ثبت شرکت در لهستان

برای مهاجرت به لهستان راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اخذ شهروندی لهستان از طریق ثبت شرکت در لهستان و در نهایت ویزای کار در لهستان می باشد. از دیگر روش های اخذ اقامت میتوان به تحصیل در لهستان ، شرایط مهاجرت به لهستان از طریق تخصص ، اخذ اقامت از طریق خرید ملک در لهستان اشاره کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این فرایند مستلزم تهیه پیش نویس همکاری، همانند تهیه پیش نویس از دیگر مدارک برای افتتاح شرکت در لهستان می باشد، از دیگر موارد مورد نیاز امضای نمونه، استشهاد نامه و پر کردن یک فرم خاص می باشد. بسیاری از دفاتر اسناد رسمی دولتی برای تاسیس شرکت در لهستان به طی کردن این مراحل نیاز دارند. به علاوه دفاتر ثبت در لهستان به آدرس ایمیل افراد برای دریافت نامه و اهداف مالیاتی نیاز دارد. ناگفته نماند که وجود یک حسابدار برای امر ثبت شرکت در لهستان اجباری می باشد. به علاوه سرمایه گذاران فرصت انتخاب انواع ساختارهای شرکتی در لهستان را دارند.

برای مهاجرت به لهستان راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اخذ شهروندی از طریق ثبت شرکت و همچنین ویزای کار در لهستان می باشد. از دیگر روش های اخذ اقامت میتوان به تحصیل ، مهاجرت از طریق تخصص ، اخذ اقامت از طریق خرید ملک اشاره کرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در لهستان را ارائه میدهیم. ثبت شرکت در لهستان دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه میکنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در لهستان شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند، چنانچه شخصی صرفاً به واسطه این کار قصد مهاجرت به لهستان را داشته باشد، روش های دیگری هم موجود است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با سابقه ی فعالیت در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل خصوصی می تواند در زمینه ثبت شرکت در لهستان راهنمایی لازم را به شما داشته باشد.

قیمت ملک در لهستان ، هزینه زندگی در لهستان بایستی ، قبل از شروع تجارت و کسب کار در لهستان به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان ، همگی امکان پذیر می باشد. مشاوران و وکیل مهاجرت به لهستان با ثبت شرکت در موسسه توسعه گران مهر بهترین راه حل را برای ثبت شرکت بین المللی به شما پیشنهاد می دهد.

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمائید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمائید.

انواع شرکت ها در لهستان

بسیاری از کارآفرینان تصمیم به سرمایه گذاری در لهستان می کنند و شرکت با مسئولیت محدود را با هدف انجام فعالیت های تجاری انتخاب می نمایند چرا که این تجارت از مشهورترین ساختارهای تجاری در لهستان می باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود افراد به حداقل 500 زلوتی ( واحد پول لهستان ) سرمایه نیاز دارند، سرمایه ای که سود حاصل از آن قابل انتقال و تقسیم نمی باشد. ناگفته نماند که برای تاسیس شرکت در لهستان به حداقل یک سهامدار، یک مدیر و یک دفتر ثبت نیاز است. اعتبار این اعضا محدود به توزیع سرمایه می باشد.

اگر سرمایه گذاری سرمایه بسیار زیادی در اختیار دارد و قصد انجام تجارت را در سر دارد، قادر به افزایش سرمایه اش از طریق سرمایه گذاری در بازار سهام و ثبت شرکت در لهستان ( Spolkaakcyjna شرکت سهامی ) می باشد. بنابراین به حداقل 50000 زلوتی سرمایه برای تاسیس انواع شرکت در لهستان نیاز است. اعتبار اعضا محدود به توزیع سرمایه می باشد.

از دیگر اشکال این نهاد ها، امر مشارکت می باشد، جایی که به وجود حداقل دو شخص نیاز است. ناگفته نماند که چندین نوع مشارکت در لهستان وجود دارد برای مثال مشارکت عمومی که در آن تمامی شرکا قابل اعتماد می باشند و سود حاصل از آن مابین افراد تقسیم می گردد، مشارکت محدود که توسط شرکای کلی و شرکایی که مسئولیت آنان محدود به توزیع سرمایه می باشد صورت می گیرد.

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه ی آن به سهام های متعدد تقسیم شده است. شرکت  تضامنی : شرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود.

شعب، شرکت های تابعه یا دفاتر نمایندگی از انواع ساختار شرکت های خارجی قابل تاسیس در لهستان می باشند، شرکت هایی که تحت نظارت شرکت های مادر فعالیت می کنند یا به عنوان انشعابات شرکت های مادر محسوب می شوند.

برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در لهستان باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در لهستان بایستی مشخص گردد.
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت در لهستان
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت در لهستان
  • تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت در لهستان

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در لهستان وثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.

توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در لهستان کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

فرایند ثبت شرکت در لهستان

افتتاح شرکت در لهستان به وجود حداقل یک سهامدار و یک مدیر نیاز دارد. تاسیس شرکت در لهستان مستلزم فرایند ثبت اجباری در دفاتر ثبت شرکت می باشد.

فرایند ثبت شرکت در لهستان توسط یک نماینده حقوقی انجام می شود، کسی که با قدرت وکالت منصوب شده است. قبل از شروع این فرایند، افتتاح یک حساب بانکی به عنوان یک سپرده سرمایه گذاری اجباری می باشد. این فرایند به حضور موسس شرکت نیاز دارد، ناگفته نماند که امکان یافتن بانکی در کشور خود برای افتتاح حساب در بانک مرکزی لهستان بدون سفر به این کشور برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

پس از طی کردن موارد ذکر شده در فوق، سرمایه گذاران برای فرایند ثبت شرکت در دادگاه ثبت ملی و تشکیل پرونده سیستم مالیاتی دعوت می گردند. آخرین مرحله مربوط به اخذ شماره شناسایی برای پرداخت مالیات، اخذ شماره سریال شخصی ( NIP ) جهت استفاده از آن می باشد. متخصصین ما در فرایند ثبت شرکت در لهستان، مشاوره های عالی در خصوص چگونگی ثبت مالیات و سود حاصل از مالیات هایی که به دلیل فعالیت های تجاری پرداخت می شود در اختیار افراد قرار می دهند.

استنباط در خصوص مالیات بر ارزش افزوده (VAT). اخذ مالیات بر ارزش افزوده در صورتی اجباری می باشد که فعالیت های فرد تحت عنوان VAT صورت گیرد. مدارک مورد نیاز برای فرایند ثبت شرکت و مالیات در لهستان مستلزم ارائه مقاله همکاری یا نمودار شرکت، آمارعددی، گواهی REGON و منتخب شدن از سمت دادگاه ثبت ملی و اخذ تاییدیه از بانک می باشد.

پس از دریافت NIP، کارآفرین مستلزم ثبت نام در سازمان بیمه تامین اجتماعی و اداره بازرسی کار می باشد. رئیس بازرسی میبایست اطلاع کافی از شرکت های ثبت شده و آدرس شرکت های تجاری تازه تاسیس در لهستان داشته باشد.

پس از اینکه شرکتی در لهستان ثبت شد، تاجر قادر به شروع فعالیت در این کشور می باشد. پس از آن موسس شرکت میبایست نسبت به استخدام کارمندان اقدام نماید. استخدام کارمندان برای فعالیت در لهستان از طریق وب سایت های خاص یا سازمان های استخدام کارمندان امکان پذیر است. اگر شما قصد تاسیس شرکت در کشوری غیر از لهستان مانند مجارستان را دارید، ما به شما برقراری ارتباط با شرکت های مجارستانی را پیشنهاد می کنیم، اگر شما علاقه مند به تاسیس شرکت در اسلواکی هستید، شرکای ما اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بررسی اجمالی اقتصاد لهستان

کشور لهستان پیشرفت های اقتصادی بسیاری بخصوص در بخش های تجاری خصوصی داشته است. دولت لهستان افراد خارجی را تشویق به امر سرمایه گذاری در لهستان می کند و افراد را از پرداخت مالیات دو برابر منع می کند. این کشور انگیزه های بسیاری در کارآفرینانی که برای افتتاح شرکت وارد لهستان شده اند ایجاد می کند.

قبل از شروع تصمیم گیری در رابطه با ثبت شرکت در لهستان بایستی حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مشخص گردد و علاوه بر آن بایستی مزایای ثبت شرکت در لهستان و همچنین معایب آن در نظر گرفته شود.

بر اساس گزارش دفاتر آماری لهستان در سال 2008، بیش از 21000 شرکت خارجی در این کشور ثبت گردید. در همان سال کشور لهستان از جذاب ترین کشورها شناخته شد، چرا که این کشور جز هشت کشوری قرار گرفت که در آن سرمایه گذاری های خارجی بسیاری صورت گرفت. صنایع اتومبیل سازی، معادن ذغال سنگ، مواد شیمیایی، کشتی سازی، تولید غذا، نوشیدنی و نساجی از مهم ترین صنایع در لهستان محسوب می شود. بر اساس آمارهای گزارش شده حدود 36 درصد از سرمایه های خارجی به فعالیت های زیرساختی اختصاص داده شده است. از دیگر بخش های اصلی که سرمایه های بسیاری را به خود جذب کرده اند مربوط به خدمات مالی، حمل و نقل، محاسبه و انتقال داده ها می باشد. همچنین دولت لهستان فرصت سرمایه گذاری بسیاری در بخش های کشاورزی این کشور، در اختیار افراد قرار داده است. با توجه به رشد اقتصادی بالا در این کشور، فعالیت در بخش املاک و مستغلات توجه افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. سرمایه گذاران آلمانی از اصلی ترین سرمایه گذاران تاسیس شرکت در لهستان محسوب می شوند.

وب سایت Companyformationpoland.com به عنوان پل ارتباطی غرب محسوب می شود، شبکه ای بین المللی که متخصصین و مشاورین مجرب ما در امور ثبت شرکت در مالتا و اسلواکی را نیز در بر می گیرد. به علاوه این شبکه اطلاعات بسیار مفید و همکاری های قانونی بسیاری را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد.

درصورتی که درباره هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم وکلای حقوق بین الملل موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی, شما را برای مهاجرت به لهستان هدایت و راه نمایی می نماید. سایت مهاجرت لهستان نیز اطلاعاتی ارائه میدهد. از آنجا که کلیه این روش ها نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با ما مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *