بورسیه تحصیلی ایتالیا

در ایتالیا، همه دانشجویان بین ‌المللی بر اساس شرایط مالی و شایستگی‌های خود، حق دریافت بورسیه‌های تحصیلی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی دارند. بورسیه‌های دولتی بسیاری در ایتالیا وجود دارد که دانشجویان بین المللی می‌توانند برای دریافت آن درخواست دهند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌های ایتالیا نیز بورسیه‌هایی با پوشش مناسب هزینه‌ها به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل مقرون به صرفه در ایتالیا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های ایتالیا، دانشگاه بولونیا، میلان و … میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ بوریسه و تحصیل رایگان را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همه چیز درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در آن رایگان نمی‌باشد اما اخذ بورسیه در ایتالیا، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. اکنون بیش از 800 بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های برتر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی جاری در دسترس است. این بورسیه‌ها به طور متوسط 2500 دلار کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر ارائه می‌کنند.

معمولا میزان پوشش هزینه‌ها در بورسیه تحصیلی ایتالیا با توجه به نهاد ارائه دهنده بورسیه و یا مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است اما بطور کلی، بورسیه تحصیلی در ایتالیا شامل بورسیه‌هایی با پوشش هزینه جزئی و بورسیه‌های فول فاند می‌باشد. بورسیه‌هابا پوشش هزینه جزئی، تنهابخشی از هزینه تحصیل دانشجویان مانند شهریه را تامین می‌کنند و یا ممکن است ماهیانه کمک هزینه به دانشجویان اعطا کنند. این درحالی است که بورسیه‌های فول فاند، کلیه هزینه‌های دانشجویان در ایتالیا مانند شهریه دانشگاه، هزینه اقامت، هزینه رفت‌وآمد، بیمه و یا حتی بلیط سفر را تامین می‌کنند.

باید توجه داشته باشید که دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا و بهرمندی از این مزایای فراوان، منوط به داشتن شرایط ویژه است.

به عبارتی دیگر، تنها دانشجویانی قادر خواهند بود بورسیه ایتالیا را دریافت کنند که دارای نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و سوابق علمی‌-پژوهشی عالی هستند. دانشجویانی که این شرایط بورسیه ایتالیا را داشته باشند، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را خواهند داشت و یا با هزینه ای اندک به تحصیل خواهند پرداخت. در ادامه مطلب، به طور مفصل به شرح شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا می‌پردازیم.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا یکی از کشور‌های اروپایی است که بالاترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارد و بیشترین بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌کند. تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در طول اقامت خود در ایتالیا، زندگی راحتی داشته باشند. در سال‌های اخیر، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا نیز به سطح رضایت دانشجویان افزوده است
بورسیه تحصیلی ایتالیا به دو نوع بورسیه‌های دولتی و بورسیه‌های دانشگاهی با پوشش هزینه‌های متفاوت تقسیم می‌شود.

بورسیه‌های دولتی ایتالیا معمولا تحت عنوان بورسیه استانی ایتالیا در تمامی‌ مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند و هزینه‌های تحصیل دانشجویان را تا 5000 یورو در سال پوشش می‌دهند. از طرفی دیگر، بورسیه‌های دانشگاهی در ایتالیا توسط دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان برتری که شایستگی علمی‌ خود را اثبات کنند تعلق می‌گیرد.

اکثر بورسیه‌های دانشگاهی ایتالیا، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند.

لازم به ذکر است که نوع خاصی از بورسیه تحصیلی ایتالیا با عنوان “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” توسط وزارت امور خارجه ایتالیا به دانشجویان برخی از کشور‌های جهان اعطا می‌شود. خوشبختانه ایران نیز در لیست این کشور‌هاوجود دارد و دانشجویان ایرانی با استعداد و واجد شرایط، شانس بالایی برای اخذ این نوع بورسیه تحصیلی در ایتالیا دارند. معمولا اخذ این بورسیه که با نام بورسیه جهان سوم در ایتالیا نیز شناخته می‌شود، جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین در رشته‌هایی مانند معماری، اقتصاد، طراحی، تکنولوژی و مدیریت امکان پذیر است.

خدمات موسسه اصطهباناتی در اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با اطلاع از جدیدترین بورسیه‌های ارائه شده در ایتالیا می‌توانند به دانشجویان برتری که شرایط اخذ بورسیه را داشته باشند، کمک نمایند تا به طور رایگان در ایتالیا به تحصیل بپردازند.

کارشناسان و وکلای ما قادر می‌باشند از طریق ارتباط با موسسات و دانشگاه‌های ایتالیا و همچنین اطلاع از ددلاین درخواست بورسیه‌های تحصیلی، به طور تضمینی بورسیه‌های تحصیلی با پوشش عالی هزینه‌ها را برای دانشجویان واجد شرایط دریافت کنند.

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا می‌توانند جهت بررسی تخصصی شرایط خود، با کارشناسان و وکلای موسسه اصطهباناتی مشاوره دریافت نموده و از واجد شرایط بودن جهت اخذ بورسیه ایتالیا اطمینان حاصل نمایند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال‌هاتجربه و پرونده موفق در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا و اخذ بورسیه‌های تحصیلی می‌تواند رویای شما را جهت تحصیل مقرون به صرفه در این کشور اروپایی محقق کند.

دانشگاه های ایتالیا

انواع بورسیه‌‌های تحصیلی دانشگاهی در ایتالیا

درصد عظیمی‌ از بورسیه تحصیلی در ایتالیا را بورسیه‌های دانشگاهی تشکیل می‌دهند. دانشگاه‌های مختلف ایتالیا به منظور جذب دانشجویان بین المللی، بورسیه‌های متنوعی را ارائه می‌کنند و میزان پوشش هزینه‌ها در آن‌ها با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. دانشگاه‌های پلی تکنیک میلان، پاویا، بولونیا، پلی تکنیک تورین، کاتولیکا و بوکونی از مشهورترین دانشگاه‌های ارائه دهنده بورسیه در ایتالیا هستند.

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه سیه‌نا در ایتالیا

دانشگاه سیه‌نا در ایتالیا که در سیه‌نا توسکانی ایتالیا واقع شده است، یکی از قدیمی‌ ترین و نخستین دانشگاه‌های بودجه عمومی‌ ایتالیا است. دانشگاه سیه نا ایتالیا بر اساس توانایی مالی و درآمد دانشجویان، به آنان بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. میزان پوشش هزینه‌ها در این بورسیه متفاوت است و شامل موارد زیر می‌باشد:

  • معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه
  • پرداخت هزینه خورد و خوراک در دانشگاه
  • اقامت رایگان در خوابگاه‌های دانشگاه
  • کمک‌های مالی ویژه به دانشجویان رشته پرستاری
  • پرداخت وام‌های دانشجویی

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا ((Politecnico di Milano هر ساله تعدادی بورسیه تحصیلی ایتالیا را به با استعدادترین و شایسته ترین دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه ارائه می‌دهد. معمولا دانشجویانی که این بورسیه تحصیلی را دریافت می‌کنند فقط باید برخی از هزینه‌های اداری را جهت تحصیل بپردازند. در ضمن، ممکن است علاوه بر معافیت از پرداخت شهریه، بورسیه‌هایی با مبلغ 5000 یورو تا 10000 یورو در سال نیز به دانشجویان شایسته اعطا شود. محبوب ترین بورسیه تحصیلی ایتالیا که توسط دانشگاه پلی تکنیک میلان ارائه می‌شود عبارت اند از:

بورسیه DSU

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله در ماه ژوئن، فراخوان جذب دانشجویان واجد شرایط جهت دریافت بورسیه DSU را منتشر می‌کند. این بورسیه شامل تخفیف در شهریه دانشگاه، خدمات ارائه شده در دانشگاه و همچنین در برخی موارد، شامل اعطای محل اقامت برای دانشجو با هزینه ای اندک می‌باشد. متقاضیان دریافت این بورسیه تحصیلی در ایتالیا باید ثابت کنند که درآمد آن‌هابرای تامین هزینه‌های تحصیل کافی نمی‌باشد.

بورسیه‌های شایستگی (MERIT-BASED SCHOLARSHIPS)

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله به دانشجویان با استعداد که در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه (ترم اول یا دوم) پذیرفته شده اند، بورسیه‌هایی تحت عنوان بورسیه مبتنی بر شایستگی اعطا می‌کند. دانشجویانی که این نوع بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند باید فقط هزینه اداری غیرقابل استرداد حدود 200 یورو را بپردازند. این نوع بورسیه که جزو محبوب ترین بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است، شامل انواع زیر می‌باشد:

بورسیه‌های پلاتینیوم

این بورسیه شامل کمک هزینه 10000 یورو ناخالص در سال و همچنین معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه می‌باشد. مبلغ هر بورسیه (بعد از کسر مالیات) در دو یا سه قسط در سال به حساب بانکی دانشجو واریز خواهدشد.

بورسیه‌های طلایی

این بورسیه شامل کمک هزینه 5000 یورو در سال و همچنین معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه می‌باشد. مبلغ هر بورسیه (بعد از کسر مالیات) در دو یا سه قسط در سال به حساب بانکی دانشجو واریز خواهد شد.

بورسیه‌های نقره ای

این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه است.

سایر بورسیه‌های ارائه شده در دانشگاه پلی تکنیک میلان

بورسیه‌های ارائه شده توسط وزارت امور خارجه ایتالیا، بورسیه‌های “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” و همچنین بورسیه‌های Fulbright، موارد دیگری از بورسیه تحصیلی ایتالیا هستند که دانشجویان بین المللی می‌توانند جهت تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان از آن استفاده کنند.

انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیاشرایط اخذ بورسیه دانشگاه بولونیا در ایتالیا

اگرچه منشا دانشگاه بولونیا به دوران باستان باز می‌گردد، اما به عنوان قدیمی‌‌ترین دانشگاه در جهان غرب در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه بولونیا که یکی از محبوب ترین دانشگاه‌های ایتالیا است، دوره‌های تحصیلی بسیاری را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند و این امر به محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. در ضمن، دانشگاه بولونیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت، به دانشجویان بین المللی واجد شرایط، بورسیه اعطا می‌کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا درسال 2023-2024 یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است.

هر بورسیه ارائه شده در این دانشگاه برای یک سال تحصیلی می‌باشد و دانشجویان باید برای دریافت این بورسیه تحصیلی ایتالیا درسال تحصیلی بعدی، مجدد درخواست دهند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه دانشگاه بولونیا شوند، از پرداخت شهریه معاف خواهندبود و کمک هزینه‌ای به ارزش 11,059 یورو دریافت خواهندکرد. ددلاین بورسیه دانشگاه بولونیا برای سال تحصیلی جاری، از 31 ماه March تا 31 ماه مه است.

شرایط و مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا در دانشگاه بولونیا می‌تواند با توجه به رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد اما در حالت کلی شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • ارائه ریزنمرات و معدل مقاطع قبلی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس و یا معادل آن
  • داشتن کم تر از 30 سال سن در زمان درخواست
  • ارائه مدرک SAT و یا TOLC جهت تحصیل در دوره کارشناسی و یا دوره‌های کوتاه مدت
  • ارائه مدرک GRE جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا از دانشگاه بولونیا می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر، به وبسایت این دانشگاه مراجعه نمایند و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند. کارشناسان موسسه اصطهباناتی نیز آماده ارائه هر گونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی‌ می‌باشند.

شرایط اخذ بورسیه‌ دانشگاه پلی تکنیک تورین در ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین که یکی از دانشگاه‌های مشهور ایتالیا است، در رنکینگ جهانی QS رتبه 325 را در بین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه هرساله بورسیه‌هایی را به دانشجویان بین المللی با استعداد ارائه می‌دهد تا در دوره‌های تحصیلی خاصی مانند مهندسی و معماری شرکت کنند. انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا که در دانشگاه پلی تکنیک تورینو ارائه می‌شود عبارت اند از:

بورسیه تحصیلی COLFUTURO

این بورسیه مختص دانشجویان کلمبیایی می‌باشد و جهت تحصیل آنان در رشته‌های معماری و مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

بورسیه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید”

این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی از کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، برزیل، چین، کلمبیا، مصر، اتیوپی،غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقزستان، مکزیک، کره جنوبی، تونس، ترکیه و ویتنام است و جهت تحصیل آنان در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

بورسیه‌های TOPOLITO

دانشگاه تورین با اعطای این نوع بورسیه تحصیلی، جذب دانشجویان برتر بین المللی را آغاز کرده‌است و سعی دارد تا دانشجویان با استعداد و خاص را برای گنجاندن در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب کند. دانشگاه تورین براین باور است که حضور تعداد مناسبی از دانشجویان بین المللی در این دانشگاه، یک ارزش فرهنگی برای دانشگاه و فرصتی برای منطقه و نظام اقتصادی آن است. میزان پوشش هزینه‌هادر این بورسیه ایتالیا، حدود 8000 یورو درسال است.

شرایط اخذ بورسیه‌ دانشگاه Catolica در ایتالیا

بورسیه بین المللی UCSC یک کاهش هزینه تحصیلی سالانه است که توسط دانشگاه کاتولیکا به منظور دسترسی دانشجویان بین المللی به دوره‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه اعطا می‌شود. شهریه دانشگاه Catolica حدود 10.000 یورو می‌باشد و بورسیه ارائه شده در این دانشگاه شامل تخفیف حدود 25 تا 50 درصد از کل هزینه تحصیل است.

در حال حاضر بیش از 6 بورسیه در دانشگاه Catolica به دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود. کمیته کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز دو بورسیه به ارزش هر کدام 5000 یورو برای دانشجویان واجد شرایط در نظرگرفته است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه Catolica و اخذ بورسیه تحصیلی در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری، می‌توانند تا ماه مارچ سال 2023 درخواست خود را ارسال کنند.

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه بوکونی در ایتالیا

دانشگاه بوکونی که در شهر میلان واقع شده است، در رتبه بندی جهانی QS بر اساس موضوع، رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. اولین دانشگاه در ایتالیا که رشته تحصیلی اقتصاد را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه نمود، دانشگاه بوکونی بوده است.

در حال حاضر بورسیه‌هایی با پوشش مناسب هزینه‌ها توسط دانشگاه بوکونی ارائه می‌شود که به دلیل حمایت مالی بالا، تعداد آن‌ها محدود است و تنها دانشجویان با استعداد و برتر شانس دریافت آن را خواهند داشت.

دانشگاه بوکونی ایتالیا ((Bocconi، بورسیه‌های تحصیلی را به آن دسته از دانشجویان بین المللی واجد شرایط ارائه می‌دهد که در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد این دانشگاه ثبت نام کنند. این بورسیه شامل معافیت جزئی یا کامل از شهریه دانشگاه می‌باشد. معمولا در صورت معافیت جزئی، شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی را تا سقف 12000 یورو در سال و در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 14000 یورو در سال پوشش می‌دهد.

شرایط اخذ بورسیه SNS در ایتالیا

بورسیه SNS که با نام Scuola Normale Superiore شناخته می‌شود، مختص دانشجویان مقطع دکتری در ایتالیا می‌باشد و از نوع بورسیه‌های فول فاند با پوشش کامل هزینه‌های تحصیل در ایتالیا است. سقف پوشش هزینه‌هادر این بورسیه، 17,000.00 می‌باشد.

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه Pavia در ایتالیا

به منظور تقویت حضور دانشجویان بین‌ المللی و ایجاد جامعه‌ ای جهانی‌ تر، دانشگاه پاویا 150 بورسیه تحصیلی شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه به دانشجویان اعطا می‌کند. بورسیه دانشگاه Pavia در ایتالیا (UNIPV)، که با عنوان بورسیه کشور‌های درحال توسعه نیز شناخته می‌شود، مختص دانشجویان کشور‌های درحال توسعه است که جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا اقدام نموده اند. ارزش این بورسیه در حدود 8000 یورو است.

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین ‌المللی

بورسیه دولتی ایتالیا توسط وزارت امورخارجه این کشور برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. این بورسیه‌های تحصیلی برای نوع دوره‌های زیر ارائه می‌شود:

دوره کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2° ciclo)، دوره‌های آموزش عالی در هنر، موسیقی و رقص (AFAM)، دوره دکتری، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک (Progetti in co-tutela) و همچنین دوره‌های زبان و فرهنگ ایتالیایی.

این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه و اعطای بیمه درمانی در ایتالیا به دانشجویان است و کمک هزینه‌ا‌ی به مبلغ 900 یورو درماه به دانشجویان پرداخت می‌کند. توجه داشته باشید که فقط می‌توان برای بورسیه‌های دولتی 3، 6 یا 9 ماهه درخواست‌داد.

بورسیه استانی DSU در ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا چیست؟ نوع دیگری از بورسیه تحصیل در ایتالیا با عنوان بورسیه استانی DSU به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. با دریافت این بورسیه تحصیلی، شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی رایگان خواهدبود و دانشجویان می‌توانند از مزایای دیگری مانند دریافت کارت غذا و همچنین کمک هزینه ماهیانه 400 تا 500 یورو بهرمند شوند. از شرایط اخذ این بورسیه تحصیلی آن است که معدل دانشجو در مقطع قبلی، بالای 14 باشد و دانشجو بتواند مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 ارائه کند.

شرایط سنی جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

معمولا شرایط سنی تحصیل رایگان در ایتالیا، به نوع بورسیه، نهاد ارائه دهنده بورسیه و همچنین مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. در برخی از بورسیه‌های ارائه شده در دانشگاه‌های ایتالیا، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید حداکثر 30 سال سن داشته باشند. این در حالی است که متقاضیان اخذ بورسیه‌های دولتی در ایتالیا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر 28 سال و در مقطع دکتری باید حداکثر 30 سال سن داشته باشند. آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند جهت انجام تحقیقات در ایتالیا بورسیه دولتی دریافت کنند نیز باید حداکثر 40 سال سن داشته باشند.

در نتیجه، از آنجایی که شرایط و محدودیت‌های سنی و همچنین نحوه گرفتن بورسیه ایتالیا متفاوت است، توصیه می‌شود حتما به وبسایت نهاد ارائه دهنده بورسیه مراجعه نموده و شرایط دقیق را مطالعه کنید.

شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیامبلغ بورسیه تحصیلی در ایتالیا

معمولا میزان پوشش هزینه‌ها در بورسیه‌های استانی ایتالیا، حدود 5200 یورو در هر سال تحصیلی است و دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه معاف خواهند بود. به علاوه، دانشجویانی که بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کنند قادراند حدود 70 درصد جهت استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی تخفیف دریافت کنند. به طورکلی، اخذ بورسیه استانی در ایتالیا، امکان تحصیل رایگان دراین کشور را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. شما می‌توانید جهت اطلاع از صفر تا صد تحصیل رایگان در ایتالیا و دریافت لیست دانشگاه‌های ایتالیا، با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه اصطهباناتی در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله، لیست جامعی از بورسیه تحصیلی ایتالیا ارائه و شرایط اخذ آن‌ها برای دانشجویان گرامی‌ شرح داده شد.

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مخاطب گرامی‌ مفید بوده باشد. کشور ایتالیا که دارای برخی از قدیمی‌ ترین دانشگاه‌های جهان است، با ارائه آموزش با کیفیت، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین با ارائه طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی، به مقصدی جذاب برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. به عبارتی، کشور ایتالیا جزو معدود کشور‌هایی است که بیش ترین تعداد بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌کند.

سوالات متداول در مورد لیست جامع بورسیه های تحصیلی ایتالیا

1- آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

خیر. معمولا ارائه مدرک زبان، از الزامات اصلی اخذ بورسیه تحصیلی است.

2- آیا امکان تحصیل رایگان هنر در ایتالیا وجود دارد؟

بله. در صورت اخذ بورسیه دولتی در ایتالیا می‌توانید در رشته‌های مرتبط با هنر، رایگان تحصیل کنید.

3- بورسیه دانشگاه پادوا چیست؟

این بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (جهت تحصیل به زبان انگلیسی) ارائه می‌شود و شامل معافیت از پرداخت شهریه و اعطای کمک هزینه 8000 یورو است.

4- آیا تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا ممکن است؟

بله. بورسیه پزشکی ایتالیا توسط دولت و دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان علاقه مند و واجد شرایط اعطا می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی، با کارشناسان موسسه اصطهباناتی مشاوره دریافت کنید.

5- آیا پوشش هزینه‌هادر بورسیه تحصیلی ایتالیا تن‌هاشامل پرداخت شهریه دانشگاه است؟

خیر. برخی از بورسیه‌هاعلاوه بر پوشش شهریه، مبلغی را به عنوان کمک هزینه به دانشجو اعطا می‌کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *