سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان

14 منطقه ویژه اقتصادی در لهستان (SEZ) به جذب سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خارجی در لهستان از طریق معافیت مالیات بر درآمد برای فعالیت کسب و کار می پردازد. برخی از منطقه های ویژه اقتصادی لهستانی خالی از سکنه می باشند، بخش جداگانه ای از آن در داخل خاک کشور ممکن است تحت شرایط ترجیحی در آن فعالیت های کسب و کار انجام شود. این مقاله به بررسی سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی شرایط سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان

هدف از این مناطق ویژه اقتصادی لهستان

  • سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی مناطق مختلف در لهستان؛
  • ایجاد مشاغل جدید؛
  • جذب سرمایه گذاران خارجی در لهستان؛
  • مدیریت اموال پسا صنعتی و زیرساخت ها؛

اولین منطقه ویژه اقتصادی SEZ در لهستان در Mielec در سال 1995 ایجاد شد. از موارد موجود در این منطقه، میتوان به طبیعت، شرایط توسعه، زیرساخت ها و شبکه های فنی و ارتباط از راه دور متفاوت اشاره کرد.

چگونگی ورود به  SEZ

با ورود بهSEZ  میتوانید از معافیت مالیاتی خاص بهره مند شوید، سرمایه گذاران باید اجازه کار در منطقه ویژه اقتصادی را کسب کنند. سرمایه گذار باید در صورتی که فعالیت برنامه ریزی شده و واجد شرایط را دارد برای اجازه در فرم این مورد را تیک بزند. برخی از نمونه های فعالیت ها که توسط یک SEZ واجد شرایط ارائه می شود.

چهار گام اساسی برای شروع یک کسب و کار در یک منطقه ویژه اقتصادی لهستانی عبارتند از:

  • انتخاب یک مکان برای شروع کار؛
  •  به دست آوردن اجازه  SEZ؛
  • در نهایت راه اندازی و اجرای سرمایه گذاری مورد نظر؛
  • تولید درآمد و استفاده از معافیت مالیاتی؛

معافیت مالیاتی بر درآمد درSEZ ها

مزیت اصلی سرمایه گذاری در یک منطقه ویژه اقتصادی در لهستان امکان به دست آوردن معافیت مالیاتی برای شرکت های بزرگ است. مالیات بر درآمد شرکت در لهستان 19٪ و حداکثر معافیت مالیات بر درآمد با توجه به ارزش کمک های دولتی موجود برای سرمایه گذاران برای یک پروژه خاص محاسبه شده است. عوامل متعددی بر روی تعیین میزان ارزش کمک های دولتی وجود دارد: که عبارتد از محل سرمایه گذاری، اندازه شرکت و میزان هزینه های سرمایه گذاری.

ارزش کمک های دولت به شرح زیر محاسبه می شود:

  •  30-50٪ از هزینه های واجد شرایط برای شرکت های بزرگ.
  • 40-60٪ از هزینه های واجد شرایط برای شرکت های متوسط.
  •  50-70٪ از هزینه های واجد شرایط برای شرکت های کوچک.

در یک شرکت متوسط حداقل 250 کارمند و گردش مالی سالانه کمتر از 50 میلیون یورو است. شرکت های کوچک دارای بیش از 50 کارمند و بیش از 10،000،000 € گردش مالی سالانه و یا تعادل سالانه است.

با توجه به محل شرکت در لهستان، حداکثر کمک بین 30٪ و 50٪ متفاوت است.

املاک و مستغلات که در SEZ مشمول معافیت مالیاتی هستند

سرمایه گذاران که کسب و کار خود را در یک منطقه اقتصادی SEZ در لهستان شروع میکنند ممکن است در ناحیه ای معافیت مالیات بر املاک را بر اساس قطعنامه صادر شده توسط مقامات محلی مربوطه دریافت کنند. سرمایه گذار باید سرمایه گذاری را در منطقه انجام دهد و به منظور ایجاد شغل برای معافیت مالیاتی املاک و مستغلات واجد شرایط باشد. همچنین، سرمایه گذاران باید:

  • قصد خود را از برقراری ارتباط برای کمک به مقامات قبل از شروع سرمایه گذاری اعلام کند؛
  • حفظ سرمایه گذاری در این منطقه حداقل به مدت پنج سال.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لهستان را به صورت تضمینی برای افراد متقاضی انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

کارشناسان ما در بخش ثبت شرکت در لهستان با توجه به نیازهای خاص شما از کسب و کار و واجد شرایط بودن شما توصیه های لازم را در مورد بهترین مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه گذاری در لهستان به شما رائه میکنند. اگر شما قصد باز کردن شرکت در لهستان را دارید با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *