خرید ملک در سوئیس

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در سوئیس می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر شما در حال برنامه ریزی برای زندگی در سوئیس هستید، شما می توانید خانه رویایی خود را در این کشور بخرید اما این مسئله بسیار تحت کنترل بازار در این کشور قرار دارد که اگر چه سخت است اما قطعا امکان پذیر است.

مالکیت منزل شخصی و خرید ملک در سوئیس جزو هنجار های این کشور نیست و بیش از 60 درصد از مردم این کشور محل اقامت خود را اجاره میکنند. مالکیت در شهرهای محبوب مثل زوریخ، بازل و ژنو در مناطق روستایی ممکن تر است. رشد ثابت مناطق شهری در بیش از 50 سال گذشته افزایش یافته و بر سهام مسکن فشار وارد کرده و آن را محدود کرده است. افزایش قیمت مسکن و بازار املاک به معنی گران تر شدن خوابگاه های مطلوب و همچنین سخت تر شدن پیدا کردن آن است.

شرایط و قوانین خرید ملک در سوئیس

از سوی دیگر، بازار اجاره رقابت بیش از حد صاحبخانه ها با یکدیگر و دریافت ده ها برنامه کاربردی برای اجاره هر ملک را می دهد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند خود به دنبال خانه مورد علاقه خود بگردند. با این حال،  قیمت ملک در سوئیس بالا می باشد و فروش ملک می تواند یک سال یا بیشتر به طول انجامد، به طور کامل با توجه گزینه های خود قبل از روند جستجوی منزل مورد توجه قرار دهید.

خرید ملک در سوئیس

مواردی که شما اجاره خرید ملک در سوئیس را دارید:

در حالی که معمولا خرید خانه راه بسیار خوبی برای شروع زندگی در یک کشور جدید است، بازار سوئیس اجاره برخی از موارد را باید قبل از خرید صادر کند که قبل از تصمیم گیری در هر صورت باید آگاه باشید. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر شیراز و تهران راهنمای شما در رابطه با اجاره خانه و همچنین خرید در سوئیس هستند.

آیا خارجی ها اجازه دارند در سوئیس ملک بخرند ؟

سوئیس مقررات سختگیرانه ای در مورد خرید برخی موارد خواص توسط افراد خارجی را دارد ، بنابراین شما ممکن است گزینه های محدودی برای خرید داشته باشید. شما می توانید در موارد زیر ملک بخرید:

  • شما عضو اتحادیه اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا باشید، یا اجازه اقامت در سوئیس را داشته باشید و جزو ساکنین این کشور به حساب آیید؛
  • شما یک مجوز C در سوئیس داشته باشد.

در هر دو مورد بالا شما اجازه خرید یک خانه در سوئیس را دارید.

در هر دو مورد، شما از همان حقوق شهروندان در این کشور برای خرید ملک در سوئیس برخوردارید، به طوری که شما می توانید محل کسب و کار، سرمایه گذاری و یا خانه ای برای تعطیلات خود و همچنین یک محل اقامت اولیه را بخرید.

اگر شما یک مجوز  B  در سوئیس را داشته باشید، شما ممکن است اجازه خرید یک ملک در این کشور را داشته باشید، اما بایستی تنها در آن زندگی کنید.

کسانی که در این دسته بندی قرار می گیرند، مانند خارجی های غیر مقیم که مایل به خرید ملک در سوئیس هستند، و ساکنان خارجی بدون اجازه کار سوئیس (از جمله کسانی که برای کار و ماموریت های دیپلماتیک به این کشور می آیند، آژانس های سازمان ملل و CERN) و یا کارگران کوتاه مدت و یا با اجازه کار فصلی، ممکن است مجاز به خرید ملک در سوئیس و یا یک مجوز برای خرید برای آنها اعمال شود. معیارهای صدور مجوز از کانتون به کانتون متفاوت است اما معمولا به نفع متقاضیان خرید یک محل اقامت اولیه در یک کانتون برای پنج سال یا بیشتر است.

زندگی به عنوان یک فرد مرزی: کار در سوئیس، زندگی در جای دیگر

سوئیس یک کشور کوچک است و بسیاری از شهر ها بزرگ، شامل ژنو و بازل در مرز این کشور می باشند، برای شهرهایی که به اندازه کافی به مرزهای این کشور نزدیک هستند یا در همسایگی این کشور زندگی می کنند اما در این کشور کار میکنند افراد مرزی گفته می شود. قیمت ملک معمولا در مناطق مرزی ارزان تر است، بنابراین اگر اجازه کار در سوئیس را به عنوان یک فرد مرزی دارید، یا در فرانسه یا آلمان اقامت دارید و به کار در سوئیس می پردازید جزو این گروه به حساب می آیید.

چگونه پیدا کردن املاک برای خرید در سوئیس

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، بیشتر خدمات املاک سوئیس در حال حاضر به صورت آنلاین نیز خدمات رسانی میکنند. لیست املاک نیز همچنین می توانید در تمام روزنامه اصلی، و همچنین مقالات تخصصی املاک، که معمولا توسط خدمات املاک در مراکز خرید به صورت رایگان توزیع می شود بیابید.

رقابت برای اجاره املاک بسیار بالا است بدان معنی که اغلب آنها ممکن است در حال حاضر اجازه داده شده باشند.

املاکی که برای فروش  گذاشته می شوند معمولا آهسته تر از املاک اجاره به فروش می رسند، اما اینکه از همه خصوصیات یک محل هنگام خرید مطلع باشید یک مزیت است به طور معمول برای ثبت نام برای فروش یا خرید خانه در یک محل ممکن است به خدمات املاک گوناگون و آگهی های مختلفی دسترسی داشته باشید.

مقررات منطقه بندی در سوئیس جدی و سخت است و در سال 2013 قوانین جدی تری برای آن وضع شد. در حالی که خدمات املاک موجود برای خرید زمین های کشاورزی (برای مثال، خانه های مزرعه ای) ممکن است خدماتی برای خرید و استفاده برای افراد جهت کارگران کشاورزی را ارائه دهد، و ممکن است محدودیت های سختگیرانه ای در رابطه با ساخت و ساز جدید هر ساله وضع شود، یا حتی قوانینی جهت تعمیرات ساختمان هایی جهت کار و کشاورزی اعمال گردد.

پورتال اصلی املاک آنلاین

پیدا کردن یک آژانس املاک و مستغلات

سازمان های بزرگ املاک و مستغلات

خرید یک خانه در سوئیس

پس از آنکه خانه جدید خود را پیدا کردید، شما بایستی یک پیشنهاد برای خرید ارائه دهید، و همچنین برای گرفتن یک وام مسکن، توافق بر فروش و یک قرارداد را امضا کنید. انتظار می رود این موارد زمان ببرد. در سوئیس، برای این فرایند شما بایستی بیش از سه ماه یا بیشتر در این کشور حضور داشته باشید. شما باید حداقل بودجه 5 درصد از قیمت فروش خانه را در دست داشته باشید.

انتخاب ملک

در سوئیس، درخواست برای بررسی حرفه ای املاک معمولا وجود ندارد، و سازندگان ممکن است درخواست خود را تحت عنوان بررسی کیفیت ارائه نمایند. با این حال، به عنوان فروشنده نیاز است به شما از هر گونه از مسائل مرتبط با خانه را اطلاع دهند، یک فرد مطلع با بررسی ممکن است به شما که مشکلات جدی به ویژه در املاک قدیمی تر را هشدار دهند، و می توانند به خوبی ارزش آن را ارزیابی کنند.

در هر دو نوع خانه های مجزا یا ویلایی و آپارتمان به احتمال زیاد هزینه های خدمات نگهداری سالانه در مناطق مشترک، مانند پارکینگ، اسکله قایق و یا جاده خصوصی اعمال گردد. برای آپارتمان ها، این مقدار 1 درصد از قیمت فروش آن آپارتمان در آن سال برآورد می شود.

علاوه بر این، مالیات های محلی بسیار متنوع است و از کمون به کمون و همچنین کانتون به کانتون متفاوت است، بنابراین بسیار مهم است از قبل در مورد سطح مالیات منطقه بپرسید.

وام مسکن در سوئیس

قبل از اینکه یک پیشنهاد برای وام مسکن ارائه دهید، شما نیاز است درخواست خود را برای وام مسکن ارائه دهید. وام مسکن معمولا به طور مستقیم توسط وام دهنده، که معمولا یک بانک بزرگ است، و نه از طریق یک عامل یا کارگزار به فرد وام گیرنده اعطا میگردد.

وام دهنده با توجه به ارزش ملک شما و با توجه به ارزیابی های انجام گرفته می تواند تصمیم بگیرید که چه مقدار وام به شما تعلق می گیرد معمولا 20 درصد وام مسکن را باید در بانک مورد نطر تحت عنوان سپرده داشته باشید. معمولا حداقل 10 درصد مبلغ مورد نیاز بایستی به صورت نقدی باشد، برای مثال ممکن است قیمت خرید یک خانه  1 میلیون CHF (حدود 800.000 یورو) باشد، به ویژه در مناطق محبوب مثل ژنو و زوریخ، این مبلغ حتی می تواند گرانتر باشد. استفاده از یک حساب کتاب متناسب در محاسبات وام مسکن می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تنظیمات یک وام مسکن در سوئیس، همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی راهنمای شما خواهد بود.

یک پیشنهاد

وام مسکن شما می تواند حتی افزایش یابد و این بستگی به پیشنهاد شما دارد. نیاز است شما به این منظور با فروشنده ارتباط برقرار کنید، یا از طریق مشاور املاک و یا به طور مستقیم اقدام کنید. مشاورین املاک معمولا برای قیمت با فروشنده مذاکره میکنند. پس از خرید ملک شما باید توسط یک دفتر اسناد رسمی آن را ثبت کنید، هیچ مزیت خاصی برای خریدار در استفاده از یک مشاور املاک به جای خرید مستقیم ملک وجود ندارد.

اگر یک پیشنهاد خرید پذیرفته اید، در این مرحله باید توسط دفتر اسناد رسمی اقدام کنید، اما شما هنوز هم نیاز به یک توافق کتبی شرایط جریمه و یا بازگشت وجه خواهید داشت.

همچنین شما بایستی برای برای  وام مسکن پیشنهاد خود را تکمیل کرده و مدارک لازم را ارسال کنید. سپس آنها را به دفتر اسناد رسمی برای خرید خانه ارائه دهید.

حراج

در سوئیس، انتقال اموال توسط یک دفتر اسناد رسمی، توسط یک افسر عمومی مخصوص این کار برای هر دو خریدار و فروشنده ضروری است. خریدار میتواند در یک دفتر اسناد رسمی به انتخاب خودش کارهای ثبت را انجام دهد.

دفتر اسناد رسمی به طور معمول اطلاعاتی :

  • منعقد کردن قرارداد؛
  • نگه داشتن بودجه خریدار؛
  • انتقال رسمی و کامل ملک؛
  • تغییر ثبت نام مالکیت؛
  • اطمینان از انجام کامل تشریفات قانونی.
  • بررسی مشروعیت و قانونی بودن معامله.

هزینه دفتر اسناد رسمی

5 درصد بودجه قیمت کل فروش خانه و هزینه های دفتر اسناد رسمی است. که موارد زیر را پوشش خواهد داد:

هزینه های دفتر اسناد رسمی (0.2-1 درصد)

مالیات انتقال ملک (0-3.3 درصد)

ثبت سند در دفتر ثبت املاک (حدود 1-1.5 درصد)

بسته به کانتون، این هزینه ممکن است بین خریدار و فروشنده تقسیم کردد اما در اغلب کانتون ها این مبلغ به عهده خریدار است یا معمولا سهم خریدار بیشتر است. این هزینه ها معمولا از آیتم های صورتحساب کم می شود، و یا مبلغ به صورت یکجا دریافت میگردد.

قرارداد

قرارداد خرید و فروش معمولا توسط یک دفتر اسناد رسمی منعقد می گردد. در برخی از شهر ها، نیاز است نتیجه به صورت استاندارد ثبت گردد. با این حال، اگر شما با منطقه و یا به زبان محلی نا آشنا باشید، شما ممکن است نیاز باشد نماینده قانونی خود را برای توضیح جزئیات داشته باشید. مقدار وام مسکن قبل از قرارداد فروش بایستی توافق شود، ارائه دهنده وام مسکن ممکن است مایل به بررسی قرارداد به صورت رایگان باشد.

فروش خانه در سوئیس

اگر شما در حال خرید یک خانه قدیمی هستید، باید ازمشاور املاک همان منطقه تحقیق کنید. اگر شما در حال انعقاد یک قرارداد کوتاه مدت هستید و به طور ناگهانی مجبور به خروج از کشور سوئیس هستید، مسئولیت آن خانه ممکن است با شما باشد.

اغلب مردم به دنبال اجاره خانه هستند، و تعداد کمی نایل به خرید ملک در سوئیس می باشد. برای فروش یک خانه ممکن است یک سال یا بیشتر شما مجبور باشید آن ملک را به مشاورین املاک بسپارید.

مالیات بر سود سرمایه نیز در طول مدت فروش ملک برای مالک اعمال می شود. با این حال، بازار اجاره همواره قوی است و قیمت خانه همچنان رو به افزایش است، خرید یک خانه در سوئیس ممکن است یک سرمایه گذاری با ارزش باشد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات خرید ملک در سوئیس را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *