تحصیل در روسیه انستيتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

موسسه دندانپزشکی مسکو (MMSI)  پس از NA Semashko در 2 آوریل 1922 به عنوان یک موسسه دولتی دندانپزشکی MMSI افتتاح شد، این کشور منجر به آموزش نهاد و ارتقاء دندانپزشکان و بررسی مسائل علمی و دندانپزشکی یکی از برترین دانشگاه های دندان پزشکی در مراکز آموزشی است. 85 دوره با به کارگیری بیش از 3000 نفر و 1269 استاد و مدرس در میان آنها 126 پزشکان و 729 نامزد علوم بیش از 7000 دانش آموز 350 کارورز و 200 فارغ التحصیلان (تمام وقت و خارج از حصار) جهت مطالعه وجود دارد این موسسه هر سال 600 پزشک 50 استاد و 200 مکانیک دندان را در مهارت های خود ارتقاء می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشجو در این موسسه آموزش بالینی را فرا می گیرد دو تا از بزرگترین مجتمع های دندانپزشکی مسکو دارای 20 بیمارستان بالینی موسسه دارای شش ساختمان دانشگاهی با سالن ها و کلاس های درس متعدد همراه با سخنرانی علمی هر روزه با امکانات فنی کتابخانه ای در این موسسه دارای ادبیات آموزشی و علمی که شامل آموزش های تمام وقت و پاره وقت در دانشکده دندانپزشکی با گروه دندانپزشکی کودکان و بخشی تحت عنوان دانشکده تمام وقت جهت درمان و دانشکده آموزش استادان پیشرفته و دانشکده مهارت پزشکی ارتقاء یافته می شود. این موسسه دارای دوره های مقدماتی برای ورود به موسسه را آموزش می بینند.

موسسه مهاجرت به روسیه برگزیده اصطهباناتی با داشتن وکیل مهاجرت به روسیه میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه دندانپزشکی مسکو که مورد تایید وزارت علوم ایران است می تواند به افرادی که تمایل به تحصیل در مسکو دارند کمک کند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به مسکو به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل در روسیه انستيتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

بسیاری افراد جهت مهاجرت به مسکو معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت مسکو از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. زبان تحصیل در مسکو بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. موسسه دندانپزشکی مسکو شامل دانشکده های زیر است:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی عمومی

دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو و دانشگاه اصلی برای دندانپزشکان برای آماده سازی در یکی از دانشگاه های پیشرو در روسیه برای آموزش در تخصص “پزشکی” این دانشگاه دارای سابقه 93 ساله می باشد، که دانشکده های دندانپزشکی برای اولین بار در روسیه در قرن 19 ایجاد شد.

ویدئو فیلم دانشگاه سماشکو مسکو

در این قسمت می توانید فیلم کوتاهی از دانشگاه سماشکو را مشاهده سپس به مطالعه ادامه مقاله درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه بپردازید.

دوره های دندانپزشکی در انستيتو مسكو سماشکو

از تاریخ  2 آوریل 1922 ، زمانی که موسسه دولتی دندانپزشکی مسکو (GHI) تاسیس شد. در سال 1927، GHI  تغییر کرد و موسسه ملی دندانپزشکی و دندانپزشکی GISO افتتاح شد. دندانپزشکان تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد، مراقبت از دندان، در تحقیقات علمی در این دانشگاه ها تدریس می گردد. در سال 1932 دولت موسسه علمی پژوهشی را به نام دندانپزشکی GISO  تغییر نام داد.

در سال 1949، پس از چند تجدید نظر مجددا توسط سازمانها، موسسه پزشکی و دندانپزشکی مسکو  (MMSI) ایجاد شد که یک مرکز مشاوره علمی در تمام امور دندانپزشکی تبدیل شد. در سال 1999، موسسه وضعیت دانشگاه را دریافت کرد و به عنوان دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو (MSUMD)  شناخته شد. این دانشگاه دارای با یک نام غیر رسمی در اصطلاح رایج، “دانشگاه پزشکی سوم” شناخته شده است.

دوره های دندانپزشکی در انستيتو مسكو سماشکو

معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی مانند دندانپزشکی مسکو  است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های مسکو خصوصی در این کشور معمولا بالا می باشد. بورسیه تحصیلی در دندانپزشکی مسکو معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی مسکو یا بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درمسکو برای شما امکان پذیر می گردد.

معمولا بورسیه برای تحصیل در روسیه در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در مسکو در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در مسکو در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های مسکو با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

اولین و یکی از بزرگترین مدارس و مراکز پزشکی برای دهان و دندان پزشکی در اتحاد جماهیر شورویاین دانشگاه است. از سال 1922 بخشی از این موسسه به ابتکار N. A. Semashko و G. Dauge به عنوان موسسه دندانپزشکی دولتی تاسیس شد. در سال 1927 موسسه دولتی از دندانپزشکی مسکو ایجاد شد. در سال 1932، موسسه تحقیقات دولتی دهان پزشکی و دندان؛ در سال 1935، موسسه دندانپزشکی مسکو؛ و در سال 1949، مسکو پزشکی موسسه دندانپزشکی  Stomatologist ایجاد شد. افراد شناخته شده که در این موسسه کار کرده اند شامل  B. N. Bynin، G. Dauge، I. G. Lukomskii، A. S. Pekker، E. E. پلاتونوف، و مسئول عضو فرهنگستان علوم پزشکی اتحاد جماهیر شوروی A. I. ها Evdokimov می باشد.

در سال 1973، موسسه شامل بخش های دهان و دندان و درمان پزشکی؛ دارای شیفت شب شد؛ یک بخش برای بهبود شرایط مدرسان نیز به این دانشگاه اضافه شد؛ یک دانشکده تحصیلات تکمیلی؛ و یک برنامه اقامت بالینی نیز موراد افزوده شده به این دانشگاه بودن.  این دانشگاه شامل subdepartments؛ دارای سه آزمایشگاه مشکلات خاص و یک آزمایشگاه تحقیقاتی مرکزی؛ و بیش از ده کلینیک واقع در بیمارستان بزرگ مسکو که دارای (5000 تخت)؛ و یک کتابخانه با حدود ، 400000 جلد کتاب است.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های مسکو با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در مسکو بدون مدرک زبان ممکن است ، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در مسکو در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان روسی و انگلیسی می باشد.

در سال تحصیلی 1972-1973، موسسه بیش از، 5500 دانش آموز، بیش از 700 مدرسان و محقق، از جمله 70 استاد و پزشکان علوم، و بیش از 400 دانسنت و نامزد دریافت جوایز در زمینه علوم را در خود جای داده بود. این موسسه قادر به اعطای مدرک دکترا است. آثار علمی و مجموعه مشکلات فعلی در دندان پزشکی منتشر شده از سال 1923  بین سال های 1939 و 1972 موجود است، افراد آموزش دیده در این موسسه حدود، 9000 متخصص می باشد. در سال 1972 پرچم قرمز کار به این دانشگاه اهدا شد.

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درمسکو مطلع گردید.

  • oleg Yanushevich، DDM – از MSUMD، استاد، دکتر افتخاری روسیه
  • آناتولی شارپنک (1895 – 1969) – محقق و کارشناس ارشد بیوشیمی، استاد. او در سال 1939 در این دانشگاه در گروه شیمی زیستی حضور داشت. تا سال 1969 بنیانگذار یکی از نظریه های منشا و توسعه پوسیدگی دندان، شناخته شده به عنوان نظریه شارپنک پوسیدگی را عنوان کرد.
  • یاکوف کان، MD – استاد اورولوژی.
  • لئو Bokeria، MD – استاد، فرهنگستان از RAMS ، مدیر مرکز علمی جراحی قلب و عروق.  Bakulev علوم پزشکی، رئیس گروه قلب و عروق جراحی و مداخله قلب و عروق.

رتبه و رنکینگ دانشگاه سماشکو

uniRank یکی از موتورهای جست و جو گر وبسایت های اصلی رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دنیا است که بیش از 13600 دانشگاه شناخته شده دنیا و 200 کالج در نقاط مختلف جهان را مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی کرده است. این وبسایت در حال حاضر دانشگاه هایی را شامل می شود که ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • دانشگاه به طور رسمی شناخته شده باشند و توسط سازمان های ملی و ارگان های کشور ، مثل وزارت آموزش عالی و یا سایر نهاد های دولتی مورد تایید قرار گرفته باشد.
  • به طور رسمی مجوز و صلاحیت برگزاری حداقل یکی از دوره های آموزشی ، به عنوان مثال مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و دکتری را، داشته باشد.
  • دروس مربوط به تحصیلات عالی را در قالب کلاس های حضوری و با استفاده از تجهیزات دانشگاهی ، به شکل سنتی خود به دانشجویان ارائه دهد.

5 معیار موثر در امتیاز دهی به موسسات آموزشی؛ یا به عبارتی دیگر فرمول اصلی به کار گرفته شده و نحوه ی نمره گذاری و رتبه بندی دانشگاه ها، بنا به دلایل مربوط به کپی رایت و هم چنین به حداقل رساندن امکان تقلب و دست کاری نتایج از جانب دانشگاه ها برای کسب رتبه بهتر، توسط این وبسایت ارائه نشده است.

این همان فلسفه ای است که موتور جست و جو گر گوگل برای الگوریتم رتبه بندی های خود به کار می برد. از آنجایی که uniRank یک سیستم رتبه بندی غیرآکادمیک دانشگاهی اینترنتی است، طبق قوانین برلین، در مورد آن سخت گیری های کمتری وجود دارد و نیازی به شفاف سازی متود های رنکینگ و شیوه ی ارزیابی و اعلام نتایج نیست.

  • رتبه ی دانشگاه سماشکو در سطح جهانی : 5436
  • رتبه ی در کشور روسیه: 136

رشته های دانشگاه سماشکو

پزشکی عمومی، سالانه تعداد متوسط فارغ التحصیلان تمام وقت و نیمه وقت این دانشگاه 700 نفرند. برنامه ی تحصیلی دوره ی کارشناسی شامل 56 درس است و لازم به ذکر است که تاکید کنیم این دوره شامل موارد بسیاری از بهداشت عمومی است. تخصص «خدمات اجتماعی» (مدرک لیسانس)، «مددکاری پزشکی و اجتماعی»، برنامه ی تحصیلی این دوره شامل 64 درس در 17 دپارتمان در دانشکده های مختلف است. در حین تحصیل دانشجویان اطلاعاتی در حوزه های جامعه شناسی، روان شناسی، بوم شناسی اجتماعی، خدمات حل اختلاف، تئوری و روش های خدمات اجتماعی، مراقبت های تسکینی، مبانی قانون و سیاست های اجتماعی، کسب خواهند کرد.

رشته های دانشگاه سماشکو

تحصیلات حرفه ای تکمیلی، آموزش متخصصان حرفه ای تکمیلی برای همه ی افرادی که امکان دسترسی به موسسات حرفه ای تکمیلی را ندارند امکان ترکیب تحصیلات پزشکی عالی و تکمیلی را فراهم می آورد تا از به روز ترین روش های آموزش تشخیص و درمان بیماری استفاده شود.

  • دندانپزشکی پیشگیرانه (مدرک متخصص بهداشت)، مدت زمان تحصیل: دوره ی تمام وقت یک سال و ده ماه، فارغ التحصیلات می توانند به عنوان متخصص بهداشت در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند و همچنین می توانند به عنوان دستیارهای حرفه ای نیز به کار گرفته شوند.
  • دندانپزشکی پروتزی (مدرک تکنسین دندانپزشکی)، مدت زمان تحصیل: تمام وقت 2 سال و ده ماه، فارغ التحصیلان تبدیل به متخصصانی در بازار رقابتی ای می شوند که می توانند مهارت هایشان را در همه ی حوزه های دندانی به کار گرفته و صلاحیت های خود را بهبود بخشند.
  • پزشکی عمومی (مدرک متخصص)، مدت زمان تحصیل: تمام وقت 3 سال و 10 ماه، فارغ التحصیلان می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند. محیط کاری اصلی آنها در خدمات پزشکی اورژانسی است.

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه سماشکو

هزینه تحصیل در مسکو در دانشگاه سماشکو به قرار زیر می باشد، پزشکی عمومی، دکترای پزشکی، کارشناسی جراحی: برای تحصیل به زبان انگلیسی 11000 دلار آمریکا, سال اول و 10000 دلار آمریکا از سال دوم تا ششم (هر سال):

  • پزشکی عمومی، دکترای پزشکی، کارشناسی جراحی: تحصیل به زبان روسی 10000 دلار آمریکا هر سال
  • دندانپزشکی/ پزشک دهان/ جراحی دندان: تحصیل به زبان انگلیسی 11000 دلار آمریکا سال اول و 10000 دلار آمریکا برای سال های دوم تا پنجم (هر سال)
  • دندانپزشکی/ پزشک دهان/ جراحی دندان: تحصیل به زبان روسی 10000 دلار آمریکا در هرسال
  • داروسازی: تحصیل به زبان انگلیسی 7800 دلار آمریکا برای سال اول و 6800 دلار برای سال های دوم تا پنجم (هر سال)
  • داروسازی: تحصیل به زبان روسی 6800 دلار آمریکا برای هر سال
  • پرستاری: تحصیل به زبان روسی 6800 دلار آمریکا هر سال
  • رزیدنت بالینی/ تحصیلات تکمیلی 6000 تا 10000 دلار آمریکا هر سال PhD 6000 تا 10000 دلار آمریکا هر سال
  • دوره ی پیش نیاز/ مقدماتی پزشکی 4500 دلار آمریکا هر سال
  • بیمه ی پزشکی: 150 دلار آمریکا (هرسال)
  • معاینات پزشکی: 50 دلار آمریکا (هر سال)
  • ثبت نام و تمدید ویزا: 100 دلار (هرسال)
  • تایید و معادل سازی مدارک در وزارت تحصیلات فدراسیون روسیه: 400 دلار آمریکا (تنها برای بار اولی که دانشجو وارد می شود).

به جز هزینه های ذکر شده در بالا دانشجو می بایست هزینه های پذیرش، هزینه ی بررسی درخواست، هزینه ی ثبت نام، هزینه های اداری و هزینه های فرودگاهی را هم بپردازد. در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و مهاجرت تحصیلی به روسیه با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 دیدگاه برای “تحصیل در روسیه انستيتو دندانپزشکی مسکو سماشکو

  1. عایرضا رهبر گفت:

    سلام
    دانشگاه معتبری مثل سماشکو چرا باید از تایید وزارت بهداشت
    خارج بشه
    این همه سال حداقل از ۲۰۰۳ رو بخاطر دارم ک مورد تایید بود.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در این سری تصمیم وزارت بهداشت، رنکینگ های شانگهای و qs مطرح بوده است.

  2. باران گفت:

    باسلام درچه صورت میشه بامعدل 13/86 دیپلم تجربی دندان پزشکی دانشگاه دولتی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت قبول شد؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولا دانشگاه های روسیه دارای شرایط خاصی از جهت معدل نیستند.

  3. محسن ترابي مهر گفت:

    سلام وقت بخير ، اين موضوع درست است كه دانشگاه سماشكو از ليست دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت خارج شده ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، این دانشگاه خیلی وقت هست که از تایید وزارت بهداشت خارج شده است.
      حدود اوایل ابان ۹۵ این دانشگاه از لیست خارج شد.

  4. محمد محمودی گفت:

    با سلام
    آیا برای امسال دانشگاهها ی روسیه مورد تایید هست؟
    من با معدل 13 و خورده ای سال سوم میتونم تو دانشگاه های مسکو پذیرش بگیرمبگیرم تو دندانپزشکی؟
    هزینه یک سال تو دندانپزشکی چقدر هست.
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله اتفاقا دانشگاه هایی بیشتری مورد تایید واقع شده اند، دانشگاه های پزشکی دوستی ملل یا رودن مسکو کازان دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ از جمله دانشگاه هایی هستند که در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه هستند.

  5. elham گفت:

    سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم برای پذیرش گرفتن توی این انستیتو باید چه شرایطی داشته باشیم؟معدل پیش دانشگاهی باید بالا باشه؟یا باید رتبه کنکور و قبولی کنکور رو داشته باشیم؟با توجه به اینکه توایران مثلا شخص با رتبه 2000 نمیتونه دندان پزشکی بخونه ،ایا تو روسیه این امکان هست که بارتبه های مثلا3000 یا 4000برای تحصیل در دندان پزشکی اقدام کرد؟من میخوام از همون ابتدا تواین انستیتو درس بخونم و هیچ مقطعی رو توایران نگذرونم.شدنی هست این موضوع؟یا فقط برای دوره های لیسانس و فوق لیسانس پذیرش میگیرند؟ایا برای درس خوندن به زبان انگلیسی باید هزینه ای بپردازیم؟؟ببخشید که سوالا زیاد شد من ساکن شیرازم و در اینده حضوری میام موسسه.فقط جواب این سوالا برام خیلی مهمه.مرسیی از وقتی که میذارید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای قبولی و پذیرش از داشگاه سماشکو نیاز به هیچ کدام از موارد مذکور توسط شما نیست. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو فقط به زبان روسی است. البته شایان ذکر است که در لیست جدید وزارت بهداشت برای دانشگاه های روسیه این دانشگاه از لیست خارج شده است.

  6. alirezaazadbakht گفت:

    سلام من میخوام حضوری مزاحم شم ولی چند تا سوال دارم قبلش؟
    1:من الان سوم تجربی دانش اموز تیزهوشان معدلم تو این یازده سال کم تر از 19 نیومده و امسالم خوب میاد.ایا میتونم بدون رد کردن پیش دانشگاهی وارد انسیتو شم؟

    2:مساله سربازی چی؟

    3:میانگین هزینه سالیانه یک فرد متوسط چقدر می باشد؟
    4: الان من دقیقا باید چیکار کنم:-)؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      1- بله امکان اخذ پذیرش در روسیه بدون مدرک پیش دانشگاهی وجود دارد.
      2- مشکلی نیست، با مشاورین موسسه در این زمینه صحبت بفرمایید.
      3- میانگین هزینه ماهانه حدود 400 تا 600 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *