اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس

با توجه به استاندارد بالای زندگی، آموزش عالی و بهداشت و درمان، زیرساخت های کسب و کار موثر، سطح بالایی از حریم خصوصی و اختیار، سیستم مالیات قرار دادی، و ثبات سیاسی، کشور سوئیس مقصد محبوب برای افراد خارجی که مایل به نقل مکان هستند می باشد. این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس

اگر چه بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به به این کشور هستند، قانون سوئیس به طور خاص به نفع متقاضیان دارای زمینه تحصیل (دارندگان مدارک دانشگاهی) یا کسانی که دارای اموال زیادی هستند می باشند. افراد برای اقامت سرمایه گذار اجازه می دهد که متقاضیان برای راه اندازی یک کسب و کار در این کشور بپردازند و اجازه زندگی برای آنها اعمال می گردد.

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در سوئیس می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در سوئیس دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در سوئیس گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به این کشور از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به سوئیس می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی در سوئیس ، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در سوئیس اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در سوئیس به طور کامل آگاه شوند.

شرایط مهاجرت به این کشور از طریق تخصص نیز وجود دارد. اما در هر کشوری متفاوت می باشد.

برنامه اخذ ویزای اقامت این کشور برای سرمایه گذاران دارای ارزش خالص بالا که می تواند از طریق بسته مالی سوئیس اقدام کنند بسیار راحت تر است به موجب آن افراد بایستی مالیات درآمد یا دارایی های خود بپردازند و تنها هزینه های زندگی آنها مشمول مالیات نمی باشد.

مزایای اخذ اجازه اقامت دائم در سوئیس از طریق خرید محل اقامت خصوصی

  • سفر بدون ویزا در منطقه شنگن
  • روش سریع (2-4 ماه)؛ زمان پردازش بستگی به نیاز کانتون و شرایط فردی دارد.
  • اعضای خانواده وابسته را می توان در درخواست گنجانده شوند.
  • حق زندگی، کار، و تحصیل در سوئیس
  • نظام مالیاتی مطلوب و شبکه گسترده ای از معاهدات مالیات مضاعف

چند شرط است که باید در راستای جلب رضایت در روند درخواست برای اقامت دائم در سوئیس به وجود آید. ضروری است که شما درخواست خود را به صورت تمام شرایط قبل از سرمایه گذاری پول خود ارسال کنید. سوئیس به تصویب ویزای اقامت گزینشی شناخته شده است. فرآیند انتخاب و مصاحبه با مقدار زیادی از اختیارات با انجام یک پروسه سازمان یافته تر از دیگر برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری است.

راهنمای سرمایه گذاری سوئیس

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور سوئیس می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی

تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در سوئیس بسیار حائز اهمیت می باشد. در برخی کشورها محدودیتی برای تعداد شرکا در ایجاد شرکت وجود دارد.

الزامات اصلی

به منظور اجازه اقامت در سوئیس برای افراد واجد شرایط، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • یک عضو غیر شهروند اتحادیه اروپا
  • نباید مسن تر از 55 سال باشد
  • فاقد یک سابقه کیفری باشد
  • یک سرمایه گذاری با ارزش حداقل 1 میلیون € در یک شرکت در کانتون به جهت اقامت داشته باشد.

هدف از این سرمایه گذاری باید برای تامین مالی و رشد متقاضی سرمایه گذاری باشد. شرکت که متقاضی در آن  سرمایه گذاری می کند باید معتبر باشد و تعدادی از کارکنان تمام وقت به استخدام آن باشند.

سرمایه گذاری باید برای دوره اقامت متقاضی در سوئیس نگهداری شود. محدودیتی در رابطه با آنچه که متقاضی می تواند سرمایه گذاری کند وجود دارد. مثالها عبارتند از حساب های بانکی، آپارتمان ها، و شرکت های ساختگی می باشند.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن یا برنامه تجاری نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در سوئیس باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در سوئیس
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

گزینه های سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا می توانند اجازه اقامت سوئیس را از یکی از دو راه زیر به دست آورد:

سرمایه گذاری در یک شرکت سوئیسی با ارزش حداقل €1 میلیون

پرداخت هزینه یکجای مالیات به ارزش  CHF 150،000، بسته به ایالت مورد اقامت

برای برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کسب و کار این کشور نیاز است متقاضیان سرمایه گذاری در یک شرکت گسترده با داشتن بودجه لازم شرکت کنند، به نوبه خود، شرکت قادر است برای ایجاد مشاغل بیشتر برای کمک به اقتصاد سوئیس مواردی را به عنوان تشویق قرار دهد. سرمایه گذاری ها باید با توجه به ارزش اقتصادی منطقه مبلغ سرمایه گذاری خود را در یک بانک سوئیسی و یا در بازار سهام و یا یک شرکت سوئیسی و همچنین از طریق بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری کنید.

مبلغ مالیات سالانه برای افراد خارجی در این کشور در سطح فدرال راه اندازی شده و قانون اقامتگاه و در برخی از استان ها منسوخ شده است. این مالیات مبتنی بر هزینه های جایگزین مالیات عادی بر درآمد و ثروت است. مقدار آن به صورت یکجا باید تحت عنوان مالیات برای کانتون پرداخت گردد. متقاضیان توصیه می شود با اولین توافق مالیاتی به صورت یکجا با اداره مالیات استانی مربوطه به دست آورند و سپس اجازه اقامت برای آنها صادر می شود.

متقاضیان واجد شرایط عبارتند از:

  • مشاهیر، از جمله هنرمندان و ورزشکاران
  • شخص حرفه ای در روند فروش شرکت
  • شخص حرفه ای که در سوئیس فعال است
  • افراد دارای ثروت با ارزش خالص بالا که می توانند دارایی مشروع خود را که به آنها تعلق دارد را با سرمایه گذاری اقامت کسب کنند.
  • افرادی که در پی بازنشستگی پیش از موعد مقرر هستند.

ما شما را در هر مرحله از گرفتن اقامت سوئیس برای شما و خانواده شما از طریق برنامه محلی اقامت خصوصی هدایت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از خدمات ما، لطفا با مشاورین رایگان با تماس بگیرید.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به سوئیس ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در این کشور و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

در نهایت موسسه توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل مهاجرت به سوئیس با سرمایه گذاری آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری  و شرایط اخذ اقامت با سرمایه گذاری در سوئیس شما باید با سفارت سوئیس این کشور تماس گرفته یا به یک موسسه مهاجرت مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *