تحصیل در اروگوئه

سطح آموزش عالی، نحوه زندگی بسیار جالب، سواحل آفتابی، فرهنگ و شهرهای توسعه یافته همگی از مزایای تحصیل در اروگوئه به حساب خواهند آمد. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور مورد نظر، دانشگاه های برتر اروگوئه ، هزینه ها و اخذ ویزای دانشجویی این مقاله را مطالعه نمایید. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در اروگوئه از دانشگاه های مورد تایید توسط وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در اروگوئه کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اروگوئه به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اروگوئه

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اروگوئه معمولاً از طریق تحصیل در اروگوئه اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در اروگوئه نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اروگوئه میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به اروگوئه می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در اروگوئه و سرمایه گذاری در اروگوئه نیز وجود دارند. تابعیت اروگوئه از طریق تولد فرزند در اروگوئه از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

تحصیل در اروگوئه

دانشگاه های اروگوئه

مبحث آموزش عالی در دانشگاه های دولتی برای تمامی شهروندان کشور اروگوئه رایگان می باشد. این درحالیست که تنها یکی از دانشگاه های دولتی در اروگوئه خواستار پرداخت شهریه می باشد. از عناوین مشهور و مطرح شده در این دانشگاه ها مواردی نظیر : حقوق، پزشکی، مهندسی، اقتصاد و دیگر علوم اجتماعی را در بر خواهند گرفت.

زبان اصلی و رسمی و زبان تحصیل در کشور اروگوئه اسپانیایی می باشد، لذا از تمامی دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند انتظار می رود که نسبت به فراگیری این زبان مبادرت ورزند. باید بدانید که کشور اروگوئه برای افرادی که قصد کشف جاذبه های جدید را دارند بسیار جذاب به نظر می رسد. ناگفته نماند که امکان شرکت در دوره های کوتاه یا فشرده با شهریه ای مقرون به صرفه برای افراد وجود خواهد داشت.  برای تحصیل در اروگوئه نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.

تعداد چهارتا از دانشگاه های این کشور خصوصیت رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند. این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که دانشگاه خصوصی de Montevideo و دانشگاه دولتی de la Republica ( UdelaR ) هر دو در رتبه یکسانی قرار دارند، این امر به معنای کسب رتبه 56 در آمریکای لاتین خواهد بود. علاوه بر این دو دانشگاه، دانشگاه ORT اروگوئه ( رتبه 81 در آمریکای لاتین ) و دانشگاه کاتولیکی del Uruguay ( رتبه 88 ) از اهمیت بسیار والایی برخوردارند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نمی باشد.

دانشگاه de Montevideo ( دمونته ویدئو )

این دانشگاه، دانشگاهی خصوصی می باشد که در شهر Montevideo ( مونته ویدئو ) واقع شده است، در حال حاضر این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر اروگوئه زبانزد است چرا که این دانشگاه در سال 1997 به عنوان معتبرترین دانشگاه شناخته شد. این دانشگاه هفت ساختمان با نام های ساختمان مدیریتی، اقتصاد، حقوق، علوم انسانی، مهندسی و علوم زیست شناسی را در خود جای داده است. این دانشگاه هرساله پذیرای دانشجویان بین المللی کثیری می باشد و در سال های اخیر همکاری های چشمگیری با دیگر دانشگاه های سراسر جهان داشته است. این امر به معنای همکاری این دانشگاه با دانشگاه هایی نظیر : دانشگاه de sao Paulo در برزیل، دانشگاه Ottawa در کانادا و دانشگاه La Trobe در استرلیا خواهد بود.

دانشگاه de la Republica  UdelaR 

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در کشور اروگوئه می باشد. دانشگاه de la Republica ( UdelaR ) در سال 1849 تاسیس گشت. این نکته را به خاطر داشته باشید که قدمت دانشگاه UdelaR بیش از دانشگاه مونته ویدئو می باشد. دانشگاه UdelaR بسیار بزرگ می باشد و حدود 110000 دانشجو را از میان تمامی مدارس و موسسات مختلف در خود جای داده است. اغلب ساختمان ها و امکانات آموزشی این دانشگاه در مونته ویدئو مشاهده می شود، ساختمان های آموزشی که نسبت به مطرح کردن گرایش های دامپزشکی، پزشکی، مهندسی، شیمی و علوم انسانی مبادرت می ورزند. ناگفته نماند که شهریه پرداختی برای شهروندان اروگوئه رایگان خواهد بود. بورسیه به دانشجویان خارجی تعلق نمی گیرد بنابراین تحصیل رایگان نمی باشد.

نحوه و شرایط زندگی در اروگوئه

کشور اروگوئه کشوریست که بیشترین تعداد شهرنشینان را در خود جای داده است چرا که 80 درصد از جمعیت این کشور را شهرنشینان تشکیل می دهند. کیفیت زندگی بسیار بالا، موسسات آموزشی توسعه یافته و وجود سیسستم امنیت اجتماعی از دلایل شهرت این کشور به حساب خواهند آمد. این کشور بهترین مقصد برای گردشگران می باشد چرا که دو شهر punta del Diablo و Maldonado را در خود جای داده است. باید بدانید که ازدیام جمعیت در مونته ویدئو و کلونیا Sacramento به وفور مشاهده خواهد شد.

همچنین برای کسانی که قصد اقامت طولانی تر در این کشور را دارند امکانات رفاهی بسیاری در نظر گرفته می شود چرا که کشور اروگوئه امکان زندگی کردن با کیفیت بسیار عالی را در اختیار افراد قرار می دهد. نرخ جرایم بسیار پایین، نحوه زندگی شگفت انگیز، جاذبه های گردشگری کثیر و هزینه های زندگی نسبتا پایین همگی از دلایل شهرت این کشور به حساب خواهند آمد.

فرهنگ اروگوئه

از نظر بسیاری از مهاجران خارجی، مردم اروگوئه مردمانی مهمان نواز و خوش رفتار می باشند. ناگفته نماند که شب های این کشور بسیار شگفت انگیز می باشد. از دیگر جاذبه های این کشور مواردی نظیر : اجرای موسیقی های بسیار معروف، گیتارزدن، درام آکوردئون، رقص های قدیمی نظیر تانگو و candombe ( نوعی رقص در کشور اروگوئه) را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که بسیاری از جاذبه های فرهنگی این کشور در سایت میراث فرهنگی UNESCO مشاهده می شود. فرهنگ موسیقی کشور اروگوئه در جشن های سنتی که در آمریکای لاتین از شهرت بسیار والایی برخوردار است مشاهده خواهد شد. لذا از موسیقی های مدرن و بین المللی این کشور مواردی نظیر : موسیقی راک و پاپ را در بر خواهد گرفت.

در آشپزخانه و رستوران های این کشور همانند کشور آرژانتین ( همسایه اروگوئه )، گوشت گاو در شکل های مختلفی دیده خواهد شد. ناگفته نماند که ترکیبات غذایی دیگر کشور ها و همسایه های بین المللی در این کشور به وفور مشاهده می شود چرا که غذاهایی نظیر : هات داگ و پاستا در این منطقه سرو می گردد.

خواب بعد از ظهر در این کشور بسیار معروف می باشد. دکان ها و ادارات این کشور از ساعت 7 یا 8 صبح باز می شوند و پس از استراحت بعد از ظهر، دوباره به فعالیت خود ادامه می دهند. اگرچه تمامی این موارد کمی جالب به نظر می رسند اما با گذشت زمان شما خود را با این شرایط وفق خواهید داد.

وضعیت آب و هوا در اروگوئه

کشور اروگوئه کشوری نیمه گرمسیر می باشد که از نظر موقعیت منطقه ای کمی متفاوت می باشد. دمای هوای بسیار بالا به ندرت در این کشور مشاهده می شود چرا که دمای هوا در زمستان حدود 14-6 درجه سانتی گراد و در تابستان حدود 28-17 درجه سانتی گراد ( در پایتخت کشور اروگوئه ) خواهد بود. وضعیت بارش در کشور اروگوئه و در طول یک سال بسیار پراکنده می باشد. ناگفته نماند که میزان رطوبت در این کشور بسیار بالا می باشد.

زندگی در مونته ویدئو

مونته ویدئو به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر در کشور اروگوئه در نظر گرفته می شود. باید بدانید که شهر مونته ویدئو تاریخ و فرهنگ بسیار متفاوتی را به خود اختصاص داده است. ciudad vieja ( همسایه مونته ویدئو ) شهری قدیمی می باشد که از نظر معماری شباهت های بسیاری با کشورهای اروپایی دارد. ناگفته نماند که pocito و punta از سواحل بسیار محبوب می باشند که گردشگران بسیاری از آمریکای جنوبی و دیگر مناظق جهان را در خود جای داده اند.

زندگی در شهر مونته ویدئو به معنای زندگی کردن در محیطی مدرن خواهد بود. این درحالیست که کیفیت زندگی بسیار عالی، جوی دوستانه و مزیت های چشمگیر دیگری در این شهر مشاهده می شود. باید بدانید که فرهنگ این شهر با میراث های فرهنگی اروپا و آمریکای جنوبی در آمیخته است لذا این مورد یکی از علت های تنوع و گوناگونی این شهر به حساب خواهد آمد. شهر مونته ویدئو حدود 1،5 میلیون مقیم را در خود جای داده است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، رقص سنتی تانگو، candombe، موسیقی درام، جشن murgas، جشن های مذهبی و نوشیدنی چای از دیگر جاذبه های این شهر به حساب خواهد آمد.

حرکت کردن از سمت پایتخت به سمت Sacramento del تنها چند ساعت رانندگی کوتاه مدت را می طلبد. ناگفته نماند که Punta del Este از مشهورترین مناطق ساحلی کشور اروگوئه می باشد که نام آن در سایت میراث فرهنگی UNESCO آورده شده است. سفر کردن از شهر مونته ویدئو به سمت دیگر شهرهای اصلی در آمریکای جنوبی و کشورهایی نظیر : آرژانتین، برزیل، شیلی و اروگوئه بسیار راحت خواهد بود چرا که تنها چندین ساعت رانندگی را می طلبد.

شرایط اخذ پذیرش و ویزای اروگوئه

درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های اروگوئه

کشور اروگوئه به عنوان یکی از گوی های اصلی منطقه جنوب در نظر گرفته می شود. تقویم تحصیلی در کشور اروگوئه نشان داه است که آغاز سال تحصیلی از ماه مارس تا آوریل می باشد. این امر به معنای این است که متقاضیان ملزم به دادن درخواست خود مابین ماه های سپتامبر و دسامبر خواهند بود که باز هم تا حد بسیاری بستگی به موسسه انتخابی شما خواهد داشت. شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد، لذا از متقاضیان انتظار می رود که قبل از هرگونه اقدام جزئیات را به طور کامل بررسی نمایند. جهت پذیرش در این دانشگاه ها و دادن درخواست شما ملزم به تکمیل فرم درخواست، ارائه یک ID معتبر، یک کپی از گذرنامه، ارائه مدارک تحصیلی ( برای دانشجویان مقطع کارشناسی ) و اثبات مهارت های زبان اسپانیایی خود خواهید بود.

اخذ ویزای دانشجویی تحصیل در اروگوئه

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های اروگوئه ( مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) را در سر دارند ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهند بود. جهت اخذ این ویزا شما ملزم به ارائه گذرنامه ای معتبر، ارائه نامه پذیرش از دانشگاه شناخته شده در اروگوئه، ارائه عکسی در اندازه گذرنامه، تکمیل فرم درخواست ویزا، گزارش پزشکی ( که در بسیاری از کشورها الزامی می باشد ) خواهید بود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، شما ملزم به اثبات تمکین مالی کافی جهت تامین مخارج خود در طول دوره تحصیل می باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تحصیل در کشور اروگوئه و اخذ ویزای دانشجویی با سفارت اروگوئه ارتباط برقرار کنید و پیشنهادات جامع تر را در getting a student visa مشاهده نمایید.

مبلغ شهریه

درحالی که شهروندان کشور اروگوئه ملزم به پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی نیستند، اما دانشجویان بین المللی همانند آنان خوش شانس نیستند. مبلغ شهریه از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود لذا از متقاضیان انتظار می رود که به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند و از مبلغ شهریه آگاهی یابند. برای مثال مبلغ شهریه در دانشگاه ORT اروگوئه مابین 2250 تا 4500 دلار آمریکا برای هر ترم می باشد. ( دو ترم در یک سال ). ناگفته نماند که مبلغ دقیق شهریه تا حد زیادی بستگی به گرایش تحصیلی شما خواهد داشت.

علاقه مندان به تحصیل در اروگوئه برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به اروگوئه و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در اروگوئه را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در اروگوئه بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *