سیستم آموزشی اتریش

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در سیستم اموزشی اتریش در مدارس و کالج های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در اتریش دارند کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه و شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در سیستم آموزشی اتریش به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در سیستم آموزشی اتریش

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اتریش معمولا از طریق تحصیل در اتریش اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در اتریش نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به اتریش می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در اتریش و سرمایه گذاری در اتریش نیز وجود دارند. تابعیت اتریش از طریق تولد فرزند در اتریش از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

شرایط تحصیل کودکان تا 6 ساله در اتریش

سیستم آموزشی اتریش برای کودکان 0 تا 6 ساله به این صورت است که، کودکان پیش دبستانی در مهد کودک ها نگهداری می شوند. در مهد کودک ها از سنین 3 تا 6 سال و در پیش دبستانی ها از سنین 5 سال به بالا مراقبت میکنند. بچه های کوچک که معمولا دو ساله هستند در گروه کوچکی توسط والدین روزانه که معمولا در روستا یا شهرهای کوچک هستند نگهداری می شود.

مدرسه و سیستم آموزشی اتریش

رفتن به مدرسه تا سن 9 سالگی برای دانش اموزان اتریش اجباری است. چهار سال اول اموزش اجباری در مدارس ابتدایی صورت می گیرد. از سن 10 سالگی دانش اموزان می توانند در دبیرستان ها یا مدارس جدیدی که در استان های خاص هستند و یا دبیرستان هایی با رتبه ای پایین تر از حد معمول که (AHS) خوانده می شود مشغول به تحصیل شوند.

سال نهم تحصیلی (سنین 14تا 15)  در مدارس فنی و حرفه ای (مدرسه ای که بر دوره ها ی فنی و کاراموزی تاکید دارد) یا انواع دیگری از مدارس تکمیل شود.

آموزش افراد استثنایی در اتریش

مدارس خاصی برای کودکان ناتوان یا دانش اموزانی که نیاز به اموزش های خاصی دارند (مشکلات شدید یادگیری دارند) وجود دارد. لذا برای کودکان 8 تا 9 ساله مراکز اموزشی خاصی وجود دارد.

در بسیاری از موارد این دانش اموزان در کنار دیگر دانش اموزان مدارس استاندارد که “ادغام کلاسی “نامیده می شود اموزش می بینند.

سیستم آموزشی اتریش

انواع دیگر مدارس در سیستم آموزشی اتریش

مدارس فنی و حرفه ای متوسطه (از سن 14 سالگی. با نمره 9 تا 11 یا 12) که مستلزم شرکت در ازمون فنی است. مدارس فنی و حرفه ای عالی (از سن 14 سالگی. با نمره 9تا13) که مستلزم شرکت در ازمون فنی و حرفه ای و یک ازمون کلی است. بعد از اتمام تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای، دانش اموزان صلاحیت کافی برای کسب حرف یا شغل های بسیار خوب را دارند.

دبیرستان ها یا مدارس گرامر (از سن 14 سالگی. با نمره 9 تا 12) که اخذ مدرک ان ها مستلزم شرکت در ازمون کلی خروج از مدرسه است.

دوره کارآموزی در اتریش

اموزش 250 حرفه با اموزش های فنی و حرفه ای از سن 15 سالگی امکان پذیر است. اغلب دوره های کاراموزی بین 3 تا 4 سال است که این اموزش ها برای اخذ شغل دلخواه صورت می گیرد.

بعد از پایان دوره کار اموزی، کاراموز میبایست در ازمون کاراموزی نهایی شرکت کند تا بتواند به عنوان یک تکنسین  یا یک صنعتگر ماهر عمل کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه و کالج های اتریش

ماتورا(امتحان خروج از مدرسه) پیش نیازی برای ورود به اموزش عالی (دانشگاه، اکادمی، دانشکده فنی و حرفه ای، کالج) است.

دانش اموزان یا کاراموزان فنی و حرفه ای متوسطه می توانند با شرکت در ازمون مقدماتی، خود را برای ورود به دانشگاه اماده کنند.

در اتریش انتخاب های متعددی برای رشته های فنی، علوم انسانی، هنر و دیگر رشته های تحصیلی وجود دارد. دانشکده های فنی و حرفه ای اموزش های عملی بسیاری را ارائه می دهند و دسترسی مستقیم به شفل دلخواه را فراهم می سازند. کالج های اموزش عالی، اموزش هایی را برای معلمان دوره ابتدایی، دبیرستان، مدارس استثنایی و مدارس فنی و حرفه ای در نظر می گیرند. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی در این کشور تعلق نمی گیرد و بنابراین تحصیل رایگان نیست. باید توجه داشت که زبان تحصیل در این کشور آلمانی است. بنابراین برای پذیرش در این کشور بدون مدرک زبان انگلیسی مقدور است.

آموزش بزرگسالان در اتریش

در اتریش کالج های فنی و حرفه ای جامع و کلاس هایی برای تحصیل مقدماتی افراد وجود دارد.

مدارس خصوصی در سیستم آموزشی اتریش

هزینه کلاس های خصوصی حدود 8 در صد از کل هزینه است. بسیاری از مدارس خصوصی زیر مجموعه دیگر مدارس هستند، به علاوه بسیاری از مدارس وجود دارند که اموزش ان ها بر اساس و خاصی است. در مدارس خصوصی پرداخت شهریه دانشگاه اجباری است در حالی که تحصیل در مدارس دولتی مستلزم پرداخت هیچ هزینه ای نیست و تحصیل رایگان است نا گفنه نماند که کیفیت مدارس دولتی در مقایسه با دیگر موسسات اموزشی در اروپا بسیار بالا است.

علاقه مندان به تحصیل در اتریش برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به ایالت متحده عربی و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در اتریش را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در اتریش بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در کشورهای دیگر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “سیستم آموزشی اتریش

  1. اصغر رحیمی گفت:

    با سلام و احترام
    میخواستم بپرسم چطوری میتونم به اتریش مهاجرت کنم : از هر طریقی : از طریق تحصیل کودک ، از طریق ویزای هنرمندی ، از طریق کار ، از طریق سرمایه گإاری

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت به کشور اتریش شرایط و قوانین خاصی وجود دارد، که برای بررسی در جهت اقدام نیازمند ارائه رزومه و مدارک خود می باشد که در این خصوص بهتر است که با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *