تحصیل در ونزوئلا

آیا شما طرفدار تحصیل در آمریکای لاتین و مابین ملت ونزوئلا هستید؟ اگر پاسخ شما آری است لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های برتر ونزوئلا، شهرهای دانشجویی، شیوه زندگی و سایر اطلاعات دیگر در رابطه با تحصیل در ونزوئلا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در ونزوئلا از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در ونزوئلا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ونزوئلا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در ونزوئلا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ونزوئلا معمولا از طریق تحصیل در ونزوئلا اقدام می کنند، به طور کلی میتوان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در ونزوئلا نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت ونزوئلا میتوانند اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به ونزوئلا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در ونزوئلا و سرمایه گذاری در ونزوئلا نیز وجود دارند . تابعیت ونزوئلا از طریق تولد فرزند در ونزوئلا جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش ونزوئلا نیست.

دانشگاه های ونزوئلا

تعداد 9 تا از دانشگاه های ونزوئلا خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های QS و دانشگاه های موجود در آمریکای لاتین را به خود گرفته اند. دانشگاه هایی که از مبحث آموزش عالی برزیل و مکزیک پیروی می نمایند. باید بدانید که برترین موسسات آموزش عالی ونزوئلا در دانشگاه مرکزی de Venezuela ( UVC ) قرار دارند، دانشگاهی که رتبه 32 آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. این درحالیست که رتبه این دانشگاه در پنج سال گذشته 52 بوده است.

ارتقای رتبه این دانشگاه به معنای پیشی گرفتن از دانشگاه Simon Bolivar ( سیمون بولیوار)، دانشگاهی که در رتبه 34 قرار دارد خواهد بود. باید بدانید که دانشگاه های کاتولیکی Andres Bello، دانشگاه de los Andes Merida و دانشگاه متروپلیتن در رتبه 100 دانشگاه برتر آمریکای لاتین قرار گرفته اند. این درحالیست که دانشگاه de Carabobo و دانشگاه del Zulia رتبه 200 را به خود اختصاص داده اند. همه ی دانشگاه های ذکر شده درفوق بجز دانشگاه متروپلیتن و دانشگاه کاتولیکی Andres Bello دولتی می باشند.

تحصیل در ونزوئلا

در چند دهه ی اخیر سرمایه های اصلی دولت این کشور بر مبحث آموزش عالی بوده است. این درحالیست که تعداد دانشجویان دانشگاه های این کشور در سال 1998- 600000 بود که در سال 2011 به دو میلیون نفر رسید. در طول این سال ها حدود 13 دانشگاه جدید تاسیس گشت، اسامی این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه de Venesuela  Bolivariana ، دانشگاه indigena de venesuela، دانشگاه تجربی – ملی Sur del Lago، دانشگاه تربیت بدنی مردم جنوب و دانشگاه ملی – هنری را در برخواهند گرفت. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مصر جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نیست. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمی­گیرد بنابراین تحصیل رایگان نیست. زبان تحصیل در ونزوئلا اسپانیایی می باشد.

شرایط زندگی در ونزوئلا

درست است که کشور ونزوئلا به عنوان پربازدیده کننده ترین کشور در آمریکای لاتین شناخته نمی شود، اما جاذبه های بسیاری ( فرهنگی و طبیعی ) را در خود جای داده است. جاذبه های طبیعی این کشور که از سواحل کارائیب به سمت دیگر قلمروهای منحصر به فرد کشیده شده است. سرزمین های متنوع و خوش رنگ، آبشارهای شگفت انگیز و توصیف ناپذیر و پاییز بسیار زیبا از جاذبه های این کشور به حساب خواهند آمد. ناگفته نماند که اکثر جاذبه های فرهنگی در پایتخت کشور ونزوئلا، شهر Caracas ( کاراکاس ) مشاهده خواهد شد. به علاوه رقص بالت، میخانه های بسیار بزرگ، رقص سالسا و فروشگاه های خیابانی در این شهر از شهرت والایی برخوردارند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که خوش رو ترین و خوشحال ترین ملت در کل آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین ( پس از کاستاریکا ) در کشور ونزوئلا مشاهده شده است. چرا که این کشور در رتبه 20 کشور برتر جهان از نظر سطح شادی قرار گرفته است. این درحالیست که دولت این کشور سرمایه های عظیمی را به بخش مراقب های اجتماعی و خدمات مرتبط با آن اختصاص داده است. ناگفته نماند که برترین و قوی ترین مراکز آموزش عالی در شهر کاراکاس قرار دارند.

شما به عنوان یک دانشجو در کشور ونزوئلا، قادر به تحصیل در برترین و بزرگترین دانشگاه های شهر کاراکاس خواهید بود، شهری که برترین موسسات آموزش عالی در آن واقع شده است. دانشگاه های برتر شهر کاراکاس دانشگاه هایی نظیر : دانشگاه کاتولیکی Andres Bello، دانشگاه سیمون بولیوار، دانشگاه مرکزی de venezuela، دانشگاه ونزوئلا و دانشگاه متروپلیتن را در برخواهند گرفت.

این شهر به عنوان شلوغ ترین منطقه از جهت فعالیت های تجاری و ازدیام صنایع در نظر گرفته می شود. به علاوه این شهر به عنوان اصلی ترین مرکز فرهنگی در نظر گرفته می شود. باید بدانید که برترین هنرهای مدرن ( برترین میراث های فرهنگی آمریکای لاتین ) در موزه هنری Contemporaneo مشاهده خواهد شد. به علاوه این شهر به دلیل برگزاری جشن های سالیانه در تئاترها از اهمیت بسیار والایی برخوردار است. به طور کلی شهر کاراکاس اصلی ترین مراکز فرهنگی را در خود جای داده است. لذا اگر شما به کشف میخانه های معروف، باشگاه های شبانه و رستوران های مختلف علاقه مندید باید بدانید که مهاجرت به کشور ونزوئلا بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. همچنین آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب می باشد چرا که گفته می شود که در شهر کاراکاس زمستانی وجود ندارد و تنها فصل بهار و تابستان مشاهده می شود.

متاسفانه ازدیام جمعیت چشمگیر، ترافیک های بسیار زیاد و نرخ جرایم و خشونت ها در بسیاری از مناطق این شهر مشاهده خواهد شد. اما باید بدانید که امکان یافتن مناطق با طراوت در بسیاری از مناطق این کشور برای شما وجود خواهد داشت، مناطقی که در آنان کوه های El Avila برافراشته اند. در این کشور مناظر طبیعی خیره کننده و رستوران هایی که افراد برای آرامش یافتن به آن مراجعه می کنند وجود خواهد داشت. ( اگر احساس کم انرژی بودن به شما دست داده است شما قادر به اخذ یک خودرو و رفتن بر فراز دامنه های کوه خواهید بود ).

این نکته را فراموش نکنید که یکی از شهرهای دانشجویی بسیار مهم، شهر Merida می باشد، شهری که خانه دانشگاه Andes Merid و Valencia می باشد. به علاوه شما قادر به یافتن دانشگاه de Carabobo در این منطقه خواهید بود.

شرایط پذیرش تحصیل در ونزوئلا

واحد پول کشور ونزوئلا Bolivar fuerte ( BSF ) می باشد، واحد پولی که معادل با 16 سنت آمریکا می باشد. این نرخ به معنای مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در ونزوئلا برای خارجیان و گردشگران خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه های ونزوئلا دانشجویان بین المللی را از طریق فرایند انتقال دانشجویان، دراختیار قرار دادن امکانات حمل و نقل هوایی و آگاهی دادن به دانشجویان جهت اقامت یاری خواهند کرد. در برخی از موارد این دانشگاه ها شما را در جهت اجاره اتاق در کنار خانواده ای میزبان و قانع کردن آنان در جهت پرداخت اجاره کمتر یاری خواهند کرد. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص جزئیات همکاری ها با دانشگاه مورد نظر در ارتباط باشید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی ونزوئلا

اگر شما قصد تحصیل در ونزوئلا را در سر دارید شما ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهید بود. جهت اخذ این ویزا شما ملزم به مراجعه کردن به سفارت و یا کنسولگری کشور مادری خود پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشید.

امنیت در ونزوئلا

کسانی که قصد تحصیل در ونزوئلا را در سر دارند میبایست متوجه این نکته باشند که این کشور به عنوان حلقه قاچاق مواد مخدر شناخته می شود. به ویژه این امر در خصوص مردمانی که در مرز کلمبیا می باشند بیشتر صدق می کند. وزیر امور خارجه انگلیس به بازدیدکنندگان و گردشگران توصیه می کند که تا حد امکان از رفتن به این مناطق مرزی ( که Zulia، Tachira و Apure خوانده می شود ) خودداری نمایند. چرا که بیشتر خطرهای احتمالی توسط قاچاقچیان، باند مسلحان و برخی آدم ربایان صورت می گیرد. لذا از متقاضیان انتظار می رود که قبل از هرگونه اقدام به اداره امور خارجه کشور خود مراجعه نمایند.

اگرچه این خطرهای احتمالی در برخی از مناطق بسیار محدود می باشد لذا از متقاضیان انتظار می رود که مراقب هرگونه خطرهای احتمالی باشند. تظاهرات سیاسی اخیر در شهرهای بزرگ نظیر : کاراکاس و مریدا به خشونت تبدیل گشت که صدمات و مرگ میر بسیاری میان معترضان را در پی داشت. این درحالیست که میزان خطر برای افرادی که در ونزوئلا تحصیل می کنند بسیار محدود است. لذا به متقاضیان پیشنهاد می شود که از رفتن به تجمعات خودداری کنند و از موقعیت معترضان آگاه باشند. ناگفته نماند که در این برهه از زمان اختلالت بسیاری در سیستم حمل و نقل صورت می گیرد.

وضعیت حمل و نقل در ونزوئلا

اگر شما قصد مهاجرت به کشور ونزوئلا را دارید بایستی متوجه نیروهای نظامی کنار جاده ای باشید لذا از شما انتظار می رود که همیشه کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید. این درحالیست که در اختیار داشتن یک عکس رنگی از گذرنامه خود ضروری می باشد. ناگفته نماند که در این کشور بازرسی نظامی به وفور دیده می شود چرا که موارد فساد در این منطقه بسیار می باشد.

سیستم اتوبوس در کشور ونزوئلا بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. اگرچه پایانه های اتوبوسی اغلب گیج کننده به نظر می رسند اما شما قادر به یافتن اتوبوس هایی با رفت و آمد منظم در شهرهای اصلی این کشور خواهید بود. استفاده از تاکسی برای رفت و آمد در شهر گزینه انتخابی بسیار خوبی می باشد البته ناگفته نماند این گزینه مستلزم پرداخت هزینه ای بیشتر خواهد بود. به طور کلی استفاده از تاکسی هم از نظر هزینه و هم از جهت سرعت و راحتی مقرون به صرفه خواهد بود.

اگر شما قصد تحصیل در شهر کاراکاس را در سر دارید، شما قادر به استفاده از مترو خواهید بود، سیستمی که مدرن، پاکیزه، ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود. اگرچه سرقت مسلحانه در مکان های حمل و نقل عمومی بسیار کم می باشد اما از شما انتظار می رود که متوجه جیب بری ها که امری بسیار رایج می باشد باشید.

علاقه مندان به تحصیل در ونزوئلا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به ونزوئلا و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در ونزوئلا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در ونزوئلا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *