تحصیل در روسیه آکادمی پزشکی مسکو سچینوا

امروزه،  آکادمی پزشکی مسکو سچینوا I.M نهاد آموزشی و علمی پزشکی عمده در روسیه با هدف آموزش، صدور گواهینامه و مطالعات کارشناسی ارشد و دکتری به پزشکان و داروسازان و همچنین ترویج پیشتر در نتیجه علم پزشکی و مراقبت های بهداشتی در داخل کشور و در مقیاس جهانی می باشد. این مقاله در رابطه با پزشکی مسکو می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته داروسازی در روسیه آکادمی پزشکی مسکو سچینوا

آکادمی پزشکی سچینوا Î.M. مسکو (MMA) از قدیمی ترین و بزرگترین موسسه ملی پزشکی آموزش عالی در این کشور است. برای بیش از 200 سال آکادمی پزشکی I.M.Sechenov مسکو ، یک موسسه پزشکی با سابقه  شناخته می شود، که نقش اصلی و شماره یک را در توسعه علم پزشکی و آموزش پرسنل پزشکی و علمی بازی می کند. با توجه به ارزیابی بین المللی یونسکو آکادمی پزشکی مسکو پس از فرهنگستان علوم پزشکی رنه دکارت در مقام بهترین دانشگاه ها قرار می گیرد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در آکادمی پزشکی مسکو از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در آکادمی پزشکی مسکو کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به آکادمی پزشکی مسکو به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

تحصیل در روسیه آکادمی پزشکی مسکو سچینوا

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آکادمی پزشکی مسکو

بسیاری افراد جهت مهاجرت به آکادمی پزشکی مسکو معمولا از طریق تحصیل پزشکی مسکو اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در آکادمی پزشکی مسکو نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی آکادمی پزشکی مسکو میتوانند اقدام کنند.

دانشجویان و هیئت علمی  آکادمی پزشکی مسکو سچینوا

بیش از 2500 نفر از کارکنان دانشگاهی در 8 دانشکده شامل 150 صندلی اجرایی آموزش در 14  رشته تخصصی و پوشش بیش از 14،000 دانشجو و حدود 15،000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی تمام وقت، پاره وقت و شبانه می باشد، و همچنین آموزش به دانشجویان در خارج از کشور می باشد. صدها نفر از پایان نامه های خود برای ورود به درجه های بالاتر سالانه دفاع می کنند.
85  درصد از معلمان دانشگاه دارای درجات بالاتر از دکتری هستند. کارکنان شامل 4  هیئت مدیره و 3 عضو مربوطه را از آکادمی علوم روسیه، 64 هیئت مدیره و 38 عضو مربوطه به فرهنگستان علوم پزشکی روسیه (RAMS)، 3 هیئت علمی و 1 عضو مربوطه به آکادمی روسی آموزش و پرورش می باشد، حدود 70 دانشمندان با افتخارات فراوان عضو فدراسیون روسیه و برنده بیش از 100 جایزه دولتی هستند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی مسکو سچینوا بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد.

 شهریه دانشگاه های پزشکی مسکو سچینوا در این کشور معمولا پایین می باشد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی مسکو سچینوا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های پزشکی مسکو سچینوا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درپزشکی مسکو سچینوا برای شما امکان پذیر میگردد.

 معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در پزشکی مسکو سچینوا در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در پزشکی مسکو سچینوا در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

سچینوا Î.M.  نخستین دانشگاه علوم پزشکی دولتی مسکو و عضو فعال سازمان جهانی (WHO) است. با مراکز پرستاری مراقبت و زایمان، مرکز مطالعات مالاریا 3 روز بر اساس دانشگاه ایجاد شده است. از سال 1975 به بعد دانشگاه علوم پزشکی سچینوا IM  اولین دانشگاه دولتی مسکو و یک عضو از انجمن بین المللی دانشگاه است و دارای روابط قوی با سازمان برجسته جهانی به عنوان “پزشکان بدون مرز”، “صلیب سرخ بین المللی”، “موسسه جامعه باز” بانک جهانی، یونسکو، چند کمیته و همکاریها جهت تبادل دانشجو بین المللی است.

این دانشگاه به دانشجویان خارجی، جدا از تخصص عنوان پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی، را اعطا می کند و به دنبال آن طیف گسترده ای از برنامه های آموزش پزشکی حرفه ای، به ویژه طب پیشگیری، اطفال، مددکاری اجتماعی و مدیریت بهداشت عمومی را ارائه می دهد. دانشجویان خارجی نیز فرصت را برای ورود به برنامه های کارشناسی ارشد (پزشکی بالینی و دکترا) برای بیش از 100 تخصص را دارند.

روند آموزشی از امتحانات و آزمون تشکیل شده است. زندگی دانشجویان جهان در این کشور منحصر به فرد، پر از امید و شادی، مملو از رویدادهای هیجان انگیز و جدید و جذاب است. دانشگاه در یک شهر به اصطلاح در داخل شهرستان است، و هر چیزی که ممکن است و مورد نیاز است را فراهم می کند. مسابقات ورزشی مختلف و رویدادهای خیریه در دانشگاه برگزار می شود، و تعدادی از ماموریت های بشردوستانه دانشگاه برای خارج از کشور فرستاده می شوند. دانش آموزان می توانند به کتابخانه مرکزی پزشکی، موزه تاریخ پزشکی، ورزشگاه، اردوگاه تفریح و سرگرمی دانشجویی  “Sechenovets”، باغ گیاه شناسی، باغ وحش حیوانات، خوابگاه، مراکز و خانه چاپ و نشر بازدید کنید.

مدت زمان و هزینه تحصیل در دانشگاه سچینوا

دانشکده ها

شهریه دانشگاه برای 1 سال تحصیلی (USD)

هزینه های خوابگاه (2/3 نفر در 1 اتاق) برای 1 سال تحصیلی (USD)

هزینه زندگی و بیمه سلامت برای 1 سال (USD)

مجموع (USD)

داوطلبان برای مطالعات انجام شده در دانشگاه های دولتی روسیه، که به زبان روسی صحبت می کنند، میبایست  اولا  دوره مقدماتی (مدت زمان 1 سال تحصیلی ) به مطالعه زبان روسی و بهبود سطح دانش خود در موضوع عمده ویژه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه در تخصص انتخاب شده بپردازند. برای مشخص کردن شهریه، مسکن، زندگی و بیمه بهداشت هزینه ها و مخارج دیگر، لطفا، با دفتر نماینده سازمان RACUS در کشور خود تماس حاصل کنید.

GENERAL MEDICINE (6 years)

روسیه متوسط1 سال
2-6
سال – 8000

2400

160

10560

انگلیسی متوسط

1 year –
2-6
سال – 8000

2400

160


10560

دندانپزشکی   (5 سال)1 سال
2-5
سال – 8000

2400

160


10560

داروسازی   (5 سال)1 سال

2-5 سال – 5500

2400

160



8060

رزیدنتی بیمارستان4500 – 7000

2400

160

7060 – 9560

شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی

شهریه، محل اقامت در خوابگاه های دانشجویی و هزینه های بیمه ، به دلار آمریکا مندرج شده اند، معادل تقریبی شهریه در روسیه به روبل قابل محاسبه است. شهریه و هزینه های محل اقامت ممکن است با توجه به دلار آمریکا / روسیه همبستگی روبل نرخ ارز در بورس بین المللی در تاریخ شهریه، پرداخت هزینه مسکن و هزینه های فاکتور صدور بیمه تغییر کند.

قیمت قانونی اسناد لازم برای به دست آوردن گواهی ارزی، برای همه دانش آموزان بین المللی، در Rosobrnadzor (وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه) 6500 روبل روسیه می باشد (که معادل حدود 100 دلار آمریکا) است. همه فعالیت های مربوط به آماده سازی و بسته بندی اسناد و مدارک مورد نیاز برای به دست آوردن گواهی ارزی و روش هم ارزی توسط خود دانش آموز خود  و با صرف هزینه های مربوطه انجام می شود.

هزینه های ذکر شده در بالا برای شهریه، اسکان در خوابگاه دانشجویی، زندگی و بیمه بهداشتی معتبر فقط برای سال تحصیلی 2016 /2017 می باشد.

در این روش ثبت نام اولیه نامزد پرداخت هزینه ثبت نام 300 USD را پوشش می دهد که هزینه های صدور دعوت نامه برای مطالعات، ارسال اصل اسناد به کشور نامزد برای اقامت دائم از طریق پست اکسپرس  (DHL)امکان پذیر است، جلسه مصاحبه نامزد در فرودگاه بین المللی در مسکو، انتقال به موسسه، تهیه اسناد برای ورود به موسسه جهت مطالعات، هزینه ثبت نام، و غیره می باشد میانگین هزینه های مواد غذایی کمتر از 400 دلار در هر ماه است. وقتی برای اولین بار پس از ورود به روسیه، نامزد باید در حدود 500 دلار به خرید برخی از نیازهای اساسی و مسائل شخصی (لباس، ظروف، تجهیزات الکتریکی، و غیره). در هر ماه بپردازد.

دانشکده های دانشگاه سچینوا مسکو

گروه آناتومی و پزشکی بالینی دانشکده پزشکی ، فیزیکی و شیمی دارویی و تاریخ طبیعی عملکرد در سال 1775 آغاز به کار کرده است.
در دوره 1887-1891 مجموعه ای از کلینیک متصل به دانشکده پزشکی دانشگاه مسکو آغاز به فعالیت نموده اند  Devichye Polye  در آن زمان یکی از بهترین دانشگاه ها در اروپا بوده است.

در سال 1930 دانشکده پزشکی دانشگاه مسکو عملکرد خود را در موسسه پزشکی مسکو متشکل از دانشکده پزشکی و همچنین بهداشت و دانشکده بهداشت تبدیل شده است. این دانشکده اولین دانشکده پزشکی عالی در جهان بوده است. در سال 1955 موسسه به نام دانشمند برجسته روسیه ایوان M. سچینوا نام نهاده شد.
بسیاری از چهره های برجسته ای علوم پزشکی روسیه از مدارس و دانشگاه های علمی نظیر S.G.Zybelin، M.Y.Mudrov، N.Y.Sklifosovskiy، N.F.Filatov، V.F.Snegiryov و بسیاری دیگر فارغ التحصیل شده اند. در دوره اتحاد جماهیر شوروی مدارس علمی زیادی نظیر A.I.Abrikosov، N.N.Burdenko، N.A.Semashko، V.H.Vasilenko و D.A.Zhdanov تشکیل شدند. نامهایی چون  N.I.Pirogov، I.M.Sechenov، S.P.Botkin، A.P.Chekhov  که در سراسر جهان شناخته شده است.

امروز این آکادمی یک مرکز مهم برای آموزش، صدور گواهینامه و ارتقاء پرسنل پزشکی و داروسازان در جهان است. مطالعات علمی از نزدیک با تحقیقات بنیادی و کاربردی یکپارچه، به ارائه دوره های مراقبت های پزشکی و ترویج پیشرفت علم پزشکی و داروسازی می پردازد.

آکادمی پزشکی سچینوا مسکو یک موسسه آموزش عالی دولتی که عملکرد آن بر اساس قانون اساسی، قانون، مقررات وزارت بهداشت، درمان فدراسیون روسیه است، و این کشور این موارد را در اساسنامه خود دارد.

این موسسه دارای 69  ساختمان مطالعاتی، کلاس های درس و سالن های سخنرانی، 18 مرکز بالینی با کلینیک متنوع برای 3080 نفر، مرکز تحقیقات، کتابخانه اصلی، بخش چاپ و نشر، بخش ویدیو و عکس، آزمایشگاه ها، باغ گیاه شناسی، خوابگاه می باشد. مساحت کل بخش آموزش و آزمایشگاهی محل آکادمی بیش از 200.000 متر مربع و یا 25 متر مربع به ازای هر دانشجو است.

دستاوردها و برنامه های آموزشی در دانشگاه سچینوا

دستاوردهای دانشمندان در حال کار در آکادمی سچینوا مسکو پزشکی Î.M. هم در روسیه و خارج از کشور به طور گسترده ای شناخته شده است.

آکادمی پزشکی مسکو به شدت توسعه علمی دارد این دانشگاه با همکاری با تحقیقات پزشکی و مراکز آموزشی خارج از کشور عضو مهمی از پزشکی جهان است.

انجمن بین المللی دانشگاه ، روسیه بین دانشکده علمی در کنگره ها، کنفرانس ها، سمپوزیوم ها و سمینارها به طور منظم توسط آکادمی و یا با حمایت خود سازمان یافته است. تعدادی از دانشمندان شناخته شده از MMA به عنوان متخصصان و کارشناسان در نهادهای سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و سازمان یونسکو شرکت می کنند.

در تاریخ ملی موسسات آموزشی پزشکی برتر، این آکادمی دانشکده کاملا جدید بوده است. پس از دو (سه) سال مطالعه، بهترین دانش آموزان از آکادمی و دیگر مؤسسات درمان های پزشکی از روسیه ممکن است تحصیلات خود را در دانشکده برای تحقیق و آموزش ادامه دهند. برنامه های درسی دانشجویان تحت نظارت دانشمندان پیشرو در این آکادمی با دانش کامل از زمینه ها و مهارت های انتخاب شده برای انجام تحقیقات ریخته می شود.

استانداردهای بین المللی آکادمی نیز یک روند جدید در آموزش حرفه ای پزشکی عالی در روسیه جهت آموزش پرستاران با آموزش عالی تاسیس کرده است. دانشکده آموزش عالی برای پرستاران و تربیت و آموزش متخصصان با یک پس زمینه در مدیریت و آموزش همراه است.

کارهای تحقیقاتی انجام شده توسط کارکنان مرکز تحقیقات آکادمی توسط دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد، آموزش عملی، پزشکان و ارقام دانشجویان برجسته در فعالیت های آکادمی جزو فعالیت های این آکادمی می باشد.

دروس دانشگاهی هر رشته متفاوت می باشد. تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان روسی و انگلیسی می باشد.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به آکادمی پزشکی مسکو سچینوا برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 دیدگاه برای “تحصیل در روسیه آکادمی پزشکی مسکو سچینوا ( دانشگاه شماره یک مسکو )

  1. علی گفت:

    با سلام ایا با رشته ریاضی هم میتونیم پزشکی بخونیم و ایا امتحان ورودی سخته و ظرفیت دانشگا ها چقدره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بلهف تحصیل پزشکی در روسیه با دیپلم ریاضی امکان پذیر است.

  2. ازیتا صباغی گفت:

    سلام
    کلا این دانشگاه هیچ رشته ای مورد تایید نیست؟مثلا داروسازی من میخواستم بخونم وقتی مورد تایید نیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      رشته داروسازی دانشگاه سچنوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

  3. نازی - بابایی گفت:

    با سلام و احترام
    آیا در حال حاضر پذیرش برای دانشگاه سیچنوا در رشته پزشکی وجود دارد .واینکه آیا امکانش است که به زبان انگلیسسی خوانده شود ولی مدرک روسی بدهند تا مورد قبول وزارت بهداشت ایران باشد ممنون میشم اگر پاسخ سریع بهید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      فقط داروسازی دانشگاه سچنوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است.

  4. Ali گفت:

    سلام.برای تحصیل پزشکی در روسیه آزمون دارد یا بدون ازمون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله آزمون داره ولی آزمون دانشگاه هابی مثل سچینوا برای افرادی که در این دانشگاه پاتفک گذراندن راحته.
      پذیرش دانشگاه سچینوا 2020 تا ۲۹ ژانویه مهلت ثبت نام پاتفک ترم بهمن هست.

  5. امیرحسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میگن که ورودی های سپتامبر ۲۰۱۹ رشته ی پزشکی به زبان انگلیسی تو دانشگاه سچینووا مورد تایید هستن.
    درسته همچین چیزی؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اگر تایید بودن توسط ایران برای شما مهم است، لازم است به زبان روسی تحصیل کنید

  6. نیما آق گفت:

    وقت بخیر
    آزمون ورودی ای که برای پذیرش دوره رزیدنتی دانشگاه میگیره چه آزمونی هست و چه منابعی دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولا دوره های تخصص پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت واقع نمی شود.
      روسیه برای گذراندن دوره پزشکی عمومی و دندان گزینه مناسبی است.

  7. رضا گفت:

    با سلام این دانشگاه مورد قبول ایران هست یا نه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر تا الان، هنوز دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت برای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ واقع نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *