تحصیل در استرالیا

در این مطلب میخوانید

استرالیا از جمله کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در سراسر دنیاست. متقاضیان ایرانی بسیاری وجود دارند که استرالیا را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مهاجرت در نظر دارند. وجود دانشگاه‌های معتبر و رتبه‌دار در سطح جهانی باعث شده است تا دانشجویان زیادی به تحصیل در استرالیا علاقمند شوند. علاوه بر کیفیت بالای سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور، سطح بالای رفاه زندگی و وجود فرصت‌های شغلی مناسب نیز دانش آموزان و دانشجویان را ترغیب به تحصیل در این کشور کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در استرالیا، مدارک لازم و هزینه‌های مربوط به آن بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
مشخصهآمار
جمعیت دانشجویان بین المللیبیش از 600 هزار نفر
جمعیت کل دانشجوهابیش از 1.5 میلیون نفر
جمعیت کشورحدود 25 میلیون نفر
تعداد دانشگاه‌های بین المللیبیش از 40 دانشگاه
تعداد دانشگاه‌های زیر 200حدود 10 دانشگاه

مزایای تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا برای دانشجویان مهاجر متفاوت است. افراد زیادی هر ساله از سراسر دنیا در این مراکز پذیرفته می‌شوند و در حال تحصیل هستند. تحصیل در این کشور دارای ویژگی‌های مختلفی است که با مراکز دیگر ممکن است دارای تفاوت‌هایی باشد. در این دانشگاه‌ها علاوه بر امکان تحصیل حضوری، شرایط برای تحصیل از راه دور نیز فراهم شده‌است. کشور استرالیا به صورت منظم کیفیت تدریس در این مراکز را بررسی می‌کند؛ بنابراین آموزش در این مراکز از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارد. گاهی ممکن است تحصیل رایگان در استرالیا نیز امکان‌پذیر باشد و این بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است.

تحصیل در استرالیابا توجه به نظارت بر کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های استرالیا، افراد زیادی تصمیم می‌گیرند که برای ادامه تحصیل به این کشور بروند. اخذ ویزای تحصیلی شرایط را برای دریافت اقامت نیز فراهم می‌کند. اشخاصی که از طریق این مراکز مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند، می‌توانند در این کشورها جذب شوند. کسب مجوزهای شغلی با تحصیل در این کشور امکان‌پذیر است و این یکی از ویژگی‌های تحصیل در استرالیا می‌باشد. در این‌جا به برخی دیگر از ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد.

  • حضور تعداد زیادی از دانشجوهای نخبه بین‌المللی در دانشگاه‌های استرالیا
  • کسب 15 جایزه نوبل توسط دانشجویان این دانشگاه‌ها
  • دستاوردهای علمی مانند کشف پنلی‌سیلین و واکسن سرطان دهانه رحم
  • استفاده از ساختار مدرک تحصیلی معطف با نام AQF
  • راحتی دانشجویان برای ورود به نظام آموزی استرالیا
  • اعتبار جهانی مدارک این دانشگاه‌ها برای تحصیل در دیگر کشورها
  • شهرت جهانی استرالیا به کشور پژوهش‌ها
  • دارا بودن مراکز تحقیقاتی پیشرفته و معتبر
  • همراهی مراکز آموزشی با نیاز فرهنگی دانشجویان
  • امکان تحصیل در محیطی امن و آرام
  • ارائه شرایط تحصیلی مناسب برای یادگیری رشته‌های مختلف زبان
  • تنظیم برنامه آموزشی به صورت بین‌المللی
  • توجه به استانداردهای آموزشی
  • پذیرش دانشجویان از سراسر جهان و چند ملیتی بودن مردمان این کشور
  • امکان کار کردن حین تحصیل برای دانشجویان

با توجه به ویژگی‌های ذکرشده، تحصیل در استرالیا دارای جنبه‌های بسیار مثبتی است که شرایط مناسبی را برای دانشجو فراهم می‌کند. در نتیجه شاید این روش بهترین روش اخذ اقامت و مهاجرت به یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته باشد. تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم نیز امکان دارد و تنها باید قبل از آن مدرک مورد نظر ترجمه شود.

هزینه تحصیل در استرالیا

نمی‌توان مبلغ دقیقی را برای هزینه تحصیل در استرالیا در نظر گرفت چرا که به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که هزینه‌های تحصیل در این کشور فقط محدود به شهریه دانشگاه و خوابگاه نمی‌شود و قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید هزینه‌های دیگر زندگی را نیز در نظر گرفت تا بهتر بتوان آنها را مدیریت کرد. درست از زمانی که اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی می‌کنید مبالغی را بابت این کار باید پرداخت کنید. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به هیچ وجه رایگان نیست و آنها باید سالانه مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنند. تنها کسانی می‌توانند از پرداخت شهریه معاف شوند که دارای اقامت دائم استرالیا باشند. در این قسمت به بررسی تقریبی هزینه‌های مربوط به تحصیل در استرالیا می‌پردازیم.

هزینه های مربوط به تحصیل در استرالیاهزینه به دلار استرالیا (سالانه)
شهریه دبستان7800 تا 30000
شهریه دبیرستان4000 تا 22000
شهریه کالج10000 تا 20000
شهریه کارشناسی10000 تا 25000
شهریه کارشناسی ارشد15000 تا 30000
شهریه دکتری14000 تا 35000
هزینه کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی500 تا 1000
دوره های زبان انگلیسیحدود 300 دلار در هفته
میانگین هزینه‌های روزانه زندگی در استرالیا30000 تا 40000
هزینه خوابگاه

هزینه خوابگاه با توجه به دانشگاهی که در آن درس می‌خوانید و یا شهری که در آن اقامت دارید تعیین می‌شود.

با وجود اینکه هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته از جمله انگلستان و یا حتی ایالات متحده بیشتر است، اما استرالیا یکی از رکورددارترین کشورها در جذب دانشجویان بین المللی است و سالانه تا حدود 70000 دانشجوی خارجی را می‌پذیرد. استانداردهای آموزشی در این کشور از سطح بالایی برخوردارند و فرصت‌های شغلی مناسبی برای دانشجویان فراهم است. به همین دلیل استرالیا از جمله محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود.

نظام آموزشی استرالیا

مدارس استرالیا به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. درس خواندن در استرالیا تا سن 15 سالگی و تا پایه دهم اجباری است و دانش آموزان حتما باید تا این مقطع درس بخوانند. مقاطع تحصیلی مدارس شامل ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌شود. پس از پایه دهم دانش آموزان می‌توانند وارد کالج شوند و پس از گذراندن دوره تحصیلی خود در کالج و گرفتن مدرک دیپلم، وارد دانشگاه شوند.

دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های استرالیا شامل موارد مختلفی می‌شود و هر یک مدت زمان مخصوص به خود را دارد. این دوره‌ها عبارتند از:

  • Associate Degree: مدت زمان این دوره 2 سال است که در آن دانشجویان علاوه بر تحصیل، به کارآموزی نیز مشغول می‌شوند. این دوره تحت نظر دوره حرفه ای TEFE برگزار می‌شود.
  • Diploma: مدت زمان این دوره 3 سال است و مانند دوره قبلی، همزمان با تحصیل، دوره‌های کارآموزی نیز دارد. این دوره هم تحت پوشش دوره‌های حرفه‌ای TAFE انجام می‌شود.
  • Bachelor: این دوره بعد از مقطع دبیرستان به مدت 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد. این دوره همان مقطع لیسانس یا کارشناسی است.
  • Postgraduate Certificate: این دوره به مدت یک سال و نیم طول می‌کشد و پس از دوره کارشناسی برگزار می‌شود. این دوره معادل کارشناسی ارشد است.
  • Postgraduate Diploma: طول این دوره به مدت 2 سال و نیم به طول می‌انجامد. این دوره نیز پس از مقطع کارشناسی برگزار می‌شود.
  • Bachelor Honours degree: این دوره پس از پایان دوره دبیرستان شروع می‌شود و به مدت 4 الی 5 سال طول می‌کشد. دانشجویانی که این دوره را بگذرانند، بدون نیاز به ارشد، وارد دوره PhD می‌شوند.
  • Master: دوره مستر بدون نیاز به آزمون ورودی دانشجویان را پذیرش می‌کند. در این دوره پذیرش دانشجویان از طریق بررسی نمرات آنها در دوران Bachelor و معرف‌های آنها صورت می‌گیرد. اگر دانشجویان دوره Bachelor را در عرض 4 سال طی کرده باشند، دوره مستر یک سال طول می‌کشد. اما در صورتی که دانشجویان دوره Bachelor را در مدت 3 سال به پایان رسانده باشند، دوره مستر آنها 2 سال طول می‌کشد. لازم به ذکر است که طول دوره Master برخی از رشته‌ها تا 3 سال به درازا می‌کشد. از جمله: شیلات

PhD: این دوره همان دوره دکتری است و یک دوره پژوهش محور محسوب می‌شود. در این دوره دانشجویان دکتری باید بر روی یک موضوع جدید در رشته خود کار کنند و اطلاعات جدیدی را به رشته خود اضافه کنند. در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان باید قبل از شروع دوره PhD یک دوره کوتاه مدت درسی Qualifying را بگذرانند و سپس PhD خود را شروع کنند. به طور کلی مدت زمان این دوره 3 سال است.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در استرالیا

از جمله محبوب‌ترین رشته‌های تحصیل در استرالیا عبارتند از:

  • پرستاری
  • مهندسی علوم کامپیوتر
  • امنیت سایبری
  • معماری
  • حسابداری
  • روانشناسی

مقاطع تحصیلی استرالیا

همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، مدارس استرالیا دارای سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هستند. ایرانیانی که در استرالیا ساکن هستند، معمولا فرزندان خود را به مدارس ایرانی در این کشور می‌فرستند تا با فرهنگ و رسوم ایران آشنا شوند و با توجه به همین فرهنگ ایرانی، درس بخوانند.

در این قسمت به بررسی جزئیات مقاطع دانشگاهی در استرالیا می‌پردازیم. به طور کلی سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا وجود دارد.

تحصیل کارشناسی در استرالیا + جدول

مدرک لیسانس از یک دانشگاه استرالیایی به‌طور گسترده در سراسر جهان قابل قبول است؛ زیرا دانشگاه‌های استرالیا توسط نهادهای معتبر رهبری می‌شوند. اساتید با تجربه در سطح جهانی در کلاس‌ها تدریس می‌کنند و تخصص خود را به اشتراک می‌گذارند. جلسات عملی و دوره‌های کارآموزی فرصتی فراهم می‌کنند تا دانشجویان دانش و مهارت‌های خود را در موارد واقعی به‌کار بگیرید. دانشگاه‌های مطرح در این سطح عبارتند از:

دانشگاهرتبه QS 2024میانگین کارمزد سالانهدوره های محبوب
ملبورن14AUD 3300–AUD 62000لیسانس طراحی (معماری)، کارشناسی زمین‌شناسی، لیسانس در علوم بهداشتی متفقین
سیدنی19AUD 45000–AUD 58500لیسانس در علوم بهداشتی، لیسانس فناوری اطلاعات، لیسانس مدیریت بازرگانی
نیو ساوت ولز (UNSW Sydney)19هزینه هر واحد اعتبار 995 AUDلیسانس علوم پزشکی، لیسانس حقوق، لیسانس روانشناسی (افتخارات)، لیسانس بازرگانی، لیسانس مهندسی (افتخارات)
کوئینزلند43AUD 2185 – AUD 2882در هر واحدلیسانس کامپیوتر، کارشناسی اقتصاد، لیسانس بازرگانی
موناش42AUD 4700 – AUD 50200کارشناسی مهندسی، لیسانس پرستاری، لیسانس مدیریت بازرگانی، لیسانس حقوق (افتخارات)

مدرک زبان مورد نیاز

تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی حیاتی است. برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا، نمرات حداقل موردانتظار در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به‌عنوان مثال، آیلتس باید حداقل 6 تا 6.5 باشد، تافل باید نمره 79 را برآورده کند و PTE نیز باید حداقل به نمره 42 برسد.

تحصیل کارشناسی ارشد

استرالیا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی برجسته، برنامه‌های کارشناسی ارشد متنوعی ارائه می‌دهد، از جمله مدارک کارشناسی ارشد تحقیقاتی، مدارک کارشناسی ارشد کار درسی و مدارک کارشناسی ارشد حرفه‌ای. این برنامه‌ها به دانشجویان این امکان را می‌دهند که از طریق ترکیب پروژه‌ها و دوره‌ها، هم تجربه تحقیق و هم سطح دانش بالایی در زمینه مطالعاتی خود به‌دست آورند.

مدارک کارشناسی ارشد تحقیقاتی تحصیل در استرالیا به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از طریق توسعه دروس با تاکید بر تحقیقات، تجربه تحقیق و کسب دانش بیشتری را کسب کنند. این برنامه‌ها نیازمند ارائه پایان‌نامه هستند که فرایند تحقیقات را تقویت می‌کند.

مدارک کارشناسی ارشد حرفه‌ای به دانشجویان این امکان را می‌دهد که سطح بالاتری از دانش را در زمینه مورد نظر یا حرفه‌ای تازه‌ای که در حال توسعه است، از طریق توسعه پروژه‌های مبتنی بر تجربه کاری خود به‌دست آورند.

برای تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی ارشد لازم به دریافت مدرک زبان آیلتس یا تافل دارید. از سویی دیگر، شرایط سنی برای تحصیل در این دوره وجود ندارد، اما باید مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشید.

دانشگاهشهریه در سال (AUD)
دانشگاه استرالیای غربی45,400
دانشگاه RMIT36,480
دانشگاه کرتین32,659
دانشگاه ولونگونگ37,200
دانشگاه موناش53,000
دانشگاه ملبورن51,040
دانشگاه سیدنی54,000
دانشگاه فناوری سیدنی34,848
دانشگاه کوئینزلند51,200
دانشگاه ملی استرالیا50,760
دانشگاه آدلاید48,000
دانشگاه نیوکاسل45,000

تحصیل دکتری

تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری، به‌عنوان برترین مرحله تحصیلی در این کشور شناخته می‌شود و نمایانگر بالاترین سطح تحصیلات و تخصص در حوزه تحقیقات است. این دوره تحصیلی به مدت سه تا پنج سال برگزار می‌شود و به‌صورت تمام وقت است.

حداقل شرایط پذیرش برای دوره دکتری در استرالیا شامل داشتن مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط می‌شود. این مدرک باید شامل یک بخش تحقیقاتی قابل توجه با معدل 5.5 در مقیاس 7.0 باشد.

هرچند معیارهای خاصی برای پذیرش در دوره دکتری وجود دارد، اما معیارهای رایجی نیز وجود دارد که داوطلبان برای موفقیت در این مرحله باید آنها را رعایت کنند. این شامل مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط با معدل 5.5 در مقیاس 7.0، نمره آیلتس 7.0 یا بالاتر، تافل 96+ و نمره GRE یا GMAT 680 یا 324 برای دکترا در تجارت است.

علاوه‌بر این، داوطلبان باید بیانیه هدف (SOP) با حداکثر دو صفحه ارائه دهند که نشان‌دهنده علاقه و برنامه‌های آینده آنها است و حداقل دو توصیه نامه (LOR) نیز از اساتید علمی مورد نیاز است. محدوده سنی خاصی در رابطه با تحصیل دکتری در این کشور مشخص نشده است.

دانشگاههزینه کل شهریه  (AUD)هزینه کل شهریه  (INR)
دانشگاه ملی استرالیا52,10028.73
دانشگاه ملبورن63,58435.06
دانشگاه سیدنی51,00028.12
دانشگاه نیو ساوت ولز52,32028.85
دانشگاه کوئینزلند48,04026.49

آزمون های مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا + جدول

نام آزمونتوضیحات مختصرحداقل نمره قبولی
آیلتس  (IELTS)آزمون بین المللی زبان انگلیسی6.0  یا 6.5
تافل  iBT (TOEFL iBT)آزمون زبان انگلیسی اینترنتیمیانگین 90
PTE (Pearson Test of English)آزمون زبان انگلیسی پیرسون72  یا بالاتر
CAE (Cambridge Advanced English)آزمون پیشرفته زبان انگلیسی کمبریج60-79 ( سطح C1)
UMAT (Undergraduate Medicine and Health Sciences Admission Test)آزمون پذیرش در رشته‌های پزشکی و علوم بهداشتیحداقل نمره مشخص نیست
ISAT (International Student Admission Test)آزمون پذیرش برای رشته های پزشکی و بهداشتی60  یا بالاتر
SAT (Scholastic Assessment Test)آزمون استعداد تحصیلی1200 یا بالاتر
ACT (American College Testing)آزمون استعداد تحصیلی امریکاییمیانگین 28 یا بالاتر
GMAT (Graduate Management Admission Test)آزمون پذیرش مدیریت فارغ‌التحصیلنمره مورد نیاز مشخص نیست (به صورت رقابتی)

تحصیل پزشکی در استرالیا + جدول دانشگاه ها ، هزینه، آزمون های مورد نیاز، مدارک

تحصیل در استرالیا، به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورهای تحقیقات پزشکی، با افتخار در اکتشافات مهمی همچون بیونیک، تصویربرداری اولتراسوند، پوست و واکسن سرطان دهانه رحم شرکت کرده است. این امور، استرالیا را به‌عنوان یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی در زمینه پزشکی تبدیل کرده است.

به‌دلیل پیشرفت‌های مدرن و فرصت‌های شغلی مناسب، این کشور به‌عنوان یک محیط ایده‌آل برای تحصیل و شروع حرفه در حوزه پزشکی شناخته می‌شود.

دانشگاهرتبه بندی QS 2023
دانشگاه ملبورن20
دانشگاه سیدنی25
دانشگاه موناش33
دانشگاه کوئینزلند32
دانشگاه آدلاید92
دانشگاه استرالیای غربی85
دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW Sydney)54

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

در حین برنامه‌ریزی برای تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا، اطمینان حاصل کنید که به هزینه‌های تحصیل و زندگی نیز توجه کرده‌اید. متوسط هزینه‌های تحصیل در دانشکده‌ها و کالج‌های پزشکی استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی متغیر از 35 الی 40 هزار دلار استرالیا است. دوره‌های کارشناسی پزشکی معمولا 6 سال زمان می‌برند، در حالی‌که دوره‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی در استرالیا 4 سال به اتمام می‌رسند.

مدارک مورد نیاز

  • فرم درخواست: پرکردن فرم درخواست ارائه شده توسط دانشگاه مورد نظر.
  • ریز نمرات دانشگاهی: ارائه نمرات رسمی تمام مدارک تحصیلی پیشین.
  • بیانیه شخصی (SOP): نوشتن یک بیانیه شخصی که انگیزه تحصیل پزشکی و مهارت‌ها و تجربیات مرتبط را شرح دهد.
  • رزومه تحصیلی (CV): شامل سوابق تحصیلی، تجربیات کاری، و دستاوردهای مرتبط.
  • توصیه‌نامه‌ها (LOR): درخواست توصیه‌نامه از اساتید یا متخصصان مرتبط.
  • نمرات آزمون زبان: ارائه نمرات آزمون زبان انگلیسی مورد نیاز.

آزمون ورودی

در صورت نیاز، شرکت در آزمون ورودی مرتبط با دانشگاه، مانند GAMSAT یا UMAT، برای ارزیابی توانایی‌های تحصیلی و مهارت‌های علمی باید انجام شود.

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا + جدول دانشگاه ها ، هزینه، آزمون های مورد نیاز، مدارک

استرالیا با داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی جهان، به‌عنوان خانه ارائه آموزش‌های رقابتی در این حوزه شناخته می‌شود. دوره‌های دندانپزشکی شامل لیسانس جراحی دندان (BDS)، مجوز جراحی دندان و دیپلم در جراحی دندان (LDS) است. این مدارک تحصیلی از گران‌ترین و ارزشمندترین مقاطع تحصیلی به‌حساب می‌آیند.

رتبهدانشگاه
1دانشگاه سیدنی
2دانشگاه ملبورن
3دانشگاه آدلاید
4دانشگاه کوئینزلند
5دانشگاه نیوکاسل
6دانشگاه استرالیای غربی
7دانشگاه جیمز کوک
8دانشگاه لا تروب
9دانشگاه چارلز استورت
10دانشگاه گریفیث

هزینه‌ها

تحصیل در استرالیا در مقطع لیسانس دندانپزشکی یکی از گران‌ترین دوره‌های آموزشی در استرالیا محسوب می‌شود، اما به‌طور کامل ارزش وقت و تلاش شما را دارد. شهریه این دوره برای دانشجویان بین المللی متغیر است و از 50 تا 80 هزار دلار استرالیا در سال تعیین می‌شود. در ضمن، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.

آزمون‌های مورد نیاز

دانشجویان متقاضی لیسانس دندانپزشکی در استرالیا، ملزم به شرکت در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی هستند، از جمله تافل، آیلتس یا PTE. حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون آیلتس برای ورود به دوره لیسانس علوم دندانپزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط در استرالیا، 7 است و باند آیلتس نباید کمتر از 7 باشد.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز شامل:

  • هزینه‌های درخواست
  • گذرنامه
  • بیانیه هدف (SOP)
  • توصیه‌نامه در صورت درخواست
  • نتایج آزمون مهارت انگلیسی (باید معتبر باشد)
  • بورسیه، در صورت وجود

بورسیه تحصیلی استرالیا

برای تحصیل رایگان در استرالیا، استفاده از بورس‌های تحصیلی پیشنهاد می‌شود. در این بخش به بررسی هر یک از بورسیه‌های تحصیلی این کشور می‌پردازیم.

بورسیه تحصیلی بین المللی ملبورن

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه ملبورنü
سطح همه مناطق مطالعاتیهمه مناطق مطالعاتی
تعداد بورسیه‌هاتقریبا 1000 نفر
تامین مالی به‌طور جزئی و کاملü

بورسیه بین المللی رهبری موناش

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه موناشü
مقطع تحصیلیکارشناسی و کارشناسی ارشد
شماره بورسیه4
مهلت15  اکتبر 2023 (دور اول)

بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد بین المللی معاونت دانشگاه UTS

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه فناوری سیدنیü
سطح تحصیلیفوق لیسانس
تامین هزینه شهریه  UTSü
مهلت باز شدن02/10/2023
مهلت بسته شدن31/10/2023

بورسیه حقوق صاحبان سهام Sydney Scholars India

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه سیدنیü
سطح تحصیلیفوق لیسانس
تامین مالیتا 60 هزار دلار استرالیا  (33,56,771 INR)

بورسیه بین المللی معاونت

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه گریفیثü
مقطع تحصیلیکارشناسی و کارشناسی ارشد
تامین مالی50  درصد شهریه
آخرین مهلت درخواست2  دسامبر 2023 (برای دوره سه ماهه اول 2024)

بورسیه تعالی دانشگاهی جهانی (بین المللی)

مشخصهآمار
ارائه شده توسط دانشگاه آدلایدü
مقطع تحصیلیکارشناسی و کارشناسی ارشد
تامین مالی50  درصد شهریه

اعتبار دانشگاه های استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار هستند و از نظر سطح کیفیت آموزش و اعتبار علمی با دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برابری می‌کنند. نام 30 تا از دانشگاه‌های استرالیا در میان 1000 دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود که تعدادی از این 30 تا در بین 100 دانشگاه اول دنیا هستند. همین دلیل باعث شده است تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌های این کشور از نظر سواد علمی در سطح جهانی، از دانش و اعتبار خوبی برخوردار باشند. به همین علت، روز به روز به تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا افزوده می‌شود.

معادل سازی مدارک در استرالیا

برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، ابتدا مدارک تحصیلی قبلی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا معادل سازی آنها با دروس ارائه شده در استرالیا انجام شود. برای دانشگاه‌های استرالیا مهم است که متقاضیان از نظر سطح علمی مورد تایید آنها باشند و سپس به آنها پذیرش اعطا می‌کنند. برای انجام معادل سازی مدارک، باید مراحل زیر را بگذرانید:

  1. ابتدا باید مدارک مربوط به مدرسه و پیش دانشگاهی خود را به سازمان آموزش و پرورش کشور ببرید و از آنها بخواهید تا مهر تایید را بر روی مدارک شما درج کنند.
  2. سپس مدارک دانشگاهی خود را به دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید ببرید و مهر تایید آنها را نیز دریافت کنید.
  3. سپس تمامی مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی خود را به دار الترجمه‌هایی که مورد تایید سفارت استرالیا هستند ببرید و آنها را ترجمه کنید.
  4. در آخر هم باید همه این مدارک را به سفارت استرالیا در ایران ارائه دهید. ماموران سفارت مدارک شما را به سازمانی در استرالیا که مسئول معادل سازی مدارک متقاضیان مهاجرت تحصیلی در استرالیا هستند می‌فرستد. معمولا بین 1 تا 4 ماه طول می‌کشد تا پاسخ تایید و یا عدم تایید این سازمان را دریافت کنید.
  5. اگر شما مدرک تحصیلی‌تان را از دانشگاه‌هایی که مورد تایید کشور استرالیا هستند گرفته باشید، با دادن پذیرش تحصیلی به شما موافقت می‌شود اما اگر اینگونه نباشد، معادل سازی صورت می‌گیرد و باید قبل از شروع تحصیل در دانشگاه و رشته مدنظرتان در استرالیا، واحدهای درسی تعیین شده از سوی این سازمان را پاس کنید.

مشاوره تحصیل در استرالیا

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، تعداد متقاضیان تحصیل در استرالیا به دلیل اعتبار جهانی دانشگاه‌های این کشور و سطح کیفیت آموزشی بالای این دانشگاه‌ها بسیار زیاد است. بنابراین وجود هرگونه نقص در ارسال مدارک و یا انتخاب رشته و یا دانشگاهی که با شرایط شما سازگاری نداشته باشد موجب ریجکت شدن درخواست شما می‌شود و رویای شما برای تحصیل در استرالیا نقش بر آب می‌شود. به همین دلیل بهترین گزینه برای افزایش شانس قبولی در دانشگاه‌های استرالیا این است که از کمک مشاوره‌های مجرب و با سابقه در این زمینه بهره ببرید. مشاوران تحصیلی استرالیا در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با اطلاع از تمامی شرایط و قوانین مربوط به مهاجرت تحصیلی به استرالیا آماده همراهی شما عزیزان هستند.

چاپ مقالات علمی در استرالیا

درس خواندن در دانشگاه‌های استرالیا صرفا حفظ کردن و پاس کردن امتحانات نیست. در استرالیا انجام پروژه‌های تحقیقاتی و نوشتن مقالات علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانشجویانی که مشغول انجام مقاله‌های علمی هستند و یا در رزومه خود چندین مقاله را به ثبت رسانده باشند، دارای امتیاز خوبی در دانشگاه هستند و اساتید و مسئولین دانشگاه این دانشجویان را به هر طریقی کمک می‌کنند. بنابراین هرچه رزومه تحصیلی قوی‌تری داشته باشید احتمال گرفتن بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی دانشگاه افزایش می‌یابد.

تسهیلات دانشجویی استرالیا

دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند از تسهیلات مالی و درمانی که برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

بانک‌های استرالیا تسهیلات مالی خوبی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از اولین کارهایی که پس از گرفتن ویزای تحصیلی باید انجام دهید این است که در یکی از بانک‌های استرالیا حساب بانکی باز کنید. قبل از اقدام به این کار، باید تمامی قوانین، مقررات و تسهیلات مربوط به بانک‌های مختلف را مطالعه کنید و سپس قرارداد مربوطه را امضا کنید. برای افتتاح حساب در بانک‌های این کشور می‌توانید به صورت حضوری، آنلاین و حتی تلفنی اقدام کنید و مدارک خود را ارائه دهید. مهم‌ترین بخش افتتاح حساب، تایید مدارک شناسایی و ویزای شما است که بین یک یا چند روز کاری ممکن است طول بکشد. با ارائه ویزای تحصیلی، آدرس محل سکونت و تایید مدارکتان توسط بانک، حساب بانکی شما فعال می‌شود و می‌توانید عملیات واریز و یا برداشت پول را انجام دهید.

داشتن بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی الزامی است. در کشور استرالیا بیمه دولتی وجود ندارد و انجام بیمه فقط توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود. بنابراین دانشجویان خارجی نیاز دارند تا با انجام پرس و جو از این شرکت‌های خصوصی اطلاعات کسب کنند. در بسیاری از موارد خود دانشگاه‌ها شرکت‌های بیمه قابل اعتماد را به دانشجویان معرفی می‌کنند.

پس از پیدا کردن شرکت بیمه مد نظر، می‌توانید قراردادهای کوتاه مدت ببندید و یا یک قرارداد بلندمدت به اندازه طول مدتی که در استرالیا اقامت تحصیلی خواهید داشت ببندید. توصیه ما این است که در ابتدای کار یک قرارداد کوتاه مدت چند ماهه امضا کنید و اگر از خدمات شرکت بیمه راضی نبودید، به شرکت‌های دیگر مراجعه کنید. از جمله شرکت‌های بیمه معروف در استرالیا می‌توان به بیمه NIB و بیمه بوپا اشاره کرد.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور استرالیا، باید مراحل مختلفی طی شود. مدرک تحصیلی باید قبل از هر چیز آزادسازی شود تا بتوان آن را ترجمه کرد. بدیهی است مدارکی که از مدارس و دانشگاه‌های دولتی اخذ می‌شوند، اعتبار بیشتری دارند. شخصی که قصد دارد به یک کشور خارجی انگلیسی‌زبان مهاجرت کند باید دانش کافی در زبان انگلیسی داشته‌باشد. به همین منظور کسانی که قصد مهاجرت دارند، در پی دریافت مدرک زبان از موسسات آموزش زبان هستند.

به طور کلی باید 5 مرحله مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی طی شوند که هر کدام مدت زمان مختلفی را نیاز دارند. انتخاب رشته تحصیلی و تعیین مقطع تحصیلی نیز از مراحل بعدی هستند. به منظور تحصیل در استرالیا باید این مراحل به دقت انجام شوند تا بتوان برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کرد. در ادامه به ذکر هر کدام از این مراحل و روش انجام آن خواهیم پرداخت. با توجه به شرایط تحصیل در استرالیا، این کشور هر ساله نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

مرحله اول: آزادسازی مدرک تحصیلی و ترجمه آن

برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر استرالیا باید مدرک خود را آزادسازی کنید و ترجمه مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید. قبل از این کار باید به لیست مدارک معتبر برای ترجمه توجه شود؛ زیرا برخی از مدارک با توجه به رشته و نوع صادرکننده، قابل ترجمه نیستند. روش آزادسازی مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ممکن است متفاوت باشد. برای تحصیل در استرالیا و ارائه مدرک باید ریز نمرات تحصیلی و گواهینامه فارغ التحصیلی ارائه شوند.

اگر در دانشگاه دولتی و روزانه درس خوانده‌باشید، شما از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اید. در این حالت دانشجو به دولت تعهد خدمت دارد و با توجه به منطقه‌ای که در آن کنکور داده‌شده‌است، زمان تعهد متفاوت است. به عنوان مثال دانشجویان منطقه یک به همان مدتی که درس خوانده‌اند، باید خدمت کنند. اگر این امر صورت نگیردنمی‌توان به اصل مدرک تحصیلی دست پیدا کرد. در نتیجه آزادسازی مدرک برای اخذ پذیرش تحصیلی ممکن نخواهدبود. گاهی برای آزادسازی مدرک باید هزینه پرداخت شود که ممکن است با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت باشد.

همانطور که گفته‌شد بعد از آزادسازی مدرک باید آن را ترجمه کنید تا بتوانید برای اپلای اقدام کنید. در این صورت باید مدرک تحصیلی را به یک دارالترجمه رسمی ارائه دهید تا به زبان مورد نظر شما ترجمه شود. این کار چندان ساده نیست و باید توسط مراکز معتبر انجام شود.

مرحله دوم: مسلط‌بودن به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان

اغلب کسانی که قصد مهاجرت یا اخذ پذیرش تحصیلی را دارند، باید دانش کافی از زبان کشور مورد نظر داشته‌باشند. برای تحصیل در استرالیا نیز باید زبان انگلیسی شخص قوی باشد و در این راستا مدرک ارائه دهد. به منظور حضور در دانشگاه‌ها و کلاس‌های یک دانشگاه خارجی، باید به زبان آن کشور مسلط باشید. در غیر این صورت امکان پیشرفت دانشجو وجود ندارد و امکان پذیرش وی نیز نیست.

اگر از دوران کودکی در کلاس زبان شرکت نکرده‌باشید، طبیعتا باید قبل از اخذ ویزای تحصیلی دانش زبان انگلیسی خود را بیشتر کنید. به همین دلیل با شرکت در کلاس زبان می‌توانید مدرک زبان را دریافت و برای پذیرش تحصیلی در کشور استرالیا اقدام کنید. علاوه بر امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا، با یادگیری زبان انگلیسی امکان مهاجرت و اقامت نیز برای شما فراهم خواهدشد و شرایط بهتری را در این زمینه نسبت به بقیه افراد خواهیدداشت.

مرحله سوم: انتخاب رشته تحصیلی و مرکز آموزشی مورد نظر

یکی دیگر از مراحل اخذ پذیرش تحصیلی، انتخاب رشته و مقطع تحصیلی است. در این مرحله باید تمامی موسسه‌های آموزشی کشور استرالیا را که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید، بررسی کنید. قبل از این کار باید رزومه مناسبی برای خود جمع‌آوری کنید تا در هنگام ارائه مدارک به دانشگاه مورد نظر، درخواست شما رد نشود. همچنین در هر دانشگاه ممکن است نحوه پذیرش و اپلای کردن دانشجو متفاوت باشد.

مرحله چهارم: ارسال درخواست با توجه به مدارک (اخذ پذیرش تحصیلی)

در مرحله چهارم اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا بعد از آزادسازی و ترجمه مدرک تحصیلی و ارائه مدرک زبان انگلیسی و انتخاب رشته مد نظر باید فرم پذیرش توسط دانشجو پر شود. به این منظور باید نسبت به پر کردن فرم Application در سایت دانشگاه مورد نظر در استرالیا اقدام کنید. این فرم‌ها معمولا به صورت اینترنتی ارائه شده‌اند. برای پر کردن فرم‌های این چنینی نیاز به پرداخت هزینه تحصیل در استرالیا به دلار است پس به همین جهت باید برای پرداخت پول از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنید. کلیه اطلاعات باید در این فرم درج شوند و برای دانشگاه ارسال شوند.

باید به این نکته توجه کنید که برای اپلای شدن در یک دانشگاه حتما باید فرم مربوطه را کامل و ارسال کنید. گاهی ممکن است با وجود پرداخت هزینه برای ارسال درخواست مورد پذیرش قرار نگیرد. در این صورت در برخی موارد احتمال دارد که وجه پرداختی به شما برنگردد. این موضوع در مورد دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر دنیا ممکن است صدق کند. تیم حرفه‌ای موسسه اصطهباناتی به شما در تک تک مراحل پذیرش دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا کمک خواهند کرد و مهاجرتی خوب برای شما رقم خواهد خورد.

مرحله پنجم: گرفتن و اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا

مرحله آخر برای تحصیل در استرالیا، اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی است. برای این کار باید مدارک مختلفی مانند پاسپورت جدید و قدیم و عکس 4/5 در3/5  با زمینه سفید با درج نام و تاریخ تولید در پشت آن را ارائه کرد. در صورتی که فرد ازدواج کرده‌باشد نیز باید سند ازدواج نیز به همراه شناسنامه ارائه شود. ترجمه رسمی این دو بسیار ضروری است و از مراحل اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزا می‌باشد. این موارد تنها مدارک شناسایی هستند و برای دریافت ویزا باید مدارک دیگر نیز ارائه شوند که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • ارائه مدارک شغلی برای دریافت ویزای تحصیلی
  • ارائه مدرک معتبر تحصیلی برای دریافت ویزا
  • تهیه مدارک مالی و ملکی و ارائه آن
  • پر کردن فرم اطلاعات فردی برای درخواست ویزای تحصیلی

کلیه موارد ذکر شده از مراحل آخر اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا هستند که باید مو به مو انجام شوند. در غیر این صورت  امکان تحصیل در استرالیا وجود نخواهدداشت. ما این مراحل را به صورت خلاصه در این محتوا ذکر کرده‌ایم و باید جزییات آن را نیز به صورت دقیق اجرا کرد.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق تحصیل در استرالیا

دانش آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند، برای پیگیری کارهای مربوط به گرفتن پذیرش از مدارس یا دانشگاه موردنظرشان، موظفند تا مدارک لازم را به همراه نسخه ترجمه شده آن ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک مربوط به آخرین پایه تحصیلی که در ایران گذرانده اند به همراه معدل و ریزنمرات آنها و ترجمه آن (مخصوص دانش آموزان)
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و نسخه ترجمه شده آن (مخصوص دانشجویان)
  • ارائه مدرک زبان و داشتن حداقل نمره زبان قابل قبول برای دانشگاه‌ها
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه توصیه نامه (مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)
  • ارائه مقالات ثبت شده در ISI (مخصوص دانشجویان دکتری)
  • ارائه گذرنامه
  • ارائه چند قطعه عکس که به تازگی گرفته شده باشد (متناسب با سایز خواسته شده از سوی دانشگاه)
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه برای دانشجویان

در صورت موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی، لازم است تا مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اخذ ویزا، به سفارت این کشور ارسال شود. این مدارک عبارتند از:

  • پر کردن فرم‌های مربوط به امور مهاجت
  • نامه تاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در استرالیا
  • ارائه مدارک شناسایی به همراه نسخه ترجمه شده آنها
  • ارائه چند قطعه عکس
  • ارائه مدرک زبان و داشتن حداقل نمره قابل قبول برای تحصیل در مقطع مورد نظر
  • نوشتن انگیزه نامه
  • ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه آن (در صورت متاهل بودن)
  • ارائه سوابق کاری و ترجمه آن

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با توجه به دانشگاه مقصد و مقطع تحصیلی مورد نظر، می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. اما به طور کلی دانشگاه‌ها و مدارس شرایطی را برای اعطای پذیرش به دانشجویان و دانش آموزان در نطر می‌گیرند که با رعایت آنها می‌توان ویزای تحصیلی از این موسسات را  دریافت کرد.

مقطع تحصیلیشرایط گرفتن پذیرش
دوره متوسطه1.     داشتن سن زیر 18 سال

2.     در صورتی که یکی از والدین و یا هر دو اقامت دائم استرالیا را داشته باشند، دانش آموزان می‌توانند در مدارس دولتی درس بخوانند.

3.     اگر والدین اقامت استرالیا را نداشته باشند، دانش آموزان می‌توانند در مدارس خصوصی ادامه تحصیل بدهند.

4.     گذراندن پایه های پیشین به طور کامل در مدارس ایران

دوره کارشناسی1.     حداقل سن 18 سال

2.     گرفتن مدرک دیپلم

3.     داشتن حداقل نمره زبان آیلتس 5.5

4.     گذراندن دوره فاندیشن یا معادل سازی در صورتی که دانشگاه مقصد مدرک دیپلم ایران را قبول نداشته باشد.

دوره کارشناسی ارشد1.     محدودیت سنی خاصی ندارد اما بهترین محدوده سنی 25-20 سال است.

2.     گرفتن مدرک کارشناسی

3.     مرتبط بودن رشته مقطع کارشناسی با رشته‌ای که در کارشناسی ارشد می‌خواهید بخوانید

4.     داشتن حداقل نمره زبان آیلتس 6.5

دوره دکتری1.     برای دانشجویان دکتری محدودیت سنی وجود ندارد.

2.     دانشجویان دکتری فقط در صورت داشتن بورسیه می‌توانند در دانشگاه‌های استرالیا ادامه تحصیل بدهند.

3.     ارسال درخواست گرفتن پذیرش و یا بورسیه از دانشگاه مدنظر تا قبل از پایان ددلاین

4.     داشتن مقاله یا مقالات در مجلات معتبر دنیا از جمله ISI

5.     داشتن حداقل نمره زبان آیلتس 6.5

آشنایی با ویزای همراه استرالیا

کسانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند می‌توانند برای دریافت ویزای همراه نیز اقدام کنند. بسیاری از افراد قصد دارند که به همراه خانواده خود برای تحصیل در یک کشور اقدام کنند. در حالت نمی‌توانند همسر و فرزندان خود را در کشور خود رها کنند و تنها از ویزای شخصی استفاده کنند. به همین دلیل ویزای همراه استرالیا را می‌توان برای همسر و فرزند تا سن 18 سال تمام نیز دریافت کرد.

همراه با درخواست برای ویزای دانشجویی می‌توانید از این نوع ویزا نیز برای تحصیل در استرالیا و اخذ پذیرش تحصیلی استفاده کنید. گاهی نیز اشخاص بعد از شروع دوره تحصیلی خود در این کشور، اقدام به دریافت ویزای همراه می‌کنند. در این حالت باید به مدت 12 ماه در استرالیا سابقه گذراندن دوره آموزشی داشته‌باشید. علاوه بر مدارک ذکرشده برای دریافت ویزا که در بالا به آن اشاره شد، باید فرم 919 نیز پر شود. علاوه بر این شخص باید مدارک لازم برای داشتن تمکن مالی را نیز ارائه دهد؛ زیرا باید نشان دهد که می‌توند از مخارج همراهانش می‌آید.

امکان گذراندن دوره زبان در استرالیا

همانطور که گفته‌شد به منظور تحصیل در استرالیا باید دانش کافی در زبان انگلیسی داشته‌باشید؛ اما گاهی برخی از دانش‌آموزان قصد دارند که در خاک کشور استرالیا دوره زبان را بگذرانند. یادگیری زبان در این حالت ممکن است به علت تحصیل یا کار باشد. در هر صورت از این طریق نیز می‌توان نسبت به اخذ ویزای دوره زبان استرالیا اقدام کرد.

اغلب توصیه می‌شود که برای یادگیری زبان، در کشور خود اقدام کنید؛ زیرا کسانی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی را دارند باید زمان بیشتری را برای زبان اختصاص دهند و این می‌تواند منجر به افزایش هزینه تحصیل در استرالیا شود. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ورود به خاک استرالیا مدرک زبان خود را دریافت کنید تا شرایط بهتری برای پذیرش در دانشگاه‌ها داشته‌باشید.

انواع آزمون‌ زبان قابل قبول برای تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در استرالیا باید مدارک زبان خود را به دانشگاه و مراکز آموزشی ارائه کنید. به همین دلیل باید با آزمون‌های مورد تایید این کشور آشنایی داشته‌باشید. یکی از آزمون‌های زبان مورد تایید بسیاری از کشورهای پیشرفته، آزمون آیلتس است. دو نوع آزمون IELTS وجود دارد که شامل Academic و General Training هستند. در آزمون آیلتس Academic میزان مهارت فرد در استفاده از زبان انگلیسی در مراکز علمی محک زده‌می‌شود. البته کشورهایی مانند استرالیا بین این دو نوع آزمون تفاوتی قائل نمی‌شوند و هر دو را تایید می‌کنند.

از دیگر آزمون‌های زبان مورد تایید برای تحصیل در استرالیا، آزمون  PTE است که تنها نوع آکادمیک آن برای کشور استرالیا مورد تایید است. آزمون تافل نیز که یکی از شناخته‌‌شده‌ترین آزمون‎‌های زبان است در کشورهایی مانند استرالیا تایید می‌شود و برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور معتبر است. سایر آزمون‌ها مانند CAE و OET  نیز از آزمون‌های معتبر برای این کشور هستند.

شرایط تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

متقاضیانی که از سطح زبانی خوبی برخوردار نیستند و نگران رد شدن درخواست پذیرش خود از دانشگاه مورد نظرشان هستند باید بدانند که برای این مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد.

برخی از دانشگاه‌های استرالیا وجود دارند که به دانشجویانی که نمره زبان آنها به حدنصاب نرسیده باشد کمک می‌کنند تا سطح زبان خود را ارتقاء دهند و خود را به نمره قابل قبول برسانند. برای مثال اگر نمره زبان خواسته شده یک دانشگاه نمره 7 آیلتس باشد اما دانشجو نمره 6 گرفته باشد، قبل از شروع به تحصیل، دانشجو می‌تواند در دوره‌های زبان آن دانشگاه شرکت کند و پس از رساندن سطح زبان خود به حد نصاب قابل قبول، تحصیل در آن دانشگاه را شروع کند. دانشگاه‌های بزرگی در استرالیا از جمله دانشگاه New South Wales، دانشگاه Macquarie، دانشگاه Adelaide، دانشگاه Queensland و دانشگاه South Australia این دوره‌های زبانی را برای دانشجویان خود برگزار می‌کنند.

دانشجویان خارجی که از کشورهای کانادا، انگلستان و آمریکا باشند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

همچنین دانشجویانی که به مدت 4 سال در آکادمی‌های معتبر آموزش زبان مشغول به زبان آموزی بوده باشند نیز می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان در دانشگاه‌های استرالیا به ادامه تحصیل بپردازند.

کار دانشجویی در دوران تحصیل در استرالیا

دانشجویان خارجی که در استرالیا به تحصیل مشغولند، اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته به انجام کارهای دانشجویی و کسب درآمد از آن طریق بپردازند. البته اصل این قانون به این صورت است که دانشجویان در 2 هفته می‌توانند 40 ساعت کار کنند و به اختیار خود می‌توانند این 40 ساعت را بین هفته‌هایشان تقسیم کنند. پس از پیدا کردن کار دانشجویان باید دانشگاه را در جریان این امر قرار دهند. توجه به این نکته هم ضروری است که میزان ساعات کار دانشجویی نباید از 20 ساعت در هفته بیشتر شود وگرنه ممکن است برای دانشجویان مشکل ساز شود و حتی به قیمت باطل شدن ویزای تحصیلی آنها تمام شود. دانشجویانی هم که به صورت پژوهش محور و یا به صورت مجازی در حال تحصیل در استرالیا هستند از این شرایط مستثنی نیستند و می‌توانند در کنار تحصیل، به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند.

در استرالیا شغل‌های عمومی بسیاری وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در آنها مشغول به کار شوند. از جمله این مشاغل می‌توان به شغل فروشندگی اشاره کرد. بسیاری از دانشجویان در کنار تحصیل، در یک فروشگاه مواد غذایی، پوشاک و … مشغول به کار می‌شوند و با این کار هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی را تامین می‌کنند. یکی دیگر از شغل‌های پرمخاطب برای دانشجویان کار کردن به عنوان گارسون در یک کافه، رستوران، هتل و .. است.

دانشجویان پسر به راحتی می‌توانند در کارهای خدماتی ساختمانی از جمله لوله کشی، برق کاری، تاسیسات و … مشغول به کار شوند و دختران نیز می‌توانند به عنوان پرستار کودک یا سالمند استخدام شوند.

البته دانشجویان نمونه می‌توانند از اساتید خود بخواهند که با معرفی آنها به مشاغلی که به طور تخصصی مربوط به رشته تحصیلی آنها است، شغلی تخصصی را برای خود پیدا کنند و به عنوان دستیار یا کارآموز در آنجا مشغول شوند.

پر کردن گپ تحصیلی به چه شکل است؟

گپ تحصیلی یا study gap به وقفه تحصیلی گفته‌می‌شود و برای درخواست برای ادامه تحصیل و مقطع بعدی باید پر شود. این وقفه ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود که از دلایل رایج آن می‌توانیم به انجام کارهای تحقیقی، ارائه مدرک و دوره، تکمیل زبان، فعالیت شغلی و … اشاره کرد. در هر صورت باید با توجه به دلیل آن‌، این فرم پر شود.

سیستم آموزشی استرالیا چگونه است؟

به منظور تحصیل در یک کشور باید قبل از اقدام به مراحل‌ ذکرشده، با سیستم آموزشی آن آشنا شد. در سیستم آموزشی استرالیا دوره‌های تحصیلی شامل دبستان، دبیرستان، دبیرستان ارشد و آموزش عالی هستند. دوره دبستان در این کشور 7 الی 8 سال طول می‌کشد و شامل مراحلی مانند مهدکودک، آمادگی و پیش‌دبستانی است. دبیرستان حدود 4 طول می‌کشد و دبیرستان ارشد نیز دو سال است. بعد از طی این مراحل تحصیلی شخص وارد مرحله آموزش عالی یا فنی‌وحرفه‌ای می‌شود. این مراحل بر اساس نظام آموزشی استرالیا (AQF) تعیین شده‌اند.

خوابگاه‌ دانشجویی در استرالیا

هنگامی که قصد استفاده از ویزای تحصیلی را داریم باید با شرایط مختلف دانشگاه‌ها در آن کشور آشنا باشیم. برای تحصیل در استرالیا می‌توان از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کرد تا میزان هزینه‌ها نیز کاهش یابد. مزایای این خوابگاه‌ها موجب شده است که برخی از افراد به جای تهیه و اجاره مسکن، از این مراکز استفاده کنند. پایین بودن قیمت و هزینه اقامت، امکان آشناشدن با فرهنگ‌های مختلف و فرهنگ بومی استرالیا و وجود امکانات متنوع در این خوابگاه‌ها از مزایای استفاده از خوابگاه است.

کار پس از تحصیل در استرالیا

پس از تحصیل در استرالیا، فرصت‌های شغلی بسیار متنوع و جذابی برای فارغ‌التحصیلان وجود دارد. با اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های برجسته استرالیا، دانشجویان می‌توانند به‌عنوان حرفه‌ای‌های ماهر و با تخصص در زمینه‌های مختلف به بازار کار وارد شوند. صنایع بهداشتی، فناوری اطلاعات، مهندسی، بهداشت و درمان، علوم پایه و مدیریت از جمله حوزه‌هایی هستند که فارغ‌التحصیلان می‌توانند شغلی پویا و با ارتقا در آن‌ها پیدا کنند.

امکان استفاده از بیمه دانشجویی در استرالیا

بیمه‎ دانشجویی در استرالیا یا نام  OSHC شناخته می‌شود و یک بیمه درمانی مناسب برای دانشجویان و همراهان آنها است. بالابودن هزینه‎‌های موجب می‌شود که فرد از بیمه دانشجویی استفاده کند. بر اساس قوانین اداره مهاجرت استرالیا همه دانشجویان بین‌المللی در زمان تحصیل در استرالیا باید از بیمه دانشجویی استفاده کنند و این یک قانون است.

موارد غیر قابل پوشش توسط بیمه دانشجویی در استرالیا

مانند سایر کشورها بیمه دانشجویی بسیاری از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد. مثلا هزینه‌هایی مانند ویزیت پزشک، دارو، بستری و … توسط این بیمه به شخص پرداخت می‌شوند؛ اما در برخی موارد مانند دندان‌پزشکی یا خرید عینک نمی‌توان از این بیمه استفاده کرد. همچنین هزینه مربوط به چشم‌پزشکی نیز باید به صورت آزاد پرداخت شود.

آیا امکان کار هنگام تحصیل در استرالیا وجود دارد؟

با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در استرالیا، امکان کار در کنار تحصیل نیز فراهم شده‌است. حدود 20 درصد از وقت یک دانشجو می‌تواند برای کار و تامین هزینه‌های شخصی صرف شود. کارهای دانشجویی بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که موجب می‌شود فرد تواند مقداری از هزینه‌ تحصیل در استرالیا را جبران کند.

مراحل دریافت مجوز شغلی و اشتغال در استرالیا پس از تحصیل

در هنگام تحصیل در یک کشور خارجی شرایط برای کسب مجوزهای شغلی نیز پدید می‌آید. کشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرایط متنوعی را برای کسانی که مهارت کسب کرده‌اند، فراهم کرده‌است. بدیهی است که کسانی که در رشته‌هایی تحصیل کرده‌اند که بازار کار بیشتری دارند، زودتر به شغل مورد نظر دست خواهندیافت.

دلایل ریجکت‌شدن ویزای تحصیلی استرالیا

گاهی ممکن است ویزای تحصیلی ریجکت شود و مورد قبول واقع نشود. احتمال دارد شما در حین جمع‌آوری مدارک، آنها را به طور کامل ارائه نکرده‌باشید. نقص در مدارک یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیل در استرالیا است. گاهی نیز در ارائه مدارک ممکن است شخص صداقت لازم را نداشته‌باشد و همین امر موجب ریجکت شدن ویزای وی شود.

ارزان‌ترین دانشگاه‌های استرالیا کدامند؟

به منظور تحصیل در استرالیا می‌توان نسبت به اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ارزان اقدام کرد. این دانشگاه‌ها هزینه کمتری برای گذراندن ترم از دانشجو دریافت می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تحصیل در استرالیا باشند. دانشگاه‌هایی مانند چالرز داروین، ویکتوریا، سان شاین کوست، سیدنی غرب، کراس جنوبی و دانشگاه فدراسیون استرالیا از ارزانترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌روند.

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا

در هر کشور برخی از رشته‌های تحصیلی بازار کار بهتری دارند. در مورد استرالیا نیز این قضیه صدق می‌کند و بهتر است در رشته‌هایی مانند مدیریت، مدیریت کسب‌و‌کار، معماری، بیشتر رشته‌های فنی و مهندسی، عمران، معدن، برق و مکانیک تحصیل کرد. قبل از انتخاب رشته تحصیلی بهتر است به صورت کامل شرایط هر کدام از رشته‌ها و بازار کار آن‌ها را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا

همانطور که می‌دانید از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در کشورهای خارجی، رشته‌های پزشکی هستند. تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. برای یک فرد که در این رشته تحصیل کند، بازار کار بسیار خوبی وجود دارد و وی می‌تواند بدون مشکلات قانونی کار کند. برای این کار باید شرایط کار در این رشته به دقت بررسی شود. تحصیل دندانپزشکی در استرالیا کار چندان دشواری نیست و می‌توان بر اساس قوانین و مدارک مورد نیاز هر دانشگاه، در این رشته تحصیل کرد.

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا به چه صورت است؟

با توجه به نکات ذکرشده، تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در واقع رشته‌های پزشکی جزء رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌ها است. علاوه بر این بازار کار مناسب برای این رشته‌ها نیز بسیار زیاد است و همین امر موجب می‌شود که بدون نیاز به تلاش زیاد، امکان اشتغال در این رشته میسر شود. تحصیل پزشکی در استرالیا کار چندان دشواری نیست و می‌توان با فراهم آوردن شرایط و مدارک، از این امکان استفاده کرد. تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا نیز بر اساس شرایط ذکرشده امکان پذیر است. هر فرد می‌تواند تحصیل دکتری در استرالیا را در رشته‌های مورد نظر ادامه دهد و این موضوع برای رشته‌های پزشکی نیز صدق می‌کند. همچنین به کمک مشاورین خبره موسسه اصطهباناتی، می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شرایط تحصیل در استرالیا مطلع شوید. این تیم با ارائه بهترین مشاوره، بهترین سرنوشت را برایتان خلق خواهد کرد.

رشته Joint Program برای تحصیل در استرالیا

به منظور تحصیل در استرالیا می‌توان رشته‌های مختلف را انتخاب کرد. گاهی امکان تحصیل به صورت دو رشته‌ای وجود دارد. Double degree یا Joint Program از این دست رشته‌ها هستند. در این حالت دو مدرک دانشگاهی به صورت موازی در یک دانشگاه و در یک زمان، قابل دریافت هستند.

رشته‌های Co-Op برای تحصیل در استرالیا

رشته کارآموزی یا کو آپ از رشته‌هایی هستند که امکان ادامه تحصیل در آن‌ها در کشور استرالیا وجود دارد. در این صورت شما می‌توانید به صورت همزمان کار کنید و این کار یک جزء از تحصیل شما خواهدشود. رشته‌هایی مانند زیست‌شناسی و علوم دریایی جزوه رشته‌های Co-Op هستند و افراد زیادی برای تحصیل در استرالیا از آن‌ها استقبال می‌کنند. برخی از کارهای بالینی مانند فعالیت‌هایی که پزشکان و پرستاران انجام می‌دهند نیز، را نیز می‌توان به صورت کو آپ انجام داد.

هزینه تحصیل در استرالیااینتیک‌ دانشگاه‌های استرالیا چه زمانی است؟

اینتیک یا این‌تیک (intake) همان زمان پذیرش دانشگاه‌های خارجی بین‌المللی است. اینتیک‌های دانشگاه‌ها ممکن است از در فصول مختلف سال مانند پاییز و زمستان باشند. معمولا در بیشتر دانشگاه‌ها، ترم اول از پاییز شروع می‌شود؛ اما بهتر است با توجه به نوع دانشگاه و کشور، اینتیک مناسب را انتخاب کنید. به منظور اپلای و اینتیک در دانشگاه، باید شرایط مهاجرت و سفر برای تحصیل در استرالیا را نیز در نظر بگیرد.

اغلب در سایت دانشگاه مورد نظر زمان پذیرش ورودی‌های جدید ذکر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر چیز به سایت دانشگاه مراجعه کنید. با توجه به نوع دانشگاه ممکن است شرایط تحصیل در استرالیا رایگان نیز فراهم باشد؛ اما اغلب این نوع پذیرش دارای شرایط خاصی است و باید فرد مورد نظر این شرایط را داشته‌باشد. ددلاین دانشگاه های استرالیا ممکن است هرکدام در زمان خاصی باشد که با توجه به نوع دانشگاه، متفاوت است. پذیرش تحصیلی استرالیا با توجه به نکات ذکرشده، کار چندان دشواری نیست و باید مراحل به دقت انجام شوند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های مهاجرت از طریق تحصیل به کشور استرالیا به طور کامل بررسی شد. در واقع بهترین و سریع‌ترین روش برای افرادی که بین 18 تا 27 سال سن دارند مهاجرت از طریق تحصیل است. از طرفی دانشگاه‌های استرالیا از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و می‌توانید به تحصیل رشته‌های مختلف مثل پزشکی، مهندسی و … بپردازید.بعد از تحصیل شما می‌توانید ویزای خود را به کاری تبدیل کنید و اقامت خود را تمدید کنید. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی به شما در این تصمیم سرنوشت‌ساز کمک خواهند کرد.

سوالات متداول تحصیل در استرالیا

در ادامه به تعدادی از سوالات پرتکرار پاسخ داده شده است:

آیا بدون مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا می‌توان اقدام کرد؟

تقریبا برای تحصیل در اکثر دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی در کشور آلمان، نیاز به مدرک زبان است. در حقیقت داشتن نمره آیلتس 6 برای تحصیل ضروری است.

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چه مدرکی لازم است؟

اولین مدارک برای ویزای تحصیلی استرالیا مدارک هویتی مثل پاسپورت، شناسنامه، عکس، دعوتنامه از دانشگاه و … می‌باشد.

هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟

شما باید در مرحله اول تمکن مالی را ثابت کنید. هزینه تحصیل بستگی به نوع داشتگاه و مقطع تحصیلی دارد. حداقل ماهی 50 هزار یورو برای هر سال الزامی است.

بهترین دانشگاه‌های استرالیا کدام است؟
  • دانشگاه‌های ایالت نیو ساث ولز
  • دانشگاه‌های ایالت ویکتوریا
  • دانشگاه‌های ایالت کوئینزلند
  • دانشگاه‌های ایالت استرالیای جنوبی
5/5 - (1 امتیاز)

56 دیدگاه برای “تحصیل در استرالیا | مهاجرت تحصیلی + هزینه و شرایط

  1. Mahmoud گفت:

    سلام،۳۶ساله، لیسانس عمران ،با مدرک زبان، معدل ۱۵ با گپ تحصیلی ۱۰ ساله.میشه برای ارشد در دانشگاه های استرالیا اپلای کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در استرالیا محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری اقدام نمایید.

  2. رها گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می خواستم بدونم بابت مشاوره و بررسی رزومه جهت دریافت بورسیه از دانشگاه سیدنی شما هزینه دریافت میکنید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان تلفنی ما که به صورت رایگان است، تماس حاصل نمایید.

  3. مرضیه جعفری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 22 سالمه و لیسانس گرافیک دارم و معدل لیسانسم هم 17.55 بوده و در رشته ام دستم قویه و نمونه کار هم دارم نمراتم هم در دورس تخصصی هم بالا 18 . خواستم بدونم امکان داره در یکی از دانشگاه های خوب کشور استرالیا بورسیه بگیرم و یا بدون بورسیه هم واجد شرایط یکی از دانشگاه های خوب این کشور هستم برای مقطع کارشناسی ارشد؟ و اینکه چه شرایطی برای تحصیل نیازه؟ و اینکه خرج تحصیلات توی استرالیا چقدره؟ و بعد از فارق التحصیلی امکان پیدا کردن کار در کشور فرانسه را خواهم داشت؟ و برای زبان نیاز به مدرک دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان بین المللی دارید. رزومه و سابقه علمی شما برای تحصیل در استرالیا مناسب است. بازار کار در کشور استرالیا و فرانسه برای رشته های مهندسی خوب است.

  4. علی گفت:

    سلام
    منظورتون از نفر اول یا دوم دانشگاه دقیقا چی هست؟ بالاترین معدل در ورودی؟
    و اگر نفر اول یا دوم نباشیم ولی نمره آیلتس و رزومه بالا داشته باشیم بورسیه full fund نمیشیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به بررسی دقیق رزومه شما داریم. لطفا رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید تا بتوانید مشاوره بهتری را به شما ارائه دهیم.

  5. رضا اگهی گفت:

    سلام خسته نباشید
    منظورتون از لیسانس 4 ساله همون کارشناسی پیوسته هست اگر کارشناسی ناپیوسته باشد آیا مورد قبول واقع نمیگیردد.
    با تشکر از کانال بسیار خوب ومفیدتان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، برای اقدام بهتر است مدرک کارشناسی را ارائه دهید و ا مقطع کاردانی و کارشناسی شما مرتبط باشد.

  6. FARZANEH گفت:

    عرض سلام واحترام
    من 30 سال دارم فوق لیسانس ژنتیک پزشکی ار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با معدل 19/10 2 سال سابقه کار در مرکز تحقیقات ایمنولوژی والرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متاهل هستم منابع مکتوب هم 2 مقاله پاب مد و یکی هم اسکوپوس دارم نطرتون درباره بورسیه در کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا پیست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، سابقه علمی شما برای اخ بورسیه تحصیلی کشور هایی مانند استرالیا و کانادا مناسب است. شما می توانید برای اخ بورسیه تحصیلی از کارشناسان خبره ما کمک دریافت نمایید.

  7. فرانک گفت:

    سلام، من مدرک لیسانس نوازندگی پیانو از دانشگاه دولتی دارم، جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس با شرایط انگلیسی زبان بودن و تقریبا رایگان بودن یا حداقل هزینه دانشگاه شما کدام کشور پیشنهاد میکنید؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در اکثر کشور ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. کشور هایی مانند فرانسه، آلمان و غیره را به شما توصیه می کنیم.

  8. مجتبی پارسایی گفت:

    سلام. من ارشد محیط زیست از تربیت مدرس دارم. مقاله هم دارم . آیلس 6 هم دارم . میتونم واسه دکترا بورس بگیرم جوری که تمام هزینه هارو پوشش بده

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      میزان سطح بورسیه تحصیلی بسته به شرایط شما و استاد راهنمای دانشگاه انتخابی شما دارد.

  9. حسین شاهانی گفت:

    سلام
    من ۱۶ سالم هست رشته ریاضی با معدل ۲۰ و ایلتس ۶.۵
    میخواستم بدونم هزینه های کلی (دبیرستان + زندگی) برای یک سال چه مقدار هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل بسته به نوع مدرسه و امکانات انتخابی مدرسه شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های تحصیل در انواع مختلف مدارس در استرالیا با ما در ارتباط باشید.

  10. تینا گفت:

    با سلام. آیا با اخذ ویزای تحصیلی در کشور استرالیا برای دوره دکتری و تحصیل در آن کشور، امکان اخذ اقامت دایم برای خودم و همسرم پس از اتمام دوره وجود دارد یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی می توانید کار پیدا کرده و بعد از 5 سال اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایید.

  11. علی گفت:

    درود
    ببخشید یه سوال داشتم
    میخواستم ببینم شرایط دانش اموزان برای تحصیل در استرالیا به چه شکل است و برای والدینشان برای حضور در کنار فرزندانشان در مدت تحصیل به چه صورت است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به یکی از والدین ویزای گاردین تعلق می گیرد. دانش آموزان می توانند در مدارس دولتی و یا خصوصی تحصیل کنند که نیازی به ارائه مدرک زبان نیز ندارند.

  12. زهرا هاشمي گفت:

    سلام خسته نباشيد من ١٨ سال سن دارم و ميخوام واسه ادامه تحصيل در استراليا اقدام كنم ايلس هم امتحان دادم و ٦/٥ گرفتم اما ريدينگم رو ٥/٥ گرفتم بايد دوباره امتحان بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل در استرالیا بسته به رشته و دانشگاه انتخابی شما دارد.

  13. افشین داورپناه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود 10 تامقاله ISI دارم میخواستم برای بورسیه استرالیا وکانادا اقدام کنم ولی متاسفانه هنوز بجواب نرسیدم
    میشه راهنماییم کنید لطفا

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شرایط دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا بسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و سایر شرایط شما دارد. لطفا برای بررسی دقیق تر شرایط شما با ما در ارتباط باشید.

  14. shahla گفت:

    سلام چطوری؟
    من مدرک زبان ندارم و میخوام واسه دکتری اقدام کنم چه مراحلی را باید بگذرونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دکترا در استرالیا می بایست مدرک زبان ارائه دهید.

  15. امیررضا خسروی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من دانشجوی روزانه سال دوم پزشکی شهید بهشتی با نمره آیلتس ۷ هستم
    واسه اپلای و بورسیه تحصیلی رایگان واسه کشورای استرالیا و کانادا و آمریکا و اروپای غربی میخوام اقدام کنم
    خواستم ازتون مشاوره بگیرم که دقیقا چه کارهایی انجام بدم که هر طور شده بتونم بورسیه پزشکی این کشورا رو بگیرم ؟؟

    فقط واسه مسیر زبان دقیقا چه کارها و مراحلی رو طی کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در هر یک از کشور انتخابی باید مدرک زبان مورد نیاز را ارائه دهید. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید، تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماییم.

  16. فاضل کعب عمیر گفت:

    باسلام وآرزوی موفقیت روزافزون برای شما میخوام برم استرالیاوکشاورزی بخونم چون زمین کشاورزی و دامداری دارم و میخوام علمی کار کنم اما دیپلم هنوز نگرفتم تا سوم دبیرستان نظام قدیم خوندم میشه واسم کاری بکنید کل هزینه را پرداخت میکنم باتشکروسپاس.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در استرالیا محدودیت سنی دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  17. احمد میثاقی گفت:

    سلام.برای شرکت تو دوره پیش دانشگاهی یا فاندیشن تو کشور استرالیا،محدودیت سنی قائل میشن یعنی اگه سنت بالا باشه نمیتونی شرکت کنی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، محدودیت سنی دارد.

  18. شیما طاهرخانی گفت:

    سلام ببخشید من رشته تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی در ارشد خوندم و قصد دارم برای ادامه تحصیل در پی اچ دی در کشوری که فول فاند میده تجصیل کنم
    … البته مدرک زبان ندارم ولی شنیدم که بیشتر کشورای اسیایی این امکان را میدن … میخواستم راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایید و سپس برای اخذ بورسیه تحصیلی و پذیرش اقدام نمایید.

  19. foladi گفت:

    سلام من ترم آخر مقطع دکتری هستم زبانم ضعیفه و در حال گذروندن دوره زبان هستم برای بورسیه استرالیا جهت تحصیل در مقطع دکتری چکار باید بکنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل مقطع دکترا در استرالیا باید رزومه علمی و پژوهشی قوی و مدرک زبان بین الملی ارائه دهید و همچنین شرایط سنی خوبی برخوردار باشید.

  20. فرناز زمان آذر گفت:

    درود و خسته نباشید
    سوالی داشتم که ببینم تحصیل در استرالیا برای بنده میسر هست یا خیر.
    من کارشناسی ادبیات خوندم 28 ساله هستم. با شرکت MYC درباره تحصیل در استرالیا صحبت کردم. گفتند که فاصله ی زیادی از لیسانسم سپری شده.
    نطر شما چیه؟

    بی نهایت تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      در صورت داشتن پایان خدمت و یا سابقه کاری و داشتن مدرک زبان امکان اقدام وجود دارد.

  21. مهسا گفت:

    سلام. وقت بخیر.
    آیا ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرلیا، نیاز به مهر دادگستری و وزارت خارجه دارند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، مدارک شما باید مهر وزارت امور خارجه و دادگشتری را نیز داشته باشد.

  22. الهام خسروی گفت:

    سلام وققتون بخیر
    بنده ارشد ریاضی دارم..میخواستم ببینم شرایط تحصیل در خارج از کشور خصوصا کشور استرالیا برای دکتری ریاضی چگونه است؟؟؟واینکه آیا میتونم تو رشته دیگری ادامه بدم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل دکترا در استرالیا باید رزومه علمی و پژوهشی قوی داشته باشید. همچنین شما باید رشته های مرتبط و یا شناور را انتخاب نمایید.

  23. محیا گفت:

    سلام . خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه پیام نور هستم که دو سال دیگه مدرک لیسانسم رو میگیرم . میخاستم بپرسم که ایا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد وجود داره ؟ و من طی این دو سال چه کارهایی انجام بدم که اون موقع هیچ مشکلی نباشه و راحت بشه اقدام کرد . به هر کشور اروپایی یا اللخصوص استرالیا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، امکان اخذ بورسیه وجود دارد، در این مدت مدرک زبان بگیرید و رزومه خودتون را قوی کنید.

  24. ا. م. گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس از صنعتی شریف دارم، ولی می خواهم در دوره پزشکی دوباره از صفر شروع به تحصیل کنم. سنم الان 32 سال هست و مدت دو سال کار مرتبط با پزشکی انجام داده ام، و تخصص ایریدولوژی دارم، و چندین مدرک مرتبط ترجمه شده هم دارم.
    فرقی نمی کنه کجا باشه، فقط می خواهم امکان تحصیل پزشکی فراهم باشه ، ترجیحا کشورهای شوروی سابق هم نباشه.
    ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که گفتین میتونید برای پزشکی روسیه و اوکراین اقدام کنید.

  25. زهرا صیام پور گفت:

    سلام وقت بخیر.من مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست خوندم ومیخام واسه ارشد اگه بتونم ویزای ادامه تحصیل بگیرم البته کشوری که نیاز به مدرک زبان نداشته باشه میشه راهنمایی کنید؟چه کشوری رو پیشنهاد میکنید؟مچکرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله کشور های اروپایی به شما این امکان را می دهند تا بتوانید بدون مدرک زبان و با گذارندن دوره مربوطه در خود کشور، به تحصیل ادامه دهید.

  26. احمد مختاری گفت:

    سلام
    واسه هنرستانی ها هم میشه واسه مقطع لیسانس اقدام کرد و اگه کسی فوق دیپلم فنی داشته باشه چی ?

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که دوره دوازده ساله تحصیل در کشور را داشته باشید، می توانید اقدام نمایید.

  27. مهسا كوچك گفت:

    سلام من ٢٣ سالمه و دارم كارشناسي كارگرداني تئاتر رو در تهران دانشگاه سوره تموم ميكنم ميخوام بدونم چطور ميتونم بورسيه واسه ارشد بگيرم و ترجيحم كشور انگليسي زبان هستش مثل استراليا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بحث بورسیه در خارج از کشور بسیار متفاوت با داخل کشور است.
      یکی از پیش نیاز های آن، آغاز تحصیل در محل تحصیل است.به این صورت که گاها از ترم دوم مبالغ بورسیه تعلق میگیرد.پس ابتدا باید شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه مقصد را داشته باشید، پس از آغاز تحصیل در صورت داشتن شرایط مورد نیاز بورسیه شوید.
      لازم به ذکر است تحصیل در بسیاری از کشور ها،مثل فرانسه، رایگان است.

  28. بهاری گفت:

    سلام خسته نباشین.من 18سالمه دیپلم تجربی با معدل18/63دارم در حال گذروندن دوره های زبان هستم میخواستم بدونم چجوری میتونم بورسیه بگیرم ؟و شما چه کشوری پیشنهاد میکنین؟ممنونم از سایت خوبتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      منظورتون از بورسیه را متوجه نشدم، اگر منظور شما بورسیه ای است که هزینه های تحصیل و زندگی شما را ساپورت کند، فقط بورسیه تحصیلی ایتالیا را می توانیم پیشنهاد کنیم، معمولاً امکان اخذ بورسیه در مقطع لیسانس معمولاً وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *