تحصیل در آسیا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

موسسه حقوقی برگــزیده اصطهباناتی

تحصیل در آسیــــا

.

راز موفقیــت ما، حسن اعتمــــاد شما

آمار رشد و تعداد دانشجویان بین المللی که از خود آسیا یا مناطق دیگر دنیا تحصیل در آسیا را انتخاب می کنند، در سالیان اخیر افزایش یافته است. رونق اقتصادی همراه با جمعیت کشورهای آسیایی با رشد سریع در آموزش عالی همراه بوده است و این مسئله منجر به ایجاد گزینه هایی برای دانشجویان آینده نگر بوده است. تحصیل در آسیا در رشته های مختلف پزشکی ، مهندسی و غیره در کشورهای مختلف امکان پذیر است.

کشور ایران هم سعی نموده از این قافله عقب نماند و سالانه پذیرای دانشجویان زیادی از کشورهای عراق، سوریه ، تاجیکستان ، لبنان و غیره است که به قصد تحصیل پزشکی در ایران و همچنین رشته های دیگر وارد کشور ما می شوند.

ما قبلاً شاهد رقابت قوی بین مراکز دانشگاهی کشورهای ژاپن و هنگ کنگ برای جذب دانشجو و افزایش سطح علمی بودیم، اخیراً کشورهای سنگاپور ، کره جنوبی نیز به این رقابت اضافه شده اند. بیشتر دانشگاه های معتبر و برتر آسیا در تایوان ، مالزی و هندوستان و بعد از این ها کشورهای تایلند ، پاکستان ، اندونزی ، فیلیپین و ایران دارای دانشگاه های معتبری هستند.

این کشور ها بعضاً به ارائه بورسیه های تحصیلی نیز می پردازند، کشور ژاپن سالانه افراد زیادی را به صورت بورسیه تحصیلی می پذیرد که البته دارای شرایط خاصی است. کشور چین هم برای عقب نماندن از گردانه رقابت بورسیه های تحصیلی بسیار زیادی را ترتیب داده است. چین هم اکنون در بیشتر رشته های در مقطع دکترا و فوق لیسانس بورسیه ارائه می دهد.

ترکیه

تایلند

تایوان

کره جنوبی

سنگاپور

روسیه

مالزی

قزاقستان

ژاپن

هندوستان

هنگ کنگ

چین

 پاکستان

اندونزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *