تحصیل داروسازی در فیلیپین در مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد و طی این 4 سال افراد را جهت ورود به صنعت داروسازی آماده می باشد. طی این 4 سال دانشجویان با ترکیب دارویی، تفکیک دارویی و غیره آشنا می شود. طبق اطلاعیه جدید وزارت بهداشت فقط دانشگاه up مورد تایید وزارت بهداشت هستند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در فیلیپین پرداخته است. امید است بتواند پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل داروسازی در فیلیپین

داروسازی در مقطع لیسانس دارای 72 واحد عمومی، 30 واحد تخصصی و 90 واحد حرفه ای و تکمیلی می باشد. حدهای حرفهای شامل کار در لابراتوار و همچنین دوره اینترشیپ و کار در بیمارستان نیز می باشد.

فارغ التحصیلان لیسانس داروسازی باید بعد از اتمام تحصیل بصورت عملی آموزش ببینند تا بتوانند وارد بازار از جمله موسسات آموزشی, داروخانه ها، بیمارستان ها، آژانس های دولتی و همچنین صنعت داروسازی بشوند.

تحصیل داروسازی در فیلیپین

مدارک جهت اخذ پذیرش داروسازی در مقطع لیسانس

هر مدرسه مدرک متفاوتی را جهت پذیرش اعلام می کند اما یک سری مدارک در تمامی موسسات تحصیلی یکسان می باشد. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک دیپلم( دیپلم تکمیلی 12 ساله) البته شایان ذکر است متقاضیانی که دوره دبیرستان خود را به اتمام نرسانیده اند با طی یک امتحان مورد ارزیابی قرار گیرند. این ارزیابی طی یک امتحان با نام PEPT صورت می گیرد.
  • مدارک مربوط به قبولی در آزمون کالج
  • قبولی در مصاحبه ای که توسط دانشگاه برگزار می شود.
  • ارائه گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه از مدرسه مورد نظر
  • کسب حد نصاب امتیاز در آزمون NAST

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در فیلیپین

University of the Philippines 

دانشگاه فیلیپین ،دارای سیستم نظام دانشگاهی دولتی در فیلیپین است و دانشگاه ملی در این کشور است. در 18 ژوئن 1908 توسط دولت استعمار آمریكا تاسیس شد و در اصل بنام دانشگاه فیلیپینی نامیده شد.دانشگاه فیلیپین دارای 8 دانشگاه تشکیل دهنده (CU) و 4 مدرسه ابتدایی در 15 دانشگاه در سراسر کشور است. در مانیل در سال 1909 بعنوان کالج های متعددی در زمینه ی هنرهای زیبا و پزشکی و جراحی افتتاح شد. Los Baños University of the Philippinesهمچنین به عنوان کالج کشاورزی در همان سال آغاز شد.

University of the Philippinesبه طور کلی، اغلب به عنوان دانشگاه برتر فیلیپین مطرح می شود. این دانشگاه همچنین 15،000 پزشک، 15،000 مهندس، 8،000 وکیل، 23،000 معلم و هزاران فارغ التحصیل در سایر رشته های دانشگاهی ایجاد کرده است که شامل حدود 260،000 فارغ التحصیل در سراسر جهان می باشد. University of the Philippines دارای بیشترین مراکز ملی تعالی و توسعه در میان موسسات آموزش عالی در کشور است و در میان 100 دانشگاه برتر در آسیا شناخته شده و دارای اعتبار بسیاری زیادی در جهت سیستم تبادل دانشجویی برای قاره ی آمریکاست و برای کشور امریکا جزو دانشگاه های معتبر در نظر گرفته شده است.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در فیلیپین

(تمام مبالغ با توجه به ((1 دلار آمریکا= 43.36 پزو)) ویرایش شد.)

هزینه تحصیل سال 2018-2019 به ازای هر دوره عبارت است از:

  • هر ترم7860 دلار برای ساکنان اورگن.
  • هر ترم 13428 دلار برای دانشجویان بین المللی و خارجی.

هزینه‌ی OSU برای سال تحصیلی 2018-2019 در هر ترم 591.17 دلار است. شهریه دانشگاهی OHSU برای سال 2018-2019، 587 دلار در هر ترم است. دانشجویان سال 1 و 2 باید تمام هزینه های OSU را پرداخت کنند. دانشجویان سال 3 تنها باید هزینه ساختمان OSU و هزینه OHSU دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویان سال 4 باید شهریه ی دانشگاهی OHSU کمتری، معادل 354 دلار را پرداخت کنند.

دسترسی به خدمات و برنامه های دیگر با پرداخت هزینه های OSU میسر می‌شود :

  • سیستم حمل و نقل کرولیس
  • خدمات بهداشتی دانشجویی
  • انجمن گرامیداشت دانشجویی
  • مرکز تفریحی دیکسون

دانشجویان داروسازی در هر سال سه ترم (پاییز، زمستان و بهار) انتخاب واحد می‌کنند، اما سال چهارم، فقط ترم تابستان دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و شهریه تحصیل، می توانید به مرکز اطلاعاتی مربوط به تحصیل و هزینه ایالت اورگن مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های OHSU را می‌توانید در اطلاعات مربوط به هزینه و شهریه تحصیل آن مشاهده کنید. اطلاعات مربوط به رشته‌ی داروسازی در صفحه آخر است.

تحصیل داروسازی در فیلیپین

هزینه تحصیل و زندگی در فیلیپین

هزینه زندگی در فیلیپین از فردی به فرد دیگر و و همچنین با توجه به دوره های تحصیلی انتخابی دانشجویان متفاوت است. اگرچه هزینه‌ی زندگی در فیلیپین در حد متوسط و مقرون به صرفه است. اما هزینه های دوره های تحصیلات عالی مراکز خصوصی بسته به دوره‌ی تحصیلی انتخاب شده بین 103-184 دلار متفاوت است.

این کشور، برای بسیاری از دانشجویانی که به تحصیل در رشته‌های پزشکی علاقه دارند محبوب است. شهریه‌ها نیز از موسسه‌ای به موسسه‌ی دیگر متفاوت است. میانگین هزینه دوره‌های تحصیل از 3000 دلار شروع می شود که غیر از این شهریه، هزینه زندگی دانشجویان بین المللی بین 1200 تا 1500 دلار در سال است. دانشجویان بین‌المللی خواهان شهریه کمتر و هزینه‌های زندگی کمتر هستند اما هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

  • اقامت – هزینه‌ی اقامت در آپارتمانی مشترک یا خوابگاه در هر نقطه از 46 دلار شروع می شود.
  • وعده های غذایی – هزینه‌ی متوسط غذا را می توان در 46 دلار تخمین زد.
  • هزینه های متفرقه – این هزینه ها عبارتند از حمل و نقل، هزینه‌ی لاندری یا مراکز لباسشویی ، هزینه های بهداشتی و سایر هزینه های شخصی را می توان 23 دلار برآورد کرد.

این هزینه هایی که ذکر شد به صورت تخمینی است و هزینه واقعی زندگی بسته به عواملی مانند سطح زندگی و محل اقامت ممکن است تغییر کند.

تحصیل دکترای داروسازی در فیلیپین

دکترای علوم داروسازی یک برنامه چهار ساله دانشگاهی برای افرادی است که به دنبال طیف متنوعی از حرفه ‌های عملی داروسازی هستند مانند صنعت، بیمارستان ها، جامعه، تحقیقات و نظارت تنظیمی در سازمان های دولتی. این یک حرفه بهداشتی است که نه تنها بر شناسایی، توسعه، تولید و توزیع دارو متمرکز است، بلکه مسئولیت مدیریت دارودرمانی بیماران، تولید و انتقال دانش در مورد انتخاب مناسب و استفاده‌ی درست از داروها و تأثیر آنها روی مردم را نیز بر عهده دارد. ارایه‌ی خدمات بیمار محور اکنون مورد توجه این برنامه است و ارائه چنین آموزش هایی به بهبود عزت این حرفه کمک خواهد کرد.

تحصیل کنندگان در علوم داروسازی با تخصص داروسازی بالینی در راستای مأموریت دانشگاه است که هدف آن تربیت دانشجویانی با دانش و مهارت هایی است که صلاحیت آنها را به عنوان متخصصان مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد. این ماموریت در واقع بالا بردن سطح آگاهی از مسائل بهداشتی فعلی و نحوه برخورد با آنها در سطح ملی و منطقه ای است که در نهایت به بهبود حرفه‌ی داروسازی در فیلیپین کمک می کند.

از آنجا که یک داروساز بالینی در حال حاضر به عنوان بخش مهمی از تیم مراقبت بهداشتی پذیرفته شده است. او هماهنگ با سایر پزشکان برای بهبود مراقبت بهداشتی کار می کند. این افراد، نقش های به خصوصی را با هدف تامین سلامت و ایمنی بیماران ایفا می‌کنند. از طریق داروسازان بالینی، اهداف درمان برای بسیاری از افراد به طور موثر تری محقق می‌شود. این به این دلیل است که این برنامه‌ی تحصیلی به این قشر کمک می‌کند تا مهارت های تحلیلی خود را توسعه دهند و در آینده مشاوران خوبی در زمینه‌ی درمان دارویی باشند.

این تخصص دانشجویان را با طیف گسترده ای از دانش، مهارت ها و منابع آشنا می کند تا به طور موثر به عنوان یک متخصص داروسازی بالینی در استفاده‌ی با کیفیت از دارو و مراقبت های دارویی عمل کنند. این مهارت ها شامل ظرفیت تشخیص، بررسی و نظارت بر رژیم دارویی بیمار؛ مهارت های ارتباطی موثر در سناریوهای بالینی و غیر بالینی، استفاده از ادبیات پزشکی و دارویی، و همچنین تشخیص و توصیف مسائل اجتماعی مربوط به استفاده‌ی دارویی می‌باشد.

علاوه بر این، نگرش داروسازان در مورد راهبردهای مدیریت زمان در حال حاضر برای داروسازی و مراقبت های بهداشتی و همچنین تحقیق و ارزیابی خدمات و عملکردهای داروسازی توسعه می یابد. به روز رسانی منظم این دوره‌های تحصیلی، شواهد بالینی در حال ظهور و بحث‌های موجود را با هم ادغام خواهد کرد. یکی از قدرتمندترین برنامه ها، تاکید بر پیشرفت کار بالینی و ادغام پزشکی مبتنی بر شواهد است.

محصلین دکترای علوم داروسازی با تخصص مدیریت داروسازی برای دانشجویانی طراحی شده که مایل به ترکیب موضوعات نظری دارو و مراقبت های بهداشتی با مدیریت کسب و کار هستند. این برنامه افراد را برای اعمال مدیریت، علوم اجتماعی و اقتصادی در مطالعات و مدیریت توزیع و استفاده از محصولات دارویی و ارائه سایر خدمات دارویی آماده می کند.

این تخصص نه تنها شامل دانش داروسازی است، بلکه به دانش کسب و کار، بازاریابی و سیاست عمومی نیز نیاز دارد. این، زمینه چالش انگیز و پرطرفداری است که می تواند دو گروه از احساسات را در بر گیرد: علم و تجارت. این زمینه‌ی تخصصی شامل دوره های آموزشی مقررات دارویی، بازاریابی و توزیع است و شامل آموزش طراحی تحقیق و روش ها، آمار، رفتار اجتماعی و سازمانی، اقتصاد دارویی، مدیریت خدمات دارویی، تحقیق، توسعه محصول و بازاریابی، قوانین و مقررات بهداشتی است که بیشتر روی داروشناسی و داروسازی، ارزیابی ریسک و سازماندهی سیستم مراقبت بهداشتی متمرکز است.

کسانی که این تخصص را دارند می‌توانند در صنعت داروسازی، محیط پزشکی یا سایر مشاغل مربوطه‌ی دولتی یا حتی آموزش داروسازی کار کنند. این تخصص درک افراد از نقش مدیران داروسازی و داروسازها را در ارتباط با سیستم های مراقبت های بهداشتی افزایش می‌دهد. مدیران دارویی به مدیریت، ترویج و مطالعه تاثیر محصولات و خدمات دارویی می‌پردازند.

امتحان برد تخصصی فیلیپین

فارغ التحصیلان داروسازی بعد از فارغ التحصیلی و قبل از اشتغال به کار باید در امتحان خاصی جهت اخذ مجوز کار شرکت کنند. این امتحان برد داروسازی نام دارد و سالی دوبار در ماه های جون و ژانویه برگزار می شود.

امتحان داروسازی شامل دو بخش مجزا می باشد:

  1. تدریس داروسازی بصورت تئوری: تدریس دروس میکروبیولوژی دارویی، سیستم تحویل دارو، تولید دارو، بیوشیمی دارویی و برنامه پزشکی فیلیپین
  2. تدریس داروسازی بصورت عملی:محاسبات دارویی، کار در داروخانه بیمارستان، مشاوره دارویی، مدیریت دارویی، کارشناس دارو

جهت کسب مدرک داروسازی و مجوز تاسیس داروخانه متقاضی باید حداقل در دو درس امتیاز 50درصد به بالا و امتیاز میانگین 75 درصد را کسب کند. درصورتیکه امتیاز امتحان دهنده زیر 50 درصد و میانگین امتیازاتش زیر 75 درصد باشد می تواند جهت دستیار داروسازی ثبت نام کند.

جهت کسب اطلاعات دقیق تر و بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل در فلیپین در رشته داروسازی با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در فیلیپین

1. مدت تحصیل داروسازی در فیلیپین در مقطع کارشناسی چند سال است؟

تحصیل داروسازی در فیلیپین در مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد و طی این 4 سال افراد را جهت ورود به صنعت داروسازی آماده می باشد.

2.در فیلیپین چه آموزش هایی به دانشجویان طی مدت تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی داده می شود؟

طی این 4 سال دانشجویان با ترکیب دارویی، تفکیک دارویی و غیره آشنا می شود.

3. کدام دانشگاه ها ارائه دهنده رشته داروسازی در فیلیپین مورد تائید وزارت بهداشت هستند؟

طبق اطلاعیه جدید وزارت بهداشت فقط دانشگاه up مورد تایید وزارت بهداشت هستند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در فیلیپین پرداخته است.

4. برای تحصیل داروسازی فیلیپین در مقطع لیسانس چند و چه واحد هایی باید پاس شود؟

داروسازی در مقطع لیسانس دارای 72 واحد عمومی، 30 واحد تخصصی و 90 واحد حرفه ای و تکمیلی می باشد.

5. آیا تحصیل داروسازی فیلیپین در مقطع لیسانس شامل واحد های عملی هم می شود؟

حدهای حرفهای شامل کار در لابراتوار و همچنین دوره اینترشیپ و کار در بیمارستان نیز می باشد.

6. فارغ التحصیلان رشته داروسازی فیلیپین در چه محیط های کاری می توانند مشغول شوند؟

فارغ التحصیلان لیسانس داروسازی باید بعد از اتمام تحصیل بصورت عملی آموزش ببینند تا بتوانند وارد بازار از جمله موسسات آموزشی, داروخانه ها، بیمارستان ها، آژانس های دولتی و همچنین صنعت داروسازی بشوند.

7. چه مدارکی جهت اخذ ویزا تحصیل در رشته داروسازی فیلیپین مورد نیاز است؟

  • مدرک دیپلم( دیپلم تکمیلی 12 ساله) البته شایان ذکر است متقاضیانی که دوره دبیرستان خود را به اتمام نرسانیده اند با طی یک امتحان مورد ارزیابی قرار گیرند. این ارزیابی طی یک امتحان با نام PEPT صورت می گیرد.
  • مدارک مربوط به قبولی در آزمون کالج
  • قبولی در مصاحبه ای که توسط دانشگاه برگزار می شود.
  • ارائه گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه از مدرسه مورد نظر
  • کسب حد نصاب امتیاز در آزمون NAST

8. دانشگاه فیلیپین چه نوع دانشگاهی هست؟

دانشگاه فیلیپین ،دارای سیستم نظام دانشگاهی دولتی در فیلیپین است و دانشگاه ملی در این کشور است. در 18 ژوئن 1908 توسط دولت استعمار آمریكا تاسیس شد و در اصل بنام دانشگاه فیلیپینی نامیده شد.

9. دانشگاه فیلیپین شامل چه واحد های آموزشی است ؟

دانشگاه فیلیپین دارای 8 دانشگاه تشکیل دهنده (CU) و 4 مدرسه ابتدایی در 15 دانشگاه در سراسر کشور است. در مانیل در سال 1909 بعنوان کالج های متعددی در زمینه ی هنرهای زیبا و پزشکی و جراحی افتتاح شد. Los Baños University of the Philippinesهمچنین به عنوان کالج کشاورزی در همان سال آغاز شد.

10. هزینه تحصیل داروسازی فیلیپین چقدر است؟

هزینه تحصیل سال 2018-2019 به ازای هر دوره عبارت است از:

  • هر ترم7860 دلار برای ساکنان اورگن.
  • هر ترم 13428 دلار برای دانشجویان بین المللی و خارجی.

11. آیا شهریه دانشگاهی داروسازی فیلیپین برای ترم های متفاوت یکسان است ؟

هزینه‌ی OSU برای سال تحصیلی 2018-2019 در هر ترم 591.17 دلار است. شهریه دانشگاهی OHSU برای سال 2018-2019، 587 دلار در هر ترم است. دانشجویان سال 1 و 2 باید تمام هزینه های OSU را پرداخت کنند. دانشجویان سال 3 تنها باید هزینه ساختمان OSU و هزینه OHSU دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویان سال 4 باید شهریه ی دانشگاهی OHSU کمتری، معادل 354 دلار را پرداخت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *