تحصیل در کاستاریکا

سواحل بسیار زیبا، جنگل های بارانی گرمسیر، جامعه ای پیشرفته و سطح کیفیت زندگی بسیار بالا همگی از مزایای تحصیل در کاستاریکا خواهد بود. باید بدانید که بسیاری از دانشگاه های کاستاریکا در سال 2015 در رتبه دانشگاه های جهانی QS قرار گرفتند. کشور کاستاریکا ادعا دارد که 4 تا از دانشگاه های معتبر آن در رتبه 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. ناگفته نماند که این اعداد و ارقام در مقایسه با کشور هایی نظیر : برزیل و مکزیک کم خواهد بود. کشور کاستاریکا یکی از موسسه های رتبه بالا به نام ” دانشگاه De costa Rica ( UCR ) را در خود جای داده است. دانشگاهی که در قرن 21 از اهمیت بسیار والایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کاستاریکا ، آموزش عالی در این کشور، درخواست جهت پذیرش در دانشگاه، اخذ ویزا و شناخت بهترین مکان برای اقامت دانشجویان این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در کاستاریکا از دانشگاه های تایید شده توسط وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در کاستاریکا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کاستاریکا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کاستاریکا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کاستاریکا معمولا از طریق تحصیل در کاستاریکا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در کاستاریکا نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی کاستاریکا میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به کاستاریکا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کاستاریکا و سرمایه گذاری در کاستاریکا نیز وجود دارند. تابعیت کاستاریکا از طریق تولد فرزند در کاستاریکا از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

تحصیل در کاستاریکا

دانشگاه های موجود در کاستاریکا

بیش از 60 دانشگاه در کشور کاستاریکا وجود دارد، دانشگاه هایی که 5 تای آنان دولتی می باشد. این در حالیست که 6 تا از این دانشگاه ها خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود گرفته اند. دانشگاه De costa Rica ( رتبه 21 در آمریکای لاتین – رتبه 490-481 جهانی ) و دانشگاه ملی Costa Rica ( رتبه 55 در آمریکای لاتین – رتبه 701 جهانی ) از دیگر دانشگاه های برتر این کشور به حساب خواهند آمد.

از دیگر دانشگاه هایی که در میان دانشگاه های برتر آمریکای لاتین قرار دارند مواردی نظیر : دانشگاه Latinoamericana de Ciencia y Tecnologia – ULACIT ( رتبه 79 در آمریکای لاتین )، دانشگاه Latina de Costa Rica ( رتبه 300-201 آمریکای لاتین ) و دانشگاه Para La Paz ( رتبه 301 آمریکای لاتین ) را در بر خواهد گرفت.

دیگر دانشگاه های تخصصی در کاستاریکا دانشگاه هایی نظیر : دانشگاه Estatal a Distanica  ( دانشگاهی که در آن آموزش از راه دور امکان پذیر می باشد )، موسسه فناوری de costa Rica ( ITCR ) و دانشگاه ملی فناوری ( که بر روی مبحث فناوری متمرکز است ) را در بر خواهد گرفت.

در مقایسه با دانشگاه های دولتی کاستاریکا، دانشگاه های خصوصی کوچکتر و معمولا بر گرایش های خاصی تاکید دارند. برای مثال دانشگاه بین المللی EARTH یک دانشگاه خصوصی می باشد که بر علوم کشاورزی تاکید بسیاری دارد. این بدین معناست که دانشجویان قادر به تمرکز بر گرایشی خاص به طور جداگانه خواهند بود. برای مثال مدرسه تجارت INCAE از برترین مدارس تجاری آمریکای لاتین به حساب خواهد آمد.

دانشگاه De Costa Rica

دانشگاه De costa Rica از جمله موسساتی است که بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. دانشگاه de Costa Rica ( UCR ) یکی از دانشگاه های قدیمی در این کشور به حساب می آید. این درحالیست که این دانشگاه وسعت زیادی دارد و دانشجویان بسیاری را در خود جای داده است. محوطه اصلی دانشگاه De costa Rica در شهر san pedro ( نزدیک پایتخت این کشور، شهر San Jose ) قرار دارد. باید بدانید که این دانشگاه حدود 38000 دانشجو را در خود جای داده است.

دانشگاه ملی Costa Rica

این دانشگاه خانه 12000 دانشجو خواهد بود. دانشگاه ملی Costa Rica از دیگر دانشگاه های دولتی و معتبر در کشور کاستاریکا می باشد. ناگفته نماند که این دانشگاه دامنه گسترده ای از برنامه های آموزشی را در اختیار افراد قرار می دهد. محوطه اصلی این دانشگاه در Omar Dengo ( شهری در Heredia ) قرار دارد، مکانی که 11 کیلومتر تا San Jose فاصله دارد. شهرت Heredia به دلیل کشاورزی به شیوه اسپانیایی ها، کافه های بسیار عالی و جدید و جوی غیر متعارف خواهد بود.

نحوه زندگی

زندگی در کاستاریکا

کسانی که به طبیعت و ماجراجویی علاقه مندند و از کشف چیزهای جدید لذت می برند باید بدانند که تحصیل در کاستاریکا بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود. آتشفشان های فعال، قایق های پارویی بسیار زیبا، باغ های پر از پروانه و استراحت گاه های صخره ای از جاذبه های گردشگری این کشور به حساب خواهد آمد. ناگفته نماند که بسیاری از نقاط بسیار مهم زیستی در این کشور واقع شده است. آب و هوای گرم، جنگل های بارانی وسیع، گونه های گیاهی و جانوری متنوع همه از ویژگی های این کشور به حساب خواهد آمد. کسانی که قصد تحصیل در گرایش محیط زیست را در سر دارند، باید بدانند که کشور کاستاریکا بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود.

علاوه بر جنگل های بارانی، کوه های دنباله دار، آتشفشان ها، سواحل بسیار زیبا، جانوران دریایی بسیار متنوع و حمام آفتاب از دیگر جاذبه های این کشور به حساب خواهد آمد. در اغلب شهر های معروف این کشور، موزه ها، سینماها، رستوران ها، باشگاه های رقص و سایر موارد دیگر مشاهده خواهد شد.

علاوه بر رشد اقتصادی، کشور کاستاریکا از مهم ترین مراکز جهان از جهت سر حال و سلامت بودن افراد و محیطی دوستانه به حساب خواهد آمد. باید بدانید که سطح کیفیت زندگی بسیار بالا در این کشور از کشور سوئیس در مرکز آمریکا تاثیر پذیرفته است. در حال حاضر شهرت کشور کاستاریکا به دلیل وجود ماسه های طلایی در کنار سواحل و منطقه ای خندان خواهد بود. این در حالیست که در شهرهایی اصلی نظیر : san jose، خرید در مغازه ها، بازدید از موزه ها، رفتن به رستوران ها و میخانه ها به افراد پیشنهاد می شود. باید بدانید که اهمیت دادن به جوانان در این شهر موجب کاهش نرخ جرایم شده است.

San Jose

شهر San Jose پایتخت کشور کاستاریکا می باشد، شهری که ” chepe ” خواهنده می شود. شهرت این شهر به دلیل وجود ساختمان های بسیار زیبا، خیابان های تمیز، رانندگان آرام و … خواهد باید. امکان کشف چیزهای جدید در این شهر وجود خواهد داشت این در حالیست که این شهر بسیار طلسم کننده می باشد. سر در گم شدن در خیابان های تاریخی، کشف شهرهای پرطراوت، کشف فرهنگ غنی کاستاریکا در گذشته و حال از دیگر ویژگی های این منطقه به حساب خواهد آمد. بسیاری از موزه ها و نمایشگاه های موقتی که میراث فرهنگی گذشته و حال و زندگی مدرن را به تصویر می کشند در این شهر مشاهده خواهد شد.

شهر san jose به عنوان سومین شهر از نظر ازیاد جمعیت و تعداد بازدیدکنندگان در نظر گرفته می شود. این درحالیست که تعداد بسیاری از دانشگاه های کشور کاستاریکا در این شهر واقع شده است. از دیگر گزینه های انتخابی جالب برای دانشجویان مواردی نظیر : Cartago ( مقصد دانشگاه علم و فناوری های de costa Rica ) و Heredia ( جایی که دانشگاه ملی Costa Rica در آن واقع شده است ) را در بر خواهد گرفت.

شراط پذیرش ، هزینه ها و ویزا

تحصیل در کاستاریکا

کشور کاستاریکا کشوری است که سرمایه گذاری های بسیاری بر مبحث آموزش عالی داشته است. هزینه های زندگی پایین در کشور کاستاریکا به معنای تحصیل مقرون به صرفه در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها نظیر : اروپای غربی یا آمریکای شمالی خواهد بود.

مبلغ شهریه از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود، این درحالیست که هزینه زندگی در این کشور مابین 500 تا 700 دلار – دلار آمریکا در هر ماه می باشد که باز هم بستگی به نحوه زندگی کردن شما خواهد داشت. به طور کلی جهت اقامت در این کشور شما به مبلغی مابین 380 تا 470 دلار – دلار آمریکا برای هر ماه نیاز ( برای یک آپارتمان استاندارد ) خواهید داشت. ناگفته نماند که هزینه اقامت در صورت زندگی مشترک با دیگر دانشجویان کمتر خواهد بود.

در چند سال اخیر انجمن علمی کاستاریکا با هدف تقویت آموزش عالی، دسترسی دانشجویان بین المللی به بالاترین سطح کیفیت آموزشی، تدریس، تحقیق و یا به طور کلی سیستم آموزش عالی وارد عرصه کار شد. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که تا بحال حدود 250 میلیون دلار – دلار آمریکا صرف این پروژه تحقیقی شده است. این در حالیست که این فرایند تا آخر سال 2017 ادامه خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی جهت تحصیل در کاستاریکا تعلق نمی گیرد. بنابراین تحصیل رایگان نمی باشد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نمی باشد.

شرایط ویزای دانشجویی و اقامت کاستاریکا

شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور، از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی جهت اقدام کردن شما به ارائه جزئیات و نمرات دوره دبیرستان و اثبات مهارت های زبانی خود زبان اسپانیایی نیاز خواهید داشت. از دیگر مدارک ضروری جهت ارائه به سفارت این کشور مواردی نظیر: ارائه پرونده های پلیسی، اثبات سوابق مصونیت و ارائه شناسنامه را در بر خواهد گرفت. تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن است. و زبان تحصیل در این کشور اسپانیایی می باشد.

پس از پذیرش در دانشگاه کاستاریکا، شما ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهید بود. ناگفته نماند که اگر شما شهروند آمریکا، کانادا و یا اروپا باشید نیازی به اخذ این ویزا نخواهید داشت. این درحالیست که با در دست داشتن این ویزا شما قادر به رفتن به آمریکا، کانادا، ژاپن یا اروپا و … خواهید بود.

برای به روز کردن اطلاعات خود در خصوص ویزای کشور کاستاریکا به وب سایت رسمی دولت کاستاریکا مراجعه نمایید.

جهت تحصیل در کاستاریکا و برای کسب اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به کاستاریکا و اخذ ویزای تحصیلی تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور کاستاریکا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در کاستاریکا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *