اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا ؛ تحصیل با توجه به تجربه قبلی و ذهنی توانگر، افق انتخاب شما را گسترده تر می سازد و موجب صعود شما به تحصیلات عالی تر می شود اما همه ی این ها بستگی به این دارد که شما چه کشوری را انتخاب می کنید. چرا که زندگی در حال تغییر است. کانادا یکی از کشورهای مشهور برای انتخاب بی چون و چرا می باشد چرا که دانشگاه های کانادا کلاس های جهانی را به شما پیشنهاد می کنند. کانادا با داشتن 12 دانشگاه مطرح و با سطح علمی بالا، که در آن ها آموزش عالی ارائه می گردد  جز 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا فواید بسیاری دارد این فواید عبارتند از : شهریه مقرون به صرفه، فرصت کار در حین تحصیل یا یک سال بعد از فارغ التحصیلی و فرصت یک زندگی زیبا و متنوع در کشور. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو با نام ثبت شده ساختار پژوهش امید، راه ورود و اعزام دانشجو به کانادا را برای شما فراهم نموده است. تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا یکی از بهترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد، این روش در کنار روش اخذ ویزای کار یا اسکیل ورکر کانادا و همچنین سرمایه گذاری در این کشور می باشد. روش های دیگری مثل تولد فرزند و بچه دار شدن در کانادا موجب اخذ اقامت این کشور برای والدین نمی شوند.

شرایط اعزام دانشجو به کانادا

ایالت متحده، کانادا را به عنوان بهترین مکان برای زندگی معرفی می کند (شاید بتوان گفت کانادا بهترین کشور برای مهاجرت باشد) و از این کشور به دلیل سطح اموزش عالی، در امد ملی و کیفیت بالای زندگی تقدیر می کند. اعزام دانشجو به کانادا امکان یادگیری یک یا دو زبان جدید، باتوجه به اینکه کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی را دارد برای شما فراهم می کند.

اعزام دانشجو به کانادا

مطمئناً بسیاری از شما کشور کانادا را با توجه به عوامل متعددی که در ذهن دارید انتخاب کرده اید چرا که مزایای اصلی ان برای شما کاملا اشکار است. کشور کانادا بهترین سیستم اموزش عالی را برای شما فراهم می کند به دلیل اینکه این کشور جز 200 کشور برتر جهان قرار دارد. به این نکته توجه داشته باشید که کشور های بسیاری وجود دارند که دیدگاه شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

شما حق انتخاب دانشگاه هایی مانند دانشگاه کانکوردیا ، ام سی جیل ، ام سی مستر ، کوئین ، دی مونترال ، دانشگاه های البرتا ، کلمبیای انگلیس ، کلگری ، تورنتو ، واترلو ، غرب انتاریو و نیویورک را دارید.

پیشنهاد دانشگاه کانادا برای تحصیل تنها به دلیل این نیست که این کشور در جدول لیگ قرار گرفته و جوایز بسیاری را اخذ کرده است چرا که کشور کانادا امکان زندگی متنوع، فرصت کار، خدمات درمانی بسیار عالی، ارتباط دوستانه با افراد و شهریه مقرون به صرفه را برای شما فراهم می کند. فعالیت های تحصیلی در کانادا امکان برقراری ارتباط با دوستان جدید، کسب تجارب و لذت از مناظر بسیار زیبا را برای شما مهیا می کند. تغییر فصلی در کانادا انجام فعالیت های لذت بخش مانند قدم زدن در بهار و پاییز، ماهی گیری، جشن های تابستانی، پیاده روی، اسکی و سورتمه سواری در زمستان را مقدور می سازد.

ایا شما انتظار چیزی فراتر از یافتن دوستی جدید، یادگیری مهارت های جدید و اخذ شغل در رشته تحصیلی خود را دارید ؟

از دیگر مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا ، اجازه کار پاره وقت دانشجویی در حین تحصیل است. درست است که این امر کل انتظارات مالی شما را فراهم نمی کند اما تجارب و مهارت های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. لذا شما قادر به اخذ شغل دلخواه خود یک سال بعد از فارغ التحصیلی خواهید بود. به طور کلی شما نیاز به اخذ اجاره کاری در صورتی که در دانشگاهی معتبر تحصیل کرده اید ندارید اما ناگفته نماند که این امر باز هم بستگی به شغل انتخابی شما دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه تحصیل در کشور مقصد از مهم ترین مباحث مورد توجه است. کشور کانادا ارزش بسیاری برای میزان شهریه و هزینه های زندگی قائل شده است.

هزینه زندگی ماهیانه در کانادا حدود 400-800 دلار ( دلار کانادا) می باشد اما میزان این هزینه بستگی به این دارد که شما زندگی خود را چگونه بگذرانید. لذا هزینه اموزش سالانه برای مقطع کارشناسی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده حدود 600 تا 17500 دلار ( دلار کانادا ) است. البته این مبلغ در اینده به طور متوسط مابین 6500 تا 33000 دلار ( دلار کانادا )  در سال است.

لذا شما با مقایسه ی این کشور با دیگر کشور ها در می یابید که چرا کانادا جز مشهورترین و مقرون به صرفه ترین کشور ها برای ادامه تحصیل از نظر مالی است. البته همه ی این موارد بستگی به رشته تحصیلی شما دارد لذا قبل از هرگونه تصمیم میبایست به این توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی ممکن است بیشتر باشد.

 به طور کلی مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال و کارشناسی ارشد 1 سال می باشد. بنابراین شما میبایست در اواخر مارس اقدام کنید اما اگر رشته تحصیلی شما بسیار خاص و تخصصی است بهتر است که زودتر اقدام نمایید. ناگفته نماند که دوره دوم پذیرش در ماه های ژانویه و فوریه صورت می گیرد.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و مقررات راجع به آن در زمینه اعزام دانشجو

توجه داشته باشید که فرایند درخواست تحصیل بین المللی ممکن است به کندی پیش رود و به مدت 7 هفته به طول بینجامد لذا شما میبایست تصمیم خود را بگیرید و هرچه سریع تر در خواست خود را ارائه دهید.

تحصیل در خارج از کشور بخصوص کانادا یک مسئله بسیار مهم است و به تفکر بسیاری نیاز دارد. لذا برای اطمینان از مسیری که در ان قدم می گذارید اخذ ویزا بعد از تصمیم گیری حائز اهمیت است. اخذ این ویزا برای درخواست تحصیل یا به عبارتی مجوز تحصیل ضروریست، علاوه بر این پذیرش شما در این دانشگاه ها به عنوان نقطه شروع می باشد. بنابراین شما برای دادن در خواست و پراخت شهریه و هزینه زندگی ( به طور مثال تهیه بلیط ) نیاز به تمکین مالی دارید.

مشخصات و وضعیت سلامت شما ممکن است توسط پلیس بازرسی مورد بررسی قرار گیرد، اما به طور کلی هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

این بسیار حائز اهمیت است که موارد دیگر مورد بررسی خود دانشگاه قرار بگیرد چرا که کانادا کشوری بسیار عظیم است و روش های متفاوتی برای قلمروهای مختلف در نظر دارد. اگر فرم در خواست شما اشتباه پر شود، اسناد و مدارک شما ارسال نخواهد شد یا ممکن است با تاخیر مواجه شود. اگر در خواست شما تحصیل در رشته ای خاص است شرایط مقداری متفاوت خواهد بود.

تحصیل در کانادا فرصت کار در امریکای شمالی بعد از فارغ التحصیلی را فراهم می کند لذا بعد از تکمیل تحصیل خود در دانشگاه شما قادر به اقامت یا کار یکساله در کانادا خواهید بود. همچنین شما می توانید کار پاره وقت در حین تحصیل را در حیطه برنامه های خود قرار دهید و با این عمل تجارب بسیاری کسب کنید و ذخیره مالی داشته باشید. البته شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا نیز وجود دارد و افراد می توانند تحصیل رایگان در کانادا داشته باشند. سوال دیگر بابت اخذ پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک می باشد که باید عرض شود که معمولاً دانشگاه های کانادا مدرک زبان را صورت الزامی می دانند.

از مزایای اخذ مدرک تحصیلی در کانادا متنوع بودن ان است لذا همه افراد می توانند اهداف خود را با تحصیل و اخذ مدرک در این کشور به اجرا در اورند. هزینه تحصیل و زندگی پایین در این کشور باعث ایجاد انگیزه در بسیاری از افراد شده است به علاوه موقعیت دو زبانه بودن این کشور این انگیزه را دو برابر کرده است. اگر شما خواهان یادگیری زبان فرانسه هستید، اگر زبان مادری شما انگلیسی یا فرانسوی است در انتخاب دانشگاه خود در کانادا شک نکنید. دانستن هر دو زبان کمک بسیاری به انتخاب شغل دلخواه شما به ویژه زمانی که قصد اقامت و کار بعد از تحصیل را دارید خواهد کر ناگفته نماند که در دست داشتن مدرک هر دو زبان انجام تجارت های بزرگ را میسر می سازد.

از بابت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا نیز باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل پزشکی در این کشور مثل کشور آمریکا می باشد و سیستم تحصیل و اعزام دانشجو پزشکی به کانادا متفاوت است، یعنی ابتدا باید دوره لیسانس علوم پایه را بگذرانند و سپس برای فوق لیسانس وارد مبحث پزشکی شوند.

در مورد کشور کانادا

کانادا کشوری بسیار بزرگ با جاذبه های متعددی می باشد. از نظر جغرافیایی باید بدانید که این کشور در بالای ایالت متحده امریکا واقع شده است. کشور کانادا به تنهایی دارای جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری مانند ابشار با شکوه نیاگارا ، برج عظیم سی ان ، حیات وحش تونرنتو ، پارک بین الملل یخی ، پارک مجلل بنف و رشته کوه های باشکوه راکی می باشد. از شهرهای بزرگ کانادا می توان به کبک، مونترال و تورنتو اشاره کرد، شهر هایی که بهترین امکانات زندگی را برای شما به ارمغان می اورند چرا که زندگی در این کشور به زندگی با طبیعت تشبیه شده است. این کشور منظره های بسیار زیبا مانند کوه های بزرگ، سبزه زار ها، تپه های پوشیده از برف و شهر های شلوغ بسیاری دارد، ناگفته نماند که کوه های راکی در کانادا بسیار مشهورند، بنابراین انتخاب های بی پایانی پیش روی شما قرار دارد.

کشور کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد. لذا تحصیل در کانادا فرصت یادگیری زبان دیگری که برای انجام تجارت جهانی حیاتیست را مقدور می سازد. بنابراین وجود این دو زبان باعث شده تا کارشناسان زبان بسیاری هر ساله از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند. امکان ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا با مدرک دیپلم نیز وجود دارد ولی باید توجه داشت که فاصله یا گپ تحصیلی برای شخص وجود نداشته باشد.

سعی کنید بررسی و تحقیقات خود در خصوص انتخاب دانشگاه را به دقت انجام دهید و آینده شغلی خود را مد نظر داشته باشید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز می تواند اطلاعات مفیدی پیرامون تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا در اختیار شما قرار دهد. بنابراین  با دادن در خواست و صبر زیاد نه تنها از تحصیل در کشوری زیبا و پرطراوت برخوردار خواهید شد بلکه تجارب زندگی فراموش نشدنی بسیاری را کسب خواهید کرد.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز خدمات اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و ویزای تحصیلی این کشور را به صورت تضمینی به مرحله انجام می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط اعزام دانشجو به کانادا می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به کانادا

1- مزایای اعزام دانشجو به کانادا چیست؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار حین تحصیل، سیستم آموزشی پیشرفته، دانشگاه های معتبر، تحصیل در کشوری مدرن و غیره

2- آیا داشتن تمکن مالی جهت اعزام دانشجو به کانادا الزامی است؟

بله، داشتن تمکن مالی جهت اثبات تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا، از الزامات است.

3- آیا جهت اعزام دانشجو به کاناد به مدرک زبان نیاز است؟

بله، زبان تحصیل در کانادا انگلیسی و فرانسوی است و داشتن مدرک زبان یکی از این دو زبان الزامی است.

4- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به کانادا چیست؟

رزومه یا سی وی، ترجمه مدارک ذکر شده در سی وی، انگیزه نامه، مدرک زبان، توصیه نامه اساتید و غیره

5- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به کانادا چه میزان است؟

شهریه دانشگاه ها در کانادا بسته به رشته و مقطع تحصیلی به طور میانگین 12,000 تا 20,000 دلار کانادا است.

6- هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی پس از اعزام دانشجو به کانادا چقئر است؟

به طور میانگین 500 تا 800 دلار کانادا جهت تامین هزینه زندگی دانشجویی در این کشورنیاز است.

7- بهترین دانشگاه های جهت اعزام دانشجویان به کانادا کدامند؟

دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه کالگری، دانشگاه مک مستر و غیره

8- پس از اعزام دانشجو به کانادا، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله، ولی برای دانشجویان بین المللی بسیار محدود و رقابتی است و عمدتا جهت تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

9- آیا در اعزام دانشجو به کانادا، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند جهت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه کنند.

10- آیا امکان اخذ اقامت دائم کانادا پس از اعزام دانشجو به این کشور وجود دارد؟

بله، پس از فارغ التحصیلی و یافتن کار و پرداخت مالیات به مدت سه سال، این امکان وحود خواهد داشت.

11- بهترین سن برای اعزام دانشجو به کانادا چه سنی است؟

بهترین سن جهت تحصیل در کانادا 18 تا 32 سال است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

20 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به کانادا

  1. احمد نوری گفت:

    سلام
    بنده 32 ساله سطح زبانم حدود 4 یا 4.5 ایلتس هست . البته مدرک آیلتس رو ندارم فعلا. با حدود 11 سال سابقه کار . اگر بخام جهت گذراندن کالج یک ساله اقدام کنم نیاز به آیلتس بالا دارد یا اینکه امکانش هست پذیرش کنم و بعدا در کالج پیش نیاز زبان بگذرانم ؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ورود به کانادا و شرکت در کالج های کانادا و افزایش شانس ویزای خود بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

  2. مهدی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من متولد ۱۳۶۵ هستم و تحصیلاتم در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۰ به اتمام رسید از آن زمان مشغول کار در زمینه تحصیلی مربوطه بودم تا به امروز.
    آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد با توجه به گذشت این مدت از زمان فارق التحصیلی من وجود دارد؟
    متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا محدودیت سنی دارد و تا 32-33 سال است. اگر سابقه کاری شما همراه با بیمه باشد، امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  3. علیرضاشاهی گفت:

    سلام
    من دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و زبان درسطح متوسط و کارمندبانک آیا مهاجرت از طریق ادامه تحصیل بهتراست ؟درضمن ۲فرزند یک پسر ۶ویک دختر ۱۲ساله دارم و۴۰سالمه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه تحصیل در کانادا محدودیت سنی دارد که با توجه به سن شما احتمال رد شدن درخواست شما وجود دارد. به شما توصیه می کنیم از روش های دیگر اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  4. sheyshey گفت:

    با سلام .من ۱۸سالمه سال اخر دبیرستان در رشته ادبیات هستم.معدل امسالم هم ۱۹.۵۳هست ،میخواستم بدونم امکان بورسیه براساس معدل هست؟برای رشته حقوق.و اینه که این معدل شرط لازم برای بورسیه را دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا باید رزومه علمی خوبی داشته باشید و همچنین نمره زبان خوبی را ارائه دهید.

  5. رضا نعمتی گفت:

    با سلام

    اینجانب متولد 1365 فوق لیسانس مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه بوعلی سینای همدان با معدل 14.70 هستم.
    یک مقاله ای اس ای در ژورنال Q1 دارم.خدمت سربازی رفتم و متاهل می باشم.
    شرایط بنده برای دریافت بورسیه تحصیلی و یا دریافت ویزای کاری چطور هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دریافت بورسیه تحصیلی بستگی به رزومه علمی شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا به طور کامل شما را راهنمایی نماییم.

  6. دنیا جعفری گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید من سال نهم هستم و همه معدل هایم بالای 18 هست میخواستم بدونم اگر بخوام برای دهم و یازدهم و دوازدهن و …. به این کشور بورسیه بشم امکانش هست؟
    اگر هست چطور؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه مدارس در کانادا بسیار اندک و محدود است و شما در صورتی می توانید بورسیه بگیرید که جزو دانش آموزان برجسته و نخبه باشید و یا اینکه چند سالی را در این مدارس گذرانده تا واجد شرایط بورسیه باشید.

  7. علیرضا کلهرودی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده کارشناسی خودم رو در در رشته عمران و در دانشگاه تهران و با معدل 16.75 گذرانده ام.
    می خواستم ببینم برای رشته ای مثل مدیریت منابع آب(در ارشد)،می تونم از دانشگاه های McGill و یا waterloo و یا McMaster فاند بگیریم (به بورسیه کامل) یا که نه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام.اگر مدنظر شما بورسیه برای مقطع فوق لیسانس است، شانس چندانی ندارید، مگر اینکه یک رزومه بسیار خوب داشته باشید.
      ولی شانس اخذ بورسیه و فاند در مقطع دکترا بیشتر است.

  8. شادی نوراله گفت:

    سلام.من قصد دارم مقطع دکتری رشته فایننس رو در کانادا بگذرونم.میخواستم ببینم چه جوری دانشگاهایی که این رشته رو دارن و امکان گرفتن فاند هم دارن پیدا کنم؟در حال حاضر دانشجوی ارشد هستم و میخوام شرایط دانشگاه مقصد رو چک کنم که خودمو آماده کنم.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      لیست دانشگاه های کانادا برای رشته مذکور الان در ذهنم نیست ولی شانس اخذ پذیرش دکترا را با شرط رزومه خوب دارید، اخذ بورسیه و فاند بسته به شرایط شما، پروپوزال، نظر استاد و دانشگاه و غیره دارد.

  9. بزرگ گفت:

    سلام، من ٢٤ سالمه و فارغ التحصيل رشته مهندسي عمران هستم.در حال حاضر از زمان فارغ التحصيلي تا الان يكسال سابقه كار دارم. من مدرك TCF B2 فرانسوي دارم و آيتلس ٦ جنرال هم دارم اما متاسفانه هنوز سربازي نرفتم و پايان خدمت ندارم. اما قبلا با معافيت تحصيلي پاسپورتم رو گرفته بودم.ميخواستم بدونم اگه من امسال بخوام براي ويزاي كاري كبك اقدام كنم و پرونده باز كنم لازمه كارت پايان خدمت داشته باشم يا تا بعد از تقريبا دو سالي كه فايل نامبر بياد ميتونم كارت پايان خدمت سربازي رو اون موقع ارائه كنم كه تو اين مدت بتونم سربازيم رو برم. ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کارت پایان خدمت معمولاً کانادا برای بررسی پرونده از متقاضیان دریافت می کند. البته با توجه به روال طولانی کبک بهتر است برای سربازی اقدام فرمایید.

      1. بی تا گفت:

        سلام
        میخواستم بدونم من میتونم با دیپلم گرافیک اقدام بکنم برای رشته فلسفه در دانشگاه مک گیل؟اگرنه من باید چی کار کنم
        و سوال دیگه اینکه ایا باوجود بورسیه هم باید هزینه هایی رو برای تحصیل در دانشگاه بپردازیم؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          برای تحصیل در کانادا باید رشته های تحصیلی شما با یکدیگر مرتبط باشد و امکان ادامه تحصیل در رشته های غیر مرتبط وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *