل، کلمبیا و اندونزی را می توان نام برد.

مهاجرت کاری و تبعیض نژادی

متقاضیان ترجیح می دهند در کشورهایی به کار و اشتغال بپردازند که در رفتار مدنی و اجتماعی تبعیضی میان متقاضی کار و شهروندان و اتباع آن کشور وجود نداشته باشد. متقاضی کار و اشتغال تمایل دارد با وی که در حال فعالیت اقتصادی و کار و اشتغال است، همانند دیگر افراد و شهروندان آن کشور رفتار شود و بتواند از همه حقوق شهروندی مانند شهروندان آن کشور برخوردار شود.برخی از کشورها مانند کشور آلمان و اتریش از لحاظ تبعیض نژادی هنوز تفاوت هایی را در رفتار با مهاجران نشان می دهند. با این که دولت این کشورها اذعان دارند که مهاجران و شهروندان این کشور تفاوتی از لحاظ حقوق شهروندی ندارند، اما رفتار تبعیض آمیز و تبعیض نژادی مردمان این کشورها متقاضیان را برای کار و اشتغال در این کشورها با تردید مواجه می کند.
از جمله کشورهایی که بدون تبعیض نژادی و نابرابری اجتماعی میان متقاضیان خارجی و اتباع رفتار می کنند، یونان، هنگ کنگ، ایسلند، آمریکا، بریتانیا، اسپانیا، رومانی، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نیوزلند، نروژ، پرتغال، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایوان و اروگوئه را می توان نام برد.

اخذ ویزای کار در کشورهای خارجی

متقاضیان کار و اشتغال در کشورهای خارجی برای مهاجرت به این کشورها باید دارای ویزای کار باشند. متقاضیان به منظور اخذ ویزای کار باید مدارک لازم را ارائه دهند. از مهم ترین مدارک لازم موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت معتبر با ۶ ماه اعتبار
  • سوابق کاری و حرفه ای
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • دارا بودن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کشور مقصد
  • دارا بودن قرارداد کاری

شرایط مهاجرت کاری به نروژ

متقاضی برای مهاجرت به نروژ از نوع کاری باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. روش های پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker از روش های اخذ ویزای کار نروژ می باشند.متقاضی برای دریافت ویزای کاری نروژ باید دارای سوابق حرفه ای و کاری درخشان و دعوتنامه ای از طرف کارفرمای نروژی باشد. علاوه بر این حقوق و دستمزد پیشنهادی از طرف کارفرمای نروژی نباید از متوسط حقوق پرداخت شده در نروژ کمتر باشد.متوسط حقوق برای متقاضیان لیسانس در حدود ۱۰۰.۴۰۰ کرون نروژی و برای متقاضیان فوق لیسانس در حدود ۲۰۰.۴۰۰ کرون نروژی می باشد. متقاضیان با اخذ ویزای کاری نروژ می توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان خود در نروژ اقدام کنند. متقاضی به منظور اخذ ویزای همراه برای خانواده خود باید دارای تمکن مالی سالانه ۳۰۶.۷۰۰ کرون نروژ باشد. در صورتی که متقاضی در حوزه های برق و الکترونیک، کامپیوتر و IT، ورزش و آشپزی دارای تخصص و مهارت حرفه ای باشد، در اولویت استخدام در این کشور قرار دارند. متقاضی کار و فعالیت و اشتغال در نروژ می تواند از روش های مختلف ویزای کار این کشور را دریافت کند.در روش اخذ ویزای کار نروژ از طریق جست و جوی کار Job Seekerمتقاضی می تواند از طریق مهلت جست و جوی کار در مدت مشخص در کشور نروژ به جست و جوی کار بپردازد و از این طریق ویزای کار این کشور را اخذ کند. متقاضی برای اخذ ویزای کار از طریق این روش باید دارای تمکن مالی ماهانه۲۰.۵۰۰ کرون باشد و بتواند هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در این کشور را تامین کند. متقاضی برای اخذ ویزای کار نروژ باید دارای مهارت کاری ویژه و سوابق کاری حرفه ای درخشان و دارای مدرک تحصیلات آموزشی از کالج ها و دانشگاه های معتبر باشد.

شرایط مهاجرت کاری به نروژ

شرایط مهاجرت کاری به نروژ

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

متقاضیان یافتن کار و مهاجرت به کانادا از نوع کاری می توانند از روش پیشنهاد شغلی Job Offer از طرف کارفرمای کانادایی و یا از روش کارگر حرفه ای Skill Worker اقدام کنند. متقاضیان در روش کارگر حرفه ای یا اسکیل ورکر باید دارای حداقل ۳ سال سابقه کار حرفه ای، مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶ باشند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای شرایط سنی مناسب زیر ۳۵ سال باشند. متقاضیان در ابتدا با کسب امتیاز مناسب می توانند ویزای کار کانادا را دریافت کنند.

شرایط مهاجرت کاری به هلند

متقاضیان اخذ ویزای کار هلند باید دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و لیسانس باشند. از آن جا که زبان انگلیسی در کشور هلند بسیار رایج است و به عنوان زبان دوم این کشور محسوب می شود، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کار این کشور الزامی می باشد.متقاضی با دریافت ویزاهای کاری مختلف در کشور هلند می تواند به کار و اشتغال در این کشور اروپایی پیشرفته و زیبا بپردازد و از مزایای کار در این کشور برخوردار شود. ویزای کار در هلند به چند نوع تقسیم می شود:

  • ویزای کار کوتاه مدت: ویزای کار کوتاه مدت یا ویزای C برای مدت ۳ ماه به متقاضی اجازه می دهد تا در کشور هلند مشغول کار شود. در صورت نیاز این ویزا را می توان تا ۶ ماه تمدید کرد. متقاضی با اخذ این ویزا می تواند نه تنها در کشور هلند بلکه در کشورهای حوزه شینگن به کار و اشتغال بپردازد. متقاضی می تواند با ارائه دعوتنامه از کارفرمای هلندی برای کار فصلی در هلند این ویزا را دریافت کند. در حال حاضر برای متقاضیان ایرانی امکان صدور این ویزا وجود ندارد.
  • ویزای کار GVVA: متقاضی این ویزا را از طریق کارفرمای هلندی و با پیشنهاد کارJob Offer دریافت می کند. اگر متقاضی پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای هلندی داشته باشد و از طرف وی دعوت به کار شود، می تواند این ویزا را دریافت کند. با دریافت این نوع ویزا متقاضی می تواند تا بیشتر از ۳ ماه در هلند اقامت کند. به طور کلی مدت اعتبار این ویزا تا ۳ سال می باشد. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا می باشند، برای کار در هلند نیاز به دریافت این نوع ویزا ندارند.
  • ویزای کار MVV: متقاضی که قصد پیوستن به خانواده خود در کشور هلند را دارد، می تواند با دریافت این ویزا وارد این کشور شود و پس از جست و جوی کار و یافتن کار مجوز کار را از اداره کار هلند دریافت کند. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا می باشند برای ورود به کشور هلند و کار نیاز به اخذ این ویزا ندارند.
  • ویزای بلو کارت Blue Card: این نوع ویزا که از جمله برترین کارت اقامت در اروپا محسوب می شود، بر اساس دریافت دعوتنامه از کارفرمای هلندی و حداقل حقوق دریافتی از این کارفرما ماهانه در حدود ۵۰۰۰ یورو به متقاضی اعطا می شود. متقاضی برای دریافت این نوع ویزا نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی و قرارداد با یک سال اعتبار می باشد.
  • ویزای مهارت کاری Highly Skilled Worker: کشور هلند با نیاز به کارگران متبحر و ماهر و حرفه ای شرایط را برای جذب این نوع متقاضیان متخصص فراهم کرده است. متقاضیانی که دارای مهارت کاری و تخصص حرفه ای هستند، می توانند با اخذ این نوع ویزا در کشور هلند مشغول کار و فعالیت شوند. متقاضیان به منظور اخذ مجوز اقامت باید به مدت ۴ ماه برای کارفرمای هلندی به کار و اشتغال بپردازد. در حال حاضر میزان درآمد متقاضیان زیر ۳۰ سال با این نوع ویزا ماهانه در حدود ۴۵۰۰ یورو و برای متقاضیان بالای ۳۰ سال ماهانه در حدود ۳۱۰۸ یورو می باشد.
شرایط مهاجرت کاری به هلند

شرایط مهاجرت کاری به هلند

شرایط مهاجرت کاری به استرالیا

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری و حرفه ای به استرالیا را دارند، باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند. متقاضی می تواند براساس ساب کلاس Subclass ۱۹۰ از طرف یک استان این کشور برای کار در این کشور کاندید شده باشد. بر اساس Subclass ۴۹۱ متقاضی باید دارای بستگانی در کشور استرالیا باشد تا از طریق آن ها بتواند دعوت نامه کاری دریافت کند. یکی از مهم ترین موارد در اخذ ویزای کاری مهارت استرالیا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالاتر از ۷ می باشد. علاوه بر این موارد شغل و حرفه متقاضی باید مورد تقاضای استان های مختلف استرالیا باشد.

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

ویزای کار ترکیه انواع مختلفی دارد که متقاضی برای اخذ مجوز کاری این کشور به آن نیاز دارد. متقاضیانی که دارای مجوز اقامت دائم ترکیه می باشند و در حدود ۸ سال در این کشور کار و زندگی و اقامت داشته اند، می توانند با اخذ ویزای کار دائم ترکیه در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. هنگامی که متقاضی با کارفرمای ترکیه ای قرارداد کاری منعقد کرد، می تواند ویزای کار موقت یک ساله را دریافت کند. هنرمندان و ورزشکاران و افرادی که به دلایل انجام کار هنری و یا شرکت در مسابقه های ورزشی نیاز به حضور در کشور ترکیه دارند، می توانند با اخذ ویزای کاری موقت ویژه ترکیه به این کشور سفر کنند.متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس و سوابق کاری حرفه ای درخشان می باشند، می توانند با اخذ ویزای کاری کارت فیروزه ای ترکیه مجوز اقامت ۳ ساله ترکیه را دریافت کنند. در صورتی که کار و اشتغال متقاضی موجب رونق و پویایی اقتصاد ترکیه شود و اثرات مثبتی برای اقتصاد این کشور داشته باشد، متقاضی می تواند مجوز اقامت ۳ ساله خود را به مجوز اقامت دائم ترکیه تبدیل کند.

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

متقاضیانی که دارای تحصیلات در سطح عالی باشند و یا متقاضیانی که در صنایع و حوزه های علم و فناوری ترکیه سرمایه گذاری کرده اند، متقاضیانی که دارای نسل و اجداد ترک هستند و متقاضیانی که دارای تابعیت و شهروندی اتحادیه اروپا هستند و یا پناهندگانی که کارت اقامت اولیه ترکیه را اخذ کرده اند و یا افرادی که با شهروند و تبعه ترکیه ازدواج کرده اند، می توانند ویزای کاری ویژه ترکیه را دریافت کنند. متقاضیانی که در حدود ۵ سال در کشور ترکیه اقامت دارند و قصد شروع کسب و کار جدیدی در این کشور را دارند، می توانند با اخذ ویزای کاری مستقل ترکیه کار و اشتغال جدیدی را در این کشور آغاز کنند.اگر متقاضی کار در ترکیه دارای پیشنهاد کاریJob Offer از طرف کارفرمای ترکیه ای باشد، کارفرمای ترکیه ای در صورت موافقت با استخدام متقاضی با وی قرارداد منعقد می کند و متقاضی باید با مراجعه به اداره کار این کشور مجوز کار در ترکیه را دریافت کند. آشنایی با زبان ترکی از شرایط اخذ ویزای کار ترکیه می باشد. متوسط حقوق دریافتی برای کارگران خارجی در ترکیه از ۳۵.۰۰۰ دلار تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار می باشد. مشاغل مورد نیاز در این کشور مهندسی کامپیوتر، کارشناسی اقتصاد و مهندسی و مدیر می باشد.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

متقاضیان مهاجرت کاری و حرفه ای به کشور آلمان باید دارای سوابق کاری و حرفه ای در شغل ها و حرفه هایی باشند که مورد تقاضای کشور آلمان باشد. دولت آلمان ویزای جست و جوی کار را به متقاضیان کار و اشتغال در این کشور ارائه می دهد تا در مدت ۶ ماه به جست و جوی کار در این کشور بپردازند. متقاضی با پیدا کردن شغل می توانند ویزای کاری آلمان را دریافت کنند. از جمله مدارک مهم در اخذ ویزای کار آلمان دارا بودن ۳ سال سابقه کار حرفه ای و مدرک مهارت زبان آلمانی B1 می باشد.

شرایط مهاجرت کاری به مالزی

وجود فرصت های شغلی فراوان و پایین بودن هزینه های زندگی در کشور مالزی موجب شده است تا متقاضیان کار و اشتغال از سرتاسر جهان این کشور را در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرتی خود قرار دهند.

  • ویزای کار Residence Pass Talent مالزی: متقاضی برای اخذ این نوع ویزای کار مالزی یا ویزای RPT باید دارای شرایط ویژه ای باشد. متقاضیان اخذ این نوع ویزا باید افراد بامهارت و حرفه ای باشند که دارای تخصص کاری خاص هستند. مدت اعتبار این نوع ویزا ۱۰ سال می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و در برخی مواقع فوق دیپلم را نام برد. متقاضیانی که دارای مدرک فنی و حرفه ای می باشند، نیز مدارک آن ها مورد پذیرش می باشند. متقاضی باید به مدت ۳ سال در کشور مالزی کار کرده باشد و درآمدی در حدود ۱۵.۰۰۰ رینگت داشته باشد. متقاضی باید همه مالیات های خود را به موقع پرداخت کرده باشد و در زمان درخواست ویزای کار این کشور دارای مجوز اشتغال باشد.
  • ویزای کار Professional Visit Pass مالزی: متقاضیانی که در کشور خود دارای کار و اشتغال می باشند و بر اساس تخصص و مهارت کاری خود از طرف یک شرکت مالزیایی استخدام می شوند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. ویزای PVP برای متقاضیان خارجی ماهر مامور به کار در مالزی می باشد و مدت اعتبار این نوع ویزا از ۶ ماه تا یک سال می باشد.
  • ویزای کار Employment Pass مالزی: این نوع ویزا به کارکنان و کارگران متخصص در حرفه و کار خود اعطا می شود. متقاضیان خارجی که دارای مهارت حرفه ای و تخصص کاری می باشند، می توانند با اخذ این نوع ویزا در این کشور مشغول کار و فعالیت شوند. این نوع ویزا بیشتر برای مشاغل فنی و مدیریتی صادر می شود. مدت اعتبار این نوع ویزا تا ۲ سال است. اداره های مسول صدور این نوع ویزا باید قبل از صدور ویزا صلاحیت متقاضی و شرکت را برای اشتغال افراد متبحر مورد بررسی قرار دهد. دارندگان این نوع ویزا می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اخذ ویزای همراه کنند. متقاضیان می توانند برای ویزای همراه والدین خود نیز درخواست دهند.

شرایط مهاجرت کاری به اتریش

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور اتریش را دارند، باید دارای شغل و حرفه مورد تقاضای این کشور باشند. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق کاری حرفه ای در حد ۱۰ سال سابقه کار و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اتریش می باشد. علاوه بر این متقاضی باید شرایط سنی زیر ۳۵ سال داشته باشد. دارا بودن مدال های جهانی و جوایز بین المللی موجب تسهیل روند اخذ ویزای کار اتریش می شود. اگر متقاضی از مجموع ۱۰۰ امتیاز ۶۵ تا ۷۰ امتیاز کسب کند، واجد شرایط اخذ ویزای کار اتریش می شود.

شرایط مهاجرت کاری به مجارستان

اخذ ویزای کار مجارستان از طریق کار بر اساس قرارداد کاری با کارفرمای مجارستانی و پیشنهاد کاری Job Offer می باشد. کارفرمای مجارستانی در مرحله اول کار مورد نظر را به مدت ۳ ماه در داخل کشور مجارستان و سپس برای مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند. در صورتی که در طی این مدت نیروی کار مجارستانی و یا اروپایی برای این کار یافت نشد، کارفرما با متقاضی قرارداد کاری منعقد می کند.دارا بودن مهارت زبان مجارستانی( آلمانی) و یا انگلیسی از مهم ترین شرط اخذ ویزای کاری این کشور است. هزینه دریافت ویزای کار مجارستان ۶۰ یورو می باشد. متقاضیانی که دارای مهارت و تخصص حرفه ای و مدرک تحصیلی در رشته های مدیریت منابع انسانی، امور مالی و حسابداری، مدیر شبکه و سئو و IT باشند، در اولویت استخدام قرار دارند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار مجارستان باید دارای مهارت و تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی باشد. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته های فنی الزامی می باشد.متقاضی می تواند با شرکت در دوره ها و کورس های زبانی مجارستان و اقامت یک ساله در این کشور و سپس یافتن کار مناسب ویزای کار این کشور را اخذ کند. مجارستان از جمله کشورهایی است که برای دوره ها و کورس های زبانی به متقاضیان ویزای اقامت اعطا می کند و متقاضیان بر این اساس می توانند با اخذ ویزای اقامت مقدمات یافتن کار و اخذ ویزای کاری این کشور را فراهم کنند. هزینه تحصیل در دوره ها و کورس های زبانی مجارستان سالانه در حدود ۴۰۰۰ یورو تا ۶۰۰۰ یورو می باشد.متقاضی می تواند با اخذ مجوز اقامت خوداشتغالی ویزای خوداشتغالی و کار و فعالیت در کشور مجارستان را اخذ کند. متقاضی بدین منظور باید اثبات کند که با ایده و طرح تجاری خود و راه اندازی آن در کشور مجارستان می تواند هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در این کشور را تامین کند.متقاضی باید ثابت کند که در کشور خود از طریق همین طرح خوداشتغالی کار و فعالیت کرده است. متقاضی می تواند با اخذ این نوع ویزا مجوز اقامت یک تا ۲ سال را دریافت کند. اگر متقاضی در طی این مدت مالیات های خود را پرداخته باشد، می تواند پس از ۳ سال کار و اشتغال برای مجوز اقامت دائم مجارستان درخواست بدهد.

شرایط مهاجرت کاری به مجارستان

شرایط مهاجرت کاری به مجارستان

سخن آخر

در این مقاله به شرح چگونگی مهاجرت کاری به خارج از کشور و بررسی روش های آن در کشورهای مختلف پرداختیم. ازمجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان این نتیجه را گرفت که کار و اشتغال یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت کشورهای جهان می باشد. از موارد مهم در یافتن کار و شغل مناسب در کشورهای خارجی پایین بودن نرخ تورم، پایین بودن نرخ بیکاری و ثبات و امنیت اقتصاد، ایجاد فضای امن و ثبات اقتصادی و پویایی و رشد بازار اقتصادی و فعال بودن وضعیت کسب و کار را می توان نام برد.

اگر با همه موارد شرح داده شده در این مقاله کامل و دقیق برای انتخاب کشور مناسب برای کار و اشتغال تردید دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. کارشناسان مجرب و برجسته موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه مهاجرت کاری و شغلی را به شما ارائه دهند. با ما در تماس باشید.

این مقاله به شرح چگونگی شرایط مهاجرت کاری به خارج از کشور پرداخت. اگر قصد اخذ اقامت کشورها را به روش کار واشتغال در آن کشورها دارید، اگر به دنبال فضای امن و باثبات برای کار و فعالیت پویا می باشید و اگر قصد کار و اشتغال در کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا را دارید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. در این مقاله می خوانید که پایین بودن نرخ تورم، پایین بودن نرخ بیکاری و ثبات و امنیت اقتصادی و رونق کسب و کار و عدم تبعیض نژادی و امنیت شغلی و حرفه ای از مهم ترین عوامل در بررسی کشورهای جهان برای مهاجرت کاری می باشد.اگر قصد مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و آسیایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد شرایط مهاجرت کاری به خارج از کشور

1- آیا شرط زبان و مدرک تحصیلی برای ویزای کار در خارج الزامی است؟

با دارا بودن مدرک تحصیلی و مدرک زبان روند اخذ ویزای سرمایه گذاری سرعت بیشتری می گیرد و به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود.

2- کدام کشورها تبعیض نژادی را در رفتار با مهاجران کاری نشان می دهند؟

آلمان و اتریش از لحاظ تبعیض نژادی هنوز تفاوت هایی را در رفتار با مهاجران نشان می دهند.

3- آیا کشور امارات عربی به مهاجران کاری اقامت دائم اعطا می کند؟

مهاجران نمی توانند تابعیت و شهروندی کشور امارات متحده عربی را اخذ کنند و اقامت آن ها در این کشور اقامت موقت می باشد.

4- روش های مهاجرت کاری به نروژ چیست؟

متقاضی برای مهاجرت کاری به نروژ باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. روش های پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker از روش های اخذ ویزای کار نروژ می باشند.

5- مهم ترین مدرک برای مهاجرت کاری به استرالیا چیست؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالاتر از ۷ می باشد. علاوه بر این موارد شغل و حرفه متقاضی باید مورد تقاضای استان های مختلف استرالیا باشد.

6- مدارک مهم برای مهاجرت کاری به آلمان کدامند؟

متقاضیان باید دارای سوابق کاری و حرفه ای در شغل ها و حرفه هایی باشند که مورد تقاضای کشور آلمان باشد و دارای ۳ سال سابقه کار حرفه ای و مدرک مهارت زبان آلمانی B1 باشد.

7- شرایط مهم برای مهاجرت کاری به اتریش چیست؟

دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق کاری حرفه ای در حد ۱۰ سال سابقه کار و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی

8- شغل های مورد تقاضا برای مهاجرت کاری به مجارستان کدامند؟

متقاضیانی که دارای مهارت و تخصص حرفه ای و مدرک تحصیلی در رشته های مدیریت منابع انسانی، امور مالی و حسابداری، مدیر شبکه و سئو و IT باشند، در اولویت استخدام قرار دارند.

9- شرایط اخذ ویزای کاری کارت فیروزه ای ترکیه چیست؟

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس و سوابق کاری حرفه ای درخشان می باشند، می توانند با اخذ ویزای کاری کارت فیروزه ای مجوز اقامت ۳ ساله ترکیه را دریافت کنند.

10- شرایط اخذ ویزای بلو کارت Blue Card هلند چیست؟

این نوع ویزا بر اساس دریافت دعوتنامه از کارفرمای هلندی و حداقل حقوق دریافتی ماهانه در حدود ۵۰۰۰ یورو اعطا می شود. متقاضی نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی و قرارداد با یک سال اعتبار می باشد.

11- آیا مجارستان برای کورس های زبانی ویزا صادر می کند؟

بله مجارستان برای کورس های زبانی به متقاضیان ویزای اقامت می دهد و متقاضیان بر این اساس می توانند با اخذ ویزای اقامت مقدمات یافتن کار و اخذ ویزای کاری این کشور را فراهم کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *