تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل و زندگی در اروپا با کمترین هزینه از شرایطی است که در نگاه اول دور از دسترس به نظر می آید. اگر به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی و دندان پزشکی ، با هزینه های مناسب می باشید خبر خوش برای شما متقاضی عزیز تحصیل در کشور بلاروس است. موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با مجوز اعزام دانشجو در شیراز، اصفهان و تهران فرآیند پذیرش در بلاروس را فراهم آورده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

حال چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس ؟ مزایای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در بلاروس چیست؟ چگونه میتوان ویزای تحصیلی کشور بلاروس را اخذ کرد؟ در مقاله ی زیر سعی برآن است که بطور کامل و جامع اطلاعات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی پزشکی بلاروس در اختیار شما متقاضی مهاجرت قرار گیرد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در رشته ی پزشکی در کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان را دارند. گروهی دیگر مشتاق به تحصیل رشته ی دندانپزشکی در کشور های آلمان، انگلستان و کانادا هستند. ولی به دلیل هزینه های بسیار بالای تحصیل در این کشورها، لزوم داشتن نمره آیلتس بالا و همچنین قبولی در آزمون ورودی، رسیدن به هدف خود را دست نیافتی می بینند. این در حالی است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس علاوه بر هزینه کم ، شرایط ورود بسیار راحتی هم فراهم آورده است.

تحصیل در بلاروس در شاخه پزشکی و دندانپزشکی فرصتی است طلایی که شما دوست عزیز، که به دلیل شرایط آزمون های ورودی کنکور داخلی، موفق به قبولی در رشته پزشکی و دندان پزشکی نشده اید را امیدوار به آینده ای درخشان خواهد کرد. از طرف دیگر با توجه به امکان اخذ اقامت تحصیلی در حین تحصیلات گزینه ی مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل می تواند گزینه مناسبی باشد.

بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که به “روسیه سفید” معروف می باشد . پایتخت این کشور شهر مینسک با قدمتی 950 ساله است. جمهوری بلاروس با کشورهای لهستان، اوکراین، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد، البته این کشور از شمال و شرق با کشور روسیه همسایه است. بلاروس کشوری با زمستان های سرد- ولی معتدل تر از زمستان های روسیه – و تابستان های خنک و بارانی است.

همچنین فاصله زمانی مناسب در پروازهای ایران و بلاروس که حدود 4 ساعت در هر پرواز می باشد، این امکان را فراهم می کند تا دانشجویان زمان کمتری را در پروازهای خود از دست دهند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به دلیل هزینه های بسیار پایین در مقایسه با کشورهای مشابه ، مورد استقبال کثیری از ایرانیان مشتاق به تحصیل در سال های اخیر قرار گرفته است. دانشگاه های پزشکی بلاروس از نظر سطح علمی در جایگاه بالایی قرار دارند و کیفیت مناسب آموزش، سبب شده است که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای ادامه ی تحصیل این کشور را انتخاب کنند. همچنین شخص متقاضی اعزام دانشجوی پزشکی به بلاروس برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور، نیازمند هیچ گونه دانش زبان چون مدرک آیلتس و تافل نمی باشد و این خود بسیار حایز اهمیت است.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

حال سوال مطرح شده آن است که چگونه و شرایط اعزام دانشجوی پزشکی و اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی بلاروس چگونه است؟ میتوان برای شخص متقاضی با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی و ریاضی اقدام به پذیرش کرد. از دیگر شرایط مناسب اعزان دانشجو پزشکی به بلاروس ، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس ، عدم نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی در کشور مبداء است.

به گونه ای که شخص متقاضی می تواند این دوره را در کشور بلاروس و با توجه به دروس مربوط به رشته آینده دانشگاهی خود طی کرده و بعد از شرکت در آزمون مربوطه به راحتی وارد دانشگاه های بلاروس شود. این دوره در کشور بلاروس، “پاتفک” نام دارد که در ایران توسط وزارت آموزش و پرورش معادل سازی شده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار می گیرد.

آنچه اهمیت دارد این است که نباید معدل هر یک از دوره های پیش دانشگاهی و دیپلم کمتر از 14 و میانگین آن ها نیز کمتر از 16 باشد. یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی بلاروس که از سال 2012 فراهم شده است امکان تحصیل به زبان انگلیسی است که مطمینا شما متقاضی عزیز آگاهی دارید که اخذ پذیرش از کشورهای انگلیسی زبان معمولا با شرط سنی ، آزمون ورودی، مدرک زبان آیلتس همراه است و این شرایط را برای ادامه تحصیل در دیگر کشورها سخت خواهد کرد.

البته شخص متقاضی در کشور بلاروس بر حسب علاقه خود، تحصیل به زبان انگلیسی یا روسی را بر می گزیند. که پیشنهاد ما به شما جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس تحصیل به زبان روسی است. تحصیل در بلاروس از اوایل شهریور ماه (سپتامبر) با شروع دوره های کالج یا دوره های پاتفک آغاز می شود که گذراندن دوره پاتفک برای ورود به کلیه رشته ها در بلاروس الزامی است.

فرد دانشجو در این دوره موظف به خواندن دروس زبان انگلیسی، زیست شناسی و شیمی می باشد، که بعد از پایان این دوره آزمون ساده ای برگزار می گردد و فرد در صورت قبولی در این آزمون وارد دانشگاه های پزشکی بلاروس می شود . این امکان برای فرد متقاضی وجود دارد که می تواند بعد از گذراندن دوره پاتفک، دو بار در آزمون شرکت کرده و شانس خود برای قبولی در این آزمون ها را مورد ارزیابی قرار دهد. طول دوره تحصیل در رشته پزشکی بلاروس 6 سال و در رشته دندان پزشکی 5 سال است.

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های پزشکی بلاروس

هزینه تحصیل در بلاروس در رشته پزشکی و دندانپزشکی سالی حدودا بین 4500 تا 5000 دلار متغیر می باشد، در صورتی که تحصیل فرد به زبان روسی باشد این هزینه سالی حدودا 800 دلار کاهش می یابد. هزینه زندگی در بلاروس ماهیانه 300 تا 400 دلار است که معمولا 90 دلار هزینه صرف اجاره خوابگاه می شود و مابقی خوراک، رفت و آمد و پوشاک را پوشش خواهد داد. هزینه یکسال دوره کالج در کشور بلاروس بایستی از همان ابتدا پرداخت شود، ولی هزینه های دانشگاه بصورت ترمی از دانشجو دریافت می گردد.

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های پزشکی بلاروس

هر دانشگاهی در کشور بلاروس معمولا خوابگاه مستقلی برای خود دارد که اتاق ها معمولا دو یا سه نفره است ولی در دانشگاه های پزشکی امکان گرفتن خوابگاه تک نفره هم برای فرد دانشجو وجود دارد.

مدارک پزشکی و دندانپزشکی کشور بلاروس مورد تایید مشروط وزارت بهداشت ایران می باشد، که این خود مزیتی دیگر از تحصیل در بلاروس است و دقیقا وجه تشابه دانشگاه های بلاروس با دانشگاه های پزشکی روسیه همین مورد تایید –مشروط– بودن آن است. پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس از دانشگاه ای زیر اخذ می گردد که رتبه 596 جهان را به خود اختصاص داده اند:

  • Minsk State Medical Institute آکادمی پزشکی مینسک
  • Belarusian Medical Academy of post Graduate Education آکادمی تخصصی پزشکی مینسک

مزایای دانشگاه های کشور بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس :

  • تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد.
  • جهت اخذ پذیرش برای فرد متقاضی نیاز به مدرک آیلتس یا تافل نمی باشد.
  • برای اخذ ویزا برخلاف کشور انگلستان نیاز به نشان دادن هیچگونه ساپورت و پشتوانه مالی نیست.
  • کشور بلاروس دارای امنیت بسیار بالایی در بین کشورهای اروپایی است و این بسیار حایز اهمیت می باشد.
  • برای ورود به دانشگاه های بلاروس برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به آزمون یا کنکور خاصی نیست.
  • دانشگاه های بلاروس مورد تایید-مشروط- وزارت بهداشت ایران می باشند.
  • دانشگاه های بلاروس دارای کمترین هزینه ی تحصیل در بین دانشگاه های پزشکی جهان است.
  • تحصیل در بلاروس شرایط زندگی در یکی از زیباترین کشورهای اروپا را مهیا می کند.
  • راه ورود به این کشور و گرفتن ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس کاری سهل و آسان می باشد.
  • دانشگاه های پزشکی بلاروس از لحاظ قدمت دانشگاه و اعتبار در زمینه ی آموزش و پژوهش در جهان شناخته شده هستند.
  • کشور بلاروس به دلیل همسایگی با اتحادیه اروپا امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن را فراهم می کند.
  • بلاروس با هزینه های بسیار مناسب، خوابگاه و امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.
  • مدارک دانشگاه های بلاروس در سراسر جهان معتبر می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس :

  1. اصل مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم – در صورت داشتن پیش دانشگاهی، اصل مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن-
  2. پاسپورت

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت

س از خارج شدن بلاروس از دانشگاه های مورد تایید، در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باز هم بلاروس مورد تایید نمی باشد.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی بلاروس

تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور بلاروس یکی از ارزانترین و بهترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان خارجی به حساب می آید. آموزش پزشکی در این کشور یکی از اصلی ترین و مهمترین اولویت های بلاروس به حساب می آید و دانشگاه های پزشکی این کشور استاندراد های اروپایی را رعایت کرده و از کیفیت خوبی برخوردارند. تحصیل پدر رشته پزشکی در بلاروس 6 سال زمان می برد و فارغ التحصیلان این رشته می بایست تحت نظارت پزشکان متخصص، یک سال به کارآموزی بپردازند.

آزمون ورودی دانشجویان خارجی ای که قصد تحصیل در رشته ی پزشکی و دندانپزشکی یکی از دانشگاه های کشور بلاروس را داشته باشند، در غالب یک مصاحبه برگزار می گردد. اتباع کشورهای خارجی ای که متقاضی اخذ پذیرش در سال اول دانشگاه می باشند به یکی از زبان های انگلیسی یا روسی و در مباحث زیست شناسی و شیمی مورد مصاحبه قرار میگیرند. در صورتی که زبان تحصیل شما به انگلیسی باشد سوالاتی که در دروس مذکور از شما پرسیده می شود به زبان انگلیسی خواهد بود.

مصاحبه شامل 5 سوال در هرکدام از دروس نام برده شده می باشد. در پایان آزمون از 0 تا 10 به شما نمره داده می شود و برای پذیرش در مراحل بعدی آزمون ورودی، باید حداقل نمره سه را کسب کنید. در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه دولتی ویتبسک (Vitebsk State Medical University) سخت گیری های بیشتری در پذیرش دانشجویان می شود. متقاضیان پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون ورودی در هرکدام از دروس زیست شناسی ، شیمی و زبان انگلیسی حداقل نصف نمره را کسب کنند.

برخی اوقات دانشجویان باید در آزمون ورودی ای به زبان روسی شرکت کنند. این دسته از افراد معمولا شامل کسانی می شود که در ابتدا در دپارتمان آماده سازی دانشکده ی دانشجویان خارجی ثبت نام کرده و در یکی از این دوره ها شرکت کرده اند. در این بخش از دانشگاه، دانشجویان می توانند دروسی که برای ورود به دانشگاه به آنها نیاز خواهند داشت را بیاموزند ( زبان روسی، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک). یکی از قوانین حاکم در بلاروس این است که هر کدام از دانشگاه ها چنین گزینه ای را در اختیار دانشجویان بگذارند.

در نهایت مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) پیرامون تحصیل در بلاروس به خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، اخذ ویزای تحصیلی بلاروس، مهاجرت به بلاروس جهت مشاوره و راهنمایی در خدمت شما دوست و هموطن عزیز می باشند.

سوالات متداول در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

  1. آیا دانشگاه های بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟
    خیر، دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.
  2. مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چیست؟
    امکان تحصیل به زبان انگلیسی، عدم نیاز به تمکن مالی، امنیت بالای کشور بلاروس، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، اعتبار مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور و غیره.
  3. تحصیل پزشکی در بلاروس دوره چند ساله است؟
    تحصیل پزشکی در این کشور در یک دوره شش ساله طراحی شده است.
  4. جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟
    بله، البته این آزمون تنها یک مصاحبه است که به زبان روسی و یا انگلیسی برگزار می شود.
  5. مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چیست؟
    مدرک دیپلم و ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی، مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات به همراه ترجمه، پاسپورت معتبر و غیره.
  6. زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چیست؟
    ربان های مورد استفاده در دانشگاه های بلاروس روسی و انگلیسی می باشد.
  7. آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به مدرک زبان نیاز است؟
    به دلیل تدریس دروس به ربان انگلیسی، دانش زبان انگلیسی نیاز است، اما داشتن مدرک زبان الزامی نیست.
  8. بهترین دانشگاه های بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟
    Minsk State Medical Institute ، Belarusian Medical Academy of post Graduate Education
  9. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در بلاروس چه مدت است؟
    دوره های تحصیلی رشته دندانپزشکی در بلاروس پنج سال است.
  10. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چه میزان است؟
    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلاروس به طور میانگین مابین 4,500 تا 5,000 دلار در سال می باشد. این هزینه در صورت تحصیل به زبان روسی به اندازه قابل توجهی کمتر خواهد بود.
  11. هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟
    در مورد هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس نیز باید گفت که به طور میانگین 300 تا 400 دلار در ماه خواهد بود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *