نحوه مدیریت شرکت در لهستان

لهستان با فرهنگ کسب و کار سلسله مراتبی شناخته شده است، و مدیران این کشور در مقایسه با مدیران دیگر کشورهای اروپایی، مانند سوئد یا هلند اغلب معتبر و بهتر دیده می شود. همچنین در حالت سلسله مراتبی عملکرد بسیار خوبی را نشان می دهد.مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه نحوه مدیریت شرکت در لهستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی وظایف سهامداران و نحوه مدیریت شرکت در لهستان

یک کارآفرین می تواند انواع بسیاری از شرکت ها را در لهستانی افتتاح کند، اما به طور کلی در تمامی انواع ثبت شرکت مراحل افتتاح دشوار است. ما در این مقاله به بررسی نحوه مدیریت شرکت در لهستان می پردازیم و به شما در این روش کمک می کنیم. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد نحوه باز کردن یک شرکت در لهستان را دارید با ما تماس بگیرید.

نحوه مدیریت شرکت در لهستان

قدرت سهامداران در انتصاب یا برکنار کردن مدیران

بر طبق این قانون لهستان، هیات سهامداران در خصوص انتصاب و یا حذف اعضای هیئت مدیره دارای قدرت می باشند، مگر اینکه یک بند خاص در قوانین این شرکت آمده باشد که این حق را فسخ کند. همچنین در مواردی عضو هیئت مدیره بدون در نظر گرفتن چگونگی منصوب شدن عضو می تواند توسط مجمع عمومی حذف شود. طبق قطعنامه های مجمع عمومی وقتی اعضای هیئت مدیره برای نظارت می آیند، می توانند برخی از اعضا را منصوب یا حذف کنند.

تصمیم گیری مختص به سهامداران

تصمیمات ویژه ای در هر شرکت متعلق به سهامداران آن شرکت است، مانند تصویب گزارش هیئت مدیره در عملیات شرکت و همچنین گزارش مالی یا سال مالی مواردی چند از آنها می باشد. تصمیم گیری در رابطه با بازپرداخت خسارت ناشی از تشکیل شرکت لهستانی، انتقال مالکیت شرکت، کسب و انتقال املاک، موضوع اوراق قرضه قابل تبدیل از دیگر تصمیم گیری های مجاز سهامداران می باشد.

علاوه بر این، توزیع سود و پوشش زیانهای ایجاد شده در شرکت لهستانی، مقالات شرکتی قابل اصلاح ، یکی شدن دو یا چند شرکت، تحولات شرکت  و همچنین انحلال شرکت جزو مسئولیت سهامداران قرار می گیرد.

حقوق و تعهدات سهامداران

با توجه به قوانین شرکت لهستانی، سهامدارانی که حداقل یک دهم سرمایه شرکت را دارند حق درخواست یک جلسه عمومی و همچنین آماده سازی دستور کار مربوطه را دارند. مواردی نیز وجود دارد که در آن یک شرکت می تواند اجازه دهد سهامداران با مقدار کمتری از سهام توانایی درخواست چنین جلساتی را داشته باشند.

درخواست ملاقات بایستی به هیئت مدیره ارسال شود، و اگر درخواست جلسه رد شد و برگزار نشد، دادگاه های رجیستری این حق را به سهامداران می دهد که سهامدارن را به یک جلسه و شورا یا کمیسیون یا یک نشست فوق برنامه دعوت کنند. یکی دیگر از قانون های اعلام شده در لهستان این است که هیئت مدیره موظف است اظهارات به سهامداران مخالف انتقال دهد.

قانون شرکت در لهستان مشخص می کند که سهامداران مسئول هر گونه فعل یا ترک فعل در شرکت نیستند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات نحوه ثبت شرکت در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

لطفا به منظور دریافت پیشنهاد شخصی برای کسب و کار خود با مشاوران ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در باز کردن یک شرکت جدید لهستانی و یا خرید یک شرکت طبقاتی به شما کمک کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *