شروع کسب و کار و تجارت در پرتغال

اگر شما می خواهید برای شروع یک کسب و کار و تجارت در پرتغال اقدام نمایید، در اینجا راهنمای لازم در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار و تجارت در پرتغال آورده شده است.
قبل از راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور شما بایستی مطمئن شوید که تصمیم عادلانه ای گرفته اید. در نظر داشته باشید که سطح کارآفرینی در پرتغال هنوز هم نسبتا کم می باشد، اما بسیاری از کسب و کارها به صورت کوچک و یا خود اشتغال خواهند بود.
ابتکار عمل در راه اندازی یک شرکت طیف وسیعی از خطرات را در بر خواهد گرفت اما بایستی باید ارزیابی شود و تصمیم گیری های مهم بایستی در نظر گرفته شود. تعریف وضعیت حقوقی این شرکت ،شرایط کسب و کار و تجارت در پرتغال و یا مسئولیت کارآفرین در این فرایند نقش بسزایی خواهد داشت. کسب و کار و تجارت در پرتغال انجام شده توسط یک نفر بایستی در قالب یکی از موارد ذکر شده در ذیل باشد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • Empresário نام شخصی (تنها مالک)
  • Estabelecimento Responsabilidade Limitada اطلاعات شخصی (افراد با مسئولیت محدود درتاسیس)
  • Sociedade UNIPESSOAL سهمیه بندی (تنها سهامدار شرکت با مسئولیت محدود).

کسب و کار و تجارت در پرتغال انجام شده ممکن است توسط بیش از یک نفر صورت گیرد و به صورت قانونی و به شرح یکی از موارد ذکر شده در ذیل باشد:

  • Sociedade Colectivo (مشارکت)،
  • Sociedade سهمیه بندی (شرکت با مسئولیت محدود)
  • Sociedade Comandita (مشارکت محدود)
  • Sociedade ANONIMA (شرکت محدود عمومی)
  • Cooperativa (تعاونی)

بررسی شرایط مهاجرت از طریق کسب و کار و تجارت در پرتغال

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. کسب و کار و تجارت در پرتغال دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند کسب و کار و تجارت در این کشور گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به پرتغال از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

شروع کسب و کار و تجارت در پرتغال

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ کسب و کار و تجارت در پرتغال  اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در پرتغال به طور کامل آگاه شوند.

اگر شما در حال برنامه ریزی برای به کارگیری کارکنان می باشید، شما بایستی مطمئن شوید که به بررسی تمامی هزینه ها پرداخته اید. بخاطر داشته باشید که شما مجبور به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به طور منظم خواهید بود، علاوه بر این شما ملزم به پرداخت 14 ماه از حقوق و دستمزد در سال، سهم تامین اجتماعی، بازپرداخت 14 روز از تعطیلات عمومی و پنج هفته مرخصی با حقوق خواهید بود.

اگر شما در حال آماده کردن خود برای شروع یک کسب و کار و تجارت در پرتغال می باشید، اولین مانع شما مانع زبان خواهد بود. اگر شما قادر به صحبت کردن به پرتغالی روان نمی باشید، شما بایستی یک مترجم پرتغالی برای ترجمه استخدام نمایید، چرا که همه اسناد رسمی به زبان پرتغالی می باشد.

اگر در حال حرکت به سمت این کشور به عنوان یک اتحادیه ملی غیر اروپایی می باشید، شما ممکن است برای پیدا کردن مجوز اقامت به شرط شروع یک کسب و کار کمی دچار مشکل شوید. اتباع اتحادیه اروپا به یک کارت اقامت برای خود اشتغالی در پرتغال نیاز خواهند داشت.

روند راه اندازی کسب و کار و تجارت در پرتغال به تازگی ساده شده است و راه های بسیاری جایگزین آن شده است. این راه ها مواردی نظیر:Empresa مخابرات آنلاین (یک شرکت می تواند بر روی راه اندازی اینترنت سرمایه گذاری نماید) Empresa مخابرات NA هورا؛ که اجازه می دهد که یک شرکت در کمتر از یک ساعت با ارائه اسناد و مدارک به یکی از دفاتر ویژه نظیر: Lojas Empresa مخابرات (مراکز کسب و کار مخابراتی) یا Conservatórias Registo Comercial (ثبت شرکت تجاری) را در بر خواهد گرفت.

راهنمای سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور پرتغال می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف کسب و کار و تجارت در پرتغال در زیر آمده است:

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی

روش های ساده تر هنوز برای همه شرکت های قانونی و یا تمامی مناطق در کشورها در دسترس نخواهد بود، به طوری که روش های سنتی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. گام های اساسی در این روش عبارتند از:
• درخواست برای گواهی واجد شرایط بودن و ارائه کارت شناسایی شخصیت حقوقی.
• واریز سرمایه در یک حساب بانکی به نام کسب و کار آینده؛
• اخذ سند عمومی توسط یک دفتر اسناد رسمی (در صورت نیاز).
• اعلام شروع فعالیت در اداره مالیات محلی؛
• ثبت نام این شرکت در Conservatória Registo Comercial ( ثبت شرکت).
• ثبت نام به عنوان مالیات دهنده.

قبل از شروع کسب و کار، شما بایستی یک وکیل قابل اعتماد پیدا نمایید. اخذ مشاوره حقوقی شما را در این راستا نیز کمک خواهد کرد. بخاطر داشته باشید که هر گونه معافیت مالیاتی در دسترس بایستی شناسایی شود.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در پرتغال باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در پرتغال
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

شما بایستی با توجه به قانونی که حاکم در خصوص شرکت ها و در مناطق فعال تنطیم کرده است فعالیت نمایید، علاوه بر این شما ممکن است برای فعالیت به مجوز نیاز داشته باشید. برای برخی از کسب و کار های غیر قانونی و برای شروع فعالیت پیشنهاد می شود که یک  وضعیت رسمی از خود به این کشور اعطا گردد. شما ممکن است نیاز به شرایط خاص و یا گواهی داشته باشید و یا حتی ممکن است در یک آزمون کتبی پرتغالی برای باز کردن یک کسب و کار خاص شرکت نمایید. Lojas Empresa ( مراکز کسب و کار) می تواند به شما در معتبر بودن شرکت ها و الزامات صدور مجوز برای بخش های خاص نیز کمک نماید.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به پرتغال ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در پرتغال و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل های مهاجرت به این کشور با سرمایه گذاری آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز در دفاتر تهران و شیراز در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *