تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های پر طرفدار در سراسر جهان هستند و سالانه تعداد زیادی از افراد با هدف تحصیل در این رشته ها، اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. بلژیک با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی که دارد و همچنین برخورداری از دانشگاه های پیشرفته، گزینه خوبی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد. ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی، شما را با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک آشنا می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی جامع شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای غربی در قاره اروپا بوده و با کشورهای فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند همسایه است. پایتخت این کشور شهر بروکسل بوده و شهرهایی مثل لیژ و لوکزامبورگ از شهرهای مهم این کشور هستند. بلژیک کشوری چند زبانه محسوب می شود و ساکنان آن به زبان های آلمانی، هلندی و فرانسوی صحبت می کنند. در واقع شما می توانید در صورت تسلط بر یکی از این سه زبان یا حتی زبان انگلیسی به راحتی در این کشور زندگی کنید.

بلژیک از نظر مساحت نیز کشور کوچکی بوده و ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت این کشور حدود پنج میلیون نفر است. بلژیک یکی از کشورهای مهم و کلیدی در اتحادیه اروپا بوده و واحد پول آن مانند بسیاری از کشورهای اروپایی یورو می باشد. یکی از نکات مثبت کشور بلژیک برخورداری از استانداردهای آموزشی بسیار بالا و با کیفیت است. فارغ التحصیلانی که مدرک خود را از موسسات آموزش عالی، دانشگاه ها و کالج های بلژیک گرفته باشند به راحتی می توانند در سایر کشورها مشغول به کار شوند.

به بیانی دیگر مدرک تحصیلی آنان بسیار معتبر است. به همین دلیل هم در سال های اخیر بسیاری از مهاجران برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کرده اند؛ اما شرایط تحصیل در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی در این کشور و شهریه آن چگونه است؟

شرایط کلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

یکی از موارد مهم برای همه کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند اطلاع از شرایط کلی تحصیل در کشور مقصد است.

مواردی همچون شهریه دانشگاه و محل اسکان، مدارک مورد نیاز، آزمون های ورودی و غیره از جمله شروطی هستند که برای هر کشور متفاوت بوده و متقاضیان باید به صورت دقیق از آن مطلع باشند.

نخستین شرط برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک، داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور است. مدارک بسیار مهم دیگری که در ادامه باید ارائه دهید، مدرک دیپلم و مدرک زبان است. برای این که بتوانید به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک بپردازید، ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کرده و بتوانید نمره قبولی را در این آزمون دریافت کنید. متقاضیانی که سن زیر ۲۳ سال دارند افراد مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک هستند و شانس آنها برای اخذ پذیرش بسیار زیاد است.

اما یکی از سوالاتی که معمولاً برای مهاجران و متقاضیان پیش می آید این است که ساختار دوره های آموزش پزشکی و دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟ به طور کلی دوره های آموزش رشته پزشکی در کشور بلژیک به دو دوره لیسانس و فوق لیسانس تحت عنوان M.D تقسیم می شود. در واقع دوره M.D دوره مقدماتی تحصیل پزشکی در این کشور می باشد.

دانشجویان پس از گذراندن این دوره مقدماتی، می توانند برای دوره دکترای پزشکی اقدام کرده و پس از موفقیت در این دوره مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت می کنند.

نخستین شرط برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

نخستین شرط برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک از نظر زمانی، همانند دانشگاه های ایران بوده و در مجموع 7 سال به طول می انجامد.

پس از پایان این هفت سال و موفقیت در تمامی امتحانات و سپری کردن دوره های عملی، دانشجو فارغ التحصیل شده و می تواند به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک مشغول به کار شود. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم بلژیک از نظر زبانی تنوع فراوانی دارد و دانشجویان این امکان را دارند تا در این کشور به تحصیل به زبان آلمانی، هلندی و فرانسوی بپردازند.

اما اگر شما می خواهید در بلژیک در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهید باید بدانید که این رشته به زبان انگلیسی ارائه نمی شود و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک باید به زبان هایی همچون فرانسوی، آلمانی یا هلندی مسلط باشید. یکی از سوالاتی که همواره متقاضیان و مهاجران می پرسند این است که آیا امکان تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در بلژیک بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک بدون داشتن مدرک زبان همچون بسیاری از کشورهای دنیا وجود ندارد.

دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

کشور بلژیک از جمله کشورهایی است که دانشگاه های معتبر و پیشرفته ای دارد و به همین دلیل هم سالانه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک وارد این کشور می شوند. با توجه به این که امکان تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در بلژیک وجود ندارد یکی از نکات بسیار مهم برای متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک را دارند یادگیری و تسلط به یکی از زبان های رایج و موجود در بلژیک یعنی فرانسوی، آلمانی یا هلندی می باشد.

از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که اگر داوطلب می خواهد پس از پایان تحصیلات خود در ایران طبابت کند حتماً باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیلات خود را طی نمایند. به این ترتیب متقاضیانی که فارغ التحصیل دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در بلژیک باشند، به راحتی می توانند پس از فراغت از تحصیل به ایران برگشته و مشغول به کار شوند. ۵ دانشگاه زیر از جمله دانشگاه های علوم پزشکی برتر در کشور بلژیک هستند که شما می توانید برای ادامه تحصیل در این رشته ها از آنها پذیرش بگیرید:

  • KU Leuven
  • Ghent University
  • UCLouvain
  • Vrije Universiteit Brussel (VUB)
  • University of Antwerp

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

چه مدارکی برای اخذ پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک مورد نیاز است؟ ممکن است هر دانشگاه مدارک متفاوتی برای پذیرش دانشجویان بین المللی نیاز داشته باشد که معمولاً لیست آن را می توانید در سایت دانشگاه یا اداره مهاجرت آن کشور مشاهده فرمایید. اطلاع از این مدارک و جمع آوری آنها به طور درست و مطابق استانداردهای خواسته شده اهمیت زیادی دارد به طوری که یکی از موارد تعیین کننده در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و در نهایت دریافت ویزا می باشد.

درواقع وجود نقص در این مدارک شانس متقاضی را برای دریافت پذیرش تحصیلی یا دریافت ویزا کاهش می دهد.

مهمترین مدارکی که برای دریافت پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک و ارائه دهید عبارت است از؛

  • مدرک دیپلم ۱۲ ساله
  • ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان هلندی، آلمانی یا فرانسوی در سطح b۲

این مدارک باید با دقت و مطابق آنچه که خواسته شده جمع آوری و در صورت نیاز ترجمه شوند و در نهایت برای دانشگاه مقصد ارسال گردد. در دانشگاه های بلژیک مدارک شما بررسی شده و در صورت تایید شما می توانید پذیرش خود را در رشته مورد علاقه تان دریافت کنید. دریافت پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نخستین گام بوده و در قدم های بعدی شما باید با ارائه مدارک به اداره ملی مهاجرت بلژیک، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

به موجب این ویزا شما اجازه ورود به بلژیک و تحصیل در این کشور را خواهید داشت. اگر احساس می کنید در زمینه تهیه مدارک و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور بلژیک به کمک و راهنمایی نیاز دارید، می توانید با شماره تلفن های موسسه اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. ما در موسسه اصطهباناتی تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی را برای شما انجام می دهیم.

شرایط دریافت بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری بلژیک

بورسیه به معنای کمک هزینه تحصیلی می باشد که توسط دانشگاه ها و دولت های مختلف به دانشجویان برتر و دارای شرایطی خاص اعطا می شود. برخی از بورسیه ها تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی را در بر می گیرد و برخی دیگر نیز تنها بخشی از این هزینه ها را پوشش می دهد. با این حال بسیاری از دانشجویان و حتی خانواده های آنان به دنبال راهی برای اخذ بورسیه پزشکی در بلژیک هستند. خوشبختانه در این کشور نیز بورسیه های وجود دارد که به دانشجویان اعطا می شود.

البته ناگفته نماند که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک در مقایسه با سایر کشورها هزینه های کمی در پی دارد و به همین دلیل هم بسیاری از افراد بدون نیاز به دریافت بورسیه می توانند از خدمات آموزشی و تحصیلی دانشگاه های این کشور بهره مند شوند.

با این حال بورسیه های پزشکی در کشور بلژیک به دانشجویانی تعلق می گیرد که رزومه تحصیلی قو و مدرک زبان معتبر داشته باشند و بتوانند اثبات کنند که از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود بر نمی آیند. ما در این بخش برخی از مهمترین بورسیه های تحصیلی کشور بلژیک را معرفی می کنیم.

شرایط دریافت بورسیه های پزشکی در کشور بلژیک

شرایط دریافت بورسیه های پزشکی در کشور بلژیک

Master Flanders

بورس تحصیلی Master Flanders نوعی بورسیه برای دانشجویان بین المللی بوده و هدف آن ارتقاء آموزش های بین المللی در دانشگاه های بلژیک است. بورس تحصیلی مستر فلندر به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد هستند و از سایر کشورها به بلژیک آمده اند اعطا می شود. این بورسیه حداکثر ۷۵۰۰ یورو در هر سال می باشد.

بورسیه اراسموس موندوس

بورسیه اراسموس موندوس، نیز یک بورسیه بسیار معروف است که به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، داده می شود.

بورسیه ARES

این بورس، به دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به بلژیک می آیند، اعطا می گردد و هزینه هایی از جمله هزینه سفرهای بین المللی، شهریه، بیمه، کمک هزینه مسکن و کمک هزینه زندگی را پوشش می دهد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

یکی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک بحث هزینه های تحصیل می باشد. متقاضیان بر اساس هزینه تحصیل برنامه ریزی های خود را انجام می دهند و به همین دلیل اطلاع از هزینه ها و شهریه های دانشگاه اهمیت زیادی دارد. به طور کلی میزان هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بسته به این که چه دانشگاه و شهری را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید، متفاوت می باشد.

در بلژیک نیز همانند سایر کشورهای دنیا دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد. دانشگاه های دولتی دانشگاه هایی هستند که در آنها آموزش ها به زبان های بومی بلژیک یعنی فرانسوی، آلمانی و غیره ارائه می شود. لذا افرادی که می خواهند در دانشگاه های دولتی بلژیک تحصیل کنند باید به زبان های بومی این کشور مسلط باشند. طبیعتاً تحصیل در این دانشگاه ها هزینه زیادی در پی نخواهد داشت و مقرون به صرفه تر است.

کسانی که می خواهند در دانشگاه های دولتی بلژیک تحصیل کنند مبلغی کمتر از هزار تا ۴ هزار یورو را باید به عنوان شهریه سالانه پرداخت کند. یکی از نکات تاثیر گذار در میزان شهریه دانشجویان ملیت افراد است. به عنوان مثال کسی که تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشد هزینه های کمتری برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک می پردازد و از طرفی اگر متقاضی از کشورهایی همچون ایران باشد در برخی موارد باید تا سه یا چهار برابر مبلغ گفته شده را جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پرداخت نماید.

با این حال همچنان هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور بلژیک در مقایسه با سایر کشورها مقرون به صرفه و اقتصادی تر است. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی صفر تا صد امور مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی بلژیک را برای شما انجام می دهیم تا در سریعترین زمان ممکن به رویای خود دست پیدا کنید.

شرایط کار پزشکان و دندانپزشکان در بلژیک

یکی از دغدغه های مهم و پررنگ متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای همچون بلژیک، موضوع کار پس از فارغ التحصیلی است. متقاضیان می خواهند بدانند آیا شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک فراهم است یا خیر؟ افرادی که تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی خود را در این کشور به اتمام می رسانند، می توانند پس از فراغت از تحصیل به مدت یک سال در بلژیک بماند و به کاریابی بپردازند.

این افراد در صورتی که بتوانند یک پوزیشن شغلی مناسب پیدا کنند با ارائه قرارداد کاری، ویزای کاری بلژیک را دریافت کرده و می توانند در این کشور زندگی کنند. از نظر میزان بیکاری نیز، نرخ بیکاری بلژیک حدود ۵ درصد است و این عدد نشان می دهد که دانشجویان و فارغ التحصیلان برای کاریابی در این کشور به مشکل بر نمی خورند و می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

از سوی دیگر اگر شما بتوانید مدرک پزشکی یا دندانپزشکی خود را از یکی از دانشگاه های بلژیک دریافت کنید به راحتی می توانید در سایر کشورهای دنیا مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل در دیگر رشته های علوم پزشکی در بلژیک

بسیاری از متقاضیان به دنبال راهی برای تحصیل در دیگر رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی، پرستاری یا فیزیوتراپی در دانشگاه های بلژیک هستند. شرایط عمومی تحصیل در این رشته ها نیز همچون رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. اگر شما هم تمایل دارید در یکی رشته های متنوع علوم پزشکی در دانشگاه های بلژیک تحصیل کنید باید بدانید که امکان تحصیل در رشته هایی مثل داروسازی یا پرستاری فراهم شده است.

برای این کار شما باید از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید و پس از دریافت ویزای تحصیلی مشغول به تحصیل شوید. رشته داروسازی در کشور بلژیک در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و متقاضیان برای تحصیل در این رشته باید به یکی از زبان های بومی بلژیک مسلط باشند. در رابطه با تحصیل پرستاری نیز شرایط به همین نحو است.

در بلژیک متقاضیان می توانند پس از پایان دوره دبیرستان وارد دوره های آموزشی پرستاری شوند در یکی از این دوره ها که یک سال به طول می انجامد، افراد پس از گذراندن آموزش های تئوری و عملی، مدرک پرستاری خود را دریافت می کنند؛ اما چنانچه کسی بخواهد تحصیلات خود را به صورت حرفه ای تر و تخصصی تر در زمینه پرستاری ادامه دهد، می تواند در مقطع لیسانس پرستاری شرکت کند. مقطع لیسانس در رشته پرستاری سه تا چهار سال به طول می انجامد. این رشته نیز به زبان های بومی بلژیک یعنی فرانسوی، هلندی یا آلمانی ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دیگر رشته های علوم پزشکی در بلژیک

شرایط تحصیل در دیگر رشته های علوم پزشکی در بلژیک

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

چه مدارکی برای دریافت ویزای دانشجویی در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای کشور بلژیک مورد نیاز است؟ تا اینجای مطلب با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک آشنا شدیم. در این بخش می خواهیم مهمترین مدارکی را که برای دریافت ویزای تحصیلی باید آماده کنید ذکر کنیم.

در گام اول باید مدارک مورد نیاز خود را لیست کرده و در ادامه آن ها را به دقت تهیه و جمع آوری نمایید. لازم به ذکر است که سفارت بلژیک در ایران، در زمینه ارائه صحیح مدارک سخت گیری های زیادی را اعمال می کند؛ لذا توصیه می کنیم در روند تهیه مدارک و ارسال آن ها حتما از مشورت افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان و مشاورین نخبه ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی همواره آماده ارائه مشاوره و راهنمایی شما عزیزان هستند. مهمترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک باید ارائه دهید عبارت است از؛

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی فرد متقاضی
  • گواهی دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در بلژیک
  • مدارک معاینه پزشکی
  • گواهینامه عدم سوء پیشینه
  • فرم های تکمیل شده ویزا
  • گواهی اثبات کننده تمکن مالی

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به بلژیک

آنچه که در بخش های قبلی این مقاله گفتیم بیشتر درباره شرایط مهاجرت تحصیلی برای کسانی بود که می خواهند تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی خود را در بلژیک آغاز کنند، اما شرایط برای مهاجرت افرادی که در ایران یا سایر کشورها مدرک پزشکی و دندانپزشکی خود را گرفته اند چگونه است؟ آیا این افراد می توانند با مدرک خود در بلژیک مشغول به کار شوند؟ آیا وزارت بهداشت بلژیک مدرک پزشکی و دندانپزشکی سایر دانشگاه های دنیا را معتبر می داند؟

کسانی که در ایران از کشوری به غیر از بلژیک تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی خود را به پایان رسانده اند، برای طبابت در بلژیک ابتدا باید مدرک خود را معادل سازی کنند. در همین راستا و پس از معادل سازی مدرک متقاضی باید به کمیسیون وزیر مهاجرت، مراجعه کرده و درخواست خود را برای تایید مدرک و اجازه طبابت در این کشور ارائه دهد.

چنانچه این کمیسیون مدرک متقاضی را تایید کنند فرد می تواند در انجمن پزشکی کشور بلژیک ثبت نام کرده و پس از ثبت نام مهلتی پیدا می کند تا در یک آزمون شرکت کند. این آزمون سطح مهارت ها و دانش پزشکی و دندانپزشکی را ارزیابی می کند.

متقاضی پس از قبولی در این آزمون می تواند در کشور بلژیک به کاریابی پرداخته و در زمینه تخصصی خود به طبابت بپردازد.

افرادی که کادر درمان هستند از جمله پزشکان و دندانپزشکان، شرایط کاری خوبی در بلژیک دارند و به صورت میانگین ۱۴ هزار یورو در ماه درآمد دارند. بر اساس آمارهای منتشر شده کمترین حقوق در کشور بلژیک برای رشته هایی که مرتبط با حوزه درمان هستند 5.370 یورو در ماه و بیشترین آن ۲۳ هزار یورو در ماه بوده است. میزان درآمد در این کشور بسته به نوع تخصص، کیفیت کار و سایر فاکتورها متفاوت خواهد بود.

مشاوره تحصیل پزشکی با موسسه اصطهباناتی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با همه ابعاد و شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک آشنا کنیم. به طور کلی سفارت بلژیک در زمینه صدور ویزای تحصیلی بسیار سختگیرانه عمل می کند بنابراین توصیه می کنیم در این زمینه حتماً از تیم ها و افراد با تجربه کمک بگیرید تا بتوانید ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت کنید.

ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی سال هاست که در زمینه دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف دنیا و در ادامه دریافت ویزای تحصیلی تجربه داریم. برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره های تخصصی می توانید با شماره تلفن های موسسه ما تماس حاصل فرمایید. مشاورین تلفنی ما بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرتی شما را راهنمایی می کنند.

سخن پایانی

این روزها بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند و می خواهند در دانشگاه های معتبری تحصیل کنند. شما هم اگر می خواهید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه های معتبر بلژیک بخوانید و در زمینه دریافت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی به راهنمایی و کمک افراد متخصص و کارشناس نیازمند هستید، می توانید با شماره تلفن های موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل نمائید. کارشناسان با بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرتی شما را راهنمایی می کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک

1- آیا کشور بلژیک محیط مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است؟

بله. کشور بلژیک از نظر محیط زندگی و تحصیلی گزینه بسیار خوبی محسوب می شود.

2- هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بلژیک چقدر است؟

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک باید حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال بپردازید.

3- شرایط تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک چیست؟

از جمله شرایط تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور می توان به مواردی همچون؛ داشتن مدرک زبان، رزومه تحصیلی خوب، سن زیر ۲۳ سال و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه اشاره کرد.

4- آیا دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

همه دانشگاه های علوم پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و تنها برخی از آنها مورد تایید می باشند.

5- آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد؟

خیر، یکی از شروط اصلی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک داشتن مدرک زبان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک + لیست دانشگاه های پزشکی

  1. مژگان گفت:

    سلام من درمجارستان پزشکی میخوانم آیا امکان انتقال به دانشگاههای بلژیک را دارم درضمن آیلس ۷/۵ دارم وهم اکنون مشغول یادگیری زبان فرانسه هستم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای انتقال از دانشگاه مجارستان باید از طریق واحد دانشجویی دانشگاه مبدا خود اقدام نمایید.

  2. امیر گفت:

    با سلام و احترام
    من دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه ازاد هستم ایا میتوانم در یکی از دانشگاهای بلزیک رشته پزشکی یا دندان پزشکی بخونم؟ ممنون میشم اگه یه راهنمایی کامل بکنین. باتشکر از حسن توجه شما و همکارانتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      به دلیل سن و فاصله بین دیپلم و اقدام ممکن است، برای ویزا دچار مشکل شوید، پیشنهاد می کنیم برای ارشد مجدد اقدام کنید و سپس تغییر رشته دهید.

  3. اتوسا سلیمانی گفت:

    سلام. من مدرک ارشد زبان فرانسه دارم. دیپلم تجربی و پیش دانشگاهی با معدل 19.30هستم. دوست دارم دندانپزشکی بخونم در یک دانشگاه فرانسه زبان. ایا میشه بورس گرفت؟ اصلا اول باید از کجا و کی درخواست بدم؟ وضعیت مالیم هم خوب نیست. لطفا اگر راهی داره راهنماییم کنید.
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه در کشور فرانسه در مقایسه با کشور های دیگر اندکی دشوار است و به راحتی نیست.
      بهتر است برای سنجش امکان تحصیل شما، ابتدا با مشاورین موسسه ما گفتگو کنید و مدارکتان بررسی شود، سپس بهترین راه به شما پیشنهاد داده می شود.
      اما دقت داشته باشید که ما کشور های دیگری را نیز مد نظر داریم برای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *