سیستم آموزشی سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس به عنوان یکی از متنوع ترین و هیجان انگیز ترین چشم اندازهای سوئیس در نظر گرفته خواهد شد. باید بدانید که فرهنگ آموزشی سوئیس تاریخچه ای طولانی را در میان کنفدراسیون ها، کانتون و کمون ها به خود اختصاص داده است. این در حالیست که قانون اساسی سوئیس استقلال 26 استان کشور از جهت سیستم آموزشی را ضمانت می کند. باید بدانید که دولت فدرال و استان مسئولیت به اشتراک گذاری سیستم آموزش عالی را بر عهده خواهد داشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این درحالیست که کنفدراسیون مسئولیت آموزش حرفه ای و پیشرفته برای دانشگاه های علمی کاربردی را بر عهده دارد. علاوه بر این تنظیم و ترویج موسسه فدرال تکنولوژی و بخش تحقیقات بر عهده سازمان ملی علوم سوئیس (FSN) نیز خواهد بود. باید بدانید که هر 10 دانشگاه یک مسئول دانشگاهی استانی خواهد داشت. تاسیس دانشگاه استانی به منظور حمایت از کنفدراسیون نیز خواهد بود.

شرایط اعزام دانشجو در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

سیستم آموزش عالی در سوئیس مواردی نظیر: مطالعات آکادمیک در 10 دانشگاه استانی و 2 موسسه فدرال تکنولوژی را در بر خواهد گرفت. بخاطر داشته باشید که موارد حرفه ای بیشتر در دانشگاه های علمی کاربردی و در دانشگاه های تربیت معلم مشاهده خواهد شد. این درحالیست که چندین موسسه آموزش دولتی برای این امر در نظر گرفته شده است.

سوابق طولانی مدت، روش های عالی، تمرکز بر مبحث پژوهش، تنوع زبانی، وجود 10 دانشگاه زبانی و 2 موسسه فدرال تکنولوژی آماده همگی از مزیت های تحصیل در سوئیس به حساب خواهند آمد. این در حالیست که تمامی موسسات از مبحث به اشتراک گذاشتن درایوها برای بالا بردن کیفیت آموزش، جاه طلبی برای رسیدن به تعالی، انعطاف پذیری جهت دستیابی به خواسته ها، دوراندیشی، پیش بینی الزامات و چالش های موجود در آینده استفاده خواهند کرد. تمامی این نتایج در برترین دانشگاه های جهان مشاهده خواهد شد.

زبان تحصیل در سیستم آموزش و پرورش سوئیس بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. اما برخی از دانشگاه ها زبان تحصیل به انگلیسی نیز می باشد.

نظام مدرسه و مدارس در سیستم آموزش و پرورش سوئیس به شرح زیر می باشد.

  • آموزش پايه  از سن 6 سال  آغاز و در  سن 15 سالگی به  اتمام می رشد.
  • آموزش ابتدايي مدت تحصیل 6 سال است بین 6 تا 12 سالگی.
  • آموزش مقدماتي متوسطه  مدت تحصیل 3 سال است. بين مقاطع سني 12 تا 15 سال قرار دارد.
  • آموزش متوسطه آكادميك مدت تحصیل 4 سال است و بين مقاطع سني15 تا 19 سال قرار دارد.
  • آموزش فني ـ حرفه اي  مدت تحصیل  4 سال است و بين مقاطع سني15 تا 19 سال قرار دارد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  در سیستم آموزش و پرورش سوئیس برای افرادی که تمایل به تحصیل در سوئیس کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به سوئیس به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به سوئیس معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت سوئیس از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد.

سیستم آموزشی سوئیس

چارچوبه اروپا

سیستم آموزش و پرورش سوئیس به عنوان یک مرکز عالی آموزش و پرورش به رسمیت شناخته شده در نظر گرفته خواهد شد. کشوری که به عنوان یک مکان جذاب برای مطالعه و پژوهش می باشد. سوئیس به طور فعالی در تطبیق با سیستم آموزش و پرورش سوئیس و مشارکت با کشورهای دیگر در جهت رشد گام برداشته است. از سال 2001 دانشگاه های سوئیس به سرعت راه اندازی شدند و برنامه های درسی خود را بر اساس بولونیا پیش بردند.هدف از انجام این امور تبدیل اروپا به یک منطقه آموزش عالی خواهد بود. این در حالیست که این امر مستلزم هماهنگی طولانی مدت و تسهیل در دستیابی به مطالعه و شناخت عملکرد دانشجویان در اروپا می باشد. امروزه تمامی گرایش های تحصیلی موجود در سوئیس از سیستم بولونیا استفاده می کنند این امر حرکت دانشجویان به سمت مرزهای داخلی اروپا، شرکت در برنامه ها و رفتن از مقطع کارشناسی به سمت مقطع کارشناسی ارشد را آسان تر خواهد کرد.

بخاطر داشته باشید که دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سوئیس بر اساس سیستم بولونیا فعالیت خواهند کرد. در اختیار داشتن مدرک کارشناسی ارشد شرط ورود و اخذ مدرک کارشناسی ارشد خواهد بود. این درحالیست که در اختیار داشتن مدرک کارشناسی ارشد و معدل بالا در طول دوره کارشناسی ارشد پیش نیاز ورود به مقطع دکترا خواهد بود.

مطالعات کارشناسی در سیستم آموزش و پرورش سوئیس

سیستم آموزش و پرورش سوئیس تحت سیستم بولونیا، درجه کارشناسی اولین قدم برای شکل گیری علم خواهد بود. مدرکی که امکان دسترسی دانشجویان به رویکرد شناختی و علمی را خواهد داد. در سیستم بولونیا یکسال تحصیل به معنای کسب اعتبار خواهد بود این در حالیست که این امر مستلزم 1،500-1،800 ساعت مطالعه می باشد. این ساعات مواردی نظیر: شرکت در سخنرانی ها، سمینارها، کار عملی، و غیره را در بر خواهد گرفت و مستلزم مطالعه مستقل در خانه و یا کتابخانه می باشد. اخذ مدرک کارشناسی مستلزم سه سال تحصیل مداوم و تمام وقت می باشد 180 ECTS اعتبار. همانطور که قبلا گفته شد شرط ورود و اخذ مدرک کارشناسی ارشد مستلزم در اختیار داشتن مدرک کارشناسی خواهد بود. این می تواند در برخی از موارد منجر به مطالعات مستقیم و تبدیل شدن به یک استاد ماهر شود. با این حال، ارائه مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد برای ثبت نام در برنامه دکترا ضروری خواهد بود.

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در سیستم آموزش و پرورش سوئیس را دارند بایستی مدرک معتبر دوره متوسطه را در اختیار داشته باشند این در حالیست که امکان ارائه گواهی فارغ التحصیلی سوئیس و یا یک مدرک خارجی که معادل با آن باشد برای افراد وجود خواهد داشت. بسیاری از دانشگاه های سوئیس سیاست clausus numerus را در زمینه های انسانی، دامپزشکی، پزشکی و مطالعات کایروپراکتیک به کار می گیرند.

مطالعات کارشناسی ارشد

شرط لازم برای درسترسی به مقطع کارشناسی ارشد در اختیار داشتن مدرک کارشناسی خواهد بود. هر دانشگاه خود تعیین کننده عنوان مدرک دانشگاهی، مدرک کارشناسی بدست آمده از کشور خارجی و بررسی امکان ورود به مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. این در حالیست که دانشگاه مورد نظر الزام شرکت در آزمون ورودی تحت شرایط خاص و … را مشخص خواهد کرد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق دیگر شرایط اضافی برای ورود دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته خواهد شد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سوئیس نیز وجود دارد اما برای اخذ آنها نیاز به رزومه تحصیلی بسیار قوی می باشد. بنابراین اگر بتوانید بورسیه تحصیلی را کسب کنید میتوانید از تحصیل رایگان در سوئیس برخودار شوید. هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس نسبتا بالا است.

در این چرخه دوم مطالعات، دانش آموزان اغلب در پیشبرد دانش خود و تخصص در یک زمینه خاص و یا تحصیل در گرایش مورد نظر خود تلاش خواهند کرد. این برنامه تحصیلی با نوشتن یک پایان نامه به پایان خواهد رسید.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

دانشگاه های سوئیس قادر به در اختیار دادن مدارک کارشناسی ارشد به شرح ذکر شده در ذیل خواهند بود:

کارشناسی ارشدM Th
کارشناسی ارشد حقوقM Law
کارشناسی ارشد پزشکیM Med
کارشناسی ارشد دندانپزشکیM Dent Med
کارشناسی ارشد دامپزشکیM Vet Med
کارشناسی ارشد هنرMA
کارشناسی ارشد علومM Sc
کارشناسی ارشد مهندسیM Eng

مطالعات دکترا

​مقطع دکترا بالاترین سطح تحصیلی در دانشگاه خواهد بود. مقطعی که پس از 3 تا 5 سال تحصیل (انجام تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد و مطالعه مداوم) و پس از ارائه پایان نامه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. مقطع دکترا معمولا به گرایش های حرفه ای نظیر: حقوق و یا پزشکی تعلق خواهد گرفت. مدرک کارشناسی ارشد و معدل بالای بدست آمده در طول دوره کارشناسی ارشد پیش نیاز ورود به مقطع دکترا خواهد بود. در کشور سوئیس تنها 12 سازمان دولتی و آموزش علمی (10 دانشگاه استانی و 2 موسسه فدرال تکنولوژی) وجود خواهد داشت. شهریه دانشگاه بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

شرکت در برنامه های دکترا منوط به پشت سر گذاشتن شرایط خاصی خواهد بود، چرا که پایان نامه ارائه شده بایستی به تایید سرپرست دانشکده و استاد مورد نظر برسد. لذا توصیه می شود که قبل از هرگونه اقدام افراد شرایط پذیرش را وب سایت های هر دانشگاه مورد بررسی قرار دهند.

متقاضی مقطع دکترا بایستی تحقیقات اولیه برای ارائه پایان نامه را به عمل آورد و بتواند از محتوای آورده شده در پایان نامه خود دفاع نماید. در برخی از دانشگاه ها با توجه به دانشکده و زمینه انتخابی تحقیق، دانشجو بایستی نسبت به تکمیل دوره های پیشرفته، شرکت در آزمون های جامع و شرکت در سمینارهای دکترا که توسط دانشگاه مشخص می شود مبادرت ورزد.

آموزش پایدار

آموزش با کیفیت بالا در تمامی مقاطع از جمله پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، بالاتر و یا آموزش فنی وحرفه ای در سیستم آموزش و پرورش سوئیس امری مهم می باشد. با این حال آموزش و پرورش اجباری و تحصیل در مقاطع عالی ضروری نخواهد بود. این در حالیست که یادگیری مدام العمر در بسیاری از مشاغل و برای رشد تخصصی ضروری می باشد.

دانشگاه سوئیس چندین برنامه آموزشی پایدار در زمینه های مختلف نظیر: گواهی مطالعات پیشرفته (CAS)، دیپلم مطالعات پیشرفته (DAS) و استاد اجرایی / کارشناسی ارشد مطالعات پیشرفته MAS / MBA) برای افراد در نظر گرفته است.

CAS برنامه ای کوتاه می باشد که حدود چندماه تا یکسال به طول می انجامد. این مطالعات مستقل اعتباراتی کوتاه نظیر: ECTS اعتبارات، تا 29 ECTS اعتبار را در بر خواهد گرفت.

برنامه DAS امکان آموزش کامل در یک زمینه خاص و دسترسی به صلاحیت بیشتر در یک حرفه مورد نظر را به افراد می دهد. این برنامه یک تا دو سال به طول می انجامد که مواردی نظیر: شرکت در دوره های مختلف، مطالعات مستقل و ارائه یک پایان نامه نهایی را در بر خواهد گرفت. این برنامه جوایز حداقل 30 ECTS اعتبارات، تا 59 ECTS اعتبار را به خود اختصاص خواهد داد.

باید بدانید که فدراسیون MBA نسبت به در اختیار قرار دادن مدرک تحصیلی مبادرت می ورزد. فدراسیونی که آموزش های جامع در زمینه های خاص را در اختیار افراد قرار می دهد و امکان اخذ مدرک تحصیلی بالاتر را برای افراد فراهم می کند. این برنامه شامل دوره ها، مطالعه مستقل و پایان نامه کارشناسی ارشد نیز خواهد بود. جوایز این برنامه حداقل 60 ECTS اعتبار خواهد بود.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به سوئیس توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در سوئیس برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در سوئیس را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در سوئیس بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه یا سفارت سوئیس تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *