تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند

آیا شما هم قصد تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند را در سر دارید؟ چنانچه پاسخ شما آری می باشد باید بدانید که از دلایل شهرت این کشور مواردی نظیر: سطح کیفیت زندگی بسیار بالا، جامعه ای متنوع، وجود شهرهایی پویا، مناظر طبیعی خیره کننده، دامنه گسترده ای از امکانات آموزشی و ارتقای سطح کیفیت تمامی عناصر مرتبط با محیط را در بر خواهد گرفت. در شهر هایی نظیر آکلند و ولینگتون امکان کشف فعالیت های فرهنگی و مناظر طبیعی نظیر: یخچال های طبیعی، کوه های نوک تیز، جنگل های بارانی و دامنه گسترده ای از سواحل وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند ، دانشگاه های برتر نیوزیلند، شهرهای دانشجویی مشهور، نحوه درخواست، هزینه ها و اخذ ویزا این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در نیوزلند برای افرادی که تمایل به تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به نیوزیلند به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند

بسیاری افراد جهت مهاجرت به نیوزیلند معمولا از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در نیوزیلند نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی نیوزیلند میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به نیوزیلند می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در نیوزیلند و سرمایه گذاری در نیوزیلند نیز وجود دارند. تابعیت نیوزیلند از طریق تولد فرزند در نیوزیلند در این کشور وجود ندارد.

دانشگاه های نیوزیلند

به خاطر داشته باشید که تعداد هشت تا از دانشگاه های نیوزیلند خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند و تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند به این دانشگاه ها توصیه می شود. این امر به دلیل اینکه جمعیت این کشور تنها 4،5 میلیون نفر می باشد کمی جالب به نظر می رسد. سیستم آموزش عالی نیوزیلند حدود 20 موسسه فناوری و پلی تکنیک را در خود جای داده است. موسساتی که دوره های مختلفی ( با مدت زمان و سطح های متفاوتی ) را در اختیار افراد قرار می دهد. نیوزیلند به متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند با حمایت مالی دولت در مقطع دکترا بورسیه تحصیلی اعطا می کند که شامل شهریه کامل دانشگاه و حقوق ماهیانه 25000 برای 3 سال می باشد.

دانشگاه Auckland ( آکلند )

دانشگاه آکلند یکی از بزرگترین دانشگاه ها در کشور نیوزیلند می باشد این درحالیست که این دانشگاه در رتبه برترین دانشگاه های نیوزیلند قرار گرفته و از گزینه های مناسب جهت اعزام دانشجو به نیوزلند است. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 82 جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1883 تاسیس گشت. باید بدانید که آکلند یکی از کالج های اصلی دانشگاه نیوزیلند قبل از سال 1961 بوده است. این دانشگاه از هشت دانشکده و شش محوطه دانشگاهی تشکیل شده است، دانشگاهی که در حال حاضر بیش از 33000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه در یکی از بزرگترین شهرهای نیوزیلند، شهر آکلند واقع شده است، شهری که بسیاری از دانشجویان سراسر جهان آن را انتخاب می نمایند.

دانشگاه Otago ( اتاگو )

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در نیوزیلند خواهد بود. دانشگاه اتاگو در سال 1869 تاسیس گشت. دانشگاه اتاگو در سال 16/2015 بالاترین رتبه را از جهت بیشترین تعداد ورودی کسب کرده است. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه 173 جهانی قرار گرفته است، دانشگاهی که همیشه شعار به یاد ماندنی ” عقل انسان به جرات اوست ” را مطرح می کند. در حال حاضر این دانشگاه به بیش از 20000 دانشجو در چهار دانشکده متفاوت درس می دهد. دانشگاهی که گرایش هایی نظیر : علوم انسانی، علوم، علوم سلامت و تجارت در آنان مطرح می گردد. این دانشگاه در شهر Dunedin ( داندین )، شهری که به عنوان دومین شهر بزرگ در نیوزیلند شناخته می شود واقع شده است.

دانشگاه Canterbury

این دانشگاه در جنوب این سرزمین واقع شده است. در واقع این دانشگاه در یکی از بزرگترین شهرهای Christchurch ( کلیسای مسیحیت ) قرار گرفته است. دانشگاه Canterbury نیوزیلند به عنوان سومین دانشگاه برتر از جهت رتبه شناخته می شود چرا که رتبه 211 جهانی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه به سال 1873 تاسیس گشت، دانشگاهی که به عنوان دومین موسسه آموزش عالی قدیمی در این کشور شناخته می شود. این دانشگاه حدود 15000 دانشجو را در خود جای داده است و گرایش هایی از قبیل : هنر، بازرگانی، مهندسی، هنرهای زیبا، جنگلداری، علوم سلامت، حقوق، موسیقی، مددکاری اجتماعی، زبان و گفتار درمانی، علوم، مربی ورزشی و تدریس در آن مطرح می گردد.

 

دانشگاه ویکتوریا در wellington ( ولینگتون )

این دانشگاه در رتبه چهارم دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته است. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در رتبه 229 جهانی قرار دارد. این دانشگاه به سال 1897 تاسیس گشت و به عنوان یک کالج اصلی در دانشگاه نیوزیلند شناخته شد و در سال 1961 به عنوان یک موسسه مستقل شناخته شد. این دانشگاه حدود 20000 دانشجو از 9 دانشکده مختلف را در خود جای داده است. شهرت این دانشگاه بدلیل مطرح کردن گرایش هایی نظیر : حقوق، علوم انسانی و دیگر اصول علمی خواهد بود. ناگفته نماند که این دانشگاه شرکت در دامنه گسترده ای از دوره ها را در اختیار افراد قرار می دهد.

تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند

دانشگاه Massey

این دانشگاه در سال 1927 تاسیس گشت. دانشگاه Massey به عنوان یکی از جدیدترین دانشگاه های کشور نیوزیلند در نظر گرفته می شود، این درحالیست که این دانشگاه رفته رفته به یکی از بزرگترین دانشگاه ها تبدیل گشت. این دانشگاه حدود 35000 دانشجو را در خود جای داده است این درحالیست که نیمی از این تعداد متعلق به مسافت های طولانی می باشند. بسیاری از این دانشجویان در شمال جزیره و در سه محوطه اصلی این دانشگاه نظیر : Albany (خارج از آکلند)، ولینگتون و شمال palmerston پراکنده شده اند. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که دانشگاه Messey در رتبه 337 جهانی  قرار گرفته است.

زبان تحصیل در نیوزلند به زبان انگلیسی می باشد و برای تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس می باشد. سه دانشگاه برتر دیگر در نیوزیلند اسامی نظیر: دانشگاه واتیکو، دانشگاه لینکولن و دانشگاه فناوری آکلند را در بر خواهند گرفت. باید بدانید که این دانشگاه ها در رتبه 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

امکان تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی و دندانپزشکی به نیوزلند در دانشگاه های زیر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد؛ (البته این مطلب برای افرای هست که قصد برگشت به ایران را داشته باشند)

  • دانشگاه اكلند   University of Auckland
  •  دانشگاه اتاگو   University of otago

درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های نیوزیلند

سال تحصیلی در موسسات آموزش عالی نیوزیلند از ماه مارس تا نوامبر خواهد بود. اگرچه برخی از دوره ها امکان شروع سال تحصیلی در ماه جولای را در اختیار افراد قرار می دهند. هر سال تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های نیوزیلند دو ترم می باشد، این درحالیست که دانشگاه ویکتوریا ولینگتون از این قاعده مستثنی می باشد چرا که هر سال تحصیلی در این دانشگاه سه ترم خواهد بود.

پس از اینکه مدرک دیپلم دبیرستان شما توسط دانشگاه های نیوزیلند به رسمیت شناخته شد، متقاضیان ملزم به اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود از طریق شرکت در آزمون هایی نظیر : IELTS و یا TOEFL خواهند بود. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که دانشجویان قادر به درخواست دادن به دانشگاه های مورد علاقه در نیوزیلند خواهند بود. ناگفته نماند که مهلت درخواست توسط هر موسسه مشخص خواهد شد.

ویزای تحصیلی در نیوزیلند

کسانی که قصد تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند در دانشگاه های این کشور را به مدت بیش از سه ماه را در سر دارند ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهند بود. ( ماندن کمتر از سه ماه، اخذ ویزای گردشگری را می طلبد ). شرایط اخذ ویزای دانشجویی در نیوزیلند به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود :

  • اثبات پیشنهاد دانشگاه مورد نظر جهت تحصیل
  • اثبات تمکین مالی کافی جهت پوشش دهی مخارج زندگی و هزینه بازگشت به کشور مادری
  • ارائه بیمه سلامت
  • تایید مدارک توسط سفارت
  •  کسانی که زیر 18 سال می باشند، ملزم به ارائه تضمین نامه اقامت مناسب خواهند بود.
  • کسانی که بیش از 17 سال می باشند، ملزم به ارائه گواهی تایید از سوی اداره پلیس به دلیل عدم سوء پیشینه خواهند بود.

جهت شرکت در دوره هایی که بیش از 12 ماه به طول می انجامد، افراد ملزم به ارائه گواهی پزشکی که عدم بیماری سل را نشان دهد خواهند بود.

فرایند درخواست ویزا در سازمان مهاجرت نیوزیلند صورت خواهد گرفت. هزینه درخواست ویزا متفاوت خواهد بود و تا حد زیادی بستگی به مکان درخواستی شما برای تحصیل خواهد داشت.

هزینه ها و حمایت های مالی

مبلغ شهریه در نیوریلند تا حد زیادی بستگی به موسسه و گرایش انتخابی شما خواهد داشت. برای مثال در سال 2015 بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت اخذ مدرک هنر، علوم انسانی و یا علوم اجتماعی مبلغی حدود 22000 ( دلار نیوزیلند ) که معادل با 14000 دلار آمریکا می باشد را برای یکسال پرداخت کردند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص مبلغ شهریه در هر یک از دانشگاه های نیوزیلند با سازمان های دانشگاهی نیوزیلند در ارتباط باشید.

علاقه مندان به تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت به نیوزلند و شرایط اعزام دانشجو به نیوزیلند و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی در نیوزیلند را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزیلند بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

شهرهای دانشجویی

کشور نیوزیلند یکی از برترین کشورها از جهت زندگی و سطح کیفیت زندگی خواهد بود. آب و هوای جذاب، مناظر طبیعی خیره کننده، شهرهای دانشجویی مدرن و چند فرهنگه از دلایل شهرت این کشور به حساب خواهند آمد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه زندگی در نیوزیلند و برترین شهرهای دانشجویی جها اعزام دانشجو به نیوزلند ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

آکلند

این شهر در شرق سواحل نیوزیلند قرار گرفته است. آکلند یکی از بزرگترین شهرهای نیوزیلند می باشد که به عنوان مقصد برترین دانشگاه های نیوزیلند ( دانشگاه آکلند ) شناخته می شود. ناگفته نماند که وجود جامعه ای چند فرهنگه و دامنه گسترده ای از امکانات آموزشی از دیگر دلایل شهرت این شهر به حساب خواهد آمد. از جاذبه های این شهر می توان به مواردی نظیر : جت اسکی، دره نوردی، موج سواری، فرود با طناب، پرش با طناب از ارتفاع، اسنوبورد، بالا رفتن از ارتفاع، شیرجه زدن و .. اشاره کرد. ناگفته نماند که امکان آرامش یافتن و ریلکس شدن در کنار سواحل برای شما وجود خواهد داشت.

از دیگر دانشگاه های آکلند مواردی نظیر : دانشگاه فناوری آکلند، چندین موسسه فناوری و پلی تکنیک و دانشگاه Massey را در برخواهد گرفت. این درحالیست که دانشگاه Massey آلبانی، حدود 20 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این شهر دانشجویی خود به تنهایی در رتبه 22 شهر دانشجویی مشهور قرار گرفته است.

Wellington ( ولینگتون )

این شهر در جنوب سواحل نیوزیلند قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که ولینگتون به عنوان پایتخت کشور نیوزیلند شناخته می شود. از نظر بسیاری از محققان این شهر از جهت جاذبه های طبیعی و گردشگری با شهر آکلند در رقابت است، چرا که جاذبه های فرهنگی، آشپزخانه ها و رستوران های بسیار عالی، شب های بسیار زیبا و … در این شهر به چشم می خورد. به علاوه باید بدانید که مناظر طبیعی خیره کننده هرگز از کشور نیوزیلند دور نخواهد بود. این درحالیست که سواحل بسیار زیبا، جنگل های وسیع، جزیره ها، تپه ها و تاکستان های چشمگیری در این شهر مشاهده خواهد شد.

به یاد داشته باشید که دانشگاه هایی نظیر : دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، یکی از محوطه های دانشگاهی Massey و چندین موسسه فناوری و پلی تکنیک در این شهر واقع شده اند. در حال حاضر دانشگاه اتاگو یک مدرسه پزشکی، یک مدرسه موسیقی ( مدرسه ای که توسط دانشگاه ویکتوریا ولینگتون و دانشگاه Massey  اداره می شود ) در این شهر دارد.

Christchurch شهر چریست چورچ

این شهر در شرق سواحل جنوبی این جزیره واقع شده است. Christchurch به عنوان بزرگترین شهر این جزیره شناخته می شود. شهری که از نظر جمعیتی و وجود مناطق شهری در رتبه سوم کشور نیوزیلند قرار گرفته است. در سال های اخیر شهر Christchurch برنامه ریزی های کارآمدی در خصوص توسعه پروژه ها، جبران خسارات حاصل از زمین لرزه ها در سال 2010 و 2011 و غلبه بر مشکلات کلی قبل از وقوع بلایای طبیعی داشته است. این شهر از نظر وجود پارک های عمومی، سواحل رودخانه ای بسیار زیبا، نمایشگاه های هنری و مناظر فرهنگی سرآمد خواهد بود.

دانشگاه های شهر christchurch مواردی نظیر : دانشگاه Canterbury ( سومین دانشگاه برتر در نیوزیلند )، دانشگاه Lincoln ( لینکولن ) و برخی دیگر از کالج های تخصصی که بسیاری از آنان خصوصی می باشند را در بر خواهند گرفت.

Dunedin شهر دونلین

این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ در جنوب این جزیره خواهد بود. Dunedin یکی از شهرهای اصلی منطقه اتاگو می باشد. باید بدانید که این شهر در شرق سواحل این جزیره واقع شده است. به علاوه این شهر حدود 300 کیلومتر ( 90 مایل ) تا جنوب Christchurch فاصله خواهد داشت. موقعیت فرهنگی بسیار عالی، وجود مراکز سرگرمی برای دانشجویان، جمعیت قابل توجه و اجتماعی متنوع از دلایل شهرت این شهر به حساب خواهند آمد. ناگفته نماند که شهر Dunedin خانه دومین و قدیمی ترین دانشگاه برتر جهان از نظر رتبه خواهد بود، چرا که دانشگاه اتاگو ( Otago ) در این شهر واقع شده است.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به نیوزلند

1- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به نیوزلند کدامند؟

دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو، دانشگاه کانتنبری، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه مسی و غیره

2- آیا دانشگاه های نیوزلند جهت اعزام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، مورد تایید هستند؟

بله، در حال حاضر چهار دانشگاه در این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

3- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به نیوزلند چیست؟

گواهی پذیرش دانشگاه، ارائه گواهی تمکن مالی، ارائه بیمه سلامت، مدارک کامل تحصیلی به همراه ترجمه و غیره

4- بهترین شهرها جهت اعزام دانشجو به نیوزلند کدامند؟

اوکلند، ولینگتون، چریست چورچ، دونلین وغیره

5- آیا پس از اعزام دانشجو به نیوزلند، در این کشور دانشجویان اجازه کار دانشجویی دارند؟

بله، نیوزلند این امکان را برای دانشجویان در ساعاتی مشخص و با توجه به مقطع تحصیلی شان در نظر گرفته است.

6- شرایط اقامت پس از تحصیل دانشجویان اعزام شده در نیوزلند چگونه است؟

فارغ التحصیلان می توانند یک سال پس از تحصیل در این کشور اقامت کرده و به جستجوی کار بپردازند.

7- هزینه تحصیل در نیوزلند چه میزان است؟

در نیوزلند هزینه تحصیل بسته به مقطع و رشته تحصیلی بسیار متفاوت است و مابین 8,000 تا 20,000 دلار نیوزلند خواهد بود.

8- هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند چقدر است؟

به طور میانگین ماهیانه 1,500 دلار نیوزلند جهت مخارج زندگی دانشجویی نیاز است.

9- در نیوزلند تحصیل دکترا چند سال به طول می انجامد؟

دوره تحصیلی دکترا در نیوزلند سه ساله است.

10- تحصیل دوره های تحصیلی پزشکی و پیراپزشکی در نیوزلند به چند سال زمان نیاز دارد؟

طول این دوره ها در نیوزلند معمولا شش ساله است.

11- کشور نیوزلند در زمینه اعزام دانشجو در جهان چه جایگاهی دارد؟

در زمینه مهاجرت تحصیلی به نیوزلند، این کشوردارای جایگاه سیزدهم در جهان می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

1 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به نیوزلند

  1. سعید خیام گفت:

    سلام من سعید خیام هستم .از دانشگاه ویکتوریا در شهر ویلینگتون نیوزلند آفر آف پلیس گرفتم. ایا من میتونم با همین مدرک که حاوی شماره دانشجویی و زمان شروع کلاس ها هستش برای خودم و خانمم ویزا دریافت کنم؟ مراحلی که باید انجام بدم رو توضیح میخواستم…البته من هنوز پولی به دانشگاه واریز نکردم.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *