ویزای طلایی پرتغال

پرتغال از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل داشتن سواحل زیبا و اقتصادی پویا، توجه افراد زیادی را برای گردش و مهاجرت جلب کرده است. از طرفی پاسپورت پرتغال پنجمین پاسپورت برتر دنیا می‌باشد که دارندگان این پاسپورت می‌توانند آزادانه و بدون ویزا به این کشور سفر کنند. دولت پرتغال در سال 2012 مجوزی جدید را برای اتباع خارجی صادر کرد که از طریق آن، اخذ اقامت پرتغال نسبت به قبل آسان‌تر گردید. ویزای طلایی یا ویزای گلدن پرتغال نام مجوزی است که از طریق آن می‌توان نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی به پرتغال، آسان‌تر اقامت این کشور را دریافت کرد. اخذ ویزای طلایی پرتغال یکی دیگر از راه‌های مهاجرتی به پرتغال می‌باشد که از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در پرتغال صورت می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم شما را ویزای گلدن کشور پرتغال آشنا کنیم تا از این طریق بتوانید اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ گلدن ویزا پرتغال

متقاضی برای اینکه بتواند ویزای پرتغال را دریافت نماید باید دارای یکسری شرایط باشد. کسانی که شرایط اخذ این ویزا را دارند می‌توانند پس از گذشت چند سال اقامت دائم کشور پرتغال را دریافت نمایند. شخص یا متقاضی باید در وهله اول ملکی را به ارزش 500 هزار یورو در کشور پرتغال خریداری کند و سپس مدارکی را که در ادامه بیان خواهیم کرد را ارائه دهد.

البته دولت پرتغال به کسانی که برای ترمیم بافت فرسوده کشور پرتغال سرمایه‌گذاری می‌کنند، ویزای پرتغال را اعطا می‌کند. در این حالت متقاضی باید خانه‌ای را خریداری کند که بیش از 35 سال از تاریخ ساخت آن گذشته باشد. مقدار سرمایه لازم برای خرید چنین املاکی در پرتغال کمتر از حالت عادی یعنی 350 هزار یورو است. پس از اینکه مدارک شما مورد تایید قرار گرفت، پس از گذشت تقریباً 10 الی 20 روز کاری ویزای طلایی پرتغال برای شما صادر می‌گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای طلایی یا ویزای گلدن پرتغال

مدارک
گرفتن شناسنامه مالی کشور پرتغال(NIF)اثبات تمکن مالی
پاسپورت متقاضی و همراهان اومدارک هویتی متقاضی و همراهان او
عکس پاسپورتی متقاضی و همراهان اوگواهی و سند سابقه سفر به حوزه شنگن
رسید پرداختی هزینه صدور ویزادادن تعهد مالیات در خاک پرتغال
نداشتن سابقه کیفریبیمه درمانی
امضاء کردن سند تعهد به قوانین سرمایه‌گذاری در پرتغال

واجدین شرایط اخذ ویزای طلایی پرتغال

همانطور که پیش‌تر بیان نمودیم، دولت پرتغال مجوز ویزای طلایی این کشور را اعلام و معرفی کرد تا اتباع خارجی نیز بتوانند از طریق خرید ملک اقامت کشور پرتغال را دریافت کنند. مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای گلدن شامل حال کسانی می‌شود که شرایط اخذ این ویزا را داشته باشند؛ این افراد پس از 5 سال می‌توانند برای اخذ اقامت دائم پرتغال در خواست بدهند. افرادی که دارای سن قانونی و از تمکن مالی خوبی برخوردار می‌باشند، از این طریق می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. واجدین شرایط اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال می‌توانند علاوه بر خود، برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست اخذ اقامت یا ویزای پرتغال کنند. توجه: فرزندان باید خانواده وابسته باشند و سنی کمتر از 26 سال داشته باشند. سابقه سفر به حوزه شنگن نیز از مهم‌ترین مدارکی است که متقاضی باید آن را دارا باشد. لازم به ذکر است که اگر قبلاً سابقه ریجکتی در گذرنامه شما برای مهاجرت به یکی از کشورهای حوزه شنگن ثبت شده باشد، باز هم می‌توانید برای اخذ ویزای طلایی یا ویزای گلدن پرتغال اقدام کنید.

پروسه یا مراحل اخذ گلدن ویزای پرتغال

اخذ ویزای گلدن کشور پرتغال نیز همانند سایر ویزاها نیازمند طی کردن یکسری مراحل اداری از سوی متقاضی و سفارت پرتغال می‌باشد. پس از به اتمام رساندن این مراحل ویزای طلایی کشور پرتغال برای شما صادر می‌شود که از این طریق می‌توانید وارد خاک پرتغال شوید. پروسه اخذ ویزای گلدن کشور پرتغال به صورت زیر می‌باشد:

  • انتخاب نوع سرمایه گذاری
  • تکمیل مدارک مورد نیاز با توجه به نوع سرمایه گذاری
  • ایجاد حساب بانکی و دریافت کد NIF
  • قطعی کردن نوع سرمایه گذاری
  • پر کردم فرم درخواست ویزای پرتغال
  • مصاحبه حضوری
  • اخذ ویزای گلدن پرتغال

مشاوران موسسه ما در زمینه خرید ملک در پرتغال راهنمایی‌هایی می‌کنند که بهتر است در کجا و از چه کسانی ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید. از آنجایی که هیچ شناخت و اطلاعاتی از مردم پرتغال و نحوه خرید و فروش ملک در این کشور ندارید، پیشنهاد می‌کنم کارهای خود را طریق وکیل پیش ببرید؛ چرا که ممکن است سرمایه شما به کلی از بین رود.

مراحل اخذ گلدن ویزای پرتغال

مراحل اخذ گلدن ویزای پرتغال

هزینه های اخذ گلدن ویزا پرتغال

سرمایه گذاری از طریق ویزای گلدن پرتغال به 3 روش صورت می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها روند مخصوص به خود را دارد. به طور کلی سرمایه لازم برای خرید ملک در پرتغال از رنج قیمتی 280 هزار یورو آغاز و به 500 هزار یورو ختم می‌شود.

سرمایه 280 هزار یورویی

کسانی که از تمکن مالی بالایی برخوردار نمی‌باشند و قصد اخذ اقامت پرتغال را از طریق ویزای گلدن این کشور دارند، می‌توانند با حداقل سرمایه 280 هزار یورویی در کشور پرتغال صاحب خانه شوند. این افراد می‎‌توانند با خرید خانه‌هایی در مناطق دور افتاده که تراکم جمعیتی پایینی دارند، ویزای طلایی کشور پرتغال را دریافت کنند. البته این افراد می‌توانند خانه‌‌هایی که قدمت آن‌ها بیش از 35 سال است را خریداری و نوسازی کنند. بنابراین سرمایه گذاری از طریق این روش، کم هزینه‌ترین نوع سرمایه گذاری می‌باشد.

سرمایه 350 هزار یورویی

دومین رنج قیمتی که می‌توان از طریق آن ویزای گلدن کشور پرتغال را دریافت کرد، سرمایه 350 هزار یورویی می‌باشد. کشور پرتغال از کسانی که برای خرید خانه‌هایی که قدمت ساخت آن‌ها بیش از 35 سال است، حمایت می‌کند و در عوض خرید این املاک، ویزای پرتغال به آن‌ها داده می‌شود. این افراد باید پس از خرید به سازمان SEF مراجعه کنند تا با مراحل، قوانین و نحوه نوسازی املاک در پرتغال بیشتر آشنا شوند.

سرمایه 500 هزار یورویی

بیشترین سرمایه‌ای که می‌توانید از طریق آن ویزای پرتغال را بدست آورید، 500 هزار یورو می‌باشد. متقاضی با این مقدار سرمایه می‌تواند در پایتخت کشور پرتغال یا شهرهای معروف این کشور نظیر لیسبون خانه خریداری کند. در حال حاضر دست یافتن به ویزای گلدن پرتغال از طریق خرید خانه در مناطق گران قیمت پرتغال امکان پذیر نمی‌باشد؛ چرا که این ویژگی فعلاً توسط دولت پرتغال بسته شده است.

هزینه های صدور گلدن ویزا پرتغال

علاوه بر سرمایه گذاری، شما باید هزینه‌های صدور ویزا را نیز پرداخت نمایید تا ویزای گلدن کشور پرتغال برای شما صادر گردد.

این هزینه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

عنوانهزینه
تمدید و یا درخواست ویزا(برای متقاضی)514.80 یورو
تمدید و یا درخواست ویزا(برای اعضای خانواده)80.20 یورو
درخواست ویزای طلایی(برای متقاضی)5.147.80 یورو
درخواست ویزای طلایی(برای اعضای خانواده)5.147.80 یورو
درخواست تمدید ویزای گلدن پرتغال2.573.90 یورو

علاوه بر مقدار سرمایه‌ای را که برای خرید ملک در پرتغال در نظر گرفتید، باید هزینه‌های گرفتن ویزا را نیز پرداخت نمایید. در صورت پرداخت نکردن هزینه‌های نام برده شده، ویزای پرتغال را دریافت نخواهید کرد.

مزایای دریافت گلدن ویزای پرتغال

بهترین ویژگی ویزای گلدن پرتغال این است که متقاضی تنها با گذراندن 7 روز در خاک پرتغال ویزای 1 ساله این کشور را دریافت می‌کند و از این پس به راحتی می‌تواند به سایر کشورهای اروپایی مسافرت کند. تاکنون نزدیک به 7 هزار نفر توانسته‌اند از طریق ویزای طلایی یا گلدن پرتغال اقامت این کشور را دریافت کنند. طبق آمارهای بدست آمده، بیشتر متقاضیان ویزای گلدن کشور پرتغال از بین کشورهای چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی برآورد شده است. افرادی که گلدن ویزای پرتغال را دریافت می‌کنند، ملزم به گذراندن 7 روز در کشور پرتغال، خرید ملک و 14 روز از سال را برای دو دوره بعدی در این کشور سپری کنند.

دریافت ویزای کشور پرتغال مزیت‌های زیادی را برای دارنده آن به همراه دارد که عبارت است از:

  • امکان سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن با ویزای پرتغال
  • از طریق ویزای طلایی به راحتی می‌توانید در این کشور تحصیل، کار و زندگی کنید.
  • قابلیت تمدید به مدت 5 سال را دارد.
  • فرزندان زیر 18 سال و والدین فرد که سنی بیش از 66 سال دارند، می‌توانند از مزایایی همچون تحصیل رایگان و بیمه درمانی بهره‌مند شوند.
  • بسته به مقدار سرمایه شما، مقدار مالیاتی نیز که پرداخت می‌کنید، متفاوت است. همچنین دولت پرتغال مالیات خیلی کمتری را برای 10 سال اول اقامت شما در نظر گرفته است.
  • نرخ بیکاری پایین، کیفیت زندگی بالا، سواحل و آب و هوایی مطلوب و غیره یک زندگی رویایی و بدون دغدغه را برای شما رغم خواهد زد.
  • پس از دریافت این ویزا نیازی به ماندن در پرتغال برای زمانی طولانی نمی‌باشد و فرد می‌تواند پس از 7 روز این کشور را ترک کند.
  • از این راه می‌توانید اقامت دائم پرتغال را دریافت کنید.
  • نیاز به ارائه مدرک زبان نمی‌باشید.
  • ملزم به ارائه مدرک تحصیلی نمی‌باشید.
  • کسب سود زیاد از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

معایب اخذ گلدن ویزای پرتغال

معایب گلدن ویزای پرتغال به نسبت مزایای آن بسیار کم می‌باشد؛ اما توجه به آن‌ها امری ضروری است معایب اخذ ویزای طلایی پرتغال عبارت است از:

  • برای سفر به ایرلند و انگلستان نیاز به اخذ ویزا می‌باشد.
  • والدینی که سن آن‌ها کمتر از 65 سال و فرزندانی که سن آن‌ها بیش از 26 سال را نمی‌توان به عنوان اعضای خانواده به این کشور وارد کرد.
  • برای دریافت شهروندی پرتغال باید مدرک زبان پرتغالی سطح A2 را دریافت کرد.

تابعیت پرتغال از طریق گلدن ویز

متقاضیان از طریق گلدن ویزای پرتغال می‌توانند تابعیت این کشور را نیز دریافت کنند. همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، پاسپورت پرتغال یکی از برترین پاسپورت‌های جهان است که از طریق آن می‌توان به بسیاری از کشورهای دنیا بدون ویزا سفر کرد. سرمایه گذاران با سرمایه‌گذاری اندکی در این کشور می‌توانند تابعیت پرتغال را پس از 5 سال دریافت نمایند. برای درخواست شهروندی پرتغال باید مدارک زیر را تهیه و ارائه دهید:

  • گواهی نداشتن سابقه کیفری
  • شناسنامه
  • گواهی مدرک زبان پرتغال
  • فرم درخواست شهروندی
  • مدرک هویتی متقاضی

اقامت دائم پرتغال

متقاضی پس از خرید ملک در پرتغال و وارد کردن سرمایه خود به کشور پرتغال می‌تواند با گذراندن چند سال از زندگی خود در این کشور تابعیت دائم پرتغال را اخذ نماید. اصولاً هدف کسانی که این راه را برای سرمایه‌گذاری در پرتغال انتخاب می‌کنند، اخذ اقامت دائم پرتغال می‌باشد. این افراد باید به مدت 5 سال را در کشور پرتغال سپری کنند؛ پس از اتمام این 5 سال شما باید مدت زمان دیگری را نیز در این کشور سپری کنید تا بتوانید اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایید. از طریق این ویزا می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت دائم پرتغال را پس از اخذ شهروندی آن دریافت کنید.

وکیل امور ملک برای اخذ گلدن ویزا پرتغال

بهتر است که برای خرید ملک در پرتغال وکیلی داشته باشید تا تمام مراحل قانونی آن را از سمت شما پیگیری و انجام دهد. اگر وکیل انتخابی شما از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد به راحتی می‌تواند روند و پروسه اخذ ویزای طلایی یا ویزای گلدن پرتغال شما را سرعت بخشد. از همه مهم‌تر وکیل خبره و کارآمد هزینه‌های اضافی شما را تا حد قابل قبولی کاهش خواهد داد.

وکیلی را که شما انتخاب می‌کنید باید در کمترین زمان ممکن ملکی در کشور پرتغال برای شما خریداری کند، کارهای اداری آن را انجام دهد و از همه مهم‌تر موجب سودآوری برای شما پس خرید ملک شود. از این رو در انتخاب وکیل دقت زیادی کنید. شما می‌توانید در خصوص پیدا کردن وکیل امور ملک در پرتغال با مشاوران موسسه ما صحبت کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

وکیل امور ملک برای اخذ گلدن ویزا پرتغال

وکیل امور ملک برای اخذ گلدن ویزا پرتغال

خدمات موسسه اصطهباناتی در ویزای طلایی پرتغال

موسسه اصطهباناتی چه خدماتی در رابطه با مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای گلدن به مهاجران می دهد.

خرید ملک در پرتغال امری حساس و مشکل می‌باشد؛ چرا که شما هیچگونه اطلاعاتی در زمینه قوانین و نحوه خرید املاک در کشور پرتغال ندارید. بنابراین بهتر است که وکیلی معتبر و قابل اعتماد در این زمینه انتخاب کنید تا تمامی کارهای مهاجرتی شما را انجام دهد. موسسه اصطهباناتی با سابقه زیادی که در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی دارد، می‌تواند شما را در زمینه خرید ملک در پرتغال یاری و همراهی کند.

از همه مهم‌تر موسسه ما دارای مشاورانی متخصص و مجرب است که می‌توانید تمامی سوالات احتمالی خود را از آن‌ها بپرسید. هدف ما رضایت کامل و انجام خدمات مشتری می‌باشد تا در بهترین حالت ممکن بتواند ویزای کشور مورد نظر خود را دریافت نماید. بنابراین اگر قصد اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاوران موسسه ما در تماس باشید.

توصیه های حقوقی در رابطه با دریافت گلدن ویزا پرتغال

قیمت املاک در پرتغال بر اساس آمارهای منتشر شده، 9.2 درصد افزایش داشته است که بیشترین افزایش قیمتی متعلق به محدوده یورو و بالاترین نرخ رشد قیمتی در محدوده اتحادیه اروپا می‌باشد. بنابراین بهتر است که شما پیش از خرید ملک در این کشور با وکیل امور ملک خود در تماس باشید تا با هزینه کمتر بتوانید ملک خوبی را خریداری کنید. خرید خانه در پرتغال موضوعی واقعاً حساس می‌باشد که کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است سبب از بین رفتن دارایی شما شود.

جمع بندی

پرتغال کشوری است که از جنبه‌های زیادی مورد توجه افراد بسیاری برای گردش و مهاجرت قرار گرفته است. این کشور به دلیل داشتن یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان، موقعیت‌های شغلی خوب، رفاه زندگی و غیره توجه افراد متعددی را به زندگی در این کشور جلب کرده است. از این رو متقاضیان بسیاری از طریق سرمایه گذاری قصد دارند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

یکی از این راه‌های سرمایه‌گذاری خرید ملک می‌باشد که متقاضیان از طریق خرید ملک ویزای طلایی پرتغال را دریافت می‌کنند.

نحوه گرفتن این ویزا و مزایا و معایب آن از موضوعاتی بود که ما در این مقاله به آن‌ها پرداختیم تا شما را با این نوع ویزا بیشتر آشنا کنیم.

سوالات متداول روش های اخذ ویزای طلایی پرتغال

1- امکان دریافت اقامت دائم از طریق ویزای طلایی وجود دارد؟

بله، متقاضی پس از گذراندن 5 سال در پرتغال و یاد گرفتن زبان این کشور می‌تواند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهد.

2- آیا ایرانیان می‌توانند ویزای طلایی یا ویزای گلدن پرتغال را دریافت کنند؟

بله، پس از سال 2012 تمامی اتباع خارجی می‌توانند ویزای طلایی یا ویزای گلدن کشور پرتغال را دریافت کنند.

3- مدت اعتبار ویزای گلدن پرتغال چقدر است؟

2 ساله می‌باشد که در صورت اتمام تاریخ ویزا، می‌توان آن را تمدید کرد.

4- برای فرزندان خود از طریق ویزای گلدن می‌توان اقامت دائم کسب کرد؟

بله، اما فرزند شما باید زیر 18 سال سن داشته باشند. البته فرزندانی که کمتر از 26 سال سن دارند و به خانواده وابسته می‌باشند نیز می‌توانند اقامت دائم کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *