تحصیل داروسازی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته در سراسر دنیاست که پایتخت آن شهر روم می باشند و بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور زیبا هستند. تحصیل داروسازی در ایتالیا، انتخاب بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل است در حال حاضر دانشگاه های معتبر ای در این کشور فعال هستند که شما نیز می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی از آنها اقدام کنید. از این رو ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی از داریم شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا را بر اساس جدیدترین قوانین مهاجرتی این کشور برای شما توضیح دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی در ایتالیا + شرایط و هزینه تحصیل داروسازی

بالا بودن کیفیت آموزش ها و اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا از جمله عوامل موثر بر محبوبیت این کشور در میان دانش آموزان و دانشجویان می باشد. به طور کلی کشور ایتالیا یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی دانشجویی است. از طرفی دانشجویان بین المللی این امکان را دارند تا به تحصیل در رشته مورد نظر خود به زبان ایتالیایی یا انگلیسی مشغول شوند. همین موضوع نیز باعث شده تا در سال های اخیر بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی یا علوم انسانی در دانشگاه های ایتالیا باشند.

اگر شما هم علاقه مند به تحصیل داروسازی در ایتالیا هستید باید با شرایط و الزامات ورود به این رشته در ایتالیا آشنا شوید. خوشبختانه در حال حاضر برای تحصیل داروسازی در ایتالیا نیازی به گذراندن آزمون IMAT نیست و متقاضیان می توانند به صورت مستقیم در کلاس های درس این رشته حاضر شوند.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا بدون نیاز به گذراندن آزمون IMAT

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا

در میان رشته های مختلف علوم پزشکی، داروسازی همواره جزو رشته های محبوب و پرطرفدار بوده است. افرادی که مدرک تحصیلی این رشته را دریافت می کنند، فرصت های شغلی بسیار زیادی را در ایتالیا اتحادیه اروپا و سراسر جهان پیش روی خود می بینند.

به همین دلیل بسیاری از خانواده ها علاقه مند هستند، تا فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به ایتالیا بفرستند. در حال حاضر متقاضیان می توانند رشته داروسازی را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در این کشور سپری کنند.

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی نیازی به گذراندن آزمون ورودی نیست و متقاضیان با داشتن رزومه علمی مناسب می توانند از دانشگاه ها در رشته داروسازی، پذیرش و حتی بورسیه تحصیلی بگیرند. از جمله مهم ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معدل بالا
  • مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس با نمره 6.5
  • تمکن مالی
  • سن زیر 25 سال

مراحل پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

داروسازی رشته ای است که بخش های مختلفی از جمله دروس تئوری، عملی و کارآموزی در عرصه را شامل می شود. متقاضیان تحصیل داروسازی ایتالیا باید در نظر داشته باشند که برای اخذ پذیرش تحصیلی این رشته باید مراحل مختلفی را طی کنند. اگر برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید می توانید با وکلا و کارشناسان مهاجرتی ما موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و ضمن پرسیدن سوالات خود مشاوره تخصصی دریافت کنید. در این بخش نیز شما را با شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی ایتالیا آشنا می کنیم.

  • مرحله اول: پیدا کردن دانشگاه مورد نظر که رشته داروسازی را ارائه دهند و تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز دانشگاه
  • مرحله دوم: ارسال مدارک و درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشگاه
  • مرحله سوم: اخذ پذیرش تحصیلی اقدام برای دریافت ویزا
پذیرش رشته داروسازی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

پذیرش رشته داروسازی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

برنامه های تحصیلی رشته داروسازی در ایتالیا

دانشگاه های مختلف ایتالیا، رشته داروسازی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کنند. در واقع بر خلاف ایران که داروسازی به صورت یک رشته دکترای حرفه ای ارائه می شود، در ایتالیا این رشته در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در دسترس دانشجویان قرار داده خواهد شد. در هر یک از این مقاطع نیز محتوای متفاوتی تدریس می شود. دانشگاه های مختلفی که در این کشورها وجود دارد رشته های متنوعی را برای دانشجویی ارائه می دهد. دانشگاه ها و رشته های مرتبط با داروسازی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

دانشگاه محل تحصیلبرنامه تحصیلی مقطع ارشد
دانشگاه سیه نابیوتکنولوژی دارویی صنعتی پایدار
دانشگاه تور ورگاتا رمداروسازی
دانشگاه میلانبیوتکنولوژی دارویی
دانشگاه جنوابیوتکنولوژی دارویی- پزشکی
دانشگاه پروجیاعلوم بیوتکنولوژی قانونی، دامپزشکی و پزشکی
دانشکده داروسازی پادوابیوتکنولوژی های دارویی
علوم بیوتکنولوژی قانونی، دامپزشکی و پزشکیبیوتکنولوژی دارویی

طول دوره داروسازی ایتالیا

یکی از سوالاتی که متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا معمولاً می پرسند، این است که تحصیل این رشته چه مدت به طول می انجامد؟ به طور کلی تحصیل داروسازی در ایتالیا پنج سال طول می کشد. دانشجویان بعد از پایان این دوره پنج ساله امکان ورود به دوره های کارآموزی را دارند. دانشجویانی که در دوره کارآموزی مشغول می شوند، در آینده شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل خواهند داشت. ضمن این که این دوره ها نیز با پرداخت حقوق همراه خواهد بود. مدرکی که بعد از پایان پنج سال تحصیل در ایتالیا به دانشجویان داروسازی اعطا می شود معادل مدرک لیسانس در ایران است.

دانشگاه هایی مثل دانشگاه بولونیا و دانشگاه رم، از اعتبار بالای در این کشور برخوردارند و افرادی که رشته داروسازی را در یکی از این دانشگاه ها به پایان برسانند شانس زیادی برای ورود به بازار کار و پیدا کردن کار در این کشور خواهند داشت. البته ناگفته نماند که دانشگاه های برتر این کشور شرایط و الزامات خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی این کرده اند. به عنوان مثال دانشگاه رم، در هر سال فقط ۸۰ نفر را برای داروسازی پذیرش می کند. بنابراین شرایط برای ورود به این رشته نسبتاً سخت می باشد. همچنین دوره تحصیلی در این کشور معمولاً از اوایل اکتبر آغاز می شود.

بهترین دانشگاه های داروسازی در ایتالیا

شناخت دانشگاه های معتبر ایتالیا برای افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند، اهمیت زیادی دارد. با شناخت دانشگاه های برتر، می توانید انتخاب بهتری برای آینده تحصیلی خود داشته باشید. ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته در اروپا است که مهاجرت به ایتالیا مزایای زیادی برای متقاضیان به همراه دارد.

با این حال با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور دانشجویان مهاجر باید برای انتخاب شهر و منطقه محل سکونت خود در این کشور بررسی های زیادی را انجام دهند تا در نهایت بعد از فارغ التحصیلی با مشکل بیکاری مواجه نشوند و بتوانند اقامت خود را تمدید کنند. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا که رشته داروسازی را نیز ارائه می دهند در جدول زیر آورده ایم.

ردیفبهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل داروسازیTimes Higher Education Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
1Scuola Normale Superiore di Pisa152204
2University of Bologna168116
3University of Padua201116
4Vita-Salute San Raffaele University201349
5Sapienza University of Rome251119
6The University of Milan301155
7University of Trento301237
8University of Florence351227
9University of Naples Federico II351204
10University of Perugia351290
11University of Pisa351186
12University of Salerno351419
13Free University of Bozen-Bolzano401
14University of Bari Aldo Moro401368
15University of Ferrara401522

آزمون های پذیرش تحصیلی رشته داروسازی ایتالیا

با توجه به این که، دانشگاه های ایتالیا اعتبار جهانی زیادی دارند و بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های این کشور و بهره مندی از بورسیه های تحصیلی آن هستند، رقابت شدیدی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. با توجه به این موضوع، دانشگاه های ایتالیا آزمون هایی را برای پذیش دانشجویان بین المللی طراحی کرده اند.

این آزمون ها اغلب به زبان انگلیسی برگزار می شوند. چنانچه دانشجویان نمره قبولی را در یکی از این ازمن ها کسب کنند می توانند دررشته مرد نظر خد به تحصیل بپرازند. متقاضیانی که دیپلم ۱۲ ساله دارند و می خواهند در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل بپردازند، باید در آزمونی به نام IMAT شرکت کنند.  این آزمون شامل سوالاتی از دروس زیر می باشد:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • زبان انگلیسی
  • اطلاعات عمومی

افرادی که در آزمون ایمت پذیرفته می شوند این امکان را دارند که در دانشگاه های معتبر ایتالیا به تحصیل پرداخته و حتی از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. یکی از مزایای تحصیل در در این کشور است به این ترتیب افراد بدون توجه به رشته تحصیلی قبلی خود می توانند در ایتالیا تغییر رشته داده و یک رشته دیگر را تحصیل کنند. همچنین اغلب دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و به این ترتیب فارغ التحصیلان رشته هایی مثل داروسازی می توانند بعد از پایان تحصیلات خود، در ایران مشغول به کار شوند.

تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا با بورسیه تحصیلی

یکی از دلایل محبوبیت ایتالیا، بین دانشجویان بین المللی امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف است. در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از راه های مختلفی که در این کشور وجود دارد، استفاده کرده و به این ترتیب، هزینه های تحصیل خود را تا حدود زیادی کاهش دهند یا به صفر برسانند. بورسیه های متنوعی در این کشور وجود دارد که متقاضیان تحصیل داروسازی نیز می توانند از آن استفاده کنند.

بنابراین اگر شما همواره آرزوی تحصیل در رشته داروسازی را در ذهن داشته اید و همواره نگران هزینه ها و مخارج تحصیل در کشور ایتالیا بوده اید الان می توانید با استفاده از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور به آرزوی همیشگی خود برسید. یکی از بورسیه های معروف ایتالیا بورسیه استانی یا DSU است که متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم از جمله معدل بالا، نمرات مناسب و مدرک زبان بین المللی معتبر می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.

آیا تحصیل داروسازی در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

یکی از دغدغه های بسیار مهم بسیاری از متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا موضوع مدرک زبان بین المللی است. بسیاری از کشورها و دانشگاه های آنها برای پذیرش دانشجویان بین المللی داشتن مدرک زبان انگلیسی را الزامی می دانند. در ایتالیا نیز چنانچه متقاضیان بخواهند در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنند باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشند.

همچنین برای تحصیل با بورسیه، متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا معادل آن را را ارائه دهند و امکان تحصیل داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد. مدرک مورد نیاز براساس مقطع تحصیلی مورد نظر دانشجو تعیین می شود. به عنوان مثال در مقطع کارشناسی مهاجران باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ در مقطع کارشناسی ارشد 6.5 و در مقطع دکترا ۷ را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

به عنوان کسی که قصد دارد برای تحصیل داروسازی به ایتالیا مهاجرت کند، یکی از مراحلی که باید طی کنید مرحله جمع آوری و ترجمه مدارک مورد نیاز می باشد بسته به دانشگاهی که در ایتالیا انتخاب می کنید، مدارک متفاوتی را باید تهیه و ارسال کنید؛ اما به طور کلی مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل داروسازی ایتالیا مشترک می باشد. این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر و مدت دار به همراه دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی از دانشگاه های ایتالیا
  • مدرک زبان انگلیسی بین المللی یا زبان ایتالیایی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه و ریز نمرات
  • بیمه درمانی
  • آدرس محل سکونت در ایتالیا مثل خانه یا خوابگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا چقدر است؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که متقاضیان تحصیل این رشته همواره مطرح می کنند. برای پاسخ به این سوال باید بررسی کنیم که شما قصد دارید در چه نوع دانشگاهی به تحصیل بپردازید. تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا به شرط تسلط بر زبان ایتالیایی تقریباً رایگان می باشد.

افرادی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی دارند باید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کنند که به این ترتیب شهریه پرداز خواهند بود. البته همانطور که گفتیم امکان دریافت بورسیه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؛ بنابراین به طور کلی متقاضیان نباید نگران هزینه های مهاجرت تحصیلی خود به ایتالیا باشند زیرا این کشور با داشتن بورسیه های تحصیلی و هزینه های مقرون به صرفه یکی از کشورهای ارزان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. همچنین در جدول زیر هزینه های تحصیل داروسازی در کشور ایتالیا را مشاهده می کنید.

Column1Column2
هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتیتقریباً سالی ۴۰۰ یورو تا هزار یورو
هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه خصوصیشهریه بین شش هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال
هزینه ماهانه یک دانشجو ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه

شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در ایتالیا

پیدا کردن کار همواره یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان حین و حتی بعد از تحصیل است. یکی از معضل های حال حاضر کشور ایتالیا بالا بودن آمار بیکاری در این کشور است. البته نرخ بیکاری در تمامی نقاط این کشور بالا نیست. با این حال یکی از دغدغه های دانشجویانی که به این کشور مراجعه می کنند پیدا کردن کار می باشد.

خوشبختانه فارغ التحصیلان رشته داروسازی در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه نیستند و بعد از پایان تحصیلات خود می توانند در ایتالیا کار پیدا کرده و مشغول به کار شوند. همچنین دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و قاره ها مدرک داروسازی ایتالیا را قبول دارند و به همین جهت متقاضیان می توانند بعد از پایان تحصیلات خود در دیگر کشورها مشغول به کسب درآمد شوند.

اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا پس از تحصیل داروسازی

بسیاری از افرادی که از طریق تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند به دنبال راهی برای تمدید اقامت خود و در نهایت دریافت اقامت دائم هستند؛ اما خوب است بدانید در روش تحصیلی متقاضی امکان دریافت اقامت دائم را به صورت مستقیم ندارد. بنابراین اگر می خواهید از طریق تحصیل رشته داروسازی در کشور ایتالیا اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را دریافت کنید باید بعد از پایان تحصیلات خود مشغول به کار شده و به این ترتیب ویزای کاری دریافت کنید. با توجه به بالا بودن آمار بیکاری در این کشور بسیاری از دانشجویانی که نمی توانند بعد از فراغت از تحصیل در ایتالیا شغلی پیدا کنند برای کاریابی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان مهاجرت می کنند.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای تحصیل داروسازی

داروسازی همواره جزو رشته های محبوب و پرطرفدار در میان خانواده های ایرانی و دانش آموزان بوده است. در حال حاضر حدود ۳۲ دانشکده در کشور ایتالیا این رشته را ارائه می دهند؛ بنابراین برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی محدودیت هایی وجود دارد.

اگر شما هم می خواهید جزو معدود افرادی باشید که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در رشته داروسازی کشور ایتالیا می شوند، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. یکی از خدمات موسسه ما ارائه مشاوره تخصصی و ارزیابی شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می باشد.

سخن آخر

اگر علاقه مند به تحصیل یک رشته خوش آتیه در کشور ایتالیا هستید، داروسازی یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما می باشد. خوشبختانه هم اکنون امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای ایرانیان نیز فراهم شده است؛ بنابراین شما می توانید برای ارزیابی شانس خود برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی از دانشگاه های کشور ایتالیا با مشاوران و وکلای با تجربه ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. ما در تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی دریافت بورسیه و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در کنار شما خواهیم بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *