تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

V.N. Karazin Kharkiv National University (دانشگاه کارازین خارکف اوکراین) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شرق اروپا است. این دانشگاه در نوامبر در سال 1804 تاسیس شد، تاسیس این دانشگاه به تلاش مربی برجسته V.N. Karazin و مطابق با منشور تزار الکساندر اول بود. این مقاله راجع به تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

امروز دانشگاه ملی کارازین دارای 21 دانشکده شده است این دانشگاه ها عبارتند از: دانشکده زیست شناسی، دانشکده فیزیک و فناوری، دانشکده رادیو فیزیک، دانشکده فیزیک، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده فلسفه، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده زمین شناسی و جغرافیا، دانشکده اقتصاد، دانشکده زبانهای خارجی، دانشکده تاریخ، دانشکده علم زبان، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده شیمی، دانشکده جامعه شناسی، دانشکده روانشناسی، دانشکده قانون، دانشکده روابط بین الملل اقتصادی و گردشگری، دانشکده آموزش و بازآموزی و دانشکده فیزیک و انرژی می باشد. این دانشگاه با موسسه UNAS در زمینه مهندسی مکانیک ارتباط دارد.

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اکراین به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید. موسسه مهاجرت به اوکراین برگزیده اصطهباناتی در تمامی مسیر مهاجرت شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در اوکراین است. این دانشگاه تقریبا تمام حوزه های تحقیقات بنیادی مدرن و شامل موسسات تحقیقاتی از شیمی، زیست شناسی و نجوم، موسسه فیزیک و مهندسی و پزشکی را پوشش می دهد.

دانشکده پزشکی برای دانش آموزان فرصت دریافت آموزش پزشکی در بخش کلاسیک دانشگاه را فراهم می کند، و امکان آموزش جزء لازم و ضروری سه گانه تحصیلی آموزش، تولید علم و بخش بالینی را مهیا می سازد. ب

دون شک، تنها دانشگاه های کلاسیک پایه برای تدریس و مطالعه رشته پزشکی و طبیعی در شرایط مناسب برای ایجاد و بهبود تفکر بالینی، علمی و پزشکی با استفاده از یک پتانسیل قوی علمی و آموزشی می باشد. توسعه علومی نظیر: علوم بیولوژیکی، شیمیایی، فیزیک و ریاضیات و نیز جزو این موارد می باشد. تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف به دانشجویان فرصت به دست آوردن یک آموزش سطح بالا در زمینه اقتصاد، مدیریت، حقوق، روانشناسی، ریاضیات، پزشکی و زبان های خارجی و غیره را می دهد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

امروزه این دانشکده یکی از برجسته ترین دانشگاه ها در زمینه آماده سازی متخصصان در سطح آموزشی و صلاحیت یک “متخصص” حرفه در زمینه “پزشکی”و “کسب و کار در پزشکی” میباشد و در این زمینه دارای مجوز (گواهی РД-IV №219309 اما مجوز AB №498462 از 2009/11/25) است. آماده سازی بیش از 3700 دانشجو از 40 کشور در جهان (آفریقا، آسیا، شرق میانه، و غیره) در کارنامه افتخارات این دانشگاه است.

که در اوکراین این دانشگاه های اغلب به زبان روسی (برای دانشجویان خارجی روسیه) است اما  11 دوره به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه وجود دارد. آموزش همه رشته ها با توجه به برنامه های پیشرفته، توصیه شده توسط وزارت بهداشت و درمان (MHC) و وزارت آموزش و پرورش و علوم اوکراین انجام میگیرد، و پس از فارغ التحصیلی دانش جویان مدرک دولتی (به زبان اوکراینی و انگلیسی) با ضمیمه مدرک بین المللی (مکمل)، را با توجه به خواسته های اتحادیه اروپا، شورای اروپا و یونسکو-CEPES دریافت خواهند کرد. مدرک دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین برای فارغ التحصیلان فرصت طلایی برای کار کردن بالینی در تمام رشته ها در مورد پزشکی و دندان و پزشکی دارند.

سیستم و کیفیت آموزشی دانشگاه کارازین اوکراین

آموزش با کیفیت بالای پزشکی در دانشگاه کارازین با استفاده از ترکیبی از روش کلاسیک و فن آوری های نوین است. متخصصان پیشرو در شاخه های خود فعالیت دارند و در دانشکده پزشکی تدریس میکنند، در میان آنها بیش از 35 استاد وپزشکان علوم پزشکی و 170 دانشیار، نامزد علوم پزشکی، پزشکان افتخاری و دانشمندان و تکنسین اوکراین، برندگان جوایز دولتی و جوایز بین المللی وجود دارد. به طور متوسط فعالیت های آموزشی کارکنان آموزشی بیش از 12 سال است در این زمینه وجود دارد.

همه رشته ها با توجه به خواسته های فرآیند بولونیا برگزار می شود آموزش به صورت 100٪ می باشد. همه کارکنان علمی آموزشی سالانه دوره های آموزشی پیشرفته بسیاری می بینند که برای حفظ کیفیت آموزش در بالاترین سطح اجازه می دهد.

اعضای دانشگاه مقدار زیادی کار بالینی و درمانی را با مشارکت فعال دانشجویان خود و رهبری موسسات پزشکی اوکراین و پایگاه های بالینی انجام در دومین موسسه Mechnikov میکروبیولوژی و ایمونولوژی NAMS اوکراین، موسسه عمومی VT Zaitssev و عمل جراحی فوری NAMS، موسسه حفاظت از سلامت کودکان و نوجوانان NAMS اوکراین، موسسه مغز و اعصاب، روانپزشکی و اعتیاد NAMS اوکراین، بیمارستان بالینی مرکزی راه آهن اوکراین، بیمارستان سنت خارکف “Ukrzaliznytsya” ، بیمارستان منطقه خارکف، مرکز پری ناتال خارکف، درمانگاه باروری V. I. Hrischenko و غیره انجام می دهند.

سطح حمایت مادی پایگاه های بالینی با استانداردهای اروپایی برابری می کند و یکی از بالاترین سطحوح را در اوکراین فراهم میکند که به دانشجویان اجازه می دهد تا با تجهیزات پزشکی و تشخیصی فوق العاده مدرن در این دوره از مطالعه کار کنند و آشنا شوند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کارازین خارکف بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی اوکراین در این کشور معمولا بالا می باشد. سطح علمی دانشگاه های اوکراین با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه کارازین خارکف معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه دانشگاه کارازین خارکف با بورسیه شرایط تحصیل رایگان دراوکراین برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

خوابگاه های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

دانشگاه ملی خارکف کارازین دارای یک سیستم خوابگاه بسیار سطح بالا و با اتاق های کاملا مبله، محیط مطالعه کاملا راحت و احاطه شده توسط مراکز تفریحی گوناگون می باشد.

خوابگاه ها در محوطه دانشگاه هستند. همه اتاق های خوابگاه مبله و در اندازه مناسب و تعداد کافی و راحت است. در هر اتاق خوابگاه 2 یا 3 دانش آموزان در یک اتاق جای میگیرند.

خوابگاه ای دانشگاه دارای تخت، تشک، بالش، پتو، میز، صندلی، گرمایش، سیستم آب و روشنایی مناسب برای هر اتاق می باشد. مناطق خاصی در محیط خوابگاه وجود دارد که دانشجو می تواند در آن به بازی و معاشرت با دیگران بپردازد. پس از ورود دانشجویان در محوطه دانشگاه، امکانات رفاهی خاص به فرد اختصاص داده می شود و پس از گزارش سلامت رضایت بخش دانشجو اتاقی که به وی اختصاص داده شده به او اعطا میگردد. همچنین تمام اتاق ها در خوابگاه دارای امکانات اینترنت هستند.

دوره پزشکی MD (M.B.B.S) نیز در دانشگاه کارازین خارکف وجود دارد و مدت زمان دوره 6 سال است. زبان تحصیل این دوره ها به زبان های انگلیسی و روسی است.

هزینه شهریه و زندگی دانشجویی در دانشگاه کارازین

  • شهریه: 4000 US /$  در سال (برای دوره های انگلیسی زبان)
  • اسکان و غذا: تقریبا 1600 $ آمریکا / در هر سال

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با هزینه زندگی در اوکراین را به دست آورید.

دروس دانشگاه های اوکراین بسته به رشته انتخابی متفاوت است. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است.  تحصیل در اوکراین بدون مدرک زبان ممکن است ، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه کارازین خارکف مقدور است.

شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر دانشگاه ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان اوکراینی و انگلیسی می باشد.

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین در دانشگاه کارازین خارکف ممکن است و دانشگاه های پزشکی کارازین خارکف مورد تایید وزارت علوم است.

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اوکراین برگزیده اصطهباناتی جزو بهترین موسسات حقوقی کشور در این زمینه آماده خدمات رسانی حضوری و تلفنی به شما هم میهنان گرامی در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

متقاضیان تحصیل در اوکراین برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند به راحتی ویزای تحصیل در اوکراین را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در اوکراین بپردازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

8 دیدگاه برای “دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

  1. محمد گفت:

    سلام
    من قصد تحصیل دندانپزشکی در اوکراین را دارم ایا دانشکاه کارازین این رشته را ارایه میدهد؟
    ایا در اوکراین دانشگاه مورد تاییدی برای دندانپزشکی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، دانشگاه کارازین دندانپزشکی ندارد و هیچ دانشگاهی در اکراین، دندانپزشکی مورد تایید ندارد.

  2. غفور رزاقی گفت:

    با سلام
    دانشگاه کارازین رشته داروسازی داره و مورد تایید ایران هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه کارازین رشته داروسازی مورد تایید ندارد، این دانشگاه فعلا تایید است ولی احتمالا در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی ۲۰۱۸ از تایید خارج می شود.

  3. علی ح گفت:

    با عرض سلام
    من سایت انشگاه رو برای رشتهای پزشکی نگاه کردم همه رشته هایی که شما نوشین در سایت دانشگاه هست ولی رشته دندان پزشکی نیست.آیا دانشگاه کارازین دندانپزشکی داره؟

    ایا برای رشته های پزشکی حتما باید مدرک پیشدانشگاهی داشت یانه؟ آیا دورهای پادفک به زبان انگلیسی وجود داره؟وهزینه های تحصیا و دوره پادفک چند هست؟
    باتشکر فروان

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر این دانشگاه فقط پزشکی داره، امکان تحصیل به انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد و پاتفک انگلیسی نیز برگزار می شود.

  4. فرزین رموزی گفت:

    باسلام بنده دیپلم انسانی دارم، برای تبدیل به تجربب باید چه اقدامی کنم_؟ یا اصلا میتونم برای اخذ پذیرش پزشکی باهمین مدرک انسانی اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید با گذراندن تعدادی واحد نسبت به اخذ مدرک دیپلم تجربی یا ریاضی اقدام فرمایید، طبق قانون وزارت بهداشت در صورتی که قصد بازگشت به ایران را داشته باشید، فقط مدرک ریاضی و تجربی مورد قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *