قرارداد کاری در لهستان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه قرارداد کاری در لهستان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پس از اینکه سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری و آغاز تجارت در لهستان گرفت و نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرد، زمان آن است که خود را برای استخدام کارمندان و عقد قراردادهای کاری نیز آماده نماید. قراردادکاری در لهستان جهت حمایت از حقوق کارمندان و تعیین کردن محدوده قدرت کارفرما نیز طراحی شده است.

بخاطر داشته باشید که فرد کارفرما و کارمند با تکمیل فرم از پیش تهیه شده که شرایط کار در آن ذکر شده است به توافق خواهند رسید. توافق کاری می تواند بصورت شفاهی باشد اما اگر به صورت کتبی باشد از ارزش والاتری نیز برخوردار است.

عقد قراردادکاری در لهستان در هر زمان ممکن امکان پذیر است (چرا که محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت). ناگفته نماند که سه نوع قرارداد کاری محدود به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • دوره آزمایشی
  • دوره ثابت
  • کار کردن برای یک زمان خاص

شرایط و وضعیت انواع قرارداد کاری در لهستان

قرارداد دوره آزمایشی و یا قرارداد کارآموزی برای مدت زمان محدود می باشد و به منظور سنجش فرد استخدام شده و بررسی صلاحیت های وی توسط کارفرما خواهد بود. در طول این مدت زمان فرد کارمند می تواند جهت ماندن و یا ترک شرکت تصمیم گیری نماید. ناگفته نماند که مدت زمان عقد قرارداد کارآموزی حداکثر تا سه ماه خواهد بود. علاوه بر این باید بدانید که قرارداد دوم نمی تواند بلافاصله پس از اولین قرارداد منعقد شود.

قرارداد کاری در لهستان

عقد قرارداد کاری برای مشاغل فصلی بسیار رایج است. نوع قرارداد و مدت زمان آن بایستی در زمان فسخ مشخص شود علاوه براین به دوره محدود زمانی بایستی اشاره گردد. ناگفته نماند که امکان عقد دیگر قرارداد کاری پس از پایان یافتن اولین قرارداد و یا انقضای قرارداد اولی وجود خواهد داشت. در این مورد فرد کارمند قادر به دریافت پاداش حتی در صورتی که کار مورد نظر با رضایت به پایان نرسد نیز خواهد بود.

فراموش نکنید که قانون ثابتی برای انواع قراردادهای محدود وجود نخواهد داشت. بخاطر داشته باشید که مدت زمان این دسته از قراردادها بایستی در توافق نامه و تصمیمات نهایی نیز ذکر شود. این درحالیست که قانون هیچ محدودیت زمانی را برای قراردادهای محدود در نظر نگرفته است و اشخاص خود قادر به انتخاب زمان مورد نظر خواهند بود. قرارداد کاری ثابت قبل از تاریخ انقضای مشخص شده به اتمام خواهد رسید اما این مدت زمان اگر در قرار داد ذکر نشود کمتر از 6 ماه نخواهد بود.

قرارداد کاری نامحدود در لهستان برای کارمندان بسیار مفید خواهد بود، زیرا به آنان مزیت های ثابتی اعطا خواهد شد و از مبحث فسخ قرارداد محافظت خواهد شد. یک قرارداد کاری نامحدود ممکن است تحت شرایط خاصی نیز خاتمه یابد.

سایر مقررات کار در لهستان

ساعت قانونی کار در لهستان هشت ساعت در روز و یا چهل ساعت در هفته خواهد بود. پاداش کارکنان با توجه به حداقل دستمزد و ویژگی های کار تنظیم خواهد شد.

پاداش ارائه شده به صورت پولی خواهد بود (پاداش بر اساس مشاهده موارد خاصی می باشد) و حقوق افراد بایستی بصورت ماهانه پرداخت گردد که باز هم بستگی به قرارداد کاری افراد خواهد داشت.

فرد کارفرما قادر است کارمند را مجبور به اضافه کاری کند اگر این اتفاق بیفتد فرد کارمند قادر به بهره مندی از پاداش اضافه کاری نیز خواهد بود.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات قرارداد کاری در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

کارشناسان تاسیس شرکت در لهستان شما را جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قراردادهای کاری لهستان و عناوین مرتبط با کار یاری خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *