تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین

کشورهای آمریکای لاتین اخیرا به یکی از گزینه های مناسب برای مهاجران تحصیلی تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی چگونگی شرایط تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین؟
  • کشورهای آمریکای لاتین
  • اهمیت دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین
  • دلایل تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین
  • اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین
  • اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین
  • تحصیل در کشور برزیل
  • تحصیل در کشور مکزیک
  • تحصیل در کشور شیلی
  • تحصیل در کشور کلمبیا
  • تحصیل در کشور کاستاریکا
  • تحصیل در کشور آرژانتین
  • تحصیل در کشور کوبا
  • تحصیل در کشور پرو
  • تحصیل در کشور اکوادر
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین

چرا تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین؟

کشورهای آمریکای لاتین از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می شوند. هر سال متقاضیان فراوانی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکای لاتین مهاجرت می کنند. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشورها و همچنین کیفیت بالای دانشگاه های این کشورها از جمله دلایل مهم در انتخاب این کشورها برای تحصیل می باشد.از مهم ترین دلایل جذب متقاضیان تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین می توان هزینه بسیار پایین و اعتبار مدرک دانشگاهی و امنیت و ثبات این کشورها را نام برد. یکی دیگر از معیارهای مهم در مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین تحصیل به زبان انگلیسی در این کشورها می باشد.کشورهای آمریکای لاتین که از جمله معتبرترین دانشگاه های جهان می باشند، در سال های اخیر به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. متقاضیان ایرانی که با همه تلاش خود موفق به پذیرش در رشته مورد نظر خود در کنکور سراسری نمی شوند، دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین را محل مناسبی برای تحقق آرزوهای خود می بینند.از جمله دلایل علاقمندی متقاضیان ایرانی به تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین می توان تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی، هم راستا بودن سیستم آموزشی با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و امکان اخذ اقامت این کشورها با تحصیل و اشتغال را نام برد. دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین در میان دانشگاه های کشورهای جهان از ارزش و اعتبار علمی خوبی برخوردار هستند.

این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به بررسی دقیق چگونگی تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین می پردازد و روش های ممکن در جهت امکان تحصیل در این کشورها را به تفضیل شرح می دهد. اگر قصد تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

کشورهای آمریکای لاتین

کشورهای آمریکای لاتین به ۲۰ کشور مستقل و چندین واحد وابسته گفته می شود. به طور کلی از آن جا که همه این کشورها مستعمره های اسپانیا و یا پرتغال بوده اند، زبان این کشورها اسپانیایی و پرتغالی است. کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومنیکن، اکوادر، السالوادر، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا و واحدهای وابسته گوادالوپ، مارتینیک، گیانای فرانسه، سن مارتین و سن بارتلمی از کشورهای آمریکای لاتین می باشند.کشورهای آمریکای لاتین دارای دو سازمان تجاری بزرگ به نام های سازمان اتحاد اقیانوس آرام و سازمان مرکوسور می باشد. این دو سازمان نقش شایانی در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین داشته اند. روابط مابین کشورهای آمریکای لاتین تقریبا دوستانه است و می توان گفت که آخرین جنگ در این منطقه در سال ۱۹۹۵ بین کشورهای پرو و اکوادر بود.

اهمیت دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین

اهمیت دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین در سطح جهان از پیشرفت سیستم آموزش عالی و افزایش تعداد دانشگاه ها و تعداد دانشجویان بین المللی کاملا مشخص و هویدا است. سیستم آموزش عالی در طول سالیان طولانی در این کشورها پیشرفت فراوانی داشته است و در حدود ۳۰۰۰ موسسه آموزش عالی در این کشورها وجود دارد. در حدود ۱۷ میلیون دانشجوی داخلی و خارجی در کشورهای آمریکای لاتین مشغول تحصیل می باشند که در حدود یک سوم این دانشجویان از کشورهای برزیل، مکزیک و آرژانتین می باشند. برخی از دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین نه تنها در منطقه آمریکای لاتین دارای رتبه های برتر می باشند بلکه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهانQS دارای رتبه های برتر جهانی می باشند.

دلایل تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین بنا به دلایل مختلفی تحصیل در این کشورها را انتخاب می کنند. از جمله دلایل تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین موارد زیر را می توان نام برد:

پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل

یکی از مهم ترین موارد مربوط به تحصیل در کشورهای دنیا از لحاظ متقاضیان تحصیل، موضوع تمکن مالی کافی می باشد. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در همه کشورهای آمریکای لاتین موجب شده است تا متقاضیان فراوانی برای تحصیل و زندگی به این کشورها جذب شوند. هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل و سرگرمی و تفریح و از همه مهم تر هزینه های تحصیل در این کشورها چنان مقرون به صرفه و ارزان است که سالانه متقاضیان فراوانی برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها ثبت نام می کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی

اگر چه زبان رسمی کشورهای آمریکای لاتین زبان های اسپانیایی و پرتغالی است که به اختصار زبان اسپانیولی گفته می شود، اما زبان تحصیل در این کشورها زبان انگلیسی است. متقاضیان با دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین تحصیل کنند. البته متقاضیان با تحصیل در این کشورها از مزیت فراگیری زبان های پرتغالی و اسپانیایی نیز برخوردار می شوند.

آشنایی با فرهنگ های مختلف

متقاضیان فراوانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقا در کشورهای آمریکای لاتین مشغول تحصیل می باشند. تنوع فرهنگی و آداب و رسوم کشورها و قبیله های مختلف در این کشورها موجب آشنایی متقاضیان با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف می شود. وجود تنوع نژادی و فرهنگی و آداب و رسوم مختلف افراد کشورهای آمریکای لاتین را به مقاصد گردشگری جذابی تبدیل کرده است.

وجود دانشگاه ها و موسسه های عالی برتر جهانی

در سال های اخیر آموزش عالی در کشورهای آمریکای لاتین با پیشرفت فراوانی همراه بوده است. در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میزان افزایش متقاضیان تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین به ۴۰ درصد رسیده است. توسعه نظام آموزشی و افزایش تعداد موسسه ها و دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین موجب شده است تا متقاضیان بین المللی فراوانی برای تحصیل در این کشورها اقدام کنند. برخی از دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه های جهانی می باشند.

زبان رسمی اسپانیولی

زبان رسمی کشورهای آمریکای لاتین زبان های پرتغالی و اسپانیایی یا به اختصار زبان اسپانیولی می باشد. متقاضیان فراوانی جدا از انگیزه های تحصیلی برای فراگیری و تحقیق در مورد این زبان ها راهی کشورهای آمریکای لاتین می شوند. این زبان ها زبان صدها میلیون نفر در قاره آمریکا و اروپا می باشد. فرصت فراگیری این زبان های زنده دنیا زمینه لازم برای کار و تحصیل و اشتغال و زندگی در کشورهای مختلف جهان را برای متقاضیان فراهم می کند.

دارا بودن سیستم تبادل دانشجو

بسیاری از دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین از سیستم تبادل دانشجو با دانشگاه های کشورهای اروپایی و آسیایی برخوردار می باشند. بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اروپا که شرایط لازم برای تحصیل در این دانشگاه ها را ندارند، با تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین و برخورداری از سیستم تبادل دانشجو می توانند به طور غیرمستقیم در دانشگاه های برتر اروپا تحصیل کنند. هر چند ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی تمایل به تحصیل در دانشگاه های مکزیک، برزیل، آرژانتین و پرو می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین

دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین مشتمل بر دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی می باشد. طول مدت تحصیل مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های آمریکای لاتین در دوره های لیسانس و کارشناسی در حدود ۳ تا ۴ سال، دوره های فوق لیسانس و کارشناسی ارشد در حدود یک تا ۲ سال و دوره دکترا در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. برخی از دانشگاه ها برای پذیرش در مقاطع مختلف آزمون های ورودی و پذیرش را نیز برگزار می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین

اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشورها نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشند. بدین منظور متقاضیان باید مدارک لازم زیر را ارائه دهند:

  • ارائه کپی پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه آمریکای لاتین
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی
  • ارائه چند قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت

اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشورها می باشند. از جمله مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش تحصیلی مدارک زیر را می توان نام برد:

  • گواهی مدرک دیپلم دبیرستان
  • گواهی مدرک پیش دانشگاهی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی

تحصیل در کشور برزیل

کشور برزیل بزرگترین کشور آمریکای لاتین محسوب می شود که دارای منابع طبیعی فراوانی از جمله نفت، سنگ آهن، گاز طبیعی و آلومینیم می باشد. زبان رسمی کشور برزیل به دلیل سیصد سال سیطره پرتغالی ها زبان پرتغالی است. وجود مهاجران و دوران استعمار تاثیرات زیادی بر فرهنگ و آداب و رسوم این کشور به جای نهاده است. کشور برزیل با دارا بودن ۳۲ دانشگاه برتر در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین در جمع ۷۰ دانشگاه برتر می باشد.یکی از مهم ترین موارد مربوط به تحصیل در کشور برزیل امکان تحصیل رایگان در این کشور می باشد. دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی می توانند شرایط تحصیل رایگان را در این کشور فراهم کنند. دانشگاه های کشور برزیل بر اساس رزومه تحصیلی علمی دانشجو و سطح علمی و نمره های دانشجو مبالغی را به عنوان بورسیه های دانشجویی به دانشجویان اعطا می کنند. بر این اساس دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ماهانه ۶۰۰ دلار و دانشجویان مقطع دکترا ماهانه ۹۰۰ دلار به عنوان بورسیه تحصیلی دریافت می کنند. دانشگاه های برتر برزیل دانشگاه های دولتی کمپیناس برزیل و دانشگاه سائوپائولو برزیل را می توان نام برد.

تحصیل در کشور برزیل

تحصیل در کشور برزیل

دانشگاه سائوپائولو برزیل

این دانشگاه که به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه برزیل محسوب می شود، دارای ۱۱ پردیس دانشگاهی است. دانشجویان می توانند در رشته های معماری، هنر و طراحی، مهندسی معدن، کشاورزی، جنگلبانی، حقوق و تربیت بدنی این دانشگاه تحصیل کنند. در حال حاضر در حدود ۹۵.۰۰۰ دانشجو در رشته های ذکر شده در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

دانشگاه دولتی کمپیناس برزیل

دانشگاه دولتی کمپیناس که در سال ۱۹۶۶ در شهر کمپیناس برزیل تاسیس شده است، از مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی برزیل محسوب می شود. این دانشگاه گرچه قدمت زیادی ندارد اما به عنوان مرکز تحقیقاتی و علمی پیشگام در علم پزشکی محسوب می شود. این دانشگاه دارای ثبت اختراع های فراوانی می باشد. از جمله دستاوردهای این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ شناسایی مرگ ژنتیکی می باشد. متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. زبان تحصیل در دانشگاه دولتی کمپیناس زبان پرتغالی است. این دانشگاه دارای ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و ۱۵۳ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های علوم انسانی، علوم زیستی و علوم کامپیوتر می باشد. از مجموع ۲۷.۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حدود ۳ درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد.

دانشگاه بنیاد آرماندو آلوارز پنتیدو

این دانشگاه که از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های برزیل محسوب می شود، در سال ۱۹۴۷ در شهر سائوپائولو برزیل تاسیس شده است. این دانشگاه دارای ۷ کالج تخصصی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه فقط یک دانشگاه معمولی نمی باشد و در واقع یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی شهر سائوپائولو می باشد که دارای سالن تئاتر شهر و موزه هنرهای برزیلی است.

تحصیل در کشور مکزیک

کشور مکزیک که سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین است، پس از کشور برزیل دارای دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین می باشد. زبان رسمی این کشور زبان اسپانیایی می باشد. کشور مکزیک در مقایسه با دیگر کشورهای آمریکای لاتین پیشرفته تر می باشد و از ساختارهای فرهنگی و شهری بالاتری برخوردار است. کشور مکزیک با دارا بودن ۱۳ دانشگاه برتر در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی از جمله ۷۰ دانشگاه برتر در کشورهای آمریکای لاتین می باشد. دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند تا حدود زیادی از هزینه های تحصیلی خود در دانشگاه های این کشور را تامین کنند.دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی برای استفاده از بورسیه های تحصیلی مکزیک الزامی می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مکزیک سالانه در حدود ۵۰۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود ۳۷۰ دلار تا ۸۰۰ دلار می باشد. هزینه های زندگی در کشور مکزیک ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار می باشد. یکی از برترین دانشگاه های کشور مکزیک موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری می باشد.

دانشگاه و موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری

این موسسه آموزش عالی که یک موسسه خصوصی است، در سال ۱۹۴۳ در شهر مونتری مکزیک تاسیس شده است. این موسسه در ۲۵ شهر مکزیک و ۱۵ کشور جهان شعبه دارد و در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا دارای رشته های تحصیلی متنوعی است. رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های علوم پزشکی، علوم اجتماعی، مهندسی، مدیریت و هنر می باشد. از مجموع ۱۴.۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حدود ۱۵ درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. در حدود ۹۴ درصد فارغ تحصیلان این دانشگاه کمتر از یک سال پس از فارغ تحصیلی در این کشور مشغول به کار می شوند. بسیاری از فارغ تحصیلان این دانشگاه از مدیران ارشد شرکت های بزرگ جهان می باشند.

تحصیل در کشور شیلی

کشور شیلی که از امن ترین و باثبات ترین کشورهای آمریکای لاتین می باشد، یکی از طولانی ترین کشورهای جهان است. کشور شیلی هر سال بورسیه تحصیلی به مبلغ ۱۰۰۰ دلار را به دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا اعطا می کند. این بورسیه تحصیلی شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را پوشش می دهد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های شیلی باید در آزمون PSU شرکت و نمره لازم را کسب کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی شیلی سالانه ۵۵۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار می باشد.هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۷۰۰ دلار می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی شیلی را دارند، باید سالانه در حدود ۶۳۰۰ دلار پرداخت کنند. کشور شیلی با دارا بودن ۱۷ دانشگاه برتر در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی در بین ۷۰ دانشگاه برتر کشورهای آمریکای لاتین می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور دانشگاه پانتفیشال کاتولیک شیلی می باشد.

تحصیل در کشور شیلی

تحصیل در کشور شیلی

دانشگاه پانتفیشال کاتولیک شیلی

این دانشگاه که از جمله ۶ دانشگاه خصوصی کاتولیک در جهان است، در سال ۱۸۸۸ توسط اسقف سانتیاگو تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا رشته های حقوق، علوم فیزیک و ریاضیات را تدریس می کرد اما در طول سال ها رشته های بازرگانی، آموزش و فناوری را نیز به رشته های خود اضافه کرد. از مجموع ۲۶.۰۰۰ دانشجوی مشغول تحصیل در این دانشگاه در حدود ۷ درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. رشته های تحصیلی این دانشگاه پزشکی، دندانپزشکی، معماری، مهندسی، علوم انسانی، فیزیک، ریاضیات و علوم اجتماعی می باشد.

تحصیل در کشور کلمبیا

کشور کلمبیا که یکی دیگر از کشورهای مهم آمریکای لاتین می باشد، دارای منابع طبیعی فراوانی از جمله سنگ آهن، گاز طبیعی، ذغال سنگ، نفت و طلا است. کشور کلمبیا از بزرگ ترین تولیدکنندگان قهوه، پنبه، نیشکر و تنباکو در جهان می باشد. زبان اصلی این کشور اسپانیایی می باشد و دارای کشاورزی پررونقی می باشد. ۵۳ دانشگاه از دانشگاه های کشور کلمبیا در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین QS دارای رتبه های زیر ۴۰۰ در میان دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین می باشند.علاوه بر این دانشگاه های کلمبیا از برترین دانشگاه های جهان نیز محسوب می شوند. دانشگاه ملی کلمبیا در رتبه ۲۵۴ و دانشگاه دلوس آندس در رتبه ۲۵۶ جهان قرار دارند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی کلمبیا در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار برای هر ترم تحصیلی و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار برای هر ترم می باشد.

تحصیل در کشورکاستاریکا

یکی از برترین دانشگاه های کشور کاستاریکا دانشگاه وریتاس در شهر سن خوزه کاستاریکا می باشد. این دانشگاه که در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است از برترین دانشگاه های هنر خصوصی این کشور محسوب می شود. دانشجویان می توانند در رشته های معماری، عکاسی، انیمیشن، هنر، طراحی و طراحی مد این دانشگاه تحصیل کنند. از مهم ترین مزیت این دانشگاه می توان تحصیل به زبان های انگلیسی و اسپانیایی را نام برد. متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند، می توانند با اندک آشنایی به زبان اسپانیایی تحصیل در این دانشگاه را شروع کنند. در حال حاضر در حدود ۱۸۵۰ دانشجوی اهل کاستاریکا و ۳۲۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

تحصیل در کشورکاستاریکا

تحصیل در کشورکاستاریکا

تحصیل در کشور آرژانتین

کشور زیبای آرژانتین یکی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین می باشد. این کشور دارای منابع طبیعی فراوانی مانند نفت، سنگ آهن، روی، آلومینیم و سرب می باشد. زبان مردم این کشور اسپانیایی است و مردم دنیا کشور آرژانتین را با رقص تانگو و فوتبالیست های مشهور آن می شناسند. در کشور آرپانتین در حدود ۱۵۰۰ موسسه و دانشگاه وجود دارد که در بسیاری از آن ها دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل می باشند.پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های آرژانتین موجب شده است تا متقاضیان فراوانی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کنند. کشور آرژانتین دارای بالاترین توسعه انسانی و پیشرفت در میان کشورهای آمریکای لاتین می باشد. علاوه بر پایین بودن هزینه های تحصیل در کشور آرژانتین هزینه های زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آرژانتین سالانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار می باشد. هزینه های زندگی برای یک دانشجو در کشور آرژانتین سالانه در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار می باشد. از دانشگاه های برتر کشور آرژانتین دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه بوئنس آیرس
  • دانشگاه ملی لا پلاتا
  • دانشگاه بوئنس آیرس
  • دانشگاه و موسسه تکنولوژی
  • دانشگاه ملی کوردوبا
  • دانشگاه ملی روزاریو

دانشگاه بوئنس آیرس یکی از برترین و بزرگترین دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین و بزرگترین دانشگاه کشور آرژانتین می باشد. بیش از ۳۰۰.۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل می باشند. این دانشگاه تاکنون ۴ بار برنده جایزه نوبل شده است. یکی از برترین مزیت های تحصیل در دانشگاه بوئنس آیرس رایگان بودن تحصیل برای متقاضیان بین المللی می باشد. تحصیل در این دانشگاه در صورتی برای متقاضیان بین المللی رایگان می باشد که در رقابت های تحصیلی دانشگاه متقاضی بتواند با اخذ پذیرش در آن رشته مورد نظر پذیرفته شود.

تحصیل در کشور کوبا

کشور کوبا نیز یکی از کشورهای مهم کشورهای آمریکای لاتین می باشد. یکی از مهم ترین دانشگاه های کشور کوبا دانشگاه هاوانا می باشد که در سال ۱۷۲۸ در شهر هاوانا کوبا تاسیس شده است. این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های کوبا محسوب می شود، در حال حاضر از برترین و معتبرترین دانشگاه کشورهای آمریکای لاتین می باشد. این دانشگاه معتبر دارای ۲۵ رشته دانشگاهی و ۱۴ مرکز تحقیقی و پژوهشی و رشته های علوم اجتماعی، علوم انسانی، اقتصاد و علوم پایه می باشد.

تحصیل در کشور کوبا

تحصیل در کشور کوبا

تحصیل در کشور پرو

کشور پرو که دارای یکی از دانشگاه های کاتولیک جهان می باشد، از کشورهای آمریکای لاتین می باشد. از مهم ترین دانشگاه های کشور پرو دانشگاه کاتولیک مقدس پرو در شهر لیما این کشور را می توان نام برد. دانشگاه کاتولیک مقدس پرو که در سال ۱۹۱۷ تاسیس شده است، اولین دانشگاه خصوصی این کشور می باشد. این دانشگاه که از برترین دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین می باشد، همواره در رتبه های برتر دانشگاه های کشور پرو جای دارد. در حال حاضر در حدود ۱۶.۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرو آشنا می شوند.

تحصیل در کشور اکوادر

کشور اکوارد از کشورهای مهم آمریکای لاتین می باشد. متقاضیان تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین می توانند در دانشگاه معتبر سان فرانسیسکو کویتو کشور اکوادر تحصیل کنند. شهر کویتو در کشور اکوادر دومین شهر مرتفع جهان است که در دامنه های کوه آند قرار دارد. تحصیل در دومین شهر مرتفع جهان زیبایی های خاص خود را دارد. از مجموع ۵۵۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در کشور اکوادر در حدود ۱۰۰۰ دانشجو بین المللی می باشد. این حجم از دانشجوی خارجی و بین المللی فرصت گران بهایی را برای آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه تنها دانشگاه در جهان است که دارای پردیس دانشگاهی در جزایر زیبای گالاپاگوس در اقیانوس آرام می باشد.

تحصیل در کشور اکوادر

تحصیل در کشور اکوادر

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین و توضیح های مفید در مورد برترین دانشگاه های این کشورها پرداختیم. از مجموع موارد ذکر شده در مورد دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین می توان این نتیجه را گرفت که در حال حاضر تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. وجود دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی و علوم انسانی و مهندسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورها، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی پزشکی، بالا بودن سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه ها و شرایط سهل و راحت پذیرش در دانشگاه ها و کالج های این کشورها از موارد مهمی است که موجب جذب متقاضیان بین المللی به این کشور ها می شود.
تحصیل به زبان انگلیسی و شرایط پذیرش راحت از مهم ترین دلایل تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود. متقاضیان ایرانی که به دلیل رقابت سخت و شرایط استرس آور کنکور سراسری و قابل پیش بینی نبودن نتیجه آزمون های سراسری در ایران نتوانسته اند به آرزوی خود در تحصیل در رشته های مورد علاقه خود جامه عمل بپوشانند، می توانند با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی در کشورهای آمریکای لاتین به آرزوی خود دست پیدا کنند. شرایط راحت اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور موجب شده است تا هر ساله متقاضیان فراوانی راهی این کشور شوند.

اگر با همه مزیت های ذکر شده در این مقاله کامل برای انتخاب گزینه برتر مهاجرت تحصیلی تردید دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و دارا بودن سوابق کاری برجسته بهترین گزینه مهاجرتی ممکن را از لحاظ شرایط زندگی، تحصیلات و بودجه به شما ارائه می دهند.این مقاله به شرح چگونگی تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین پرداخت. وجود دانشگاه های معتبر با رتبه های جهانی و منطقه ای، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورها، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی و تحصیل به زبان انگلیسی را می توان از مهم ترین دلایل انتخاب کشورهای آمریکای لاتین برای تحصیل دانست. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشورها آشنایی با فرهنگ های مختلف و دارا بودن سیستم تبادل دانشجو را می توان نام برد. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و شرایط سهل پذیرش در دانشگاه های این کشورها موجب جذب متقاضیان بین المللی به این کشور ها می شود. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکای لاتین را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین

1- چرا متقاضیان تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین را انتخاب می کنند؟

پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشورها و همچنین کیفیت بالای دانشگاه ها و اعتبار مدرک دانشگاهی و امنیت و ثبات این کشورها و تحصیل به زبان انگلیسی

2- کشورهای آمریکای لاتین کدام کشورها می باشند؟

آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومنیکن، اکوادر، السالوادر، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا

3- دلایل تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین چیست؟

پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل  به زبان انگلیسی آشنایی با فرهنگ های مختلف وجود دانشگاه های برتر جهانی زبان رسمی اسپانیولی دارا بودن سیستم تبادل دانشجو

4- زبان تحصیل در دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین چیست؟

زبان انگلیسی

5- مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین چیست؟

ارائه کپی پاسپورت معتبرارائه گواهی تمکن مالی ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسیارائه نامه پذیرش از دانشگاه آمریکای لاتینارائه گواهی عدم سوپیشینه

6- میزان بورسیه های تحصیلی در کشور برزیل چقدر است؟

بر این اساس دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ماهانه ۶۰۰ دلار و دانشجویان مقطع دکترا ماهانه ۹۰۰ دلار به عنوان بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

7- هزینه های تحصیل در کشور مکزیک چقدر است؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه های مکزیک سالانه در حدود ۵۰۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود ۳۷۰ دلار تا ۸۰۰ دلار می باشد.

8- هزینه های تحصیل و زندگی در کشور شیلی چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی شیلی سالانه ۵۵۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار می باشد. هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۷۰۰ دلار می باشد.

9- مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های آمریکای لاتین چیست؟

گواهی مدرک دیپلم دبیرستانگواهی مدرک پیش دانشگاهیگواهی سلامت پزشکیانگیزه نامه تحصیلیرسید پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه

10- هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آرژانتین چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آرژانتین سالانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار و هزینه های زندگی برای یک دانشجو سالانه در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار می باشد.

11- زبان رسمی کشورهای آمریکای لاتین چیست؟

زبان رسمی کشورهای آمریکای لاتین زبان های پرتغالی و اسپانیایی یا به اختصار زبان اسپانیولی می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *