اعزام دانشجو به پرتغال

کشور پرتغال دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد، خط ساحلی و شهرستان های زیبا وعلاقه تاریخی و تجارب فرهنگی از جمله خصوصیات این کشور می باشد، پرتغال یک کشور در غرب اروپا می باشد. قطعا جذاب ترین مقصد در قاره اروپا است. گذشته از آن این کشور با بسیاری از مکان های تاریخی و زیبایی های طبیعی و همچنین فرهنگ معاصر و شب زنده داری شناخته شده است. این مقاله توسط وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در رابطه با تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال تهیه شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در پرتغال از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و اعزام دانشجو به پرتغال برای متقاضیان تحصیل در این کشور کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به پرتغال به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط و تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال

بسیاری افراد جهت مهاجرت به پرتغال معمولا از طریق تحصیل در پرتغال اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی پرتغال میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به پرتغال می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در پرتغال و سرمایه گذاری در پرتغال نیز وجود دارند. تابعیت پرتغال از طریق تولد فرزند در پرتغال از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

اگر شما از طرفداران دنیای موسیقی هستید، میتوانید در شهرها اصلی این کشور در امتداد مناطق ساحلی تعداد قابل توجهی جشنواره موسیقی را با توجه به سلیقه خود پیدا کنید. اما در صورتی که از این مسائل لذت نمی برید، مهم نیست چرا که گروه های مختلف دانشجویی در شهرها پرتغال تضمین می کنند که شما همیشه چیزی برای سرگرمی دارید. بنابراین، اگر شما عاشق مواد غذایی، کوهنوردی، موسیقی و … هستید، انتخاب این تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال یک گزینه عالی است.

مقاله زیر اطلاعات مفیدی در مورد دانشگاههای برتر در پرتغال، و همچنین شهرهای دانشجویی محبوب و اطلاعات عملی برای کمک به شما دارد.

دانشگاه های پرتغال

پنج دانشگاه در کشور پرتغال دارای در رتبه بندی جهانی  QSدر سال 2015 می باشد، بالاترین ورودی دانشجو در دانشگاه پورتو است که در رتبه 308 در جهان قرار دارد. از ویژگی های ای دانشگاه سابقه ای طولانی و شناخته شدن در نظام آموزشی جهان است، نظام آموزش عالی پرتغال در رتبه 35 در رتبه بندی جهانیQS  قرار دارد. سیستم آموزش عالی این کشور بسیار قدرتمند است.

و همچنین دانشگاه پرتغال دارای تعدادی از دانشکده های صنعتی پلی تکنیک قدرتمند می باشد. تفاوت اصلی بین این دو این است که در این دانشگاه ها تمرکز بیشتر بر تحقیقات علمی است، در حالی که در دانشگاه های پلی تکنیک دانش آموزان برای یک مسیر شغلی خاص متمرکز شده و برای آن آماده می شوند. برخی از مطالب ارائه شده در این دو دانشگاه یا دانشکده های صنعتی متفاوت است، اما در بسیاری از موارد همپوشانی وجود دارد. به عنوان مثال، در هر دو دانشگاه و دانشکده های صنعتی در رشته مهندسی، مدیریت و علوم انسانی واحد در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

از سال 2006، در کشور پرتغال فرآیند اصلاحات بولونیا در سراسر دانشگاه ها و دانشکده های صنعتی این کشور اجرا شدند، روند اصلاحات در اروپا با هدف ایجاد یک ساختار مشترک برای آموزش عالی در سراسر اروپا به تصویب رسید. در این ساختار، دانشگاه پرتغالی سه سطح و درجه علمی را ارائه می دهد. که عبارتند از: سطح کارشناسی یا  licenciatura، که معمولا بین سه تا چهار سال طول می کشد. تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد و یا mestrado، که یک یا دو سال طول می کشد. و سطح دکترای یا  duotoramento، که معمولا سه سال طول می کشد.

اکثر دوره ها به ویژه در سطح کارشناسی در پرتغالی آموزش داده می شوند. در سطح کارشناسی ارشد، زبان تحصیل و برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی آموخته می شوند، اما هنوز قطعا در این کشور در اغلب موارد به زبان ملی صحبت می کنند؛ و لازم است شما تا حدودی به زبان ملی این کشور مسلط باشید زیرا آنها به زبان انگلیسی تکیه نمی کند.

اعزام دانشجو به پرتغال

دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو، در رتبه 308 رتبه بندی QS دانشگاه های جهان  در سال 2015 قرار دارد، و یک دانشگاه دولتی واقع در شهر پورتو است که در سال 1911 تاسیس شد، دارای تعداد بسیار زیاد بیش از 30،000 دانشجو می باشد، و همچنین از جمله 3280 دانشجوی بین المللی می باشد. با گسترش اخیر فعالیت تحقیق و توسعه، دانشگاه پورتو دارای خروجی قوی پژوهشی است. در این میان موسسه زیست شناسی سلولی و مولکولی، موسسه پاتولوژی و ایمونولوژی مولکولی و موسسه تحقیقات سیستم های کامپیوتری جزو مراکز تحقیقاتی شناخته شده می باشند.

دانشگاه نیولیسبون

مقام دوم در بین بالاترین دانشگاه های پرتغالی متعلق به دانشگاه لیسبون است، که در رتبه 351 در رتبه بندی جهان قرار دارد. و از سه دانشگاه های دولتی که در لیسبون قرار دارد، دانشگاه نیو لیسبون، به صورت غیررسمی NOVA شناخته شده است، جمعیت دانشجویی در این دانشگاه بیش از 19،000 نفر می باشد. از مزایای دانشگاه نیو لیسبون وجود دانشکده های تخصصی با تاکید خاص بر STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و شهرت بخش های  (امور مالی، حسابداری، مدیریت و اقتصاد) است. این دانشگاه همچنین مدرسه لیسبون MBA، را با همکاری با شرکت دانشگاه کاتولیک مسیحی Universidade پرتغال راه اندازی کرده است.

دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra)

قدیمی ترین دانشگاه پرتغال دانشگاه کویمبرا است، که در سال 1290 تاسیس شد. اگر چه دانشگاه اخیرا در رتبه بندی کمی پایین تر از قبل قرار گرفته است و در سال های اخیر راه را برای دانشگاه جدید مانند دانشگاه پورتو، دانشگاه کویمبرا باز کرده است اما هنوز دارای رتبه 367 در رتبه بندی QS  دانشگاه های جهانی قرار دارد. این دانشگاه در شهرستان کویمبرا (پایتخت ملی سابق) قرار دارد، و در حدود 21،800 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند، این دانشگاه دارای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی می باشد که در هشت دانشکده هنر و علوم انسانی مشغول تحصیل می باشند.

از دیگر دانشگاه های معتبر در پرتغال می توان دانشگاه لیسبون ( با رتبه 481-490 در جهان)، دانشگاه مسیحی کاتولیک لیسبون پرتغال با (دانشکده بازرگانی و اقتصاد و دانشکده نوا بازرگانی و اقتصاد ) ( با رتبه 651-700 در جهان) می توان نام برد.

شهرهای دانشجویی در پرتغال

در این مقاله در رابطه با برخی از شهرهای دانشجویی محبوب پرتغال، و دانشگاههای برتر لیسبون، پورتو و کویمبرا به بحث و بررسی می پردازد.

لیسبون

این شهر در سواحل غربی پرتغال واقع شده است، لیسبون (یا لیسبون) دارای فرهنگ غنی، تاریخ و شخصیت های مهم، مواد غذایی گوناگون، شراب، موسیقی و شب زنده  و … می باشد. زیبایی این شهر در حدیست که اصطلاحا می توان آن را پایتخت اروپا نامید.. ساختمان های تاریخی، خیابان پیچ در پیچ قدمت تاریخی این شهر را نشان می دهد در لیسبون شما با، موسیقی سنتی گرفته تا گروههای موسیقی الکترونیکی جدید، از حمام های سنتی عمومی تا قهوه خانه های پر جنب و جوش و حتی کاباره های زنده را میتوانید مشاهده کنید.

در لیسبون مناظر بزرگ از زمین های پر از تپه قابل مشاهده است، اگر چه این باعث می شود راه رفتن و دوچرخه سواری بیشتر طرفداران زیادی داشته باشد که قطعا سبب ( سطح تناسب اندام ) می گردد.

دو دانشگاه های دولتی لیسبون دارای رتبه بندی برجسته QS در بین دانشگاه های جهان در سال 2015 می باشد. دانشگاه نیو لیسبون ( رتبه 351) و دانشگاه لیسبون ( رتبه 481-490) را دارا می باشند، و همچنین دانشگاه  خصوصی ها مسیحی کاتولیک پرتغال Universidade، دارای رتبه (651- 700) می باشد. از جمله دانشگاه های دیگر این شهر شامل دانشکده های فنی پلی تکنیک لیسبون، موسسه دانشگاهی لیسبون، دانشگاه Lusiada، اتونوما دی لیسبون، دانشگاه اقتصاد کاتولیک لیسبون، و دیگر دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد.

پورتو

دومین شهر مهم پرتغال، پورتو است که در سواحل غربی این کشور واقع شده است، با بیش از 300 کیلومتر فاصله در شمال پایتخت قرار دارد. این شهر ، مانند لیسبون، دارای تاریخ غنی و ترکیبی از پایه های تاریخی عمیق همراه تنوع آشپزی، موسیقی و شب زنده داری می باشد. خیابان های این شهر، و همچنین دارای مسیرهای باریک تاریخی، راه پله ها و خیابان های قدیمی، در ترکیب با فضای مدرن و امکانات کارآمد می باشد. شهر پورتو یک مقصد جذاب برای دانشجویان و توریستان است.

شهر پورتو دارای دانشگاه پورتو (دارای رتبه 308 در رتبه بندی جهانی)، و همچنین  موسسه پلی تکنیک پورتو و تعدادی از دانشگاه های خصوصی می باشد. این دانشگاه ها شامل دانشگاه Universidade Lusiada و دانشگاه فرناندو پسوآ و دانشگاه کاتولیک مسیحی می باشد.

کویمبرا

این شهر در بین لیسبون و پورتو قرار دارد، کویمبرا دارای قدیمی ترین دانشگاه پرتغال است. این شهر نیز دارای معماری و خیابان های قرون وسطی می باشد، که میتوان آنها را در بین زندگی مدرن امروزی پیدا کنید. این سبک معماری به ویژه برای دانشجویان پر جنب و جوش سرگرم کننده است. دانشگاه کویمبرا گزینه بسیار مناسب و محبوب در میان دانشجویان بین المللی برای تحصیل در پرتغال است. گزینه های دیگر در این شهر عبارتند از موسسه پلی تکنیک د کویمبرا، و چند موسسه تخصصی دیگرمی باشد.

تحصیل در پزشکی ، دندانپزشکی پرتغال

یکی از مزایای تحصیل در پرتغال  این است که بعد از پنج سال تحصیل در این کشور دانشجویان میتوانند تقاضای تابعیت پرتغالی نمایید و رسمآ اقامت کشور پرتغال را داشته باشند.

در صورت داشتن شرایط مناسب و رزومه تحصیلی قوی دانشجویان متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال می توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور بورسیه تحصیلی هم دریافت کنند.

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی 5000 تا 8000 یورو در  سال می باشد. مدت زمان تحصیل در رشتۀ پزشکی در پرتغال 6 سال و مدت زمان تحصیل در رشتۀ دندانپزشکی ودارو سازی در پرتغال 5 سال میباشد ، از دیگر مزایای تحصیل در پرتغال اینست که برخلاف کشورهای دیگر که دانشجو محدودیت ساعت برای کار کردن دارد، دانشجو در پرتغال اجازه کار فول تایم دارد و میتواند مشغول بکار شود و خرج زندگی خود را هم تآمین کند.

پذیرش تحصیل در دانشگاه پرتغال

از شرایط اعزام دانشجو به پرتغال اینکه؛ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در پرتغال از طریق یک سیستم آنلاین متمرکز، به نام کاندیتور (Candidatura) آنلاین صورت می گیرد، که با شش برنامه منظم به متقاضیان اجازه می دهد تا اولویت خود را انتخاب کنند. شما موظف به ارسال مدارک تحصیلی متوسطه و قبولی در آزمون ورودی در کشور خود هستند. دانشگاه های دولتی با استفاده از آزمون های ملی پذیرش می کنند، در حالی که دانشگاه های خصوصی آزمون خود را دارند. برای تحصیل در پرتغال و اعزام دانشجو به پرتغال (به احتمال زیاد) شما نیاز به اثبات مهارت زبان خود دارید.

دانش جویان در سطح کارشناسی ارشد باید، تمام مدارک مورد نیاز، را به طور مستقیم به دانشگاهی که مایل به تحصیل در آن هستند ارسال کنند تا صلاحیت قبلی آنها اثبات شود.

مدارک لازم ویزای تحصیلی پرتغال

کسانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تقاضای پذیرش در دانشگاه های پرتغال را دارند بایستی برای بیش از سه ماه ویزای اقامت منطقه اقتصادی اروپا و سوئیسرا  قبل از ورود به کشور بگیرند. این ویزا را می توان از طریق نزدیکترین سفارت یا کنسولگری پرتغال به کشور خود دریافت کنند، و نیاز به:

  • گذرنامه معتبر برای حداقل سه ماه؛
  • تکمیل فرم های لازم؛
  • پذیرش نامه از یک دانشگاه پرتغال؛
  • ترجمه مدارک؛
  • فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه؛
  • عکس گذرنامه ای؛
  • گواهی عدم سوء سابقه؛
  • کپی از بیمه درمانی؛
  • مدرک از دارا بودن بودجه مالی کافی برای زندگی- یا بیانیه بانکی و یا مدرک دال بر بورسیه تحصیلی.

هزینه ویزای شما حداکثر € 170 یورو (~ US $ 190 دلار آمریکا) می باشد و ظرف مدت دو یا سه ماه صادر می شود، بنابراین شما باید در زمان مناسب اقدام کنید. دانشجویان از اتحادیه اروپا باید برای اخذ کارت اقامت شهروندی اتحادیه اروپا در چهار ماه پس از ورود در پرتغال اقدام کنند.

شهریه و هزینه های زندگی

شهریه متغیر بستگی به دانشگاه محل تحصیل در پرتغال دارد مجموعه هزینه های زندگی دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه دولتی به احتمال زیاد بسیارکمتر از هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه های خصوصی است. شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور متوسط حدود 950-1،250 یورو در هر سال یا (1،075-1،415 $ دلار آمریکا) در حالی که هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در حدود 2،500-3،000 € یورو در سال یا 2،830- 3،40 دلار آمریکا می باشد.

اگر چه هزینه های زندگی در پرتغال در سال های اخیر افزایش یافته است، اما هنوز هم یک محل نسبتا مقرون به صرفه برای زندگی است. بیشترین هزینه زندگی در این کشور مربوط به هزینه اسکان خواهد بود، و ارزان ترین گزینه برای اسکان خوابگاه های دانشگاه محل تحصیل می باشد، که به احتمال زیاد هزینه آن بین € 165-230 یورو یا US $ 190-260 دلار آمریکا در ماه می باشد، در حالی که اجاره یک آپارتمان خصوصی در محل اقامت تقریبا  € 400 (~ 450 $) در هر ماه هزینه دارد.

کل هزینه های زندگی در سال در حدود € 7،800-10،200 (~ آمریکا 8،830-11،550 $) می باشد، اما ممکن است برای زندگی در شهر بزرگ مانند لیسبون هزینه بیشتر باشد.

دانش آموزان اتحادیه اروپا می تواند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و تمام وقت در بین دو ترم کار کنند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل در کشور پرتغال و دیگر کشورهای اروپائی و آمریکائی است و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا جهت ورود به کشور پرتغال را در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به پرتغال و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در پرتغال را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به پرتغال

1- زبان تحصیل جهت اعزام دانشجو به پرتغال چیست؟

در مقطع کارشناسی برخی دروس به زبان پرتغالی یا اسپانیایی ارائه می شود. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در برخی رشته ها وجود دارد. در مقاطع بالاتر همه رشته ها به زبان انگلیسی است.

2- پس از اعزام دانشجو به پرتغال دانشجویان اجازه کار حین تحصیل دارند؟

بله، با توجه به مقطع تحصیلی، به میزان ساعات مشخص شده ای اجازه کار دارند.

3- آیا جهت اعزام دانشجو به پرتغال داشتن مدرک زبان الزامی است؟

بله، جهت تحصیل به مدرک زبان آیلتس، با نمره مورد تایید دانشگاه مورد نظر نیاز است.

4- آیا دانشجویان پس از اعزام تحصیلی به پرتغال می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند؟

بله، بعد از فارغ التحصیلی و در صورت یافتن کار و پرداخت مالیات برای مدت زمان تعیین شده ای، این امکان وجود دارد که جهت اخذ اقامت دائم درخواست دهند.

5- آیا پس از اعزام دانشجو به پرتغال، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله، در پرتغال با داشتن شرایط لازم از جمله رزومه تحصیلی قوی، شانس اخذ بورسیه تحصیلی بسیار بالاست.

6- بهترین دانشگاه های پرتغال جهت اعزام دانشجو کدامند؟

دانشگاه پورتو، دانشگاه نیولیسبون، دانشگاه کویمبرا، دانشگاه مینهو و غیره

7- جهت اعزام دانشجو به پرتغال ارائه تمکن مالی الزامی است؟

بله، داشتن تمکن مالی جهت تامین هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در پرتغال الزامی است.

8- پس از اعزام دانشجو به پرتغال، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور چه میزان است؟

به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال، 500 تا 800 یورو در ماه خواهد بود.

9- بهترین شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به پرتغال کدامند؟

شهر لیسبون، شهر پورتو و شهر کویمبرا

10- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پس از اعزام دانشجو به پرتغال چه میزان است؟

به طور میانگین هزینه تحصیل رشته های پزشکی در پرتغال 5,000 تا 8,000 دلار در سال می باشد.

11- هزینه دریافت ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به پرتغال چه میزان است؟

جهت دریافت ویزا متقاضیان می بایست مبلغ 170 یورو پرداخت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *