تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا گرایش به ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان را دارند. تحصیل در آمریکا و اروپا با رنکینگ عالی شامل شهریه دانشگاه بسیار بالایی خواهد بود. تمایل به تحصیل رایگان و استفاده از شرایط بسیار مناسب تحصیلی هدفیست که متقاضیان ویزای تحصیلی بسیار به آن می اندیشند. آیا شما هم مهاجرت تحصیلی به اتریش را مد نظر دارید؟ پیشنهاد مشاورین حقوقدان و با تجربه ما هم در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تحصیل رایگان در کشورهایی چون اتریش ، آلمان و اخذ تابعیت در این کشور ها می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش با کمترین هزینه افق فکری شما را به ساختن آینده ای روشن نزدیک خواهد کرد و این هدف دور از دسترس نخواهد بود. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل بخاطر وجود دانشگاه هایی که در لیست صد دانشگاه برتر جهان قرار دارند در عصر حاضر مورد استقبال کثیری از ایرانیان قرار گرفته است.

کشور اتریش با سرلوحه قرار دادن آلمان به عنوان قطب اقتصاد اروپا و تاثیر پذیری از کشور بی نظیری چون سوییس- آسایش، رفاه و امنیت اجتماعی بالایی را برای شهروندان خود مهیا کرده است. در نوشتار حاضر شرایط اخذ ویزا تحصیلی اتریش به تفصیل بیان می گردد تا شما متقاضی عزیز و هموطن فهیم با آشنایی کامل از نحوه تحصیل در اتریش ، کار در اتریش ، اخذ ویزای کار در اتریش ، شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و هزینه زندگی در اتریش آگاه شده و بتوانید به گونه ای شایسته تصمیم گیری نمایید. مدیران کاردان و زبده در امور حقوق بین الملل ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر با هدف مشاوره، صداقت و تعهد در جهت دریافت ویزای تحصیلی اتریش تا وقت سفارت اتریش هم قدم و همراه شما گام برداشته و این پروسه را با گارانتی کامل برای شما انجام خواهند داد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

دانشگاه های کشور اتریش به دو دسته ی دانشگاه و مراکز آموزش عالی تقسیم بندی می شوند که همگی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. البته مراکز آموزش عالی خود شامل دانشکده های هنرهای عالی، مدارس عالی فنی و کالج های تخصصی می باشند. فرد متقاضی با داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و یا فارغ التحصیلی در مقطع پیش دانشگاهی نمی تواند مستقیما برای اخذ مقطع کارشناسی از دانشگاه های دولتی کشور اتریش اقدام تماید، تحصیل در دانشگاه های دولتی منوط به پرداخت هزینه های بسیار پایین می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش یکی از مزیت های این کشور می باشد البته متذکر می شوم که هزینه تحصیل تقریبا رایگان از هزینه زندگی دانشجویی در اتریش مستثناست، از دیگر مزیت های تحصیل در اتریش پذیرش در 90 درصد رشته های تحصیلی بدون نیاز به ارایه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی از جمله آیلتس یا تافل می باشد. لذا تحصیل در اتریش بدونمدرک زبان امکان پذیر است. در واقع از شرایط لازم جهت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی کشور اتریش قبولی در دانشگاه های دولتی یا آزاد داخلی و فارغ التحصیلی در این مقطع می باشد.

البته گاها میتوان برای دانشجویانی که حداقل 100 واحد درسی را در دانشگاه های دولتی ایران گذرانده اند اقدام جهت دریافت پذیرش در همان مقطع نمود. شما با لیسانس دانشگاه آزاد نمی توانید مستقیما برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اتریش اقدام نمایید، البته از مزایای تحصیل در دانشگاه های اتریش این است که نمرات شما مورد ارزیابی قرارگرفته و دیگر نیازی به گذراندن این واحدها در دانشگاه مقصد نمی باشد و شما واحدهای مشخص شده را گذرانده و می توانید بطور پیوسته تا مقطع فوق لیسانس پیش روید. البته در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی نیز بطور قطع نمی توان گفت که پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اخذ گردد و بایستی مدارک دانشجو برای دانشگاه مقصد ارسال شده و سپس مشخص می شود که دانشجو در چه مقطعی موفق به دریافت پذیرش خواهد شد. همچنین فرد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش نیز بایستی شرایط مشابهی را دنبال کند.

ناگفته نماند اگر شما دارای مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی، پیام نور و یا علمی کاربردی می باشید ناامید نباشید، مدرک شما نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و نمی توان گفت شانسی نخواهید داشت بلکه نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی شانس پایین تری جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف اتریش را خواهید داشت. جهت پذیرش در مقطع دکترای کشور اتریش با توجه به این مطلب که فرد بایستی در اتریش استاد راهنما داشته باشد و این امر در اکثر مواقع با موفقیت همراه نیست، لذا پیشنهاد می گردد با توجه به سیستم ارزیابی نمرات در دانشگاه های اتریش اقدام جهت گذراندن دوره Master نمایید و سپس تحصیل خود در مقطع دکترا را ادامه دهید.

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش بدون مدرک زبان

از دیگر مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش آن است که برای دانشجویانی که بدون مدرک زبان وارد خاک این کشور می شوند اقدام جهت برگزاری دوره های زبان آلمانی می باشد. اکثر دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان آلمانی را در برنامه کاری خود قرار داده اند. شما با خواندن سه ترم زبان آلمانی می تواتید به سطح لازم جهت فراگیری دروس برسید. هزینه هر ترم سه ماهه کورس زبان آلمانی 350 یورو می باشد و اساسا تا دو سال به دانشجو فرصت داده می شود که برای گذراندن دوره های آلمانی وقت بگذارد. سطح زبان دانشجو توسط آزمون EPD سنجیده می شود که این آزمون در ایران بر گزار نمی گردد و دانشجو پس از گذراندن دوره های زبان آلمانی بایستی در این آزمون شرکت نماید.

متذکر می شوم که شما سه بار فرصت دارید در آزمون های EPD شرکت نمایید و در صورت قبول نشدن پذیرش تحصیلی شما کنسل می گردد. ارایه گواهی مبنی بر اشتغال به تحصیل دانشجو و همچنین داشتن مدرکی جهت عدم منع تحصیل فرد فارغ التحصیل در مقاطع بالاتر از مدارک الزامی است که برا ی اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش الزامی می باشد. شرط معدل به عنوان ملاکی برای پذیرش از دانشگاه های اتریش نمی باشد ولی معدل بالای 15 شانس شما را افزایش می دهد.

شایان ذکر است که برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش می باشد ازجمله گرافیک، موسیقی، معماری و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی، روانشناسی، پزشکی، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری می باشید و ورود به این دانشگاه ها و ادامه تحصیل مستلزم دانستن زبان و تلاش بسیار است. بنابراین همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر از برترین موسسات اعزام دانشجو به اتریش و در صدر موسسات حقوقی ، تحصیل در کشورهایی چون ایتالیا با بورسیه تحصیلی و یا تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی را پیشنهاد می دهند.

دانشگاه های معتبر در اتریش

ما در اینجا به معرفی چند دانشگاه معتبر در اتریش می پردازیم:

از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش این است که تغییر رشته از ایران جهت پذیرش از دانشگاه های اتریش امکان پذیر نمی باشد اما این امکان برای دانشجویانی که در حین تحصیل در دانشگاه های اتریش هستند با شرط گذراندن 8 واحد درسی از همان رشته در ترم اول یا 16 واحد در یکسال میسر خواهد شد. همچنین افرادی که همسر، پدر یا مادرشان اقامت موقت، دانشجویی و دایم اتریش را به مدت 5 سال دارا باشند می توانند در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش در دانشگاه خصوصی

خبر خوش برا ی شما متقاضی عزیز که دارای مدرک دیپلم یا فوق دیپلم دانشگاه های داخلی می باشید آن است که می توانید جهت ادامه تحصیل از دانشگاه های خصوصی کشور اتریش اقدام نمایید، امکان ادامه تحصیل شما در رشته هایی که زیر شاخه رشته های مدیریت، بیزینس و جهانگردی باشند فراهم شده است و فرد نیازمند ارایه مدرک زبان آیلتس حداقل 5.5 می باشد. تحصیل در این دانشگاه ها بخاطر خصوصی بودن مستلزم پرداخت هزینه سالیانه 8000 تا 10000یورو است. این دانشگاه ها بخاطر دوره هایی که بصورت تئوری و عملی برگزار می شود فرد را برای ورود به بازار کار بصورت ویژه آماده خواهد کرد. ناگفته نماند که در 90 درصد کشورها مدرک فوق دیپلم قابل قبول نمی باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

دانشگاه های پزشکی در اتریش از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشور های جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را به صورت تخصصی تکمیل نمایند. برای تحصیل پزشکی از مقطع دیپلم فرد بایستی در کنکورهای ورودی آن کشور شرکت کرده و پذیرفته شدگان در اکثریت مواقع از بین شهروندان این کشور برگزیده می شوند .

دانشگاه علوم پزشکی وین از معروف ترین دانشگاه های پزشکی اروپا می باشد که از سال 2004 بطور مستقل و جدای از دانشگاه وین مشغول به فعالیت می باشد. این دانشگاه برنامه هایی بسیار عالی جهت پزشکان عمومی – دوره های کلینیکال – ارایه می دهد که به عنوان برنامه دکترا در رشته هایی چون مهندسی پزشکی، بهداشت عمومی، بیماری های قلبی عروقی، آنکولوژی پزشکی، عصب شناسی بالینی، تحقیقات بالینی بر روی توسعه دارویی، روان درمانی و بهداشت روان، بازسازی استخوان ها و مفاصل، عصب شناسی بالینی نام برده می شود.

دانشگاه های کشور اتریش رشته های پیرا پزشکی با گرایش های مختلفی چون فیزیک پزشکی، پروتزهای دندانی، سم شناسی، تحقیقات بالینی را به زبان انگلیسی ارایه می دهد، زبانتحصیل در اتریش در رشته هایی چون مطالعات پزشکی درد شناسی، مطالعات پزشکی جنسیتی با گرایش بیماری روی انسان و غیره به زبان آلمانی می باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و و یزای تحصیلی از دانشگاه های اتریش 

  • اصل پاسپورت
  • ارایه اصل مدرک تحصیلی از جمله اصل مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس و …
  • ارایه ریز نمرات تمام مقاطع تحصیلی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • سه قطعه عکس
  • ارایه نامه تمکن مالی که مبلغ مشخصی است و بایستی 3 ماه قبل از وقت سفارت در حساب شخص بماند.
  • کپی یا اصل مدارک تحصیلی ترجمه شده که به تایید سفارت اتریش رسیده باشد.
  • نامه اشتغال به تحصیل برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه دولتی داخلی
  • نامه عدم منع تحصیلی برای تحصیل در مقاطع بالاتر
  • ارایه رزومه و توصیه نامه اساتید برای مقاطع دکترا
  • گواهی زبان آلمانی( در صورتیکه این کورس ها را گذرانده باشید)
  • گواهی که آدرس محل سکونت شما در آن ذکر شده باشد.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش برای ترم تابستان تا اول فوریه یا اواخر ژانویه و برای ترم تابستان تا اول سپتامبر یا آخر آگوست می باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش 

یکی از سوالاتی که معمولاً پیرامون شرایط اعزام دانشجو به اتریش پرسیده می شود پیرامون هزینه زندگی است، هزینه های ماهیانه زندگی در اتریش را می توان حدودا 700 تا 800 یورو در ماه متغیر در نظر گرفت. که این هزینه ها شامل ماهی 200 تا 300 یورو برای خوابگاه یا اتاق مستقل می باشد. هزینه غذا و خوراک را می توان حدود 200 تا 350 یورو در ماه پیش بینی کرد. کتبی که شما نیاز دارید در طول سال خریداری کنید هزینه ای بطور متوسط 180 یورو را برای شما خواهد داشت. بیمه درمانی دانشجویان سالی 25 یورو – هزینه برق ،گاز و تلفن ماهی 20 تا 150 یورو می باشد. هزینه های خوراک و پوشاک از ماهی 150 تا 250 یورو، رفت و آمد بطور متوسط 50 یورو است.

قابل ذکر است که امکان کار دانشجویی قانونی در حین تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 10 تا 20 ساعت در هفته می باشد. هزینه های تحصیل در رشته های هنر، علوم پایه و علوم انسانی ترمی 380 یورو و تحصیل در گروه های مهندسی و پزشکی ترمی 750 یورو می باشد.

شایان ذکر است از دیگر مزایای ویزای تحصیلی اتریش این است که خانواده شما بواسطه اخذ این ویزا اجازه خواهند داشت که شما را همراهی کنند و ویزای همراه را دریافت نمایند. همسر شما و فرزندتان اجازه تحصیل بصورت رایگان را دارند، همچنین همسر شما اجازه کار به همان میزان تایید شده برای شخص شما را خواهد داشت، این مسئله یکی از مهم ترین مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش است.

از شرایط اعزام دانشجو به اتریش این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به مدت شش ماه تا یکسال اجازه دارد که در خاک اتریش بماند وجهت یافتن کار مناسب مرتبط با رشته تحصیلی اقدام نماید، در صورت یافتن این کار و منعقد کردن قرار داد با کارفرما ویزای وی تمدید شده و پس از سه سال کار کردن و پرداخت مالیات که امری ضروری در اتحادیه اروپا می باشد شرایط دریافت اقامت دایم را در این کشور دارد. اخذ اقامت اتریش فرصتیست استثنایی که به شما اجازه زندگی، کار، سفر و بسیاری از امتیازات ویژه را در حوزه اتحادیه اروپا به شما اعطا می کند.

اگر شما فردی فارغ التحصیل مقطع دکترا باشید، فرصتی دو ساله برای یافتن کار به شما اعطا می شود. اساسا افرادی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های اروپایی اخذ می کنند از شانس بیشتری برای پیشنهاد شغلی مناسب برخوردار هستند. مد نظر داشته باشید که رنکینگ دانشگاه وین در جهان 64 می باشد و این بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات کامل تر و جامع تری در مورد جزییات اعزام دانشجو به اتریش ، رشته های تحصیلی و اقامت تحصیلی در اتریش بدست آورید، بدانید که مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر با مدیریت آقای مهدی اصطهباناتی، پاسخگوی تلفنی و مشاوره حضوری شما دوست و هموطن فهیم می باشند.

اگر شما هم شرایط مهاجرت به اتریش را دارید و خواهان تحصیل رایگان در اتریش می باشید با توجه به تغییر سریع قواعد و و قوانین می توانید هر چه سریعتر اقدام فرمایید. قابل ذکر است که دانشجویان دانشگاه های سوید تا سال 2011 از تحصیل رایگان استفاده می کردند و دولت فنلاند همچون سوید قوانین شهریه ای شدن دانشگاه های این کشور را تصویب کرده است. البته برای دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی می باشند- به یاد داشته باشید ارایه صحیح مدارک و چیدمان آن امر بسیار مهمی است و تاثیر مستقیمی در ویزا شدن شخص دارد، پس دقت داشته باشید که امر ویزا شدن را بایستی حقوقدان مطلع به امور حقوق بین الملل برای شما پیگیری کرده تا نتیجه لازمه حاصل گردد.

امید است که این مطلب توانسته باشد، کمکی هر چند ناچیز به اطلاعات شما کرده باشد. همکاران و مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به اتریش

1- آیا دانشگاه های اتریش جهت اعزام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید ایران هستند؟

بله، تعداد زیادی از دانشگاه های اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

2- آیا اعزام دانشجو به اتریش نیاز به مدرک زبان دارد؟

خیر، جهت تحصیل در اتریش نیازی به مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی نیست.

3- زبانن تحصیل در اتریش چیست؟

اغلب رشته ها به زبان آلمانی ارائه می شود و متقاضیانی که به این زبان تسلط ندارند، می توانند در دوره های زبان که در این کشور برگزار می شود، شرکت نمایند.

4- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به اتریش چقدر است؟

اتریش از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن رایگان می باشد.

5- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اتریش کدامند؟

دانشگاه وین، دانشگاه گراتس، دانشگاه اینسبروک، دانشگاه سالزبورگ، دانشگاه تکنیکال وین، دانشگاه تکنیکال گراتس

6- آیا جهت اعزام دانشجو به اتریش ارائه تمکن مالی الزامی است؟

بله، داشتن تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش از الزامات است.

7- هزینه زندگی دانشجویی پس از اعزام دانشجو به اتریش چه میزان است؟

دانشجویان بین المللی جهت مخارج زندگی دانشجویی خود در اتریش به ماهیانه 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت.

8- شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش چگونه است؟

فارغ التحصیلان اجازه دارند شش ماه تا یک سال در اتریش اقامت کنند و به جستجوی کار بپردازند.

9- پس ازاعزام دانشجو به اتریش، متقاضیان می توانند درخواست ویزای همراه داشته باشند؟

بله، این امکان فراهم است تا دانشجویان همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را هنگام تحصیل در کنار خود داشته باشند.

10- مزایای اعزام دانشجو به اتریش چیست؟

تحصیل رایگان، امکان تحصیل بدون مدرک زبان، تحصیل در دانشگاه های مورد تایید، کیفیت بسیار بالای زندگی

11- پس از اعزام دانشجو به اتریش، دانشجویان اجازه کار حین تحصیل دارند؟

بله، با توجه به نرخ پایین بیکاری در اتریش، دانشجویان می توانند حین تحصیل مشغول به کار شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *