شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئد

کشور سوئد یکی دیگر از کشورهای حوزه شینگن می باشد که هر ساله افراد زیادی را جهت مهاجرت علی الخصوص مهاجرت تحصیلی به سمت خود جذب می کند. این پر مخاطب بودن فقط و فقط به دلیل بالا بودن سطح کیفیت تحصیل در این کشور می باشد.همین پرمخاطب بودن و هجوم زیاد افراد جهت تحصیل به این کشور باعث شد که کشور سوئد کمی شرایط ادامه تحصیل در این کشور و پذیرش از دانشگاه های سوئد برای ورود به این کشور را تغییر داده و مقداری سختگیرانه تر رفتار کند.یکی از این سختگیری ها،قرار دادن شرط معدل جهت ورود به دانشگاه های این کشور و ادامه تحصیل در تمامی مقاطع می باشد.سختگیری دیگر در خصوص شهریه ای کردن تحصیل می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اما باز با این وجود به علت بالا بودن سطح کیفیت تحصیل باز هم افراد تمامی تلاش خود را بکار می گیرند تا بتوانند در این کشور ادامه تحصیل دهند.به همین علت موسسه حقوقی توسعه گران مهر تمامی تلاش خود را بکار گرفته تا بتوانند اطلاعاتی را جهت ادامه تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع و در تمامی رشته ها به عزیزان متقاضی مهاجرت ارائه بدهد تا این عزیزان بتوانند قبل از هرگونه اقدام جهت مهاجرت ابتدا شرایط را بررسی کنند و بعد اقدامات لازم راانجام دهند.

قوانین و شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئد

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئد می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس و یا با سفارت سوئد تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئد

تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

این کشور در مقطع لیسانس در تمامی رشته ها از جمله مهندسی،حقوق،هنر،پزشکی و …پذیرای عزیزان متقاضی می باشد اما پذیرش از دانشگاه های سوئد مستلزم داشتن یک سری شرایط مختص به خود می باشد.عزیزان مشتاق به تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس نیازمند حداقل معدل 14می باشد اما باز توصیه ما معدل بالای 16 می باشد و این توصیه فقط به علت رقابت شدید میان افراد متقاضی جهت مهاجرت و تحصیل به این کشور می باشد.

گزینه دیگری که جهت پذیرش از دانشگاه های سوئد بر آن بسیار تاکید شده است،داشتن مدرک زبان می باشد.افراد متقاضی ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های غیرپزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان سوئدی است.البته از آنجا که اخذ مدرک زبان سوئدی بسیار دشوار می باشد و در ایران هم موسسات بسیار عالی جهت تدریس زبان سوئدی موجود نمی باشد ، موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای این مشکل تدبیری اندیشیده است .موضوع از این قرار است که این موسسه با اخذ پذیرش از کالج زبان در این کشور،عزیزان متقاضی را جهت گذراندن کالج زبان سوئدی راهی این کشور کرده تا این عزیزان مشکل زبانشان را به سهولت حل کنند.

البته بعد از اتمام این دوره زبان سوئدی، این عزیزان به سهولت می توانند درخواست ورود به دانشگاه های  دولتی این کشور را داده و بعد در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.البته این دوره های زبان مستلزم پرداخت هزینه می باشد و هزینه این دوره ها برای 6 ماه 45000 کرون می باشد.

درست است که هزینه این دوره ها برای 6 ماه تا حدودی بالا می باشد اما تنها راه ورود آسان به دانشگاه های برجسته این کشور و ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود می باشد. البته شایان ذکر است که نه تنها هزینه کالج بلکه هزینه تحصیل هم در دانشگاه های این کشور تا حدودی بالا می باشد بطوری که در مقطع لیسانس باید میانگین 12000 یورو را به صورت سالیانه جهت تحصیل در نظر بگیرند.و به صورت کلی برای 4 سال تحصیل در مقطع لیسانس حتما باید 48000 یورو تمکن مالی را فراهم کرد.البته از آنجا که این عزیزان حین تحصیل اجازه 20 ساعت در هفته کار کردن را دارند،می توانند با کار،تا حدودی از هزینه های تحصیل خود را ساپورت و فراهم کنند.

تحصیل در سوئد در مقطع ارشد

تحصیل در سوئد در مقطع ارشد در تمامی رشته ها به زبان انگلیسی و سوئدی موجود می باشد.البته این قانون کلی تمامی کشورهاست که تحصیل در مقطع ارشد هم  به زبان انگلیسی و هم به زبان رسمی آن کشور،هردو،ارائه شود.در صورت ادامه تحصیل به زبان انگلیسی آیلس 6.5 و در صورت ادامه تحصیل به زبان سوئدی حتما مدرک زبان سوئدی نیاز است.که از آنجا که اخذ مدرک زبان سوئدی بسیار سخت می باشد،این عزیزان می توانند ابتدا جهت کالج زبان سوئدی اقدام کرده و بعد از اتمام کالج ،درخواست ورود به دانشگاه های دولتی این کشور را بدهد.

البته باید خاطر نشان کرد که شرط زبان فقط یکی از شرایط ادامه تحصیل در این کشور در مقطع ارشد می باشد.شرط دیگر آن داشتن حداقل معدل 14 به بالا،آن هم از دانشگاه های آزاد یا سراسری می باشد.حال با داشتن این شرایط و پشت سر گذاشتن این مراحل،در صورت پذیرش از دانشگاه های سوئد برای فرد متقاضی در دانشگاه های این کشور و اخذ ویزا این کشور،با پرداخت سالیانه 10000 تا 12000 یورو می توانند در این کشور به تحصیل ادامه دهند. درست است که این هزینه تا حدودی بالاست اما خب این عزیزان، حین تحصیل، اجازه 20 ساعت در هفته کار کردن را دارند. این بازه زمانی کار تمامی هزینه تحصیل را ساپورت نمی کند اما می تواند از لحاظ مالی کمکی به دانشجویان عزیز باشد.البته این عزیزان بعد از اتمام تحصیلشان طی 6 ماه بازه زمانی که بهشان فرجه داده می شود که کار پیدا کنند،می توانند با توجه به مدرکی که از دانشگاه این کشور اخذ کردند، کار مناسب و عالی پیدا کنند و بعد از لحاظ مالی کاملا ساپورت شوند

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری مثل ادامه تحصیل در مقطع دکتری در مابقی کشورها،به صورت مستقیم انجام نمی پذیرد مگر با یافتن یک سوپروایزر و استاد از آن کشور. قضیه از این قرار است که در صورت یافتن استاد،مدارک تحصیلی خود را برای وی ارسال و ایمیل می کنید و در صورت مناسب و قوی بودن مدارک و سابقه تحصیلی شما و همچین داشتن یک سری کارها،مقالات و تحقیقات قوی و همچنین آیلز 7 به بالا،استاد از دانشگاه مورد نظر درخواستی مبنی بر پذیرش از دانشگاه های سوئد مستقیم شما در مقطع دکتری را می دهد.

در غیر این صورت باید جهت پذیرش از دانشگاه های سوئد برای ارشد اقدام کرده و بعد از اتمام ارشد وارد دکتری شوند. تحصیل در سوئد در مقطع دکتری در اکثر دانشگاه ها به صورت رایگان می باشد و دانشجو فقط باید هزینه زندگی خود را تامین کند اما از آنجا که دکتری در تمامی کشورها شغل به حساب می آید و بابت آن به دانشجویان حقوق پرداخت می شود،می توان تا حدودی، بواسطه حقوقه ماهیانه 2000 دلار و همچنین با 40 ساعت اجازه کار در هفته، هزینه زندگی خود را فراهم کرد. البته در صورت قوی بودن سابقه تحصیلی می توان بورسیه ای را هم ترتیب اثر داد که طی آن تمامی هزینه  زندگی پوشش داده شود.

تحصیل در سوئد در رشته های پزشکی

تحصیل درانواع رشته های  پزشکی در کشور سوئد، مانند تمامی کشورها نیازمند داشتن مدرک دیپلم 12 ساله، محدودیت سنی حداکثر 22 سال، قبولی در آزمون ورودی دانشکده پزشکی همان کشور و مدرک زبان می باشد.عزیزان متقاضی ادامه تحصیل در این رشته،می توانند کنکور را به یکی از دو زبان انگلیسی و سوئدی داشته باشند که البته انتخاب هریک از این دو زبان نیازمند داشتن مدرک می باشد.آن عزیزانی که متقاضی کنکور پزشکی و ادامه تحصیل در این رشته به زبان سوئدی هستند یا باید مدرک زبان سوئدی را از ایران اخذ کرده و بعد از ورود به سوئد و گذراندن دوره پریمدیکال،کنکور داده و در صورت قبولی در کنکور وارد د انشکده پزشکی شوند.

اما در صورت عدم اخذ مدرک زبان سوئدی،ابتدا می توانند جهت کالج زبان سوئدی اقدام کرده و بعد از گذراندن این کالج درخواست ورود به دوره های پریمدیکال و بعد کنکور پزشکی را بدهند.حال اگر این عزیزان متقاضی ادامه تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی باشند حتما باید از ایران مدرک زبان انگلیسی و درواقع مدرک آیلز را اخذ کرده و بعد اقدامات لازم را انجام دهند.البته توصیه موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ادامه تحصیل در این رشته،به زبان سوئدی می باشد و این بدان علت است که هزینه تحصیل در این کشور به زبان سوئدی بسیار ارزان تر از هزینه تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

حال با ارائه این مطالب امید بر آن است که موسسه توانسته باشد اطلاعاتی مفید را جهت ادامه تحصیل در این کشور در اختیار عزیزان متقاضی قرار داده باشد.البته باید خاطر نشان کرد که این اطلاعات جامع و کامل نبوده و مطمئناً برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر نیاز هست که با همکاران و مشاورین موسسه صحبت و مشاوره انجام شود.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات تحصیل در سوئد را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور سوئد با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 دیدگاه برای “پذیرش از دانشگاه های سوئد

  1. آرش سبحانی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من متولد سال 75 هستم و به تازگی از رشته قبلی خودم انصراف دادم و در رشته حسابداری ثبت نام کردم
    می خواستم بدونم شرایط پذیرش کالج زبان سوئدی برای مهاجرت به سوئد چگونه هست؟
    و اینکه عموی من 30 سال هست که اقامت سوئد دارن و چند وقت ایران و چند وقت سوئد هستند.می خواستم ببینم این تو مهاجرت من به سوئد تاثیر گزار و کمک کننده هست یا نه؟
    و آیا با روش های دیگه از طریق ایشون می تونم اقدام کنم؟
    لطفا آدرس دفترتون رو هم لطفا بگین که برای مشاوره خدمتتون برسم
    خیلی خیلی ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای شرکت در کالج های زبان سوئد باید حداقل مدرک زبان انگلیسی بین المللی آیلتس 5/5 ارائه دهید. اقوام درجه یک برای شما می تواند در محل اقامت و تمکن مالی به شما کمک کنند.

  2. رامین گفت:

    سلام
    در خصوص مهاجرت تحصیلی کارشناسی ارشد برای سوئد. آیا با معدل لیسانس ۱۳.۹۶ هیچ شانسی برای پذیرش وجود نداره؟
    معدل فوق ۱۶ هست اما فکر میکنم اصلا مهم نباشه.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  3. هانی اکبری گفت:

    سلام همسر بنده دارای مدرک دندانپزشکی از دانشگاه استانبول است .آیا امکان ادامه تحصیل در کشور سوئد را دارد و هزینه تحصیلی سالانه چقدر است
    با تشکر از شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بابت شرایط سخت و هزینه های هنگفت تحصیل در سوئد به شما توصیه می کنیم از طریق ویزای کاری گروه درمان سوئد اقدام نمایید و سپس حین تحصیل کار نیز انجام دهید.

  4. کیا گفت:

    برای ورود به دانشکده هنر شرایط چطور هست
    من کارشناسی تدوین سینما دارم
    از علمی کاربردی
    ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رزومه علمی شما بسیار حائز اهمیت است.

  5. اسدی گفت:

    با سلام
    خانمی 36 ساله دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل سال 89 با معدل 17 هستم و طی این سال ها در شرکت های بزرگ و معتبر ایرانی به عنوان کارشناس ارشد IT مشغول به کار بوده ام .سطح زبان بنده در حال حاضر متوسط و در حال آماده شدن بصورت فشرده جهت آزمون IELTS می باشم .امکان تهیه گواهی تمکن مالی نیز برای بنده وجود دارد . بسیار علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور در رشته کامپیوتر و یا گرایش های مرتبط هستم زیرا دانشگاه های ایران مدرک محور و دانشی را که مشتاق به دریافت آن هستم را ارائه نمی نمایند. با توجه به گپ تحصیلی و مواردی که ذکر شد هیچ شانسی برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد برای بنده وجود دارد .

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، شانس پذیرش دارید، گپ تحصیلی با وجود سابقه کار مشکلی ندارد. اگر مدرک آیلتس بگیربد می توانید برای پذیرش اقدام کنید.

  6. Parnian گفت:

    ميشه راجب دانشگاه گوتنبرگ هم اطلاعات بذارين لطفا
    و اينكه أيا پزشكي به زبان انگليسي در اين دانشگاه هست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در سایت مقاله ای به نام دانشگاه گوتنبرگ وجود دارد.در این دانشگاه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *