تحصیل داروسازی در چک

جمهوری چک در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهم تحصیل علوم پزشکی و داروسازی تبدیل شده است. در این راستا در این مقاله به بررسی موارد مهم در تحصیل داروسازی این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل داروسازی در جمهوری چک؟
  • شرایط تحصیل داروسازی در جمهوری چک
  • شرایط پذیرش داروسازی در جمهوری چک
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در جمهوری چک
  • برنامه تحصیل داروسازی در جمهوری چک
  • تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک
  • تحصیل داروسازی جمهوری چک به زبان انگلیسی
  • هزینه های تحصیل و زندگی در جمهوری چک
  • دانشگاه های داروسازی جمهوری چک مورد تائید وزارت بهداشت ایران ۲۰۲۰۲۰۲۱
  • مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل داروسازی در جمهوری چک

چرا تحصیل داروسازی در جمهوری چک؟

کشور چک که به عنوان ششمین کشور امن دنیا شناخته می شود، به دلیل موقعیت جغرافیایی به قلب اروپا معروف است. پایین بودن هزینه های تحصیل در چک و بالا بودن کیفیت فضای آموزشی و دانشگاهی این کشور موجب شده است تا هر روز به تعداد مهاجران تحصیلی به این کشور کهن اضافه شود. دانشگاه های این کشور دارای امکانات آموزشی پیشرفته و آزمایشگاه های مدرن و سیستم های آموزشی نوین می باشد. مدرک علوم پزشکی دانشگاه های چک از معتبرترین مدارک پزشکی در همه کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود.متقاضیان با تحصیل در این رشته می توانند در کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا و آمریکا به کار و اشتغال مشغول شوند. عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی رشته داروسازی و همچنین عدم نیاز به شرکت در دوره یک ساله آمادگی پیشداروسازی کشور چک موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از کشورهای مختلف برای تحصیل در این رشته کشور چک اقدام کنند. متقاضی با دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می تواند در رشته داروسازی در چک تحصیل کند. تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و اعتبار مدارک دانشگاهی این کشور از دیگر موارد انتخاب دانشگاه های داروسازی چک برای تحصیل می باشد.

برخورداری از اساتید مجرب و با پشتوانه علمی بالا موجب شده است تا دانشجویان بین المللی کشور چک را محل مناسبی برای تحصیل داروسازی بدانند. کالج ها و دانشگاه های داروسازی این کشور با ارائه امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن و آزمایشگاه های مجهز زمینه لازم در جهت مهارت ورزی و کسب تجربه و علم و دانش را برای دانشجویان فراهم می کنند.تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و بهره مندی دانشجویان از کتابخانه های بزرگ و تجهیزات کامپیوتری مدرن به منظور استفاده دانشجویان بر اساس استاندرادهای بین المللی و وجود کتاب های مرجع و کتاب های درسی به زبان انگلیسی از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های داروسازی این کشور محسوب می شود.

بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی تحصیل داروسازی در کشور چک پرداخته اند. اگر قصد تحصیل داروسازی در چک را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در جمهوری چک

متقاضیان تحصیل داروسازی در کشور چک باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند. دارا بودن دیپلم علوم تجربی و یا ریاضی فیزیک و همچنین معدل بالای ۱۶ برای اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی چک الزامی است. زبان تحصیل دانشگاه های داروسازی چک به زبان های انگلیسی و چک می باشد. دوره داروسازی در دانشگاه های دولتی و خصوصی چک ارائه می شود. اگر متقاضی قصد تحصیل در دوره داروسازی در دانشگاه های دولتی چک را داشته باشد، باید واجد شرایط باشد.از جمله شرایط مهم برای تحصیل در دانشگاه های دولتی چک شرکت در دوره آمادگی پیشداروسازی به زبان چک می باشد. متقاضیان در این دوره ۹ ماهه به تحصیل دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و بیولوژی می پردازند و پس از کسب آمادگی در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی این کشور شرکت می کنند و در صورت اخذ نمره لازم تحصیل در دوره داروسازی دانشگاه های دولتی چک را شروع می کنند.اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان چک را داشته باشد، می تواند با ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس ۵.۵ بدون شرکت در آزمون ورودی وارد دانشگاه های خصوصی داروسازی شود. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره آمادگی زبان در دانشگاه ها و کالج های کشور چک شرکت کند و مهارت لازم را اخذ کند.

شرایط تحصیل داروسازی در جمهوری چک

شرایط تحصیل داروسازی در جمهوری چک

شرایط پذیرش داروسازی جمهوری چک

پایین بودن هزینه تحصیل در چک در رشته داروسازی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و دانشگاه های کشور چک موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل روانه این کشور شوند. متقاضی به منظور تحصیل در رشته داروسازی چک نیازمند دو مدرک مهم می باشد: مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی. برخی از دانشگاه های چک نیاز به مدرک مهارت زبان مشخصی دارند که بر اساس درخواست کالج و یا دانشگاه متقاضی باید مدرک مهارت زبان را ارائه دهد.کسب نمره لازم در آزمون ورودی هر دانشگاه داروسازی چک از شرایط مهم اخذ پذیرش در دوره داروسازی چک می باشد. قبل از شرکت در آزمون ورودی متقاضی به منظور کسب آمادگی برای آزمون ورودی باید در دوره آمادگی شرکت کند که به تحصیل دروس شیمی، زیست شناسی و گیاه شناسی می پردازد. متقاضیان به منظور اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور جمهوری چک باید حداقل ۶ ماه قبل از شروع ترم اقدام کنند.

شرایط پذیرش داروسازی جمهوری چک

شرایط پذیرش داروسازی جمهوری چک

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی جمهوری چک

متقاضی اخذ پذیرش در دوره دکترای داروسازی چک باید مدارک لازم را ارائه دهد. از جمله مهم ترین مدارک متقاضی موارد زیر را می توان برشمرد:

  • مدرک دیپلم و ریزنمره های دوره دبیرستان با ترجمه انگلیسی
  • مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمره های آن با ترجمه انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ و یا تافل ۵۰ تا ۷۰
  • گواهی سلامت پزشکی
  • انگیزه نامه تحصیلی و شرح اهداف تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ۶ قطعه عکس
  • پاسپورت عکس دار
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل در کشور چک به ارزش ۱۲.۰۰۰ یورو
مدارک لازم برای پذیرش داروسازی جمهوری چک

مدارک لازم برای پذیرش داروسازی جمهوری چک

برنامه تحصیل داروسازی جمهوری چک

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در چک باید در طی ۵ سال مدرک دکترای داروسازی را در این کشور اخذ کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در این دوره داروسازی در چک را دارند، باید دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس داروسازی باشند. دانشجویان باید در طی این ۵ سال در حدود ۲۵۶ واحد درسی را بگذرانند. برنامه تحصیلی رشته داروسازی چک متشکل از دو ترم تحصیلی در هر سال می باشد. تعطیلات میان دو ترم تحصیلی در حدود ۴ تا ۵ هفته است. هر ترم دارای ۱۴ هفته آموزشی و هر هفته ۲۸ ساعت کلاس می باشد.طول مدت تحصیل دکترای داروسازی در کشور چک حدود ۵ تا ۶ سال است و متقاضیان پس از تمام شدن این دوره تحصیلی می توانند برای تحصیل در دوره دکترای حرفه ای داروسازی اقدام کنند که ۴ سال طول می کشد. دانشجویان در طول تحصیل دکترای داروسازی در چک به آموزش دروس داروسازی بالینی، استانداردهای علوم دارویی، داروهای داروخانه ای و صنعت داروسازی می پردازند.دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه های چک می توانند برای اخذ اقامت این کشور به کار و اشتغال بپردازند و با یافتن کار ویزای تحصیلی چک خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دانشجویان با تجربه و مهارت کاری کسب شده در دوران دانشجویی به واسطه اشتغال دانشجویی می توانند زمینه لازم را در اشتغال پس از فارغ تحصیلی فراهم کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپای غربی می باشد که به عنوان یکی از پیشرفته ترین دانشگاههای اروپایی محسوب می شود. این دانشگاه با دارا بودن سابقه ۶۰۰ ساله در امر آموزش دانشگاهی دارای ۱۶ کالج مختلف در شهرهای جمهوری چک می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنند.فارغ تحصیلان این دانشگاه داروسازی که مهم ترین مرکز تحقیقات داروسازی در جمهوری چک می باشد، به دلیل اعتبار واهمیت مدرک این دانشگاه می توانند بلافاصله پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود وارد بازار کار شوند.یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در دانشگاه چارلز این است که دانشجویان با اخذ پذیرش این دانشگاه ویزای ۵ ساله اقامت در این کشور را اخذ خواهند کرد.یکی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش داروسازی این دانشگاه دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ می باشد. دانشجویان با تحصیل در دوره داروسازی دانشگاه چارلز باید در سال آخر در دوره کارآموزی عملی در داروخانه و یا بیمارستان چک شرکت کنند. هزینه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در این دانشگاه سالانه در حدود ۷۶۰۰ یورو می باشد. دانشگاه چارلز خوابگاه های دانشجویی را با اجاره بهای بسیار مناسب در حدود ۱۵۰ یورو به دانشجویان ارائه می دهد. هزینه سلف سرویس این دانشگاه ماهانه در حدود ۱۲۰ یورو می باشد.متقاضی با تحصیل در دوره های داروسازی دانشگاه چارلز می تواند بر اساس سیاست های جدید دولت چک در استخدام و به کار گیری نیروهای خارجی در فرصت های شغلی عالی این کشور مشغول شود. به منظور اطمینان از استخدام در فرصت های اشتغالی این کشور متقاضیان باید دارای مهارت های زبان انگلیسی و زبان چک باشند.

تحصیل داروسازی جمهوری چک به زبان انگلیسی

در بیشتر کشورهای اروپایی زبان تحصیلی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی زبان رسمی و قانونی آن کشور است، اما کشور جمهوری چک امکان تحصیل این رشته ها به زبان انگلیسی را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است. تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و یا زبان چک در دانشگاه های جمهوری چک در تفاوت هزینه های تحصیل می باشد که طبعا تحصیل در چک به زبان انگلیسی دارای هزینه های بیشتر می باشد.برخی از دانشگاه های خصوصی داروسازی کشور چک به زبان انگلیسی تدریس می کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در این رشته ها را دارند، باید به زبان انگلیسی مسلط و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ تا ۶ باشند. اگر متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبانی باشد، می توانند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که در کالج های کشور چک برگزار می شود و با کسب نمره و مهارت لازم تحصیل در رشته داروسازی این کشور را شروع کند.علی رغم زبان تدریس در این دانشگاه ها که انگلیسی می باشد و طبعا مهارت در این زبان به عنوان یک امتیاز مثبت برای تحصیل داروسازی چک محسوب می شود، اما فراگیری زبان چک برای دانشجویان امری ضروری به نظر می رسد چرا که دانشجویان ناگزیر از حضور در اجتماع مردم و کارآموزی در داروخانه ها و ارتباط با مردم این کشور می باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در جمهوری چک

علی رغم هزینه های زندگی در کشور اروپایی چک، دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور می توانند با مدیریت مالی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. البته هزینه های زندگی هر فرد به سبک زندگی و الگوی مصرف و چگونگی مدیریت زندگی وی بستگی دارد. اما در این کشور نیز دانشجویان می توانند با مدیریت مالی درست هزینه های خود را تامین کنند.

  • هزینه های تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داروسازی و به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه شرکت در دوره آمادگی کالج های جمهوری چک به زبان انگلیسی در حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو می باشد.
    دانشجو برای اخذ تائیدیه دانشگاه نیز باید مبلغ ۱۰۰ یورو را پرداخت کند.
  • هزینه های زندگی سالانه دانشجویان در کشور چک سالانه در حدود ۹۰۰۰ یورو می باشد که این مبلغ هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل و هزینه خوابگاه دانشجویی و هزینه کتاب های درسی را نیز پوشش می دهد.
  • هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه در حدود ۳۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه خورد و خوراک ماهانه دانشجو در چک در حدود ۱۵۰ یورو می باشد.

دانشگاه های داروسازی جمهوری چک مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

دانشگاه های کشور چک به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی همواره در فهرست دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. از میان برترین دانشگاه های داروسازی این کشور چند دانشگاه زیر مورد تائید وزارت بهداشت ایران قرار دارد:

  • University of Chorles :این دانشگاه که از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود، دارای رنکینگ و رتبه علمی بالایی در میان دانشگاه های داروسازی جهان می باشد. در حدود ۴۰.۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.
  • University of Masaryk :این دانشگاه که دومین دانشگاه بزرگ کشور چک می باشد، دارای ۳۸.۰۰۰ دانشجو است.
  • University of Palackyolomouc :این دانشگاه که در سال ۱۵۷۳ تاسیس شده است، دارای ۲۵.۰۰۰ دانشجو می باشد.

مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

متقاضیانی که مشغول تحصیل در رشته داروسازی چک می باشند، از مزایای فراوانی برخوردار می شوند. از جمله مهم ترین این مزایا موارد زیر را می توان برشمرد:

  • مورد تائید بودن برخی از برترین دانشگاه های این کشور از نظر وزارت بهداشت ایران
  • بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به آزمون ورودی برای پذیرش در رشته داروسازی چک به زبان انگلیسی
  • مورد تائید بودن مدارک تحصیلی داروسازی با کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و انگلستان
  • پایین بودن هزینه های تحصیل داروسازی
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • امکان کار پس از فارغ تحصیلی بنا به اعتبار مدارک تحصیلی
  • امکان کار و اشتغال در کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل اعتبار و ارزش مدرک تحصیلی
مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

سخن آخر

در این مقاله تحصیل داروسازی چک مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که تحصیل داروسازی در جمهوری چک به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین اعتبار بالای مدارک و مورد تائید بودن دانشگاه های چک از نظر وزارت بهداشت ایران یکی از بهترین گزینه های تحصیل داروسازی می باشد.متقاضی با ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی می تواند بدون شرکت در آزمون ورودی در رشته داروسازی چک پذیرش بگیرد. متقاضی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان چک را داشته باشد، می تواند با ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس ۵.۵ بدون شرکت در آزمون ورودی وارد دانشگاه های خصوصی داروسازی شود. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره آمادگی زبان در دانشگاه ها و کالج های کشور چک شرکت کند و مهارت لازم را اخذ کند.

اگر با وجود اطلاعات دقیق و کامل این مقاله نیازمند مشاوره و راهنمایی بیشتر می باشد، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و در همه مراحل تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار متقاضیان خواهند بود تا این مسیر ناهموار و سخت را هموار و سهل کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در جمهوری چک

1- دو شرط مهم تحصیل داروسازی چک به زبان انگلیسی چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس

2- آیا برای تحصیل داروسازی چک باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

اگر متقاضی قصد تحصیل داروسازی به زبان چک در دانشگه های دولتی این کشور را داشته باشد باید در آزمون ورودی شرکت کند.

3- هزینه تحصیل داروسازی دانشگاه چارلز چک چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در این دانشگاه سالانه در حدود ۷۶۰۰ یورو می باشد. این خوابگاه های دانشجویی را با اجاره بهای بسیار مناسب ۱۵۰ یورو به دانشجویان ارائه می دهد.

4- شرایط تحصیل دانشجویان داروسازی چک بدون مدرک زبان چگونه است؟

شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های کشور چک

5- آیا دانشجویان داروسازی چک الزام به فراگیری زبان چک دارند؟

دانشجویان ناگزیر از حضور در اجتماع مردم و کارآموزی و ارتباط با مردم این کشور می باشد و برای اشتغال پس از فارغ تحصیلی در این کشور نیازمند تسلط به این زبان می باشند.

6- هزینه تحصیل داروسازی چک چقدر است؟

هزینه های تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داروسازی و به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد.

7- هزینه دوره آمادگی کالج های چک چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره آمادگی کالج های جمهوری چک به زبان انگلیسی در حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو می باشد.

8- از چه لحاظ شرایط تحصیل در چک برای ایرانیان مناسب است؟

وجود نداشتن آزمون پذیرش و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اعتبار مدارک دانشگاهی

9- مهم ترین مدارک تحصیلی برای اخذ پذیرش داروسازی چک چیست؟

مدرک دیپلم و ریزنمره های تحصیلی دبیرستان ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس

10- مزایای زندگی و تحصیل در چک چیست؟

عدم نیاز به آزمون ورودی برای پذیرش در رشته داروسازی چک به زبان انگلیسیمورد تائید بودن مدارک تحصیلی داروسازی با کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و انگلستانپایین بودن هزینه های تحصیل داروسازی

11- متوسط هزینه های زندگی در چک چقدر است؟

هزینه های زندگی سالانه در کشور چک سالانه در حدود ۹۰۰۰ یورو و اجاره خوابگاه دانشجویی ماهانه در حدود ۳۰۰ یورو و هزینه خورد و خوراک ماهانه دانشجو در حدود ۱۵۰ یورو می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *