مالیات سود سهام در لهستان

سود سهام در لهستان ناشی از درآمد سهام و انواع درآمد از حقوق شرکت های بزرگ که دارای سود ناشی از شرکت در سهام می باشد حاصل می شود، مانند درآمد حاصل از بالاتر رفتن مقدار سهام است. علاوه بر این، مالیاتی بر ارزش دارایی دریافت شده بر اثر انحلال شرکت و درآمد این شرکت اختصاص داده شده است که برای افزایش سرمایه سود سهام نیز می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر سهامداران دریافت را به صورت نقدی داشه باشند، یا بخشی از سهام شرکت را به عنوان مقدار سود دریافت کنند، به عنوان مالیات بر سود سهام در لهستان محسوب می شود. با این حال، درآمد به دست آمده از بدهی به عنوان سود سهام در لهستان در نظر گرفته نمی شود. مقاله مذکور به توسط همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مالیات سود سهام در لهستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مقررات مالیات سود سهام در لهستان

لهستان مقررات خاصی در رابطه با پرداخت و مالیات از سود سهام دارد، شرکت های لهستانی موظف به پرداخت نرخ مالیات 19 درصد برای سود سهام می باشند. این نرخ به مقدار سود سهام ناخالص نیز تعلق می گیرد، به این معنی که، پرداخت کننده سود سهام ناخالص از پرداخت آن به اداره مالیات معاف نمی گردد. علاوه بر این، در لهستان معاهدات وجود دارد که مالیات مضاعف به افراد غیرساکن در لهستان به وجود می آید. علاوه بر این، نرخ WHT می توان کاهش یابد اما سود سهام برای سهامداران خارجی از طریق یک معاهده مالیاتی بایستی دو برابر پرداخت شود. شرکت ما دارای متخصصان در امور مالیات و سرمایه گذاری لهستان است، که میتواند در رابطه با مالیات از سود سهام در لهستان و همچنین دیگر اطلاعات مربوط به نظام مالیاتی لهستانی به شما کمک کند.

مالیات سود سهام در لهستان

معاهدات مالیات مضاعف در لهستان

اگر ساکنان کشورهایی مانند ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس و همچنین تمام کشورهای اتحادیه اروپا که سود سهام دریافت می کنند، اما از مالیات امتناع می ورزند، فقط تحت شرایط خاصی که توسط قانون CIT مشخص شده است از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. یکی از مهم ترین الزامات برای ذینفعان خارجی این است که باید حداقل 10 درصد از سهام در شرکت های لهستانی را برای یک دوره حداقل دو سال نگه دارند. در این صورت، ممکن است از مالیات سود سهام پرداخت شده از یک شرکت لهستانی معاف شوند، اما آستانه سهام معمولا 25 درصد است. این وضعیت همچنین برای درآمد حاصل از خرید سهام یا انحلال یک شرکت لهستانی نیز صادق است.

به منظور اخذ مالیات مضاعف در لهستان معاهداتی وجود دارد و تنها وقتی امکانپذیر است که سود سهام به طور مستقیم توسط مالک، بدون دخالت واسطه دریافت شود. اگر دریافت سود سهام کسب و کار در کشور به صورت دائم باشد، پس از آن مفاد DTT صدق نمی کند. همچنین لازم است که سهام ایجاد شده به نام یک شخصی باشد، و اگر اینچنین باشد، سود سهام در لهستان به عنوان بخشی از سود حاصل از شرکت های دائمی در لهستان مشمول مالیات خواهد بود.

معاهدات مالیات مضاعف دارای الزامات خاصی است، و تنها زمانی اعمال می شود که دریافت کننده سود سهام در لهستانی اقامت داشته باشد مالیات با گواهی و یا با یک اقامت مالی تایید می شود. اداره مالیات مسائل این گونه را با گواهینامه بیان می کند که بدهی مالیاتی دریافت کننده نامحدود به این کشور مرتبط است. اگر شرایط به صورت کامل مشخص نباشد، سود سهام با نرخ طبیعی 19 درصد محاسبه خواهد شد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات مالیات سود سهام در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا و همکاران موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *