شرایط ویزای J 1 و J 2 آمریکا

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه شرایط ویزای  J-1 / J-2 آمریکا می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قوانین و شرایط ویزای  J-1 / J-2 آمریکا

قانون مهاجرت و ملیت (INA) قادر به صدور ویزای  J-1 / J-2 برای گردشگران نوع (ج) و یا گروه های غیرمهاجرتی  برای افرادی که به تایید  شرکت در برنامه های توریستی ایالات متحده رسیده اند خواهد بود. این امر به این معنی است که شما می توانید قبل رفتن به سفارت و یا کنسولگری آمریکا برای ویزای J درخواست دهید و از شرایط آن آگاهی یابید. بخاطر داشته باشید که برای بازدید کنندگان  برنامه اوراق بهادار از طریق سازمان حمایت نیز در نظر گرفته خواهد شد. اگر شما به عنوان یک شرکت کننده در یک برنامه مبادله پذیرفته شده اید، شما بایستی اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید و اسناد و مدارک لازم را برای اخذ ویزای J و برای ورود به ایالات متحده فراهم آورید.
بخاطر داشته باشید که تمامی برنامه ها توسط دفتر وزارت امور خارجه تبادل هماهنگی خواهد شد و در دفتر امور آموزشی و فرهنگی تعیین خواهد شد. پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های تبادل توریستی و اطلاعات در خصوص واجد شرایط بودن و یا شناخت قوانین و مقررات بیشتر با ما در ارتباط باشید. در پایان از شرکت کنندگان در برنامه تبادل بازدید کنندگان انتظار می رود که تجارب و مهارت های کافی برای بازگشت به کشور اصلی و یا اقامت در ایالات متحده اطلاعات کافی را به دست آورند. اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های مربوط به ارز و تمامی فرصت با کلیک کردن بر روی لینک های ارائه شده مقدور خواهد بود.
در انجام مسئولیت ها و برنامه بازدید کنندگان اوراق بهادار، وزارت تعیین نهادهای عمومی و خصوصی به عنوان حامیان مالی ارز عمل خواهد کرد. سازمان حمایت از تسهیلات وارد شده توسط اتباع خارجی به ایالات متحده برای تکمیل اهداف خود یکی از گروه های ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • مشاغل خدماتی
  • مشاور اردوگاه
  • دانشجو، کالج / دانشگاه
  • دانش آموز دبیرستان
  • بازدید کننده دولتی
  • کارورز
  • بازدید کننده بین المللی (این فرایند مادی و معنوی برای وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز استفاده خواهد شد).
  • پزشک
  • استاد
  • پژوهشگر
  • محقق کوتاه مدت
  • متخصص
  • مشاغل تابستانی / سفر
  • معلم

کارآموزبخاطر داشته باشید که گروه های ذکر شده در فوق هر کدام مقررات خاص خود را خواهند داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پزشکان خارجی، مشاغل خدماتی، مشاورین اردوگاه، کار تابستانی / سفر و دسته کارآموزان پیشنهاد می شود که شما به دفتر امور آموزشی و فرهنگی نیز مراجعه نمایید.  بخاطر داشته باشید که مشاهده برنامه های کاری تابستانه / سفرها و برنامه های خلبانان و زلاند نو و شهروندان ایرلندی نیز امکان پذیر خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشجویان دبیرستانی، کالج / دانشجو، استاد، پژوهشگر، محقق کوتاه مدت، متخصص، معلم و بازدید کنندگان دولتی و یا بازدید کنندگان بین المللی پیشنهاد می شود که برنامه های مربوط به امور آموزشی و فرهنگی و تمامی برنامه های دولت را مشاهده نمایید.

شرایط ویزای J 1 و J 2 آمریکا

ارزیابی ارز ویزای توریستی

قانون مهاجرت و ملیت (INA) بسیار خاص خواهد بود که با توجه به نیازها، متقاضیان واجد شرایط برای اخذ ویزای ارز توریستی  نوع (ج) صورت خواهد گرفت. بخاطر داشته باشید که افسر کنسولی واجد شرایط بودن افراد جهت اخذ ویزای توریستی را در بر خواهد گرفت. متقاضیان بایستی نشان دهند که به درستی شرایط صدور ویزا را دارند و ویزای تبادل ارز برای آنان نیز مقدور خواهد بود و شرایط ذکر شده در ذیل را خواهد داشت :
• این برنامه ریزی بایستی برای یک دوره خاص، دوره محدود و موقت در ایالات متحده نیز باشد.
• مدارک و شواهد ارائه شده بایستی تمامی هزینه ها در ایالت متحده را پوشش دهد.
• مدارک و شواهد  ارائه شده بایستی روابط اجتماعی و اقتصادی در خارج از کشور را قانع نماید علاوه بر این افراد بایستی از شرایط بازگشت به خارج از کشور به صورت حتمی اطمینان حاصل نمایند.

SEVIS و SEVP چیست؟

برنامه های ارزی دانشجویان و بورس طراحی شده به نام (SEVP) خواهد بود. برنامه ای که توسط وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه صورت گرفته است و برای همیاری با برنامه های مدارس و ارز و F، M و دسته j نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که سیستم تبادل و اطلاعات دانش آموزان و یا سیستم اطلاعات دانشجویی و بورس (SEVIS) نام خواهد داشت.

SEVIS یک سیستم مبتنی بر اینترنت می باشد که مسئولیت حفظ اطلاعات دقیق و یا اطلاعات دانش آموزان غیر مهاجر (ویزای F و M)، بازدید کنندگان مبادله (ویزای  J-1 / J-2) و وابستگان آنها (F-2، M-2، و J-2) را بر عهده خواهد داشت. SEVIS به عنوان حامیان مالی مدارس و برنامه های انتقال اطلاعات و رویداد اطلاعیه اجباری از طریق اینترنت نیز در نظر گرفته خواهد شد. بخاطر داشته باشید که تمامی این برنامه ها با وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه (DOS) در طول اقامت یک دانش آموز یا تبادل ارزی آنان در ایالات متحده نیز در ارتباط خواهد بود. پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEVIS ؛رفتن به وزارت امنیت داخلی، مهاجرت ایالات متحده و سایت ارزی اینترنت و یا کسب اطلاعات دقیق تر با ما در ارتباط باشید.
همه متقاضیان اخذ ویزای توریستی بایستی یک SEVIS در اختیار داشته باشند و نسبت به تکمیل فرم DS 2019 که توسط وزارت امور خارجه صادر می شود مبادرت ورزند. ویزایی که پس از درخواست دادن برای ویزای تبادل ارز توریستی نیز صادر خواهد شد. بخاطر داشته باشید که در این راستا افسر کنسولی در تایید DS 2019 که از طریق سیستم SEVIS و به منظور پردازش درخواست صورت می گیرد نقش مهمی  نیز خواهد داشت.

در صورتی که درخواست بعضی از شرکت کنندگان SEVIS DS-2019 بعد از 1 سپتامبر 2004 صادر شود، متقاضیان SEVIS I-901 ملزم به پرداخت هزینه به وزارت امنیت داخلی برای هر فرد خواهند بود. این هزینه ممکن است از طریق یک وب سایت خاص، از طریق اتحادیه های غربی و یا از طریق پست نیز پرداخت گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های SEVIS و روش های پرداخت پیشنهاد می شود که سایت مرتبط را مشاهده کنید.

درخواست برای اخذ ویزای ارز توریستی- مدارک مورد نیاز

به عنوان بخشی از روند درخواست روادید، مصاحبه در بخش کنسولگری و یا سفارت برای متقاضیان ویزا از سن 14 تا 79 نیز ضروری خواهد بود. افرادی که 13 سال سن دارند و یا افراد 80 ساله و و یا پیرتر به شرکت در مصاحبه نیازی نخواهند داشت. مگر اینکه این امر برای سفارت و یا کنسولگری ضروری باشد. زمان انتظار برای وقت مصاحبه برای متقاضیان متفاوت خواهد بود، لذا افرادی که سریع تر درخواست می دهند نیز در الویت قرار خواهند داشت.

اطلاعات مورد نیاز در خصوص زمان انتظار برای قرار ملاقات مصاحبه و پردازش اطلاعات  ویزا در وب سایت سفارت و یا کنسولگری ایالات متحده و یا در سراسر جهان نیز مقدور خواهد بود. اما اغلب این اطلاعات در وب سایت سفارت ها نیز در دسترس خواهد بود. اگر شما به عنوان حامی خود و یا همسر خود (زن یا شوهر) و کودکان همراه می باشید، به آنها فرم DS-2019 داده می شود و آنها می توانند در همان زمان نیز اقدام نمایند. در طول روند درخواست روادید، معمولا در مصاحبه، هزینه اداری و یا کاغذ بازی رایگان خواهد بود و اسکن اثر انگشت دیجیتالی نیز به سرعت صورت خواهد گرفت. برخی از ویزاها نیاز به رسیدگی اداری بیشتری خواهند داشت، که تمامی فرایند ها توسط افسر کنسولی نیز صورت خواهد گرفت. هر متقاضی ویزا بایستی نسبت به تکمیل فرم ها و ارائه اسناد خود که در ذیل شرح داده شده است مبادرت ورزد:
DS 2019، گواهی در نظر گرفته شده برای واجد شرایطین می باشد که دارای وضعیت اخذ ویزای ارز توریستی می باشند. علاوه بر این شما ملزم به ارائه SEVIS و تکمیل فرم DS-2019 نیز خواهید بود.  علاوه بر این حامی مالی نیز بایستی در نظر گرفته شود. همه متقاضیان اخذ ویزای ارز توریستی، از جمله همسران و وابستگان آنها بایستی در سیستم دانشجویان و سیستم اطلاعات ویزای ارز توریتی (SEVIS)که سیستمی مبتنی بر اینترنت و حفظ اطلاعات دقیق می باشد ثبت نام نمایند.

در حال حاضر دانشجویان غیر مهاجر و متقاضیان اخذ ویزای توریستی و وابستگان آنها ملزم به ثبت نام در سایت J-2 و دارندگان ویزای نیز خواهند بود. حامی مالی بایستی نسبت به وارد کردن اطلاعات DS 2019 و اخذ گواهی ویزای ارز توریستی SEVIS نیز مبادرت ورزد. اخذ ویزای ارز توریستی بخشی از برنامه های دولت ایالات متحده خواهد بود که افراد ملزم به پرداخت هزینه SEVIS I-901 نیز خواهند بود. پیشنهاد می شود سوالات موجود در خصوص برنامه ویزای ارز توریستی را از حامی مالی برنامه خود نیز بپرسید.
کارآموزی / کارورزی طرحی قرار دادی می باشد که در آن افراد ملزم به تکمیل فرم DS-7002 نیز خواهند بود. همه متقاضیان اخذ ویزا (ویزای  J-1 / J-2) بایستی دوره کارآموزی و یا ویزا کارورزی را سپری نمایند و نسبت به تکمیل فرم DS-2019 در تاریخ و یا پس از 2007 ژوئیه 19 (بر اساس جعبه 7 در فرم) نیز مبادرت ورزند. اگر تقاضا برای اخذ ویزای خود می باشد شما ملزم به تکمیل فرم DS-7002 خواهید بود. اگر فرم در نظر گرفته شده برای شما DS-2019 قبل از 19 ژوئیه 2007 صادر گردد تکمیل فرم DS-7002 ضروری نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین جدید برنامه های کارآموزی و کارورزی، اداره امور آموزشی و فرهنگی، برنامه بازدید کنندگان اوراق بهادار با ما نیز در ارتباط باشید.

 برنامه های مربوط به بخش خصوصی

برنامه ویزای غیرمهاجرتی ملزم به تکمیل فرم DS-156  و امضاء نیز خواهد بود. فرم DS-156 بایستی در تاریخ مارس 2006 و به صورت الکترونیکی و توسط “نرم افزار E نیز تکمیل گردد. پیشنهاد می شود که برای دسترسی به ویزای غیرمهاجرتی فرم درخواست DS-156 را به صورت الکترونیکی و از نسخه DS-156 تکمیل نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های مکمل ویزای غیرمهاجرتی، فرم DS-157 را تکمیل نمایید و جزئیات بیشتری در مورد برنامه های سفری خود نیز فراهم کنید. ارسال یک نسخه از این فرم تکمیل شده برای همه متقاضیان مرد مابین 16-45 سال نیز مورد نیاز خواهد بود. همچنین برای تمامی متقاضیان 16 سال و یا بیشتر از دولت های حامی صرف نظر از جنسیت و بدون استثنا کمک هایی نیز گرفته خواهد شد. چهار کشور در حال حاضر به عنوان حامی تروریسم در نظر گرفته شده اند که مواردی نظیر: کوبا، سوریه، سودان و ایران را نیز در بر خواهد گرفت. پیشنهاد می شود اطلاعات بیشتری در رابطه با انتخاب روش های پردازش خاص نیز بدست آورید. شما بایستی بدانید که ممکن است هر فرد متقاضی ملزم به تکمیل فرم ویزای غیرمهاجرتی نیز باشد. در اینجا فرم DS-157 به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • ارائه یک شماره تماس و سابقه کار و تکمیل فرم DS-158
  • ارائه یک گذرنامه برای سفر به ایالات متحده، گذرنامه ای که حداقل شش ماه و یا بیشتر اعتبار داشته باشد. اقامت متقاضی در یک دوره موقت و در ایالات متحده (مگر اینکه با توجه به توافق خاص کشور معافیت به فرد داده شود). اگر بیش از یک نفر متقاضی اخذ گذرنامه بود، هر فرد ملزم به تکمیل برنامه های اخذ ویزا و گذراندن یک برنامه کامل نیز خواهد بود.
  •  ارائه یک عکس  2*2(1). اطلاعات مورد نیاز در خصوص فرمت عکس مورد نیاز در سایت های غیر مهاجرتی نیز آورده شده است.

آیا ویزای من صادر شده است ؟ چه زمانی می توانم به ایالات متحده سفر کنم؟
پیشنهاد می شود که تمامی متقاضیان ویزای  jو یا همسر و وابستگان به به مدت 30 روز و یا کمتر وارد ایالت متحده شده اند قبل از تاریخ شروع برنامه متقاضی، از وزارت داخلی تنظیم امنیتی متقاضی نسبت به تکمیل فرم DS-2019 نیز مبادرت ورزند. ناگفته نماند که متقاضیانی که بیش از 30 روز اقامت دارند در برنامه تبادل ارزی دخیل نخواهند بود.

همسران و فرزندان

همسران و / یا فرزندان زیر 21 سال که مایل به همراهی و یا پیوستن به فرد اصلی و دارنده ویزای  J-1 / J-2 در ایالات متحده برای مدت زمان مشخص شده می باشند برای فرایند اقامت خود به ویزای ارز توریستی (ویزای  J-1 / J-2 مشتق) نیز نیاز خواهند داشت. روش ها و فرایند های مورد نظر، همانند روش های در نظر گرفته شده برای فرد اولیه نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که همراهی همسر و یا فرزندان بایستی مورد تایید واقع شود و افراد نسبت به تکمیل فرم DS-2019 نیز مبادرت ورزند. این فرم در نظر گرفته شده برای به دست آوردن ویزای مورد نیاز و برای همسر و وابستگان برای اقامت در ایالات متحده در زمان مشخص شده نیز استفاده خواهد شد.
کار – همسر و یا کودکان متقاضی اخذ ویزای ارز توریستی در ایالات متحده ممکن است با در اختیار داشتن وضعیت J-2 قادر به کارکردن نباشند. اگر فرد شغلی را مد نظر دارند لذا وی ملزم به ارائه درخواست خود به وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا و خدمات شهروندی و مهاجرتی (USCIS) برای تایید مجوز کار نیز خواهد بود. علاوه بر این آنها بایستی نسبت به تکمیل فرم درخواست I-765 برای اخذ مجوز اشتغال با دفتر USCIS که در منطقه ای به آنان مجوز کار و زندگی داده می شود (سند و مجوز اشتغال) نیز مبادرت ورزند.برای کسب اطلاعات بیشتردر مورد چگونگی اخذ مجوز کار (سند اشتغال) پیشنهاد می شود که به وب سایت USCIS نیز مراجعه نمایید.
تحصیل- همسر و  یا فرزندانی که ویزای ارز توریستی را در اختیار دارند برای تحصیل در ایالت متحده و با در اختیار داشتن این ویزا قادر به ادامه تحصیل بدون در اختیار داشتن ویزا ی (F-1) ویزا و یا تغییر وضعیت به F-1 نیز خواهند بود.
همسران و یا کودکانی که قصد اقامت در ایالات متحده آمریکا را ندارند و میخواهند تنها برای برای تعطیلات به آنجا بیایند ملزم به دادن درخواست برای اخذ ویزای توریستی (B-2) نیز خواهند بود. اگر افراد واجد شرایط باشند امکان سفرکردن بدون ویزا و تحت این طرح نیز امکان پذیر خواهد بود.

پیوستن اعضای خانواده به برنامه اخذ ویزای ارز توریستی

بخاطر داشته باشید که همسر و فرزندان قادر به دادن درخواست پس از سفرکردن به این کشور نیز خواهند بود. به طور کلی، آنها بایستی موارد ذکر شده در ذیل را انجام دهند:

  • تکمیل فرم DS 2019 SEVIS که بایستی توسط حامی مالی تایید شود.
  • اثبات این که متقاضی اصلی فرم (DS-2019 یا IAP-66) را دریافت کرده است. پس از آن او بایستی نسبت به حفظ / وضعیت ویزای J خود مبادرت ورزد.
  • ارائه کپی از ویزای J-1 (متقاضی اصلی)
  • اثبات وجود رابطه با متقاضی اصلی
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش دهی همه هزینه ها در ایالات متحده

همسران و فرزندانی که قصد ورود به ایالات متحده را دارند قبل از اولین بار ورود فرد اصلی قادر به انجام این کار نخواهند بود.

دو سال اقامت در ایالت متحده

بخاطر داشته باشید که شخص متقاضی INA 212 (ه) ملزم به انجام موارد ذکر شده در ذیل خواهد بود:
• برنامه ای که فرد متقاضی در آن شرکت دارد بایستی دراختیار داشتن کل و یا بخشی از تکمن مالی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط دولت ایالات متحده و یا دیگر دولت را نیز به اثبات برساند.

  • فرد متقاضی که ساکن ملی و ساکن دیگر کشور تعیین شده می باشد بایستی دانش و مهارت های تخصصی کافی برای مدت زمانی که برنامه وی در آنجا مشغول می باشد (مهارت های مورد نیاز و ضروری افراد متقاضی در فهرست 9 FAM 41.62 نیز آورده شده است) نیز داشته باشد.
    • فرد متقاضی به منظور دریافت آموزش پزشکی و تخصصی و یا آموزش های دیگر وارد ایالت متحده نیز شده باشد.
    بخاطر داشته باشید که متقاضیان اصلی حتما بایستی به مدت حداقل دو سال در این کشور اقامت داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیانیه اعتراض، موارد استثنایی و یا آزار و اذیت، برنامه کنراد و یا سازمان دولتی در پنج پایگاه ذکر شده در ذیل و برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص ویزای اقامت دو ساله j به وب سایت های مربوطه مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر در خصوص  ویزای مهاجران نوع j به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • پزشکان تعیین شده برای مناطق محروم که توسط کمیته قضایی مجلس نیز تایید شده اند.
  • مقامات از پیش تعیین شده برای به امضاء رسانیدن قراردادها در سازمان های دولتی (IGA)

متقاضی ویزای ارز توریستی بدون در اختیار داشتن ویزای روادید سفر، قادر به سفر کردن نخواهد بود. شهروندان شرکت کننده در برنامه لغو ویزا (برنامه حذف روادید)، که می خواهند به ایالات متحده و به طور موقت وارد شوند، برای تحقق این امر و ورود به ایالات متحده آمریکا، ابتدا بایستی نسبت به اخذ ویزای ارز توریستی برای آمدن به آمریکا نیز مبادرت ورزند.کسانی که به عنوان مسافران آینده در برنامه لغو روادید به حساب می آیند برای شرکت در یک برنامه مبادله و برای ورود به ایالات متحده ممکن است توسط وزارت امنیت داخلی، بازرس مهاجرتی ایالت متحده نیز تکذیب شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه حذف روادید و برنامه لغو ویزا با ما در ارتباط باشید.

مدت زمان مجاز پس از اتمام زمان ویزای J1 و J2

پس از اتمام برنامه چه مدت زمان مجاز به ماندن در ایالت متحده خواهم بود؟

پذیرش اولیه همسر و فرزندان ممکن است در دوره ای مشخص باشد و در فرم DS-2019 نیز ذکر خواهد شد، به علاوه باید بدانید که این دوره از 30 روز بیشتر تجاوز نخواهد کرد. بخاطر داشته باشید که این دوره 30 روزه برای یک دوره پس از پایان ویزای ارز توریستی، برای آماده سازی و یا ترک افراد از ایالات متحده و برای مقاصد دیگر نیز صورت خواهد گرفت. کسانی که قصد ماندن در این کشور در زمان فراتر از زمان مشخص شده در DS-2019 را دارند بایستی تمامی مراحل اداری، آموزشی و فرهنگی و وضعیت J-1 را نیز بررسی نمایند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات ویزای J-1 / J-2 را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور آمریکا با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *