جمهوری آذربایجان به طور رسمی تا چندین سال پیش جزو شوروی سوسیالیستی و بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در آذربایجان بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در آذربایجان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی می باشد. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو تحصیل پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان

با توجه به مقررات مشابه، برای شهروندان خارجی که برای تحصیل در دانشگاه های پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان مراجعه می کنند با افراد بومی وجود دارد، و از آنجا که آنها زبان این کشور را نمی دانند، آموزش های اصلی پس از آموزش زبان آغاز می گردد. فقط، با هدف پیاده سازی آموزش زبان مربوطه به اتباع خارجی در دانشگاه های جمهوری آذربایجان، دانشکده آموزش، ادارات و در 17 دانشگاه صورت می گیرد.

تحصيل پزشكي و دندانپزشكي آذربایجان

افراد خارجی در جمهوری آذربایجان برای تحصیل هم زمان، باید قوانین اقامت در کشور را مطالعه و مشاهده کنند. خارجی ها، باید قوانین ورودی کشور و قلمرو دولتی را قبل از مهاجرت قبل و ورود به کشور به منظور عدم نقض قوانین موجود در خاک این کشور مطالعه کنند.

دانشگاه معتبر پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

دانشگاه های معتبرعبارتند از:

  • دانشگاه دولتی باکو
  • آکادمی دولتی نفت شناسی جمهوری آذربایجان (ASOA)
  • دانشگاه قفقاز
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه فنی آذربایجان
  • موسسه آموزشی زبان میرزا فتحعلی آخوندزاده
  • دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان
  • آکادمی موسیقی باکو حاجی اوزیر
  • آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان

که از بین این دانشگاه ها تنها دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران دانشگاه خزر می باشد.

متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

دانشگاه پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان

آذربایجان دارای یکی از بزرگترین و برجسته موسسات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی است. نام یکی از این دانشگاه ها (AMU) می باشد که در سال 1930 تاسیس شد. این دانشگاه دارای 7 دانشکده (پزشکی عمومی، اطفال، پزشکی و زیست شناسی پزشکی، دندانپزشکی، طب نظامی و داروسازی) می باشد. در حال حاضر 8000 دانشجو، از جمله دانشجویان بین المللی، در دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي آذربایجان تحصیل می کنند.  ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های پزشكي و دندانپزشكي آذربایجان با یکدیگر متفاوت باشند.

کسب مدرک MBBS  از دانشگاه پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان

نام: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

  • شهریه: 28.8 لاکز، روپیه
  • مدت زمان: 6 سال است.
  • مهلت درخواست: 20اوت.
  • وضعیت MCI: تأیید (فهرست MCI تایید دانشگاه)

است طیف گسترده ای از دانشگاه های  پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان وجود دارد. پزشکی جمهوری آذربایجان حدود 85 سال پیش در سال 1930 تاسیس شد و دارای تجربه گسترده در آموزش علوم پزشکی با درجه MD و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه در جمهوری آذربایجان است. برنامه درسی برای MBBS در جمهوری آذربایجان در این دانشگاه  خاص وجود دارد. به طوری که برای آماده سازی دانش آموزان برای آزمون 1 USMLE-نیز فعالیت میکند.

این دانشگاه دارای 74 بخش مختلف برای آموزش تخصصی به دانشجویان می باشد. در حال حاضر 1200 دانشجویان بین المللی از 21 کشور مختلف در این دانشگاه وجود دارد. برنامه MD 6 سال به طول می انجامد (سطح کارشناسی معادل MD و  MBBS است) و به زبان انگلیسی انجام می شود. این دانشگاه دارای بیمارستان  متصل به خود می باشد. آموزش پزشكی و دندانپزشكی آذربایجان با تمرکز ویژه بر روی نظام آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان MBBS است که به شدت در سراسر جهان مشهور است.

این برنامه 6 ساله شامل دوره های زبان روسی است در حالی که نیاز به گواهی تسلط به زبان انگلیسی و با IELTS با حداقل نمره 5.5 برای پذیرش می باشد. این برنامه شامل 1 سال کارآموزی در باکو و یا 1 سال کارآموزی در ایالات متحده آمریکا می باشد. اگر دانش جویان آزمون 1USMLE- خود را قبل از 5 سال پاس کنند، می توانند یک فرصت طلایی برای ورود به  2CK / CS USMLE- در طول کارآموزی در ایالات متحده آمریکا که منجر به یک گزینه اقامت در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود را به دست آورند.

MBBS در جمهوری آذربایجان در یکی از دانشگاه های برتر در اروپا یعنی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ارائه می شود. به غیر از آن دانشگاه ها جمهوری آذربایجان، یک لیست بزرگ از دانشگاه های جمهوری آذربایجان مانند دانشگاه فنی جمهوری آذربایجان، دانشگاه زبان جمهوری آذربایجان، دانشگاه اقتصاد ایالتی جمهوری آذربایجان، دانشگاه بین المللی دولتی جمهوری آذربایجان، دانشگاه ایالتی آذربایجان و بسیاری از دانشگاه های برتر در آذربایجان زیر نظر این دانشگاه می باشد.

دانشگاه های تحت WHO به عنوان دسته بندی B +  می باشند و قطعا برای دانش جویان خارجی مناسب است.

شرایط ورود و پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

MBBS  جمهوری آذربایجان موضوع داغ بحث های اخیر در میان دانش آموزانی است که تمایل به ادامه تحصیلات  MBBS  خود در خارج از کشور و به طور خاص در اروپا دارند می باشد. دانش آموزان خارجی با داشتن مدرک دانشگاهی پایین تر که هنوز هم مایل به بالا بردن کیفیت بالاتر و هزینه پایین تر MBBS  دارند بایستی برنامه های جمهوری آذربایجان برای ادامه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان انتخاب کنید. حتی دانش آموزان با ممکن است با پرداخت هزینه درخواست برای اعمال و پذیرش در اینجا از طریق MOKSH  اقدام کنند.

هزینه های تحصیل MBBS پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

TOTAL BUDGET FOR MBBS AT Azerbaijan Medical University, Azerbaijan
سال-1سال-2سال-3سال-4سال-5سال-6کل
شهریه480,000480,000480,000480,000480,000480,0002,880,000
اقامت گاه70,00070,00070,00070,00070,00070,000420,000
هزینه های زندگی50,00050,00050,00050,00050,00050,000300,000
دیگر10,00010,00010,00010,00010,00010,00060,000
کل610,000610,000610,000610,000610,000610,0003,660,000

هزینه ها به طور کلی در محدوده +/-10  محاسبه میگردند.

هزینه ساختار MBBS  و هزینه جمهوری آذربایجان در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان در جدول بالا آمده است. این هزینه کل مطالعهMBBS  در جمهوری آذربایجان می باشد. هزینه خدمات MOKSH  برای مطالعه خارج از کشور با حساب خدمات (بلیط هوایی + ویزا + خوابگاه) می باشد. این امر به وضوح ثابت می کند که شهریه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان کاملا مقرون به صرفه است.

هزینه ها مربوط به سال 2016 است.

  • U $ D 6800 هزینه استاندارد یک سال بدون محل اقامت است.
  • U $ D 7500 هزینه استاندارد یک سال با اقامت می باشد.

مهلت درخواست پذیرش دانشگاه پزشکی آذربایجان

آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش دانشگاه آذربایجان :

به منظور تضمین جای خود در  MBBS در برنامه های جمهوری آذربایجان به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان می باشد، شما واقعا باید به زمان ارسال درخواست خود را ارسال کنید. زمان ایده آل برای اقدام هر سال جمهوری آذربایجان همیشه قبل از 15ژوئیه می باشد. روند پذیرش به طور عمده در رابطه با روند گرفتن ویزا 2 ماه طول می کشد، و این نامه پذیرش وزارت آموزش و پرورش و کنسولگری آذربایجان صادر می شود. ویزا تنها بر اساس ارائه نامه دعوت صادر می شود. همانطور که در قوانین دانشگاه مشاهده کردید، دانشجو باید هزینه کامل دانشگاه را قبل از خروج پرداخت کند.

زبان مورد نیاز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

از آنجا که اکثر دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در جمهوری آذربایجان به هر دو آذری و روسی مسلط نیستند، دانشجویان تنها پس از ارسال اسناد و مدارک تکمیلی خود می توانند در دوره های آمادگی زبان دانشگاه مربوطه پذیرفته و در آن شرکت کنند.

در پایان مطالعه آماده سازی زبان توسط دانشجو، دانشجویان در امتحانات بایستی در صورت پایان موفقیت آمیز یک گواهی دریافت کنند. دانشجویان می توانند در سطح دانشگاه یا به صورت پرداخت هزینه جداگانه و هزینه های دولتی با توجه به اطلاع وزارت آموزش و پرورش مطالعه خود را آغاز کنند.

اطلاعات بورسیه تحصیلی آذربایجان

دانش آموزان واجد شرایط:

  • همه دانشجویان متقاضیان باید به عنوان دانشجویان بین المللی برای اهداف کمک هزینه اقدام کنند.
  • همه متقاضیان باید یک پیشنهاد در مقطع کارشناسی تمام وقت در دانشگاه بریستول ارسال کنند.
  • متقاضیان می توانند از هر رشته ای اقدام کنند.
  • دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت دریافت یکی از انواع بورسیه تحصیلی/ بیش از 3000 £ واجد شرایط را دریافت کنند.
  • در حال حاضر دانشجویان دانشگاه بریستول واجد شرایط دریافت بورسیه نیستند.

چگونگی ارسال درخواست

آخرین مهلت دریافت درخواست جمعه  10 ژوئن 2016 ساعت (17:00 به وقت بریتانیا) خواهد بود.

اجازه کار پاره وقت دانشجویی در جمهوری آذربایجان

در مدت زمان تحصیل کار دانشجویی یکی از کمک های مالی است که دانشجویان می توانید دریافت کنند. در یک شکل از اشتغال، دانشجو می تواند به صورت پاره وقت و یا برای چند ساعت کار کند. ساعات کار کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته می باشد، در نتیجه دانش آموزان می توانند مقدار کافی زمان برای تمرکز بر روی مطالعات خود را نیز داشته باشند. هر منطقه دارای انواع مختلف فرصت ها برای مشاغل موجود برای دانشجویان می باشد. و بهتر است دانشجو حتما شغلی برای برطرف کردن نیاز های خود داشته باشد.

نکاتی برای دانشجویان

  • دانشجویان می توانند برای فرصت های شغلی پاره وقت در محل کالج خود اقدام کند.
  • گزینه هایی مانند کار در کافه تریا، کتابخانه، حمایت از بخش اداری برای دانشجویان موجود هستند.
  • علاوه بر این، همچنین می توانید شغل نزدیک به کالج و یا محل اقامت خود برای صرفه جویی در زمان داشته باشید.
  • دانش آموزان می توانند با همسالان خود که در حال حاضر کار میکنند، بپیوندند.
  • اشتغال پاره وقت یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای دانشجویان است، زیرا تجربه کاری و حمایت مالی برای آنها فراهم می کند.
  • چند گزینه که دانش آموزان می توانند در خارج از ساختمان کالج خود دنبال کنند، اشتغال در یک پارک تفریحی، فروشگاه مواد غذایی، بازار، نمایشگاه ها، رستوران ها، پمپ های سوخت، و یا حتی کار در خانه، و غیره می باشد.

فرصت هایی کافی برای دانشجویان برای به دست آوردن کار وجود دارد.

لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به آذربایجان برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) جزو بهترین موسسات حقوقی کشور می باشد، آماده پاسخگوی و مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری به شما دوست و هموطن عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

هموطنان متقاضی تحصیل در آذربایجان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما در دفاتر تهران و شیراز ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند با مراجعه یا تماس با موسسه ما به راحتی ویزای تحصیل پزشكي و دندانپزشكي آذربایجان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در آذربایجان بپردازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *