تحصیل در دانشگاه پزشکی ووج در لهستان

دانشگاه پزشکی ووج یا لودز در لهستان ، دوره های آموزش پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دکترا و.. را به افراد پیشنهاد می کند. مدرک پزشکی دانشگاه ووج در سراسر منطقه اقتصادی اروپا و اطراف آن شناخته شده می باشد، منطقه ای که رویای دانشجویان بین المللی که قصد پزشک شدن را دارند به واقعیت تبدیل می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان در سال 2002 تاسیس شد که نتیجه آن در آکادمی دانشگاه پزشکی ووج در لهستان در سال 1950، آکادمی پزشکی ارتش ووج در سال 1958 و مجلس لهستان در27 ژوئن سال 2002 مشاهده شد. بنابراین با توجه به وجود آکادمی پزشکی و آکادمی پزشکی ارتش، بیش از 34000 پزشک، دندانپزشک، داروساز و دیگر متخصصان پزشکی در این دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند.

دانشگاه دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان آموزش های خود را در هر دو دانشگاه پزشکی ادامه داد و به عنوان یک میراث غنی شناخته شد. این دانشگاه در رتبه معتبرترین کالج های پزشکی در لهستان قرار گرفت و افرادی با رتبه های بالا و موفق در آزمون از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، کسانی که برای نخستین بار داوطلب شده بودند.

دانشگاه دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان 4 بیمارستان آموزشی، 77 ساختمان و 5 دانشکده را در خود جای داده است.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در لهستان از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در لهستان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به لهستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان

بسیاری افراد جهت مهاجرت به لهستان معمولا از طریق تحصیل در لهستان اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به لهستان می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در لهستان و سرمایه گذاری در این کشور نیز وجود دارند. تابعیت لهستان از طریق تولد فرزند در در این کشور وجود ندارد. زبان تحصیل در این کشور بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

تحصیل در دانشگاه پزشکی ووج در لهستان

دانشکده های دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان

  • دانشکده پزشکی با بخش دندانپزشکی.
  • دانشکده داروسازی.
  • دانشکده سلامت با بخش های پرستاری و مامایی.
  • دانشکده علوم پزشکی و آموزش های مقطع کارشناسی ارشد.
  • دانشکده پزشکی ارتش به زبان انگلیسی و بخش فیزیوتراپی و به طور کلی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و موسسات داخلی.

برای تحصیل بالینی، دانشگاه های دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان بیش از 160 تخت بیمارستان در 5 بیمارستان آموزشی را جهت خدمت رسانی به بیماران در خود جای داده اند، مواردی که برای فعالیت های تحقیقی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ضروری می باشند. دانشگاه های پزشکی از 34 ساختمان بیمارستانی که اغلب 1200 تخت در آن وجود دارد جهت فعالیت های خود استفاده می کنند.

دانشگاه هایی که در آن ها آموزش های بیمارستانی صورت می گیرد و یا دانشگاه های وابسته به وزارت علوم که بسیاری از خدمات تشخیصی و درمانی را برای 1250 حرفه پزشکی که شامل 750 متخصص با اساتید و دستیار اساتید می باشد به کار می گیرند، افرادی که از سلامت در منطقه ووج مراقبت می کنند و موجب ترویج سلامت و برنامه های مرتبط با آن می شوند.

دانشجویان دانشگاه دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان نقش بسیار مهمی در تبادل برنامه در بین آکادمی های بین المللی ایفا می کنند. لذا همزمان دانشجویان دانشگاه های اروپایی برای تحصیل به این منطقه می آیند و برای تبادل برنامه در چهارچوبه برنامه های آراسموس فعالیت می کنند. هر ساله چندین دانشجوی دانشگاه دانشگاه پزشکی ووج در لهستان فعالیت های عملی خود را به مدت 3 تا 6 ماه در کشورهای اروپایی مانند : ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسلواکی، انگلستان و دیگر کشور ها تکمیل می نمایند.

دورهای مقدماتی و کالج پری مدیکال در دانشگاه ووج یا لودز

این دوره مقدماتی به زبان انگلیسی ارائه می گردد و به مدت 1 سال به طول می انجامد. برگزاری این دوره ها برای دانشجویان بین المللی که قصد شرکت در برنامه های پزشکی و دندانپزشکی را دارند و یا شرکت مجدد و پیشرفت در امتحانات طراحی شده است. هدف از برگزاری این دوره ها ایجاد تفاوت ما بین دانش و آگاهی داوطلبان و کمک به آنان جهت تحصیل در سال های اولیه می باشد.

برنامه های پزشکی موجود در دوره های مقدماتی دانشگاه لودز

  • برگزاری کلاس های آزمایشگاهی زیست شناسی (160 ساعت )، کلاس های شیمی (160 ساعت ) و فیزیک (128 ساعت ).
  • 230 ساعت برنامه پزشکی به زبان انگلیسی.
  • کلاس های کالبد شناسی ( 50 ساعت ).
  • معرفی آموزش های حرفه ای، رقابت اجتماعی و مهارت های یادگیری ( 62 ساعت ).

شرایط لازم جهت پذیرش در دوره های مقدماتی دانشگاه لودز

مدرک دیپلم دبیرستان / گواهی صلاحیت دوره متوسطه برای پذیرش در دانشگاه.

گسترش سطح دانش ( پیشرفت ) در علوم شیمی، زیست شناسی و یا سطح استانداری از دانش در علوم فیزیک و ریاضیات، گواهی اتمام دوره متوسطه یا مدرک دیپلم.

شایستگی لازم جهت صحبت کردن و نگارش به زبان انگلیسی با ارائه گواهی زبان و نسخه ای از مدرک آموزش متوسطه.

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ووج یا لودز

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان مستلزم گذراندن دوره ای 6 ساله می باشد که برای فارغ التحصیلان دبیرستان / متوسطه طراحی شده است. این تحصیل تمام وقت در موسسات آموزش عالی لهستان به صورت اجباری و بر اساس استاندارهای آموزشی اروپا می باشد.

سال تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی از ماه اکتبر تا ژوئن می باشد با توجه به اینکه تنها در پاییز اتفاق می افتد.

برنامه مقطع کارشناسی ( دوره پیش بالینی )، دانشگاه های ووج 3 سال ( 6 ترم ) به طول می انجامد و موضوعات اصلی مانند : کالبد شناسی، شیمی، زیست شناسی، بیو فیزیک، بافت شناسی، زیست شناسی سلولی، میکرو بیولوژی، آسیب شناسی، داروسازی و دیگر موضوعات را در بر می گیرد همچنین برنامه مقطع کارشناسی ( بالینی ) دانشگاه های ووج نیز 3 سال به طول می انجامد و موضوعاتی نظیر : پزشکی داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی، پزشکی خانواده، مغز و اعصاب، تومورشناسی و درمان های تسکینی، گوش و حلق، چشم پزشکی، بیماری های عفونی و دیگر موضوعات را در بر می گیرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های ووج جهت اخذ مدرک کارشناسی

دیپلم دبیرستان یا گواهی صلاحیت دوره متوسطه برای پذیرش در دانشگاه یا مدرسه پزشکی در کشور خود. گسترش سطح معلومات ( پیشرفت ) در شیمی، زیست شناسی و یا سطح استانداردی از دانش درعلوم فیزیک یا ریاضیات، گواهی اتمام دوره متوسطه یا مدرک دیپلم. ناگفته نماند که نمره اخذ شده در این آزمون میبایست بیشتر از حد متوسط باشد.

صلاحیت کافی جهت صبحت و نگارش به زبان انگلیسی با ارائه مدرک CAE, CPE, TOFEL PBT  ( با کسب امتیاز 500 )، IELTS  ( 5،5 ) در صورتی که آموزش متوسطه به زبان انگلیسی ارائه نشده باشد.

دوره های پزشکی در دانشگاه ووج

دوره های پزشکی جهت اخذ مدرک دکترای پزشکی در دانشگاه های ووج 4 سال به طول می انجامد که این دوره ها تنها بخشی از برنامه های دوره 6 ساله می باشند. این برنامه ها جهت تکمیل دوره های پیش بالینی و اخذ حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (BSC  ) طراحی شده اند که اکثر آنان متعلق به آمریکا، کانادا، تایوان یا آمریکا در دیگر کشورها می باشد.

دوره های پزشکی (پیش بالینی)  دانشگاه های ووج 2 سال (4 ترم) به طول می انجامد و موضوعات اصلی مانند: کالبد شناسی، زیست شیمی، بیوفیزیک، بافت شناسی، زیست شناسی سلولی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، داروسازی و دیگر موضوعات را در بر می گیرد، در حالی که دوره های پزشکی (بالینی) این دانشگاه 2 سال (4 ترم) به طول می انجامد و موضوعات اصلی مانند : پزشکی داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی، پزشکی خانواده، مغز و اعصاب، تومورشناسی و درمان های تسکینی، گوش و حلق، چشم پزشکی، بیماری های عفونی و دیگر موضوعات را در بر می گیرد.

دانشجویان فارغ التحصیل میبایست حداقل امتیاز در گرایش های زیر را کسب کرده باشند:

  • شیمی عمومی ( یک و دو ) : 8 امتیاز ( در آزمایشگاه ).
  • شیمی آلی ( یک و دو ) : 8 امتیاز  ( در آزمایشگاه ).
  • زیست شناسی ( یک و دو ) : 8 امتیاز ( در آزمایشگاه ).
  • فیزیک ( یک و دو ) : 8 امتیاز ( در آزمایشگاه ).

هر داوطلب میبایست حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را برای تکمیل دوره های پیش بالینی داشته باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ووج یا لودز

تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان مستلزم گذراندن دوره ای 5 ساله می باشد که برای فارغ التحصیلان دبیرستانی / متوسطه طراحی شده است. دوره های پیش بالینی مانند کالبد شناسی، شیمی، زیست شناسی، بیو فیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی، زیست شناسی سلولی و دیگر موضوعات برای این دو سال تحصیلی در نظر گرفته شده اند.

دوره های پیش بالینی مانند : آسیب شناسی، داروسازی، آسیب شناسی فیزیکی، میکروبیولوژی و روانپزشکی برای شروع سال دوم در نظر گرفته شده اند. دوره های بالینی مانند : ( دندانپزشکی، دندانپزشکی اطفال، طب دندانپزشکی، ارتودنسی، پروتز دندان، پریودنتال، جراحی فک و دهان، کاشت دندان ) برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد چهار ساله دندانپزشکی در نظر گرفته شده اند.

دانشجویان موفق کسانی هستند که مدرک LEKARZ-DENTYSTA (DMD  ) (شابع ترین و شدید ترین نوع بیماری از نوع دیتسروفی ماهیچه ای ) را دریافت کنند.

مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه لودز

مقطع کارشناسی گرایش پرستاری دانشگاه های ووج 3 سال به طول می انجامد و برای فارغ التحصیلان دبیرستانی/ متوسطه طراحی شده است و به مطالعه تمام وقت جهت تحصیل عالی در موسسات لهستان بر اساس استانداردهای اروپا نیاز دارد. این برنامه بر روی آموزش، تحقیقات علمی و پیشرفت عملکرد اعضای هیئت علمی و مراقبت های بهداشتی متمرکز است.

از اهداف این برنامه آموزش و آماده کردن فارغ التحصیلان برای کسب مهارت بیشتر و افزایش اطلاعات عمومی آنان در خصوص بیماری های فردی، خانوادگی و درمان گروهی افراد می باشد. این خدمات ارائه شده در بیمارستان ها، موسسات بهداشتی ( کلینیک ها )، موسسات آموزشی مانند : ( مدارس، مهدکودک، کودکستان )، خانه سالمندان، مراکز درمانی، روستا ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

فارغ التحصیل رشته پرستاری می تواند در مراکز آموزشی به آموزش پرستاری، مشاوره، روش های پیشگیری، آموزش های پزشکی و چگونگی مراقبت از بیمار در خانه بپردازد. این موارد باعث آمادگی فرد جهت دور دوم تحصیلات و آموزش های لازم مقطع کارشناسی ارشد می گردد.

در طول این دوره ها دانشجویان با موضوعات اساسی مانند : کالبد شناسی، زیست شیمی، فیزیولوژی و … آشنا می گردند و علوم اجتماعی مانند : جامع شناسی، حقوق و فن آموزشی و … را فرا می گیرند.

شرایط لازم برای پذیرش 3 ساله در مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه ووج

مدرک دیپلم دبیرستان یا گواهی صلاحیت اتمام دوره متوسطه برای پذیرش در دانشگاه یا مدارس پزشکی ضروری می باشد.

سطح متوسطی از معلومات در زیست شناسی، گواهی اتمام دوره متوسطه / دیپلم دبیرستان. نمره کسب شده میبایست بالاتر از حد متوسط باشد.

مهارت لازم جهت صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی با ارائه مدارکی مانند : CAE,CPE,TOFFEL PBT (با کسب امتیاز 500 )، IELTS (5،5 ) در صورتی که آموزش در دوره متوسطه به زبان انگلیسی ارائه نشده باشد.

مقطع دکترای رشته پزشکی دانشگاه لودز

دوره های دکترای پزشکی در دانشگاه های ووج برنامه ای بسیار خاص برای دانشجویان بین المللیست و به زبان انگلیسی ارائه می گردد. این برنامه آموزش های موثر را در اختیار افراد قرار می دهد و فارغ التحصیلان را در خصوص تحقیقات پزشکی و آموزشی یاری می نماید. لذا دانشجویان فرصت های بسیاری برای مستحکم کردن پایه های تحقیقاتی در مناطق مختلف دارند.

برنامه های پزشکی دانشگاه های ووج پس از تفکر و تعقل عمیق و تحقیق در جهان علوم پزشکی برای رسیدن به هدف داخواه و حل مسائل پزشکی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. اخذ تحصیل رایگان درلهستان یا بورسیه تحصیلی نیز در این کشور وجود دارد برای اطلاعات بیشترموسسه ما یا سفارت لهستان تماس حاصل فرمایید.

دانشجویان پزشکی منتقل شده به دانشگاه های دانشگاه پزشکی ووج یا لودز لهستان

دانشجویان منتقل شده به دانشگاه های دانشگاه پزشکی ووج در لهستان مورد تایید دیگر دانشجویان کشور­­های اروپایی که در چهارچوبه فعالیت های اروپا عمل می کنند قرار گرفته اند و تنها برای گذراندن دوره های پیش بالینی (سال دوم و سوم از 6 سال برای اخذ دکترای پزشکی و سال دوم از 5 سال برای اخذ مدرک DMD ) به این دانشگاه منتقل شده اند.

درخواست دانشجویان برای اخذ انتقالی به دانشگاه دیگر میبایست مورد تایید رئیس دانشگاهی که قصد انتقال به آن را دارند قرار بگیرد و نامه ای تحت عنوان سوابق تحصیلی قبلی و در خواست به قصد انتقال به دانشگاه تحویل دهند.

تصمیم نهایی در خصوص پذیرش دانشجویان انتقالی، پس از تایید تمامی مدارک آنان توسط دانشگاه مربوطه اتخاذ می گردد.

لذا دانشجویانی که می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و قادر به ارائه مدارک خود نیستند می توانند از طریق اسکایپ مصاحبه انجام دهند.

مبلغ شهریه برای تحصیل پزشکی در دانشگاه ووج

دانشجویان سال اول می توانند شهریه خود را قسط بندی کنند و آن را در دو قسط ( یکی در ماه سپتامبر و دیگری را در فوریه ) پرداخت کنند که پرداخت در ماه سپتامبر یا فوریه بستگی به انتخاب شما دارد.

برنامه تحصیلیمبلغ شهریه
مقطع کارشناسی ( برنامه ای 6 ساله )11000 یورو در سال : از یکم تا پنجم

10000یورو در سال : ششم هر سال

فارغ التحصیلان دکترای پزشکی – برنامه ای 4 ساله12000 یورو در سال
مقطع کارشناسی دندانپزشکی – برنامه ای 5 ساله13000 یورو در سال
مقطع کارشناسی پرستاری – برنامه ای 3 ساله7500 یورو در سال

دنبال کردن قوانین مالی در خصوص تحصیل در دانشگاه ووج یا لودز لهستان که به عنوان یک موسسه دولتی عمل می کند بسیار ضروریست چرا که در صورت تاخیر در پرداخت شهریه دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه اضافی 13 در صدی که توسط دولت تعیین شده است می باشند.

جهت اطلاع در مورد شرایط مهاجرت به لهستان ، شرایط اخذ ویزای کار و اقامت سرمایه گذاری لهستان می توانید با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل در کشور لهستان و دیگر کشورهای اروپائی و آمریکائی است و کلیه امور مربوط به پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا جهت ورود به کشور لهستان را در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل در لهستان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به لهستان و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در لهستان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در لهستان بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

ویدئو و فیلم دانشگاه ووج یا لودز لهستان

در این قسمت فیلم کوتاهی از این دانشگاه را می توانید ملاحظه فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *