سیستم آموزشی اسپانیا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم آموزشی اسپانیا ، آموزش عالی در این کشور، درخواست جهت پذیرش در دانشگاه، اخذ ویزا و شناخت بهترین مکان برای اقامت دانشجویان و محصلان این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش در سیستم اموزشی اسپانیا از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در اسپانیا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل در سیستم آموزشی اسپانیا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اسپانیا معمولا از طریق تحصیل در اسپانیا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در اسپانیا نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اسپانیا میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در اسپانیا و سرمایه گذاری در اسپانیا نیز وجود دارند. اخذ تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد.

مقررات سیستم آموزشی اسپانیا بر اساس وزارت آموزش و پرورش کشور است و زیر نظر این مجموعه فعالیت می کند به همین دلیل قانون اموزش در اسپانیا قاعده مند است. بر طبق این قانون، اموزش در اسپانیا اجباریست و برای سنین 6 تا 16 سال تحصیل رایگان می باشد، لذا حضور تمامی کودکان در مدارس اجباری است.

شرایط تحصیل کودکان تا شش سالگی در سیستم آموزشی اسپانیا

در سیستم آموزشی اسپانیا ، آموزش قبل از شش سالگی در پیش دبستانی و مهد کودک صورت می گیرد و به دو دسته تقسیم می شود. اولی متعلق به کودکان بالای سه سال و دومی برای کودکان 3 تا 6 ساله است. برای گروه سنی 6 تا 16 سال سیستم اموزشی اسپانیا به دو گروه تقسیم می شود: گروه اولی که اموزش ابتدایی خوانده می شود که برای کودکان 6 تا 12 ساله است. سنین 12 تا 16 سال که در دبیرستان مشغول به تحصیل می شوند. اموزش ابتدایی به سه دوره تقسیم می شود: دوره اول 6 تا 8 سالگی . دوره دوم 8 تا 10 سالگی و دوره سوم 10 تا 12 سالگی است. در طول این مراحل تعداد متوسط دانش اموزان در کلاس 25 نفر است.

از اهداف اولیه این سطح آموزشی آماده کردن دانش آموزان برای یک آموزش متداول است که به انان امکان فراگیری عناصر فرهنگی، یادگیری اصطلاح های شفاهی، نوشتن و حسابداری را می دهد. گواهی تحصیلی ان ها در پایان این دوران که گواهی فارغ التحصیلی مدرسه نامیده می شود داده می شود. اموزش دبیرستان به دو دوره تقسیم می شود: دوره اول سنین 12 تا 14سال. دوره دوم سنین 14 تا 16 سال. در این دوره تعداد متوسط دانش اموزان در هر کلاس 30 نفر است. این گواهی تحصیلی در پایان دوره دبیرستان که مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان نامیده می شود به دانش اموزان داده می شود.

سیستم آموزشی اسپانیا

شرایط آموزش متوسطه اسپانیا

در سیستم آموزشی اسپانیا ، مرحله بعدی آموزش متوسطه پایه خوانده می شود. در این مرحله دو انتخاب وجود دارد: مدرک کارشناسی که دو سال به طول می انجامد و تحصیل در رشته های هنر، علوم طبیعی، علوم تندرستی، علوم انسانی و علوم اجتماعی و فناوری و.. را در بر دارد. مرحله دوم اموزش برای اخذ شغل است و به دانشجویان امکان تحصیل برای رسیدن به شغل دلخواه را می دهد و اغلب فرصتیست برای کسانی که می خواهند کمتر در کلاس های اکادمی شرکت کنند. سپس به دانشجویان اجازه ورود به شغل مربوط به رشته تحصیلیشان یا ثبت نام کردن در دیگر برنامه ها که ترکیبی از کلاس های درسی خاص است داده می شود.

شرایط تحصیل و آموزش در دانشگاه های اسپانیا

در سیستم آموزشی اسپانیا ؛ مرحله بعدی دو حق انتخاب وجود دارد: اموزش ثانویه شغلی، این مرحله شکلی از اموزش شغلی است که به دانشجویان اجازه ورود به سطح های اموزشی عالی را می دهد که یک تا دو سال به طول می انجامد. دومی اموزش دانشگاهی و پذیرش در دانشگاه است که با  امتحانی که در ماه ژوئن برگزار می شود اغاز می شود که دارای سه مرحله می باشد.

سیستم آموزشی اسپانیا ، رشته های کوتاه مدت سه سال به طول می انجامد. دیپلم دانشگاهی یا مهندسی فناوری که رشته های بلند مدت محسوب می شوند 6 تا 4 سال به طول می انجامند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که برنامه ها به دو دوره تقسیم می شوند. در دوره اول شما نیاز به 2 تا 3 سال اموزش دارید که شامل اموزش های کلی در رشته تحصیلی شما می باشد. در دوره دوم 2 تا 3 سال اضافی برای اموزش پیشرفته نیاز است. برنامه دکترا که دوسال به طول می انجامد و مستلزم فعالیت های کلاسی و پایان نامه می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در اسپانیا برای کسب اطلاعات در رابطه با سیستم آموزشی اسپانیا ، شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در اسپانیا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در اسپانیا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *