ویزای دانشجویی f1 و f2 آمریکا

یکی از راه­های مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق اقامت تحصیلی با اخذ ویزای دانشجویی f1  و f2 آمریکا است. این روش در کنار روش­های دیگر اعزام مثل سرمایه­ گذاری و اخذ ویزای کار این کشور می­باشد. در همه روش­های فوق شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی آمریکا اقدام نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در آمریکا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به آمریکا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط مهاجرت با ویزای دانشجویی f1  و f2 آمریکا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به آمریکا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و اقامت سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت آمریکا از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. زبان تحصیل در آمریکا انگلیسی می باشد.


قانون مهاجرت
و ملیت برخی از خصوصیات خاص را برای دسته ویزای دانشجویی f1 و f2 غیرمهاجرتی و برای افرادی که تمایل به تحصیل در ایالات متحده دارند نیز در نظر خواهد گرفت. ویزای دانشجویی f1 و f2 (nonimmigrants) برای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دانشگاهی و یا برنامه های آموزش زبان دارند نیز بسیار عالی می باشد. لذا پیشنهاد می شود که تا حد امکان، دانش آموزان اسناد و مدارک کافی برای درخواست ب ویزای دانشجویی را فراهم آورند و همچنین هر گونه اسناد و مدارک اضافی که ممکن است در صعود برقراری روابط جامعه تاثیر داشته باشد را ضمیمه پرونده خود نمایند. دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در ایالات متحده می باشد در دسته F-1 قرار خواهند گرفت علاوه بر این بایستی معیارهای عمومی ذکر شده در زیر را داشته باشند:
• دانش آموز بایستی در یک برنامه علمی آموزشی، برنامه آموزش زبان و یا یک برنامه حرفه ای ثبت نام داشته باشد.
• مدرسه بایستی توسط خدمات مهاجرت و شهروندی ایالت متحده (USCIS) تایید شده باشد.
• دانش آموز بایستی به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در موسسه ثبت نام نماید علاوه بر این  دانش آموز باید به زبان انگلیسی مسلط باشد و یا در دوره های تسلط به زبان انگلیسی ثبت نام نماید.
• دانش آموز باید بودجه کافی برای حمایت از خود در طول کل دوره مطالعه نیز در اختیار داشته باشد.
• دانش آموز باید یک اقامت در خارج از کشور که او / او به هیچ وجه قصد از دست دادن را حفظ کند.

تحصیل در این کشور بدون مدرک زمان معمولا امکان پذیر نیست.

ویزای دانشجویی f1 و f2 آمریکا

اخذ گرین کارت و مهاجرت تحصیلی از طریق ویزای دانشجویی f1 و f2 آمریکا

دانش آموزان باید توجه داشته باشند که سفارتخانه ها و کنسولگری به صدور ویزای دانشجویی f1 و f2 در طول 120 روز یا کمتر خواهند پرداخت و پس از آن فرایند ثبت نام نیز صورت خواهد گرفت. اگر شما برای درخواست ویزا بیش از 120 روز قبل از تاریخ شروع و یا ثبت نام خود مبادرت ورزیده اید بایستی بدانید که در فرم I-20، سفارت یا کنسولگری برنامه های صدور ویزای شما نیز ذکر خواهد شد. مقامات کنسولی زمان اضافی را برای ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ialial و یا فرآیندهای دیگر که ممکن است لازم باشد در اختیار افراد قرار خواهند داد. به خاطر داشته باشید که افسر کنسولی ممکن است به گواهی عدم سوء پیشینه خاص بسته به رشته تحصیلی و ملیت دانش آموز نیاز داشته باشد. این امر می تواند برخی از زمان های اضافی را در بر بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص متقاضیانی که ممکن است در برخی از شرایط خاص به آنان مهلت بیشتری داده شود با ما در ارتباط باشید.
بخاطر داشته باشید که با توجه به قانون و مقررات وزارت امنیت میهن، همه دانشجویان جدید بایستی پیش از شروع دوره مطالعه نسبت به تکمیل فرم I-20 نیز مبادرت ورزند. کشور ایالات متحده زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل این فرم را 30 روز و یا کمتر توصیه می کند. پیشنهاد می شود که افراد دقت لازم را در خصوص تاریخ تکمیل این فرم و برای ساخت برنامه سفر خود به ایالات متحده نیز داشته باشند.
دانش آموزانی که قصد آغاز دوره خود در تاریخی زودتر را دارند (بیش از 30 روز قبل از تاریخ شروع دوره) بایستی واجد شرایط اخذ ویزای توریستی نیز باشند. چرا که این ویزا به عنوان نماد دانشجویی نیز در نظر گرفته خواهد شد. بخاطر داشته باشید که ویزای توریستی خود نشان دهنده سفر فرد متقاضی و قصد وی برای مطالعه در کشور ایالات متحده نیز خواهد بود. قبل از شروع هر مطالعات، او بایستی نسبت به تغییر طبقه بندی و پر کردن فرم I-539 مبادرت ورزد و از وضعیت تغییر غیرمهاجرتی نیز آگاهی یابد. علاوه بر این تکمیل فرم I-20 به وزارت امنیت داخلی نیز ضروری خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که هزینه زندگی اضافی اضافی برای این فرایند وجود خواهد داشت، بخاطر داشته باشید که تغییر وضعیت قبل از شروع مطالعات بایستی مشخص و تایید گردد.
دانشجویان در ادامه ممکن است برای اخذ یک ویزای جدید نیز اقدام نمایند و وضعیت تحصیلی و سوابق SEVIS خود را نیز تغییر دهند. دانشجویان در ادامه نیز ممکن است ایالات متحده در هر زمان قبل از کلاس های خود فرایند تغییر وضعیت را آغاز نمایند.


SEVIS و SEVP چیست؟ چه چیزهایی بایستی در مورد آن بدانید؟
برنامه های ویزای توریستی و بورسیه تحصیلی دانشجویان به نام (SEVP) طراحی شده است و برای کمک به وزارت امنیت داخلی و وزارت برنامه های مدرسه مانیتور و تبادل دولت F، M و دسته توریستان J نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که تمامی اطلاعات دانش آموزان بایستی در سیستم اطلاعات دانشجویی و بورس (SEVIS) نیز ذخیره گردد. SEVIS یک سیستم مبتنی بر اینترنت می باشد که نسبت به حفظ اطلاعات دقیق دانش آموزان غیر مهاجر (ویزای دانشجویی f1 و f2 و M)، بازدید کنندگان مبادله (ویزای J) و وابستگان آنها (F-2، M-2، و J-2) مبادرت می ورزد. SEVIS مدارس و حامیان مالی را در خصوص انتقال اطلاعات واطلاعیه رویداد اجباری از طریق اینترنت، به وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه (DOS) در طول اقامت یک دانش آموز در ایالات متحده یاری خواهد کرد. پیشنهاد می شود که برای رفتن به وزارت امنیت داخلی، ایالات متحده مهاجرت، سایت های اینترنتی و کسب اطلاعات بیشتر SEVIS را انتخاب نمایید.

شما میتوانید بورسیه تحصیلی را برای دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی نیز دریافت کنید.
همه دانش آموزان متقاضی بایستی یک SEVIS ایجاد نمایند و فرم I-20 که توسط یک موسسه آموزشی و توسط وزارت امنیت داخلی تایید شده است را تکمیل نمایند. بخاطر داشته باشید که افسر کنسولی نیاز به تایید فرم I-20 به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم SEVIS به منظور بررسی روند درخواست و روادید دانشجویی خواهد داشت. در شرایط خاصی برخی از دانشجویان از انجام این معاف خواهند شد، شرکت کنندگانی که SEVIS I-20 بعد از 1 سپتامبر 2004 برایشان صادر شده است،  بایستی هزینه های مربوط به SEVIS I-901 را  به وزارت امنیت داخلی نیز پرداخت نمایند. این هزینه ممکن است از طریق یک وب سایت خاص ، از طریق اتحادیه های غربی و یا از طریق پست نیز پرداخت گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های SEVIS-901 و در مورد نحوه پرداخت هزینه ها وب سایت های مربوطه را مشاهده کنید.

درخواست ویزای دانشجویی

به عنوان بخشی از روند درخواست روادید، مصاحبه در بخش کنسولگری و یا سفارت برای متقاضیان ویزا ازسنین 14 تا 79،افراد 13 ساله و یا جوانتر، افراد 80 ساله و بالاتر نیز در نظر گرفته شده است.  به طور کلی  در صورت درخواست سفارت و یا درخواست کنسولگری افراد به شرکت در مصاحبه نیازی نخواهند داشت. زمان انتظار برای وقت مصاحبه متقاضیان می تواند متفاوت باشد، درخواست ویزا تا اوایل تاریخ تعیین شده به شدت تشویق خواهد. این بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که زود اقدام کردن و ارائه مدارک درخواست شده به منظور تضمین اخذ ویزای دانشجویی f1 و f2 نخواهد بود.

 بخاطر داشته باشید که برای قرار ملاقات مصاحبه و پردازش اطلاعات ویزا در سفارت و یا کنسولگری ایالات متحده در سراسر جهان افراد بایستی صبر کافی را داشته باشند. در بسیاری از وب سایت های سفارت این زمان نیز تعیین شده است. روند درخواست روادید، شرکت  در مصاحبه، هزینه جوهر، اسکن و اثر انگشت دیجیتالی که به سرعت صورت خواهد گرفت به صورت رایگان خواهد بود. برخی از برنامه های ویزا نیاز به رسیدگی اداری بیشتر و مدت زمان اضافی بعد از مصاحبه متقاضی ویزا که توسط افسر کنسولی می باشد خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز ویزای F1 و F2

هر متقاضی برای اخذ ویزای دانشجویی f1 و f2 بایستی فرم ها و اسناد و هزینه های توضیح داده شده در ذیل را داشته باشد:
افراد که واجد شرایط ویزای دانشجویی f1 و f2 غیر مهاجرتی می باشند بایستی نسبت به تکمیل فرم I-20A-B، وضعیت دانشجویی (F-1) مبادرت ورزند. دانشجویانی که برای آموزش و یا دوره های زبانی به این کشور سفر می نمایند بایستی فرم I-20M-N را تکمیل نمایند. گواهی در نظر گرفته شده برای افراد واجد شرایط غیرمهاجرتی و برای دانشجویان فنی و حرفه ای وضعیت (M-1) خواهد بود.

دانشجویانی که در این وضعیت قرار دارند بایستی نسبت به ارائه SEVIS ، تکمیل فرم I-20 نیز مبادرت ورزند. بخاطر داشته باشید که فرم ثبت نام در وب سایت رسمی مدرسه school.You نیز امکان پذیر خواهد بود.همه دانش آموزان و همچنین همسران و وابستگان آنها بایستی در سیستم دانشجویان و یا سیستم اطلاعات دانشجویی (SEVIS) ثبت نام نمایند. سیستمی که مبتنی بر اینترنت می باشد و نسبت به حفظ اطلاعات دقیق مبادرت می ورزد.

در حال حاضر برای دانشجویان غیر مهاجر و توریستان و وابستگان آنها وضعیت (ویزای دانشجویی f1 و f2 / ثبت نام M-2) در نظر گرفته شده است. بخاطر داشته باشید که مدرسه مسئولیت وارد کردن اطلاعات دانش آموزان با توجه به تکمیل فرم I-20 وSEVIS را بر عهده خواهد داشت. دانش آموزان همچنین ملزم به پرداخت هزینه های SEVIS I-901 نیز خواهند بود. سوالات مورد نظر در خصوص برنامه های حامیان مالی بر روی وب سایت های مربوطه نیز مقدور خواهد بود.

بخاطر داشته باشید که نرم افزار تکمیل اطلاعات درخصوص ویزای دانشجویی f1 و f2 غیرمهاجرتی متقاضیان، چگونگی تکمیل فرم DS-156 و به همراه آن فرم DS-158 نیز موجود خواهد بود. بخاطر داشته باشید که اطلاعات کافی در خصوص تکمیل فرم نیز آورده شده است. بخاطر داشته باشید که تمامی متقاضیان ملزم به تکمیل و امضاء فرم DS-157 نیز خواهند بود. بخاطر داشته باشید که یک فرم جداگانه برای کودکان مورد نیاز خواهد بود، حتی اگر نام آن ها در گذرنامه پدر و مادر گنجانده شود. بخاطر داشته باشید که برای اخذ ویزای دانشجویی f1 و f2 غیرمهاجرتی افراد بایستی فرم DS-156 را تکمیل نمایند و این فرم را به صورت نسخه الکترونیکی تکمیل نمایند.
مصاحبه در بخش کنسولگری سفارت تقریبا برای تمامی متقاضیان ویزا مورد نیاز است. زمان انتظار برای وقت مصاحبه برای متقاضیان می تواند متفاوت باشد. به طور کلی آنان افراد را به درخواست ویزا تا اوایل موعد مشخص شده به شدت تشویق خواهند کرد. در طول مصاحبه هزینه های جوهر، اسکن و یا اثر انگشت دیجیتالی که به سرعت انجام خواهد شد نیز رایگان خواهد بود. همچنین ارائه یک عکس دیجیتال نیز ضروری خواهد بود. برخی از متقاضیان به موارد اضافی نظیر غربالگری اضافی نیاز خواهند داشت.
گذرنامه برای سفر به ایالات متحده، تاریخ و اعتباری مشخص و به حداقل شش ماه خواهد داشت. بخاطر داشته باشید که نظر متقاضی اقامت در ایالات متحده (مگر اینکه با توافق کشور خاص به فرد معافیت داده شود) نیز ضروری خواهد بود. اگر بیش از یک نفر در پاسپورت می باشند، هر فرد ملزم به اخذ ویزا به صورت کامل خواهد بود.
ارائه یک عکس 2×21. مشاهده فرمت عکس در مشخصات عکس غیرمهاجرتی نیز امکان پذیر خواهد بود.
بخاطر داشته باشید که تمامی متقاضیان ویزای دانشجویی f1 و f2 بایستی هزینه های مرتبط با MFR را دریافت نمایند. این هزینه در بردارنده هزینه مستقل شدن نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که تنها متقاضیان اصلی ملزم به پرداخت هزینه SEVIS خواهند بود.
دانش آموزانی که قصد آموزش عملی (OPT) را دارند بایستی نسبت به تکمیل فرم I-20 مبادرت ورزند. بخاطر داشته باشید که ارائه یک سند مجوز اشتغال (EAD) برای انجام کار نیز ضروری خواهد بود.

همه متقاضیان بایستی آماده ارائه موارد ذکر شده در ذیل باشند:

ارائه رونوشت ها و دیپلم از موسسه قبلی.
نمرات حاصل شده بایستی از آزمون های استانداردی نظیر: TOEFL، SAT، GRE، GMAT، و غیره حاصل شود.
شواهد مالی نشان می دهد که شما یا پدر و مادر شما حمایت سرمایه کافی برای پوشش دهی شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در طول دوره مطالعه در اختیار دارد.. برای مثال، اگر حامی مالی شما فردی حقوق بگیر می باشد شما ملزم به ارائه اسناد مالیات بر درآمد، دفترچه های بانکی و  یا اظهارات وی نیز خواهید بود. اگر اسپانسر شما خود دارای یک کسب و کار مستقلی می باشد، وی ملزم به ارائه گواهی ثبت تجاری، گواهی اشتغال و … خواهد بود. بخاطر داشته باشید که مدارک مالیاتی، دفترچه حساب بانکس و یا اظهارنامه نیز ضروری خواهد بود.

متقاضیانی که وابستگانی به همراه دارند بایستی:

بایستی رابطه خود با دانش آموز / همسر خود و یا فرزندان (به عنوان مثال، گواهی ازدواج و شناسنامه) را اثبات نمایند.
پیشنهاد می شود که خانواده ها برای اخذ ویزای دانشجویی f1 و f2 به صورت همزمان نیز درخواست دهند. اما اگر همسر و فرزندان به طور جداگانه و در زمان دیگری درخواست دهند، بایستی یک کپی از پاسپورت دانش آموز که دارنده ویزا می باشد به همراه تمامی مدارک مورد نیاز دیگر را ارائه دهند.

ورود به ایالات متحده – بندر ورودی

بخاطر داشته باشید که ویزا شهروندان خارجی که از خارج از کشور وارد ایالات متحده می شوند یاری خواهد کرد درواقع این ویزا مجوز ورود به کشور ایالت متحده خواهد بود. بخاطر داشته باشید که متقاضیان بایستی آگاهی کافی نسبت به اینکه این  ویزا ورود به ایالات متحده را تضمین نخواهد کرد داشته باشند. ناگفته نماند که وزارت امنیت داخلی، گمرک ایالات متحده و سازمان حفاظت مرزی (CBP) و یا مقامات اقتدار مجوز ورود و یا رد کردن ورود افراد به ایالات متحده را خواهند داشت. پیشنهاد می شود که دانش آموزان نسبت به تکمیل فرم I-20 و کسب اطلاعات دقیق تر مبادرت ورزند.

پیش از سفر، دانش آموزان بایستی اطلاعات مهم و کافی در مورد پذیرش / شرایط ورود و همچنین اطلاعات مربوط به محدودیت های توضیح داده شده در وزارت امنیت داخلی، گمرک و حفاظت مرزی در وب سایت رسمی نیز بدست آورند. به محض ورود (در فرودگاه، بندر و یا مرز زمینی بین المللی)، به شما مجوز ثبت در US-VISIT نیز داده خواهد شد. علاوه بر این، برخی از مسافران نیز نیاز به ثبت نام برای ورود و خروج از ایالات متحده با بکارگیری برنامه ثبت نام مخصوص نیز خواهند داشت. اگر شما اجازه ورود به ایالات متحده را بدست آورده اید مسئول CBP مسئولیت ثبت ورود و خروج شما را با تکمیل فرم (I-94) نیز برعهده خواهد داشت. از آنجا که فرم I-94 نشان دهنده اقامت مجاز شما  در ایالات متحده می باشد لذا پیشنهاد می شود که افراد حتما گذرنامه را در اختیار داشته باشند.

چه آیتم هایی را دانشجویان بایستی برای بازگشت در نظر داشته باشند؟

همه متقاضیان بایستی درخواست تمدید ویزا را ارسال نمایند:
گذرنامه به مدت حداقل شش ماه نیز اعتبار خواهد داشت.
بخاطر داشته باشید که فرم DS-156 و فرم DS-158 بایستی ضمیمه آن شود. هر دو شکل باید تکمیل و امضا نیز گردد. برخی از متقاضیان نیز به تکمیل و امضا فرم DS-157 نیز نیاز خواهند داشت. بخاطر داشته باشید که فرم های خالی در همه دفاتر کنسولی ایالات متحده و در وب سایت های خدمات ویزا تحت نرم افزار گرفتن فرم ویزا ها نیز وجود خواهد داشت.
پیشنهاد می شود که حتما رسید پرداخت هزینه ها را دریافت نمایید. چرا که رسید نشان بر پرداخت هزینه درخواست ویزا برای هر متقاضی، حتی کودک ذکر شده در گذرنامه پدر و مادر نیز خواهد بود. علاوه بر این، این امر شما را در جهت ورود به ایالت متحده نیز یاری خواهد کرد.

بخاطر داشته باشید که آیتم I-20 جدید و یا یک آیتم I-20 در پشت برگه و توسط مقام مدرسه در 12 ماه نیز اضافه خواهد شد.
همه متقاضیان بایستی درخواست خود برای تمدید را ارسال نمایند که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:
ارائه یک رونوشت از نمرات خود و مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اید.

 ارائه اسناد مالی خود و یا اسپانسر شما، اسنادی که توانایی شما برای پوشش هزینه های تحصیل را نشان دهد.

دانش آموزانی که بیش از پنج ماه از کلاس های خود به دور بوده اند

دانش آموزان در و یا خارج از ایالات متحده که حدود بیش از 5 ماه به دور از کلاس های خود بوده اند به احتمال زیاد به یک ویزای جدید برای ورود به کشور ایالات متحده نیاز خواهند داشت.

ویزای دانشجویی F-1 برای چه مدت زمانی باقی خواهد ماند؟

هنگامی که شما با ویزای دانشجویی f1 و f2 وارد ایالات متحده می شوید؛ علاوه بر این مدت زمان ویزای دانشجویی f1 و f2 شما نیز مشخص خواهد شد. این بدان معناست که شما ممکن است تا زمانی که یک دانش آموز تمام وقت هستید در آنجا اقامت داشته باشید. حتی اگر ویزای F-1 در گذرنامه شما منقضی شود شما در آمریکا نیز خواهید ماند. برای دانش آموزانی که دوره مطالعات خود را بر اساس I-20 تکمیل کرده اند است هر گونه آموزش عملی برای آنان مجاز خواهد بود، زمان در نظر گرفته شده برای خروج افراد از ایالات متحده قبل از خروج به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:
بخاطر داشته باشید که به دانش آموزان F1 60 روز اضافی برای آماده شدن و برای خروج از ایالات متحده و یا انتقال به مدرسه دیگر نیز داده خواهد شد.
به دانش آموزان M1 حدود 30 روز اضافی برای ترک ایالات متحده (دوره زمانی ثابت، در مجموع به بیش از یک سال) نیز داده خواهد شد. 30 روز در نظر گرفته شده برای آماده شدن و برای خروج از آمریکا نیز مجاز خواهد بود. این وضعیت تا زمانی که دانش آموز برای یک دوره کامل از مطالعه در ایالت متحده است وجود خواهد داشت. یک دانشجوی M1 ممکن است تا سه سال برای دریافت برنامه ها نیز تلاش نماید.

به عنوان مثال در مدت زمان وضعیت، اگر شما ویزایی در اختیار داشته باشید که به مدت پنج سال که در ژانویه 1، سال 2009 منقضی خواهد معتبر، و شما را به ایالات متحده برای مدت زمان مطالعات خود را پذیرفته (که اغلب در گذرنامه خود را و یا در صورت مختصر خود را I-94 کارت به عنوان “D / S”)، شما ممکن است در ایالات متحده تا زمانی که شما یک دانشجوی تمام وقت باقی بماند. حتی اگر سال 2009 ژانویه 1 بگذرد و یا ویزای شما در زمانی که شما در آمریکا هستید منقضی شود شما در وضعیت دانش آموز قانونی قرار خواهید شد. با این حال، اگر شما ایالات متحده را با یک ویزای منقضی شده ترک نمایید؛ قبل از بازگشت به امریکا و ادامه تحصیل خود ملزم به جدید کردن آن خواهید بود. ویزای دانشجویی f1 و f2 قابلیت تمدید و یا صدور مجدد در ایالات متحده را نخواهد داشت چرا که این فرایند بایستی در سفارت و یا کنسولگری خارج از کشور نیز انجام شود.

مدرسه دولتی
محدودیت های خاصی  برای مدارس دولتی ایالات متحده در نظر گرفته شده است، کسانی که این محدودیت ها را نقض می نماید ویزای پنج ساله را دریافت نخواهند کرد. این محدودیت ها تنها برای دانش آموزان ویزای F-1 نیز در نظر گرفته شده است. بخاطر داشته باشید که دانش آموزانی که برای مدارس دولتی درخواست می دهند برای ویزای F-2، J-2 و یا H-4 درخواست خواهند داد. بخاطر داشته باشید که محدودیت ها برای دانش آموزان مدارس خصوصی F-1 نیز در نظر گرفته نخواهد شد.

 محدودیت ها عبارتند از:
دانش آموزانی که برای مدارس دبیرستان دولتی در ایالات متحده درخواست می دهند مطالعات آنان به دوازده ماه نیز محدود خواهد شد. حضور در مدارس دولتی در ایالات متحده تا قبل از 30 نوامبر 1996 نیز امکان پذیر خواهد بود.
ویزای F1 برای حضور در مدارس دولتی ابتدایی و یا میانی (کودکستان – درجه 8) و یا برنامه های آموزش بزرگسالان با بودجه دولتی نیز برای مدت طولانی نخواهد بود.
قبل از اینکه درخواست برای اخذ ویزای F-1 برای تحصیل در مدارس دولتی صادر گردد، دانش آموزان بایستی تحصیل خود در مدارس دولتی ایالات متحده را به اثبات برساند. بخاطر داشته باشید که هزینه تحصیل تمام وقت بایستی به صورت کامل نیز به مدرسه پرداخت گردد. این بازپرداخت ممکن است در فرم I-20 نشان داده شود. ناگفته نماند که افسران کنسولی ممکن است یک کپی از چک های لغو شده را بررسی نمایند.

اعلامیه:
اگر شما در حال رفتن به ایالات متحده در درجه اول به قصد گردشگری می باشید اما شما می خواهید برای یک دوره کوتاه مدت و کمتر از 18 ساعت در هفته مطالعه نمایید، شما قادر به انجام این کار با اخذ ویزای توریستی نیز خواهید بود. علاوه بر این شما بایستی به  سفارت و یا کنسولگری ایالات متحده برای پرس و جو مراجعه نمایید. اگر دوره مطالعه شما بیش از 18 ساعت در هفته می باشد، شما به ویزای دانشجویی f1 و f2 نیاز خواهید داشت. در بیشتر کشورها، متقاضیان ویزای دانشجویی بایستی در یک مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایند. با این حال، هر سفارت و کنسولگری مجموعه سیاست های خود را برای مصاحبه به کار خواهد گرفت و روش های مورد نظر را برای ویزای دانشجویی f1 و f2 به کار خواهد گرفت. دانش آموزان بایستی برای مشورت و یا یافتن پاسخ های خود به سایت های سفارت نیز مراجعه نمایند.
در 8 آوریل 2008، وزارت امنیت داخلی اعلام کرد گسترش اختیاری آموزش عملی برای دانش آموزان واجد شرایط است. برای اطلاعات بیشتر، USCIS وب سایت و صفحه وب ICE دانشجویان بین المللی مراجعه کنید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به آمریکا توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش  از دانشگاه و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در آمریکا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در دفاتر تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در آمریکا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در آمریکا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *