تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند

جاذبه های طبیعی خیره کننده، شهرهای بسیار زیبا، تحقیق و نوآوری، دانشگاه های برتر و موسسات آموزش عالی همگی از مزایای تحصیل در کشور فنلاند به حساب خواهند آمد. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در فنلاند را انتخاب نمایند. موسسه ما به شما در تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند یاری می رساند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر شما به تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند علاقه مندید، لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های برتر، اعزام دانشجو به فنلاند ، شهرهای دانشجویی معروف، درخواست، ویزا، هزینه ها و سایر موارد دیگر این مقاله را مطالعه بفرمایید.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در فنلاند از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و اعزام دانشجو به فنلاند برای متقاضیان تحصیل کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به فنلاند به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند

بسیاری افراد جهت مهاجرت به فنلاند معمولا از طریق تحصیل در فنلاند اقدام می کنند، به طور کلی می توان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در فنلاند نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت فنلاند می توانند اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به فنلاند می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری در فنلاند نیز وجود دارند . تابعیت فنلاند از طریق تولد فرزند در این کشور جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش فنلاند نیست.

دانشگاه های فنلاند

به یاد داشته باشید که سیستم آموزش عالی کشور فنلاند نسبت به دیگر کشورهای موجود در اروپا جدید تر می باشد، علاوه بر این، این امر در کیفیت زندگی این کشور نیز مشاهده خواهد شد. حدود 9 تا از دانشگاه های فنلاند خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند. برای مثال دانشگاه Helsinki (هلسینکی)، که رتبه 96 جهانی را به خود اختصاص داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص 5 دانشگاه برتر فنلاند، اعزام دانشجو به فنلاند و دانشگاه هایی که در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

دانشگاه Helsinki (هلسینکی)

دانشگاه هلسینکی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فنلاند می باشد، دانشگاهی که در سال 1640 تاسیس گشت. به علاوه این دانشگاه در پایتخت کشور فنلاند، شهر هلسینکی واقع شده است، آکادمی که به عنوان یک موسسه سلطنتی شناخته می شود. در حال حاضر دانشگاه هلسینکی یکی از عالی رتبه ترین دانشگاه ها در کشور فنلاند خواهد بود که رتبه 96 جهانی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر خصیصه قدیمی بودن و عالی رتبه بودن، دانشگاه هلسینکی به عنوان بزرگترین دانشگاه فنلاند در نظر گرفته خواهد شد، دانشگاهی که بیش از 36500 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه 11 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی را نیز در بر گرفته است. دانشگاهی که زبان تحصیل آن به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی خواهد بود.

دانشگاه Aalto (آلتو)

دانشگاه آلتو در پایتخت کشور فنلاند شهر هلسینکی واقع شده است، دانشگاهی که رتبه دوم را در کشور فنلاند به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شد و سه موسسه دیگر با نام های، موسسه فناوری هلسینکی، مدرسه اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی را در خود جای داده است. دولت کشور فنلاند ایده ی ساخت دانشگاه جدید، دانشگاهی که بر مدل های نوآوری و سمبل آموزش عالی متمرکز باشد را پیشنهاد کرد. امروزه دانشگاه آلتو حدود 20000 دانشجو را در خود جای داده است، دانشگاهی که به عنوان سومین موسسه آموزش عالی در فنلاند از جهت وسعت شناخته خواهد شد.

تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند

دانشگاه Turku (تورکو)

دانشگاه تورکو دومین دانشگاه بزرگ در فنلاند می باشد، دانشگاهی که حدود 2090 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه در رتبه 233 جهانی قرار گرفته است. محوطه اصلی این دانشگاه در شهر تورکو و جنوب غربی فنلاند خواهد بود، این درحالیست که محوطه های اصلی این دانشگاه در Rauma, Pori, Salo می باشد. باید بدانید که دانشگاه تورکو در سال 1920 تاسیس گشت، دانشگاهی که بر مبحث همکاری های بین المللی تاکید بسیاری داشته است و برنامه هایی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته است. این درحالیست که این دانشگاه همکاری های گسترده بسیاری با دیگر کشورها نیز داشته است.

دانشگاه Jyvaskyla

این دانشگاه در سال 1934 تاسیس گشت، دانشگاهی که از معلمان فنلاندی زبان که در کالج ها تدریس می کردند یاری جست. این دانشگاه در سال 1863 تاسیس گشت و رتبه 319 جهانی را به خود اختصاص داد. در حال حاضر این دانشگاه 15000 دانشجو و 7 دانشکده را در خود جای داده است. این دانشگاه نسبت به حفظ روش ها و برنامه های آموزشی مبادرت ورزیده است. باید بدانید که دانشگاه Jyvaskyla در رتبه 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. دانشگاهی که نسبت به مطرح کردن مبحث آموزش و یادگیری مبادرت ورزیده است.

دانشگاه شرقی فنلاند

این دانشگاه در رتبه پنجم دانشگاه های فلاند قرار دارد. در حال حاضر دانشگاه شرقی فنلاند در رتبه 347 جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شد، دانشگاهی که ادغامی از دانشگاه Joensuu و Kuopio بوده است. امروزه این دانشگاه بیش از 15000 دانشجو و 4 دانشکده را در خود جای داده است. باید بدانید که وجود بخش تحقیقات از دلایل شهرت این دانشگاه به حساب خواهد آمد. دانشگاه شرقی فنلاند با دامنه گسترده ای از شرکای خارجی در ارتباط بوده است و همکاری های نزدیکی در خصوص پروژه های بین المللی داشته است. محوطه های اصلی این دانشگاه در شهرهایی نظیر: Joensuu و Kuopio واقع شده است، این درحالی است که دیگر دانشکده ها در savonlinna قرار گرفته اند. ناگفته نماند که تمامی این شهرها در جنوب شرقی این کشور قرار دارند؛ منطقه ای که قبلا به عنوان فنلاند شرقی شناخته می شد.

تعداد چهار تا از دانشگاه های کشور فنلاند رتبه دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند و همه آنان در رتبه 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه فناوری تامپره، دانشگاه اولو و دانشگاه تامپره را در بر خواهند گرفت.

دانشگاه های برتر و معتبر فنلاند

برخی از دانشگاه های معتبر اعم از علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی، هنر و پزشکی و دندانپزشکی فنلاند عبارتند از:

  1. Aalto University
  2. Åbo Akademi University
  3. Hanken School of Economics
  4. Lappeenranta University of Technology
  5. Tampere University of Technology
  6. University of Eastern Finland
  7. University of Helsinki
  8. University of Jyväskylä
  9. University of Lapland
  10. University of Oulu

شرایط زندگی در فنلاند

بازارهای اقتصادی و فناوری های بسیاری در کشور فنلاند مشاهده خواهد شد. این کشور کیفیت زندگی بسیار عالی را در اختیار افراد قرار می دهد و سلامت و امنیت را تضمین می کند. از نظر موقعیت جغرافیایی باید بدانید که این شهر در شمال اروپا واقع شده است. کوه های نوک تیز، تابستان های آفتابی، فصل های رویایی و تاریکی هوا در کل زمستان از ویژگی های این کشور به حساب خواهند آمد. شیوه زندگی متفاوت و متنوع، جشن های موسیقی تابستانه، دریاچه های بسیار زیبا، نمایشگاه ها، میخانه ها، باغ ها، پیست اسکی زمستانه، کوه های مرتفع، استخر و سوناهای وسیع از دیگر جاذبه های این کشور خواهند بود.

برترین شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به فنلاند

هلسینکی

همانطور که قبلا نیز گفته شد، شهر هلسینکی به عنوان پایتخت کشور فنلاند در نظر گرفته می شود، شهری که حدود 1،4 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. این شهر در سواحل جنوبی واقع شده است و با دیگر کشورهای اروپایی ارتباطات نزدیکی خواهد داشت. باید بدانید که مسافت این شهر تا دیگر شهر ها نظیر : سن پترزبورگ، استکهلم و تالین کمی طولانی خواهد بود.

معماری های هنری جدید، جشن های رنگارنگ، بندرگاه های شلوغ و کیفیت زندگی بسیار عالی همه از ویژگی های این کشور به حساب خواهند آمد. شما به عنوان یک متقاضی جدید قادر به بازدید از جاذبه هایی نظیر : گالری هنری Ateneum، جزیره پر از جنگل و قدیمی Suomenlinna ( که حدود 15 دقیق رانندگی را می طلبد)، کلیسای جامع هلسینکی و معماری های بی نظیر میدان سنا خواهید بود. علاوه بر این شما قادر به رفتن به کافه های معروف، استفاده از غذاهای دریایی، شرکت در جشن های موسیقی سالانه، خوردن شاه ماهی دریای بالتیک، جشن بهاران، شرکت در جشن های ویژه و معروف دانشجویی خواهید بود.

در حال حاضر شهر هلسینکی به عنوان خانه دو دانشگاه رتبه عالی فنلاند در نظر گرفته می شود، این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آلتو و چند دانشگاه دیگر را در بر خواهند گرفت. وجود دانشگاه های برتر و کیفیت زندگی عالی همه موجب قرار گرفتن این شهر در رتبه 75 شهر دانشجویی معروف شده است.

تورکو

این شهر در 160 کیلومتری غرب هلسینکی قرار دارد. باید بدانید که شهر تورکو قبلا به عنوان پایتخت کشور فنلاند بوده است و جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری را از خود به جای گذاشته است. باید بدانید که این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور فنلاند خواهد بود. این شهر در قرن 19 متحمل خسارت های بسیاری شد چرا که مورد آتش سوزی قرار گرفت. موزه های کثیر، گالری ها، جشن های سالیانه همگی از دلایل شهرت این شهر به حساب خواهند آمد، شهری که به عنوان ” شهر کریسمس فنلاند ” شناخته خواهد شد چرا که این شهر بهترین مکان از جهت برگزاری جشن های زمستانه خواهد بود.

شهر تورکو به عنوان خانه دومین و یا سومین دانشگاه های قدیمی کشور فنلاند به حساب خواهد آمد. این درحالیست که دانشگاه تورکو سومین دانشگاه در فنلاند از جهت تعداد بیشترین ورودی خواهد بود.

Oulu (اولو)

شهر اولو کمی دورتر از شمال و در غرب سواحل فنلاند واقع شده است. اولو از دیگر مقاصد معروف برای بازدیدکنندگان فنلاند خواهد بود. اولو یکی از مراکز شهری مشهور در میان جزیره ها می باشد و به عنوان پل ارتباطی مابین دیگر شهرها شناخته خواهد شد. شهر اولو پنجمین شهر پرجمعیت در کشور فنلاند خواهد بود و شهرت آن بدلیل وجود جشن های موسیقی متنوع، جشنواره های موزیک ویدیئو اولو، مسابقات جهانی گیتار و … خواهد بود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، شهر اولو به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فناوری و تحقیقات در نظر گرفته می شود چرا که این شهر پارک علم و فناوری را در خود جای داده است.

کسانی که قصد تحصیل در کشور فنلاند بیش از چند ماه را در سر دارند بایستی خود را برای زمستان سخت آماده نمایند. چرا که شهر اولو شهری نیمه قطبی می باشد و دمای متوسط آن 2 درجه سانتی گراد (36 درجه فارنهایت) خواهد بود. ناگفته نماند که دانشگاه اولو به عنوان هفتمین دانشگاه برتر در کشور فنلاند از جهت تعداد بیشترین ورودی خواهد بود.

تامپره

باید بدانید که این شهر در جنوب کشور فنلاند قرار گرفته است. شهر تامپره مابین دو دریاچه واقع شده است. تامپره یک شهر صنعتی در قلب کشور فنلاند می باشد چرا که در قرن 19 این شهر به عنوان ” منچستر ” کشور فنلاند شناخته شد. این شهر سومین شهر پرجمعیت در کشور فنلاند خواهد بود، این درحالی است که کافه های متعدد، میخانه ها، مقبره های تاریخی و انجمن های دانشجویی بسیاری در این شهر یافت خواهد شد. این نکته بسیار مهم را بخاطر داشته باشید که دانشگاه تامپره در رتبه 450 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. به علاوه شهر تامپره به عنوان خانه چندین موسسه آموزش عالی در نظر گرفته خواهد شد.

Jyvaskyla

این شهر در 260 کیلومتری شمال شهر هلسینکی قرار دارد. شهر Jyvaskyla به عنوان بخشی از منطقه “Lakeland” در نظر گرفته می شود و همانند دیگر شهرهای فنلاند در گوشه ای از دریاچه قرار گرفته است. این شهر به عنوان خانه معماری های مشهور Alvar Aalto در نظر گرفته خواهد شد. از شگفتی های آلتو می توان به مواردی نظیر : ساختمان های مرتفع و متعلق به دانشگاه Jyvaskyla نیز اشاره کرد. باید بدانید که این شهر رتبه چهارم را از جهت بیشترین تعداد ورودی در کشور فنلاند بدست آورده است. ناگفته نماند که دانشگاه علوم کاربردی JAMK در این منطقه واقع شده است. به علاوه این شهر به عنوان اصلی ترین انجمن های دانشجویی خواهد بود. به علاوه این شهر میزبان مسابقات رالی می باشد، مسابقاتی که موجب جذب نیم میلیون بیننده در سال خواهد شد.

درخواست پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند

معمولا متقاضیان قادر به دادن درخواست به صورت آنلاین و یا به صورت مستقیم به دانشگاه منتخب خواهند بود. این درخواست بایستی به مرکز و خدمات پذیرش دانشگاه های فنلاند (UAF) داده شود. مهلت درخواست متفاوت می باشد، اما مدت زمان اصلی در ماه های نوامبر – ژانویه خواهد بود. در بسیاری از دانشگاه های پلی تکنیک مدت زمان درخواست در ماه های آگوست – سپتامبر می باشد، این درحالیست که شروع این دوره ها در فصل بهار می باشد.

زبان رایج در فنلاند

باید بدانید که دو زبان ملی در کشور فنلاند، فنلاندی و سوئدی خواهد بود، زبان هایی که در دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این درحالیست که امکان اخذ دوره هایی به زبان انگلیسی برای شما وجود خواهد داشت. باید بدانید که شرکت در دوره هایی به زبان انگلیسی معمولا برای دانشجویان مقطع کارشناسی (لیسانس) امکان پذیر خواهد بود. اگر شما قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در سر دارید به شما پیشنهاد می شود که نسبت به شرکت در کلاس های زبان فنلاندی برای مدت زمانی که در کشور فنلاند هستید مبادرت ورزید.

بسیاری از دوره هایی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی صورت می گیرد در دانشگاه های پلی تکنیک مشاهده خواهد شد. دانشگاه هایی که با نام مستعار ” علم کاربردی ” شناخته می شوند. باید بدانید که این دانشگاه ها تحصیل در تمامی مقاطع را به افراد پیشنهاد می کنند و بیش تر بر برنامه های کاربردی و فنی متمرکز می باشند.

برای مثال دانشگاه علمی کاربردی Lahti، شرکت در دوره هایی به زبان انگلیسی و در جهت اخذ مدرک پرستاری را به افراد پیشنهاد می کند. این درحالی است که دانشگاه علمی کاربردی هلسینکی تحصیل در گرایش هایی نظیر: فناوری اطلاعات و مهندسی رسانه ها را به زبان انگلیسی در اختیار افراد قرار می دهد. فراموش نکنید که برنامه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان کارشناسی مهندسی ساختمان در دانشگاه علمی کاربردی هلسینکی به زبان انگلیسی خواهد بود.

این در حالی است که از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند این است که، جهت تحصیل در بسیاری از گرایش ها افراد ملزم به فراگیری زبان فنلاندی و یا سوئدی خواهند بود. ناگفته نماند که امکان فراگیری زبان فنلاندی در مدت زمان کوتاه ( در مدارس تابستانه یا به عنوان بخشی از تکالیف درسی) برای شما وجود خواهد داشت.

اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند

نکته: شرایط اخذ ویزا تا حد زیادی بستگی به کشور مبدا خواهد داشت.

متقاضیان متعلق به اتحادیه اروپا / کشورهای شمال اروپا / سوئیس / لیختن اشتاین

دانشجویان متعلق به کشورهای ذکر شده در فوق نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

این دانشجویان ملزم به اخذ گواهی ثبت از اداره پلیس و در عرض سه ماه خواهند بود. ( این مدت زمان برای دانشجویان شمال اروپا شش ماه خواهد بود).

  • دانشجویان ملزم به اثبات تمکن مالی کافی که هزینه های اقامت در فنلاند را پوشش دهد خواهند بود.
  • بیمه سلامت اجباری نمی باشد، اما این امر به افراد پیشنهاد می شود.
  • هیچ محدودیتی برای ساعات کاری شما وجود نخواهد داشت.

متقاضیان خارج از منطقه اتحادیه اروپا / کشورهای شمال اروپا / سوئیس / لیختن اشتاین

این دانشجویان ملزم به اخذ مجوز اقامت از سفارت فنلاند به صورت مستقیم و یا به صورت آنلاین قبل از ورود به کشور فنلاند خواهند بود. جهت تحقق این امر اخذ نامه پذیرش از دانشگاه ضروری خواهد بود. نامه ای که هر سال یکبار بایستی تمدید گردد.

دانشجویان ملزم به در اختیار داشتن حداقل 6720 یورو (حدودا 7375 دلار آمریکا) برای یکسال خواهند بود، مبلغی که تمامی مخارج زندگی آنان را تحت پوشش خود قرار دهد. ارائه یک اظهارنامه از بانک، نامه ای که نشان دهنده تمکن مالی کافی و یا فرد حامی مالی شما باشد. اخذ بیمه سلامت جهت پوشش دهی هزینه های درمان پزشکی (30000 یورو – 32900 دلار آمریکا).

شما قادر به کار کردن حداکثر 25 ساعت در هفته و در طول ترم خواهید بود. ناگفته نماند که هیچگونه محدودیتی برای کارکردن در تابستان / تعطیلات کریسمس برای شما وجود نخواهد داشت. باید بدانید که فرایند درخواست حدود 1 ماه به طول می انجامد و شما قادر به دادن درخواست به محض دریافت نامه پذیرش خواهید بود.

هزینه ها و کمک هزینه های مالی فنلاند

اگر فرایند درخواست شما با موفقیت به پایان رسید، شما بایستی از شنیدن این امر که ملیت شما اهمیتی ندارد خوشحال باشید چرا که شما ملزم به پرداخت هیچگونه شهریه ای نمی باشید. این امر تمامی مقاطع تحصیلی بجز تحصیل در برخی از گرایش های مقطع کارشناسی ارشد را در بر خواهد گرفت. تحقیقات اخیر نشان داده است که دانشجویان غیر اروپایی / منطقه اقتصادی اروپا (در آگوست 2017) ملزم به پرداخت حداقل هزینه 1500 یورو (1600 دلار آمریکا) برای هر سال خواهند بود.

ناگفته نماند که در حال حاضر طبق شرایط اعزام دانشجو به فنلاند ؛ اخذ بورسیه تحصیلی دشوار می باشد چرا که اغلب شهریه دانشگاه رایگان می باشد. این بورسیه تحصیلی از سال 2017 برای کمک به دانشجویان بین المللی محصل در فنلاند امکان پذیر خواهد بود. لذا از متقاضیان انتظار می رود که تحقیقات لازم را در خصوص بورسیه تحصیلی پیشنهادی از سمت دولت و یا دیگر سازمان های موجود در کشور مادری خود و درخواست جهت اخذ کمک هزینه های مالی به عمل آورند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر  از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند و دیگر کشورهای اروپائی و آمریکائی است و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا جهت ورود به کشور فنلاند را در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام می دهد.

علاقه مندان به تحصیل در این کشور برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به فنلاند و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریز نمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در فنلاند را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به فنلاند

1- آیا با اعزام دانشجو به فنلاند، متقاضیان می توانند شهروندی و تابعیت این کشور ار اخذ نمایند؟

بله، پس از فارغ التحصیلی و مشغول شدن به کار، پس از گذشت مدت زمان لازم، این امکان وجود دارد.

2- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به فنلاند کدامند؟

دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آاتو، دانشگاه تورکو، دانشگاه شرقی فنلاند، دانشگاه واسا و غیره

3- بهترین شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به فنلاند کدامند؟

شهرهای هلسینکی، تورکو، اولو، تامپره و غیره

4- جهت اعزام دانشجو به فنلاند، اثبات تمکن مالی ضروری است؟

بله، به دلیل اثبات تعمین مخارج تحصیل و زندگی در این کشور، داشتن تمکن مالی الزامی است.

5- آیا پس از اعزام دانشجو به فنلاند، متقاضیان اجازه کار حین تحصیل خواهند داشت؟

بله، دانشجویان اجازه دارند تا 25 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

6- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به فنلاند چه میزان است؟

شهریه دانشگاه ها در فنلاند نسبت به رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت بوده و به طور میانگین مابین 4,000 تا 18,000 یورو در سال می باشد.

7- هزینه زندگی دانشجویی پس از اعزام دانشجو به فنلاند چقدر است؟

به طور میانگین دانشجویان جهت زندگی در فنلاند به 700 تا 900 یورو در ماه نیاز خواهند داشت.

8- تاریخ اخذ پذیرش جهت اعزام دانشجو به فنلاند چه زمان است؟

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند دو بار در سال، در ماه های اکتبر و فوریه می توانید اقدام کنید.

9- مدارک لازم جهت پذیرش و اعزام دانشجو به فنلاند چیست؟

آخرین مدرک تحصیلی ب همراه ریز نمرات، مدارک شناسایی، مدرک زبان در صورت نیاز، انگیزه نامه و غیره

10- پس از اعزام دانشجو به فنلاند، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله، پس از گذشت سه ماه و اخذ ویزای بلند مدت، دانشجو می تواند جهت اخذ ویزای هراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید.

11- پس از اعزام دانشجو به فنلاند، شرایط اقامت پس از تحصیل چیست؟

در فنلاند به فارغ التحصیلان اجازه داده می شود به مدت یک سال در این کشور به کاریابی بپردازند و با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقامت خود در این کشور را تمدید کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *