دانشگاه کلمبیا

تحصیل در کلمبیا ؛ سواحل گرمسیر، جنگل های بارانی، یخچال های طبیعی، بیابان های دوردست، کوه های نوک تیز و شهرهای پویا همگی در کلمبیا یافت خواهند شد. باید بدانید که جمعیت این منطقه را مردمانی فعال ( آمریکای لاتین ) و ملت هایی متفاوت تشکیل داده است. اگر شما قصد مهاجرت به شهری بزرگ را در سر دارید، پیشنهاد می شود که نگاهی اجمالی به Bogota، یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین منطقه شهری در این اقلیم بیاندازید. این مکان، مکانی بسیار آرام برای زندگی می باشد چرا که وجود دریا و شیوه زندگی مردمان این شرایط را به وجود آورده است. پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سواحل و یا خطوط ساحلی کلمبیا و تحصیل در کلمبیا تحقیقات لازم را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در نیمه دوم سال 2014، کشور کلمبیا به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی آمریکای لاتین در نظر گرفته شد. اگر شما قصد تحصیل در کلمبیا را در سر دارید، شما ملزم به شناخت دانشگاه های این کشور و این منطقه خواهید بود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در کلمبیا از دانشگاه های مورد تایید توسط وزارت علوم ایران برای متقاضیان تحصیل در کلمبیا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کلمبیا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کلمبیا معمولا از طریق تحصیل در کلمبیا اقدام می کنند، به طور کلی میتوان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در کلمبیا نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت کلمبیا میتوانند اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به کلمبیا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کلمبیا و سرمایه گذاری در کلمبیا نیز وجود دارند . تابعیت کلمبیا از طریق تولد فرزند در کلمبیا جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش کلمبیا نیست.

دانشگاه های کلمبیا

باید بدانید که دانشگاه های کشور کلمبیا در رتبه بندی های دانشگاه های جهانی QS قرار دارند، این امر بدین معناست که دانشگاه های این منطقه در رتبه 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در سال 15/2014 کشور کلمبیا ورودی های بسیاری از دانشگاه Los Andes داشته است، دانشگاهی که در رتبه 7 آمریکای لاتین و 262 جهانی قرار دارد. دانشگاه Nacional de colimbia از این قاعده مستثنی نیست چرا که این دانشگاه رتبه 13 در آمریکای لاتین و رتبه 316 جهانی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه Pontificia و Javeriana در رتبه 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند این در حالیست که دانشگاه Antioquia در رتبه 500 دانشگاه برتر می باشد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های کشور کلمبیا این مقاله را مطالعه نمایید. تحصیل در کلمبیا به افراد متقاضی تحصیل در امریکای لاتین پیشنهاد می شود.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه Los Andes کلمبیا

این دانشگاه در رتبه 7 رتبه بندی های QS قرار دارد. این درحالیست که در سال 2015 این دانشگاه رتبه جهانی بسیار بالایی را کسب کرده است. دانشگاه los Andes کلمبیا به عنوان رهبر دیگر موسسات کلمبیا در نظر گرفته می شود. دانشگاهی که در سال 1948 تاسیس گشت. این دانشگاه یک موسسه خصوصی می باشد که حدود 25000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه با نام Uniandes شناخته می شود، دانشگاهی که 9 دانشکده را در خود جای داده است. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که این دانشگاه نسبت به تدریس دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیاری مبادرت می ورزد. این دانشگاه در مرکز تاریخی و شهر Bogota واقع شده است، منطقه ای که در میان دانشجویان از شهرت بسیار والایی برخوردار است.

دانشگاه ملی de Colombia

این دانشگاه یکی از بزرگترین موسسه های آموزشی خواهد بود. دانشگاه ملی de Colombia حدود 44000 دانشجو را در خود جای داده است که بسیاری از آنان در مقطع کارشناسی می باشند. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه 13 دانشگاه های آمریکای لاتین و رتبه 316 جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1867 تاسیس گشت. ناگفته نماند که دانشگاه de Colombia یک دانشگاه دولتی می باشد. مخفف نام این دانشگاه ” UNAL ” خواهد بود. این دانشگاه محوطه های دانشگاهی بسیاری در مناطق مختلف کلمبیا خواهد داشت. این در حالیست که اصلی ترین مرکز دانشگاهی در Bogota قرار دارد.

دانشگاه de Antioquia

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی کشور کلمبیا به حساب می آید. دانشگاهی که در سال 1803 توسط پادشاه اسپانیایی Charles IV تاسیس گشت. در ابتدا این دانشگاه با نام کالج Franciscan خوانده می شد. اما پس از مستقل شدن از کشور اسپانیا و با وجود برنامه های آموزشی جدید در کلمبیا، تغییر نام داد. امروزه دانشگاه de Antioquia حدود 31000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در خود جای داده است. ناگفته نماند که این دانشگاه از دیگر دانشگاه های کشور کلمبیا به حساب می آید. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 27 آمریکای لاتین و 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در شهر دوم کشور کلمبیا یعنی ” Medelline ” قرار دارد.

دانشگاه Pontificia

این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی کشور کلمبیا و به عنوان یک موسسه آموزش عالی در نظر گرفته می شود. دانشگاهی که در سال 1623 تاسیس گشت. این بسیار مهم است که بدانید که این دانشگاه جزء 100 دانشگاه جهان می باشد که توسط جامعه عیسوی ( یک گروه مذبی که به عنوان عیسویان خوانده می شوند ) راه اندازی شد. این دانشگاه حدود 22000 دانشجو را در خود جای داده است، دانشگاهی که محوطه اصلی آن در پایتخت کشور کلمبیا شهر Bogata قرار دارد. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 27 آمریکای لاتین و 347 جهانی قرار دارد.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نمی باشد.

شرایط زندگی در کلمبیا

هنوز هم خرابی هایی حاصل از جنگ های داخلی، جرایم، خشونت ها، مواد مخدر و .. در این کشور مشاهده می شود. این در حالیست که مزایای زندگی در این کشور در طول تاریخ مشخص شده است. چرا که موسسات آموزش عالی نقش بسیار مهمی را در این کشور ایفا می کنند. یکی از جشن های مشهور جهان که در این کشور برگزار می شود ” بارانکیلا ” خواهد بود. جشنی که توسط UNESCO طراحی شد و به عنوان یک میراث فرهنگی در نظر گرفته شد. باید بدانید که منحصر به فرد بودن، ذاتی بودن و در آمیخته شدن با فرهنگ اروپایی و عناصر فرهنگی جزایر کاریب از ویژگی های این جشن به حساب خواهد آمد.

فرهنگ غنی کلمبیا موجب تولد دوباره و بین المللی شناخته شدن اسامی Shakira ( سرود نویس – خواننده ) و Gabriel Garcia Marques ( رمان نویس ) کسی که جایزه ی نوبل ادبیات را به سال 1982 به دست آورد شد.

برترین شهرهای دانشجویی در کلمبیا

Bogota شهر بوگوتا

همانطور که گفته شد Bogata به عنوان پایتخت کشور کلمبیا در نظر گرفته می شود. شهری که به عنوان بزرگترین شهر در آمریکای لاتین شناخته می شود. از دلایل شهرت این شهر مواردی نظیر : دانشگاه های متعدد و کتابخانه های بسیار بزرگ را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که گاهی شهر Bogata با نام ” آتن آمریکای جنوبی ” خوانده می شود. این شهر به عنوان برترین شهرهای کشور از جهت حل و فصل خشونت ها و سختی ها خواهد بود. این درحالیست که میزان جرایم در سال های اخیر در این شهر بسیار کاهش یافته است، چرا که سیاست های امنیتی بسیاری را در سال 1995 در جهت پیشبرد اهداف خود به کار گرفت. باید بدانید که شهر Bogata شهری پرطراوت می باشد که از نظر سطح فرهنگ زندگی پیشرفت های بسیاری داشته است. این شهر حدود 150 بنای تاریخی ملی، 70 پارک، 60 نمایشگاه و 50 موزه ( برای مثال موزه ملی کلمبیا – یکی از قدیمی ترین موزه های آمریکا ) را در خود جای داده است.

Bogata مقصد بسیاری از دانشگاه های عالی رتبه کشور کلمبیا خواهد بود. این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه de los Andes کلمبیا ( رتبه 5 در آمریکای لاتین )، دانشگاه ملی de Colombia ( رتبه 14 در آمریکای لاتین )، دانشگاه pontificia ( رتبه 31 در آمریکای لاتین ) را در بر خواهد گرفت.

Medellin شهر مِدِلین

این شهر دومین شهر بزرگ در کشور کلمبیا به حساب خواهد آمد. باید بدانید که شهر Medellin در قلب Andes واقع شده است و به عنوان اصلی ترین مرکز اقتصادی و فرهنگی در نظر گرفته می شود. ناگفته نماند که این شهر از سیستم آب و هوای بسیار عالی و دمای معتدلی برخوردار است. نام مستعار این شهر ” شهر همیشه بهار ” خواهد بود. باید بدانید که پارک  Aviاکوتوریسم در این شهر واقع شده است، شهری که به مساحت 20000 هکتار می باشد و امکاناتی از قبیل : گردش با کالسکه، استفاده از قایق هایی پارویی، ماهی گیری، استفاده از کشتی های بادبانی، قایقرانی، اسب سواری و سایر موارد را در اختیار افراد قرار می دهد.

شهر Medellin خانه دانشگاه های معتبر بسیاری نظیر: دانشگاه de Antioquia خواهد بود. دانشگاهی که در رتبه 23 آمریکای لاتین و 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه کلمبیا

معمولا زمان تدریس در دانشگاه های کلمبیا اسپانیایی خواهد بود. لذا از متقاضیان انتظار می رود که تمامی سوالات خود را به زبان اسپانیایی ارسال نمایند. این درحالیست که آنان قادر به شرکت در آزمون زبانی که توسط دانشگاه تعیین می شود خواهند بود.

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا بیش از سه ماه را در سر دارید، شما ملزم به اخذ ویزای دانشجویی کلمبیایی ( TP-3 ) خواهید بود. فرایند درخواست ویزا به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود :

ارائه گواهی ثبت نام در دانشگاه و ارائه گواهی به دلیل اثبات پرداخت شهریه.

ارائه یک کپی از تمامی مراحل و اقدامات اداری مربوط.

گرفتن نامه ثبت از دفتر اسناد رسمی.

ارائه تمامی مدارک و گذرنامه به وزارت امور خارجه Bogota ( یا به سفارت بومی خود ).

پس از اخذ ویزای دانشجویی، شما ملزم به ثبت فرایندهای خود در سند کلمبیا ( کارت شهروندی ) طی 15 روز خواهید بود. این درحالیست که پس از طی کردن تمامی این مراحل شما قادر به تحصیل راحت در این کشور خواهید بود.

پرداخت ها و حمایت های مالی در کلمبیا

مبلغ شهریه پرداختی شما بستگی دانشگاه مورد نظر ( دانشگاه دولتی و یا خصوصی ) خواهد داشت. مبلغ شهریه در دانشگاه های دولتی کلمبیا برای هر ترم حدود 2000000 پزو ( 970 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود. این درحالیست که شهریه دانشگاه های خصوصی مابین 2000000 تا 11000000 پزو ( 55330-970 دلار – دلار آمریکا ) برای هر ترم تحصیلی می باشد.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از موسسه Colombiano de credito y Estudios Tecnicos en el Exterior ( ICETEX ) امکان پذیر خواهد بود.

سوالات متداول درباره تحصیل در کلمبیا

کیفیت سیستم آموزشی دانشگاه های کلمبیا به چه شکل است؟

دانشگاه های کلمبیا در بین 300 دانشگاه برتر آمریکای لاتین، که در دسامبر سال 2016 توسط سازمان انگلیسی Quacquarelli Symonds منتشر شد، 41 دانشگاه کلمبیا را به دلیل استانداردهای بالا و کیفیت آموزش آنها رتبه بندی کرده است. همچنین به این دلیل که آنها به دانشجویان محیطی مناسب برای پیشرفت توانایی های خود ارائه می دهند، شناخته شده است. 

دانشگاه های برگزیده کلمبیا کدامند؟

112 دانشگاه در کلمبیا در 21 رتبه بندی مختلف دانشگاهی(براساس موسسه) و همچنین 3 رتبه بندی موضوعی رتبه بندی شده اند. لیست دانشگاه های کلمبیا عبارتست از: دانشگاه ملی، دانشگاه لوس آند، دانشگاه اكسترنادو کلمبیا، دانشگاه لاسا انا و دانشگاه Antioquia است.

آیا دریافت پذیرش برای دانشجویان بین الملل از دانشگاه های کلمبیا سخت است؟

در حقیقت، اکثر دانشگاه های کلمبیا که توسط وزارت آموزش و پرورش این کشور معتبر هستند، برای ایجاد تسهیل در مبادلات دانشجویی و رویه هایی از قبیل اخذ ویزای دانشجویی دانشجویان بین الملل، برای ایجاد توافق با دانشگاه از کشورهای دیگر تلاش می کنند. این امر به دانشجویان اجازه می دهد از هر جای دنیا ثبت نام کنند و در برنامه های دانشگاهی(همراه با بورس تحصیلی و یا بدون بورس تحصیلی) در کلمبیا اقدام کنند.

مزایای تحصیل در کلمبیا چیست؟

  • یکی از مزیت هایی که دانشجویان خارجی را به کشور کلمبیا جذب می کند، انجام مراحل مهاجرت و اخذ ویزا برای تحصیل در کلمبیا آسان است.
  • امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دوره های تخصصی وجود دارد. 
  • هزینه زندگی در کلمبیا پایین است.
  • با تحصیل در کلمبیا می توانید دانش خود را به چالش بکشید.
  • سطح سیستم آموزشی دانشگاه های آن در سطح عالی قرار دارد.

آیا تحصیل در کلمبیا رایگان است؟

چرخه آموزش ابتدایی برای کلیه کودکان کلمبیایی بین 5 تا 15 سال رایگان و اجباری است. در سطح دانشگاه، هزینه ها با توجه به سوابق اقتصادی-اجتماعی هر دانشجو ارزیابی می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا چقدر است؟

شهریه ای که برای تحصیل در کلمبیا پرداخت می کنید بستگی به این دارد که در یک موسسه دولتی یا خصوصی تحصیل می کنید. در دانشگاه های عمومی کلمبیا، هزینه ها معمولاً در حدود 2،000،000 پزو(970 دلار آمریکا) در هر ترم است. دانشگاه های خصوصی معمولاً بین 2،000،000 تا 11،000،000 پزو(970-5،330 دلار) در هر ترم هزینه بر هستند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کلمبیا کدام هستند؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کلمبیا در سال 2020-2021 عبارتست از:

  • دانشگاه جلفینا پوینت فیفا
  • دانشگاه ملی کلمبیا
  • دانشگاه آنتیوکیا
  • دانشگاه آند
  • دانشگاه Rosario
  • دانشگاه ولی

آیا بعد از اتمام تحصیل در کلمبیا می توان ماند؟

در صورت پیدا کردن کار و تغییر ویزای خود می توانید در کلمبیا بمانید.

آیا تحصیل در کلمبیا جزء روش های دریافت شهروندی کلمبیا می باشد؟

روش های دریافت اقامت و شهروندی کلمبیا متفاوت می باشد و این روش ها از جمله سرمایه گذاری، خرید ملک، کار، ازدواج و تحصیل می باشد.

چگونه برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کلمبیا اقدام نماییم؟

در ابتدا برای تحصیل در کلمبیا باید دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. سپس درخواست خود را همراه با مدارک خواسته شده ارسال نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شد، باید هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایید تا پذیرش شما قطعی و صادر شود.

برای تحصیل در کلمبیا باید ویزای ورود دریافت نماییم؟

برای تحصیل در کلمبیا بسته به کشور مبداء خود برای دریافت ویزای تحصیلی باید اقدام نمایید. متقاضیان ایرانی برای ورود به این کشور باید ویزای ورود دریافت نمایند.

علاقه مندان به تحصیل در کلمبیا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در کلمبیا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در کلمبیا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *