شرایط اعزام دانشجو به سوئد

بالغ بر 9.9 میلیون نفر در سوئد وجود دارد، از بین آنها حدود 2 میلیون نفر زیر 18 سن دارند. هشتاد و پنج درصد از آنها در شهر نشین هستند. سوئد یک کشور چند فرهنگی است: 15 درصد از سوئدی ها کشور دیگری به دنیا آمده اند، در حالی که حدود یک پنجم کودکان سوئد در یک خانواده با ریشه ای از یک کشور دیگر زندگی میکنند. در کنار روش های متعدد مهاجرتی بهترین روش های مهاجرت به سوئد مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل می باشد.در تمام این روش ها شخص پس از چند سال اقامت می تواند تابعیت یا شهروندی سوئد را اخذ نماید. این مقاله راهنمای مفیدی در رابطه با تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد کاری سخت است و در حین آن بایستی استراحت و تمدد اعصاب خود را جدی بگیرید. خوردن قهوه به طور معمول شامل قهوه یا چای، کوکی ها و یا نان شیرین، همچنین نوشیدنی می تواند شامل نوشابه، میوه و ساندویچ بخش مهمی از فرهنگ ملی این کشور باشد.

شرایط اعزام دانشجو به سوئد در مقاطع کارشناسی تا دکترا

مقطع کارشناسی، مانند برنامه های مقطع کارشناسی در دیگر کشور ها شناخته شده است، پس از اتمام دوران دبیرستان  (متوسطه) آغاز میگردد و معمولا سه سال به طول می انجامد (180 واحد  ECTS).

مقطع کارشناسی ارشد، نیز به عنوان برنامه های تحصیلات تکمیلی شناخته شده است، این مقطع بر دانش توسعه یافته در طول سطح مطالعات کارشناسی استوار است و می تواند یک یا دو سال به طول انجامد (60 یا 120 واحد ECTS).

برنامه های دکترا، همچنین به عنوان برنامه های PHD شناخته شده است، درجه تحقیقات پس از چند سال کار با اتمام یک پایان نامه تمام میگردد. مدت زمان برنامه های دکترا در سوئد بین دانشگاه های مختلف متفاوت است.

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئدشما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به سوئد به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید. موسسه مهاجرت به سوئد برگزیده اصطهباناتی در تمامی مسیر مهاجرت شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند. بسیاری افراد جهت مهاجرت به سوئد معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی می توانند اقدام کنند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران سوئد

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران سوئد

سطح علمی دانشگاه های سوئد با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید. ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های سوئد با یکدیگر متفاوت باشند. شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است.

اعزام دانشجو به سوئد موسسه فناوری سلطنتی KTH

موسسه تکنولوژی سلطنتی KTH  در استکهلم  قرار دارد و بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی در سوئد است. کمتر از یک سوم از ظرفیت پژوهشی فنی و مهندسی سوئد در دانشگاه KTH ارائه شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های فنی پیشرو در اروپا و سراسر جهان است و بسیار مورد احترام است ، به خصوص در حوزه فن آوری و علوم طبیعی.

پردیس KTH در استکهلم ، پایتخت اسکاندیناوی و خانه از جایزه نوبل واقع شده است. استکهلم، کی از پویا ترین و پر مشاغل ترین شهر در اروپا است.

در KTH حدود 20000 دانشجو از تمام زمینه های مختلف حضور دارند. با انتخاب KTH، به عنوان دانشگاه محل تحصیل شما امکان دسترسی به یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش در یک محیط زیبا با امکانات بالا و در سطح جهانی و خدمات دانشجویی گسترده دسترسی دارید.

اعزام دانشجو به سوئد دانشگاه لوند

دانشگاه لوند (LU) یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است و همچنین محبوب ترین دانشگاه در سوئد برای دانشجویان بین المللی است. علاوه بر برتری علمی و پژوهشی، LU برای زندگی دانشجویی منحصر به فرد خود که شامل حضور ملتهای مختلف دانشجویان و ارائه فعالیت های اجتماعی و تاریخی در تمام طول سال شناخته شده است. شهرستان جذاب لوند زیبا و جمع و جور است و تنها 40 دقیقه از کپنهاگ فاصله دارد. لوند، 1000 سال تاریخ دارد و جوان ترین جمعیت کشور سوئد را در خود دارد، شرکت های جهانی و امکانات پژوهشی در سطح جهانی در این شهر وجود دارد.

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد دانشگاه اوپسالا

دانشگاه بین المللی اوپسالا به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان شناخته شده است. برای بیش از 500 سال، آموزش حرفه ای را ارائه می کند، بالاترین استانداردهای علمی کاربردی و پژوهش را دارا است که باعث ایجاد تفاوت واقعی با دیگر دانشگاه ها شده است. و با استخدام بهترین کارکنان آموزشی از سراسر جهان موفق شده است این موقعیت را کسب کند، هدف این دانشگاه این است که به آموزش، الهام بخش به دانشجویان کمک کنند. از آنجا که این دانشگاه در سال 1477 تاسیس شد، تاکنون برخی از بهترین متفکران دنیا و هشت برنده  جایزه معتبر نوبل را به خود جذب کرده است.

بورسیه تحصیلی سوئد

دانشگاههای این کشور طیف وسیعی از برنامه های بورس تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی برای کمک به پوشش شهریه و یا هزینه های زندگی ارائه می کند.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سوئد معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های سوئد  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درسوئد برای شما امکان پذیر میگردد.

هر سال، دانشگاه سوئدی حامی رقابت های بورسیه تحصیلی در کشورهای گوناگون است.

جشن بورس تحصیلی سالگرد 350 لوند در سال گذشته برگزار شد. و به متقاضیان از سراسر جهان 350.000 € کمک هزینه تحصیلی برای بیش از 100 برنامه بین المللی برای تحصیل در دانشگاه لوند اعطا شد. این رقابت جهانی بود و به تمام متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا اهدا شد.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

وضعیت زندگی و خوابگاه دانشجویی اعزام دانشجو به سوئد

بسیاری از دانش آموزان زندگی در یک خوابگاه دانشجویی را ترجیح می دهند، ماندن در خوابگاه دانشجویی معمولا یک تجربه سرگرم کننده است که به شما این شانس را می دهد که با فرهنگ های مختلفی از سراسر دنیا آشنا گردید.

سالن های محل اقامت دارای 10-15 اتاق یک نفره در هر راهرو می باشد، اغلب هر راهرو دارای یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه مشترک می باشد. در برخی موارد، اتاق یا سوئیت دارای توالت است، در حالی که در برخی توالت مشترک است. در هر راهرو دانشجویان دختر و پسر در یک راهرو زندگی می کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی سوئد معمولا بالا می باشد.

شهریه و هزینه زندگی در سوئد

برنامه ریزی بودجه بخش مهمی از مراحل آماده شدن برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد است. حتما قبل از انتخاب دانشگاه و شهر محل زندگی خود از هزینه ها به طور کامل آگاه گردید در زیر برخی از این موارد آمده است:

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل برای دانش آموزان هایی که شهروند/ منطقه اقتصادی اروپا / کشورهای  شمال اروپا یا اتحادیه اروپا یا سوئیس هستند برای تحصیل در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد رایگان است.

هزینه درخواست SEK 900 می باشد این هزینه به عنوان بخشی از درخواست آنلاین در سایت Universityadmissions.se پرداخت می شود.

شهریه بین SEK 80،000 و 140،000 در هر سال تحصیلی است. برنامه خاص پزشکی و دندانپزشکی ممکن است هزینه های بالاتری داته باشند. شهریه برای هر برنامه در وب سایت Universityadmissions.se  ذکر شده است.

زبان تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. زبان تحصیل در این کشور به زبان سوئدی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم است.

هزینه های زندگی

متوسط ​​بودجه دانشجویی ماهانه حدود 8000 کرون است. البته، هزینه های شما بسته به جایی است که شما در آن زندگی می کنید و بسته به عادات شخصی شما متفاوت خواهد است. هزینه زندگی دانشجویی درسوئد یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به سوئد برگزیده اصطهباناتی جزو بهترین موسسات حقوقی کشور می باشد، آماده پاسخگوی و مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری به شما دوست و هموطن عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به سوئد

1- اعزام دانشجو به سوئد در چه مقاطعی انجام می شود؟

در هر سه مقطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، اعزام دانشجو به سوئد انجام می شود.

2- آیا دانشگاه های سوئد جهت اعزام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید هستند؟

بله، تعدادی از دانشگاه های پزشکی سوئ توسط وزارت بهداشت به تایید رسیده اند.

3- آیا پس از اعزام دانشجو به سوئد، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله، در سوئد جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی بورسیه هایی جهت متقاضیان بارزومه قوی در نظر گرفته شده است.

4- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به سوئد چه میزان است؟

هزینه های تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و به طور میانگین در سال مابین 80,000 تا 140,000 کرون سوئد است.

5- هزینه زندگی دانشجویی پساز اعزام دانشجو به سوئد چقدر است؟

به طور میانگین در هر ماه 8,000 کرون سوئد جهت زندگی دانشجویی در سوئد نیاز است.

6- آیا جهت اعزام دانشجو به سوئد، داشتن مدرک زبان الزامی است؟

بله، با توجه به زبان تحصیل که سوئدی و انگلیسی است، داشتن مدرک زبان الزامی است.

7- آیا اعزام دانشجو به سوئد، بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله، دانشجویان می توانند ابتدا به مدت یک سال در این کشور دوره های زبان را بگذرانند و سپس وارد کورس اصلی تحصیل شوند.

8- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به سوئد کدامند؟

دانشگاه استکهلم، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه صنعتی چارلمز، دانشگاه لوند، دانشگاه لینه، دانشگاه کارولینسکا و غیره

9- تاریخ اخذ پذیرش جهت اعزام دانشجو به سوئد چه زمانی است؟

ورودی دانشگاه های سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر است و متقاضیان می بایست از 8 تا 10 ماه قبل از این تاریخ نسبت به اخذ پذیرش اقدام نمایند.

10- جهت اعزام دانشجو به سوئد، ارائه تمکن مالی الزامی است؟

بله، متقاضیان می بایست جهت اثبات تامین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد، گوتهی تمکن مالی ارائه کنند.

11- آیا پس از اعزام دانشجو به سوئد، امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد؟

بله، پس از فارغ التحصیلی در صورت یافتن کار و وجود شرایط لازم، پس از گذشت پنج سال می توان جهت اخذ اقامت دائم این کشور، اقدام کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به سوئد

  1. فرناز فروغی گفت:

    سلام من سال دیگر از کشور بلاروس رشته دندانپزشکی را می گیرم می خواستم برای ادامه تحصیل تخصص به کشور سوئد بروم ممکن ما را راهنمایی فرمائید متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      می بایست برای ادامه تحصیل در سوئد در ابتدا تاییدیه مدارک خود را دریافت کنید و سپس برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *